1
Oneplus X yleiskeskustelu

1. villero
    Cupcake Nov 18, 2015

villero , Nov 18, 2015 :
    Ainakaan itsellä ei löytynyt tällaista vaikka haki Google-hakusanalla tuolla Apps-osiossa. Onko tuo jollain eri nimellä uusimmassa OxygenOS:ssä?

2. Goggeboy
    Honeycomb Nov 18, 2015

Goggeboy , Nov 18, 2015 :
    Setting-Apps-All-Google app-Disable

3. villero
    Cupcake Nov 18, 2015

villero , Nov 18, 2015 :
    Siellähän se... Ei löytynyt haulla. Kiitos kuitenkin. :rolleyes:

Goggeboy likes this.
  4. hoki1
    Cupcake Nov 19, 2015

hoki1 , Nov 19, 2015 :
    Täällä myös X ollut tämän viikon. Onko kukaan keksinyt, miten vaihtaa kuvakkeiden kokoa "työpöydillä" ? valikkoon saa kyllä tiivistettyä(4x3->6x5 mikä muuten oikeasti on 6x4 :) ), mutta aika törkeän isot nuo työpöydän kuvakkeet on.
    Muuten alkufiilikset onen jälkeen ihan ok (one ollut mykkänä kohta 2kk, vielä työn alla), näppärämpi koko ja nopean tuntuinen UI. Kamerakin nopealla testauksella ainakin kohtalainen jossei hyvä.

5. TaCe87
    Cupcake Nov 19, 2015

TaCe87 , Nov 19, 2015 :
    Toimiiko teillä tuo sivupaneelin sää?
    Mulla näyttää jatkuvasti 3 astetta. Mistä mahtaa johtua..

6. Deactivated User
    Nov 19, 2015

7. hoki1
    Cupcake Nov 19, 2015

hoki1 , Nov 19, 2015 :
    Muistaakseni Onessa pystyi tekemään ihan asetuksista. Toinen ärsyttävä ominaisuus on ettei kellowidget näytä enää tulevia kalenterimerkintöjä kuten Onessa.

8. shapetsau
    Froyo Nov 19, 2015

Evoluxione likes this.
  9. Goggeboy
    Honeycomb Nov 20, 2015

Goggeboy , Nov 20, 2015 :
    Itse pääsin eroon ongelmasta asentamalla Chronus appin Gppgle Play Storesta

10. juueskola
    Cupcake Nov 20, 2015

juueskola , Nov 20, 2015 :
    Viikko käyttöä on nyt takana ja ensimmäinen ongelma ilmeni. Tiedä sitten, että onko se ongelma vai ominaisuus. Käytän puhelimen DUAL-SIM ominaisuutta. Jos laitan puhelinnumeron tuon numerovalitsimen kautta ja painan vaikka 2.luurin kuvaa jotta aloittaisin puhelun, niin puhelu menee joka tapauksessa aina 1.sim:n kautta. Jos valitsen 1.luurin niin silloin menee 1.sim:n kautta. Asetuksissa on että ask first, ja näin menee jos valitsen numeron suoraan puhelimenmuistista.

Onko muut törmännyt tällaiseen ominaisuuteen?

11. jamyh
    Cupcake Nov 21, 2015

jamyh , Nov 21, 2015 :
    SD kortti alkoi näkyä sovelluksille kun ensin alusti kortin NTFS:llä (mm. Deezer) ja offline musiikin sain ladattu kortille (64GB). ES-filebrowser näkee myös kortilla olevat kuvat ja videot. Nyt täytyy vaan odotella että tulee käyttikseen fix, jotta myös asetuksista näkyy SD kortin tiedot...

12. hoki1
    Cupcake Nov 21, 2015

hoki1 , Nov 21, 2015 :
    En ole ite saanut muistikorttia näkyviin ollenkaan. Pitääkö kortti alustaa puhelimella? Puhelin ei tunnista korttia ollenkaan nyt.

Softapäivityksen jälkeen ei myöskään taskulamppu ei toimi ollenkaan.

Last edited: Nov 21, 2015

13. jamyh
    Cupcake Nov 21, 2015

jamyh , Nov 21, 2015 :
    Itse alustin kortin win (10) läppärillä...

14. mitavaan
    Cupcake Nov 22, 2015

mitavaan , Nov 22, 2015 :
    Ongelma puhelimen kanssa. Olen nyt monta tuntia yrittänyt saada Facebook-kuvat näkymään yhteystietoluettelossa, mutta eipä ole onnistunut. Olen ladannut Facebookin appin puhelimeen, valinnut apista että yhteystiedot synkronoidaan, mutta silti mitään ei tapahdu. Puhelimen asetuksissa Tilit-luettelossa näkyy Facebook, mutta kun sen klikkaa sieltä auki niin muuta tietoa siellä ei ole tuosta Facebookista. Kun menee yhteystietoihin, ei Facebookia ole listattuna tilien alla. Kun sitä yrittää lisätä tätä kautta, puhelin herjaa, että vain yksi Facebook-tili on mahdollinen. Jos kirjaudun ulos Facebook-tililtä ja menen tätä samaa kautta lisäämään sen, pääsen kyllä kirjautumaan tätä kautta Facebookiin sisälle mutta tilien joukkoon nimeä ei ilmesty vieläkään. Tietäisikö joku miten tämän saisi ratkaistua? Lumiassa ainakin nuo kuvat ilmestyvät heti kun vain kirjauduin sisään.

15. 2fast4you
    Cupcake Nov 22, 2015

2fast4you , Nov 22, 2015 :
    Nonniin, tässä yksi "kädetön" luurinkäyttäjä, joka tarvitsee "maalaisjärjellisen" ohjeen siitä, miten kaikki OnePlusOne:ssa olevat tiedot voi siirtää mahdollisimman helposti uuteen OnePlusX:ään?
    Kiitos etukäteen...

16. inffy
    KitKat Nov 22, 2015

inffy , Nov 22, 2015 :
    Sehän tarjoaa sitä palautusta kun otat luuria käyttöön...

17. Evoluxione
    Ice Cream Sandwich Nov 22, 2015

Evoluxione , Nov 22, 2015 :
    Muistaakseni Google blokkasi jokunen aika tuon että Facebookista voi synkata kuvat yhteystietoihin.

18. TaCe87
    Cupcake Nov 22, 2015

TaCe87 , Nov 22, 2015 :
    Kertokaa ny, päivittääkö teillä säätieto self-paneelissa itse itsensä? Mulla ei meinaa päivity. Vain silloin, kun otan self-näkymän pois ja taas päälle..

19. mitavaan
    Cupcake Nov 22, 2015

mitavaan , Nov 22, 2015 :
    Kiersin tuon, etten saanut kuvia siirtymään Facebookista, Sync.me-applikaation avulla. Sillä sai asian onnistumaan hyvin.

20. Sini Syrjäläinen
    Cupcake Nov 24, 2015

Sini Syrjäläinen , Nov 24, 2015 :
    Laitanpa tännekin muutaman kysymyksen luuriin liittyen, en oo pikaisella kokeilulla osannut noita itse vielä ratkaista:

1. Miten mä saan jonkun oman kappaleen soittoääneksi puhelimeen?
    2. Miksi tuntuu että vaikka volat on hiljaisimmalla mahdollisella, niin ne on silti aika lujalla (ainakin mun korvaan työpaikalla)?
    3. Jos käyttää puhelimen omaa kameraa, niin onko siinä missään sellaista kohtaa, mistä pääsis vielä jopa katsomaan niitä otettuja kuvia, vai pitääkö siihen vaan avata toinen ohjelma?

Androidia oon käyttänyt monta vuotta, eikä noi asiat ole ollut aikaisemmin ongelma, mutta nytpä vaan on :D