0
OnScreen-näppäimet vai kapasitiiviset-näppäimet?

?

OnScreen-näppäimet vai kapasitiiviset-näppäimet?

1. OnScreen

17.7%
  2. Kapasitiiviset

82.3%
  1. rikukerkola
    Froyo Sep 5, 2014

rikukerkola , Sep 5, 2014 :
    Päätin tehdä toisenkin gallupin tällä kertaa navigointi-näppäimiin liittyen. Eli kumpia käytät mieluummin, OnScreen-näppäimiä vaiko kapasitiivisia-näppäimiä?

Itse olen pitäytynyt kapasitiivisissa sen takia, että koko näytön kapasiteetti tulee hyödynnettyä. Olen vaihtanut asetuksista menu-näppäimen toimimaan viimeisimpien sovellusten avaamiseen.

Kertokaa omat kokemuksenne ja mielipiteenne asiasta! :)

2. Alehuo
    Froyo Sep 5, 2014

Alehuo , Sep 5, 2014 :
    Rippuu tietenkin käyttäjästä, OnScreen-näppäimien avulla on helpompi käyttää puhelinta ja se myös piilottaa keltaisen palkin näytön alalaidasta jos semmoinen löytyy ;)

3. Dobr
    Gingerbread Sep 5, 2014

Dobr , Sep 5, 2014 :
    Onscreen tietysti, "fyysiset" napit tuntuivat huonolta ja kuvakkeet ovat väärin päin omiin preferensseihin. Galaxy nexuksessakin oli näyttönappit käytössä. Kyllä ruututilaa riittää. :D

Kerran luulin näytön naarmuuntuneen, mutta naarmut olivat pimeänä olevien kapasitiivisten nappien ääriviivat. :p

Laitoin kapasitiiviset kokeiluun, mutta vote meni on-screenille. Näin sekunnin jälkeen paistaa taas silmään erittäin heikko nappien valaistus ja jännetuppitulehduksen aiheuttava ergonomia kun täysin alareunasta pitää peukalolla nappeja kurotella. Lääkäriliitto ei suosittele. ;)

4. kowardi
    Gingerbread Sep 5, 2014

kowardi , Sep 5, 2014 :
    Mulle taas kapasitiiviset on "oikein päin" :p Siksi juuri käytössäkin ne, onscreen vie turhaa tilaa ;)

Zeik, evilriq and rikukerkola like this.
  5. josbanse
    Cupcake Sep 5, 2014

josbanse , Sep 5, 2014 :
    Oon tyytyväinen erityisesti siihen, että kapasitiivisten näppäinten toimintoja voi helposti muuttaa. Haluan GS3 tutun "lisävalinnat/asetukset" toiminnon vasemmalle napille, ja pohjassa pidetylle kotinapille edelliset sovellukset. Pikahakua en tarvitse kotinäppiin.

6. Chirsi
    Cupcake Sep 5, 2014

Chirsi , Sep 5, 2014 :
    Sampasta vaihtaneena ehdottomasti kapasitiiviset, niihinkin saa hyvin eri toimintoja.

7. niko0o
    Honeycomb Sep 5, 2014

niko0o , Sep 5, 2014 :
    Aiemmassa SGS2:ssa oli samassa järjestyksessä kapasitiiviset, käytin niitä noin päivän ja kokeilin onscreen näppäimiä, eipä enään luonnistunut toi back-näppäimen painaminen mitenkään. Eli on-screenit käytössä.

8. Joonas
    Honeycomb Sep 5, 2014

Joonas , Sep 5, 2014 :
    Kapasitiiviset ja recent appseihin lyhyt vasemman näppäimen painallus, nopeampi sovellusten välillä vaihdellessa

rikukerkola likes this.
  9. sampy
    Honeycomb Sep 5, 2014

10. mrfleetwood
    Gingerbread Sep 5, 2014

mrfleetwood , Sep 5, 2014 :
    Kapasitiiviset ovat jääneet käyttöön, vaikka OnScreenitkin ovat tuttuja mm. Nexus-laitteista. Tuntuvat jotenkin luontevimmalta.

11. Mattster
    Eclair Sep 5, 2014

Mattster , Sep 5, 2014 :
    Gallup itsessään oli luokkaa ”halki-poikki-pinoon”, mutta sen jälkeinen keskustelu on tuonut esiin joitakin mielenkiintoisia näkökohtia.

Itsellä kesti puoli päivää tottua Nexus 4:n jälkeen Onen kapasitiivisiin, mutta oon funtsinut, että käytettäväksihän ne on tehty, ja näytössä on silloin enemmän tilaa muulle.

Toisaalta nyt kun testasin hetken on-screenejä, niin totta on, että ergonomia on niillä parempi. Ja niillä saa tosiaan piilotettua myös alareunan lievää keltaisuutta… :confused:

Eli voi olla, että täytyy vielä testailla vähän lisää eri vaihtoehtoja. Hienoa, että ylipäätään on olemassa vaihtoehtoja!

12. Valokuvaaja
    Honeycomb Sep 6, 2014

Valokuvaaja , Sep 6, 2014 :
    Olen nyt käyttänyt onscreen nappuloita ja eilen kokeilin testimielessä kapasitiivisia. Eräs ongelma tuli vastaan tuon 3-dot menun katoamisen kanssa mutta ratkaisin ongelman vahingossa äsken kirjoittaessani tätä tekstiä.

Kaiken kaikkiaan luulen, että tulen käyttämään onscreen nappuloita enimmäkseen. Ellen nyt hurahda näihin testijaksolla...

13. rikukerkola
    Froyo Sep 6, 2014

rikukerkola , Sep 6, 2014 :
    Itse huomasin, että 3-dot tulee näkyviin kun vaihtaa menu-näppäimen toimimaan viimeisimpien sovellusten avaamiseen

14. Valokuvaaja
    Honeycomb Sep 6, 2014

Valokuvaaja , Sep 6, 2014 :
    Mulla se on juurikin niin että lyhyt painallus avaa viimeisimmät sovellukset ja pitkä menun. Kätevää.

15. rikukerkola
    Froyo Sep 6, 2014

rikukerkola , Sep 6, 2014 :
    Jep. Mä taas tällä hetkellä kokeilen OnScreen-näppäimiä. Voi olla, että jäävätkin käyttöön sillä tuo pika valikko on kätevä.

16. aap-
    Donut Sep 6, 2014

aap- , Sep 6, 2014 :
    Kertokaapas että mistä johtuu sellanen kun koittaa palata homescreeniin takasinpäin napilla kun on kapasitiiviset näppäimet käytössä, niin joskus aukeaa joku aiemmin käytetty ohjelma, esim. peli ihan yhtäkkiä. Tätä ei minusta tee onscreen-napeilla. Tuo tapahtuu kun näpyttää nopeesti sitä takasinpäin nappia. :eek:

17. maurirantala
    Eclair Sep 6, 2014

18. AlaAki
    Cupcake Sep 6, 2014

AlaAki , Sep 6, 2014 :
    Mullaki ois käytössä kapasitiiviset muttako ei oo prkl koko puhelinta, invite puuttuu vieläki :D

19. Dobr
    Gingerbread Sep 7, 2014

Dobr , Sep 7, 2014 :
    Napeissa on erikseen lyhyt painallus ja pitkä painallus, tuo nopea rämpyttäminen voi aktivoida tuon lyhyemmän. Katso piruuttasi asetuksista mitä napit tekevät missäkin moodissa.

Ja vaihda näyttönappeihin. :D Android L:ssä kaikki suurennuslasit ja takaisinnuolet vaihtuvat pleikkarityyliin neliöön, ympyrään ja kolmioon kun google yksinkertaistaa käyttiksen tyyliä applemaisesti.

20. Mattster
    Eclair Sep 7, 2014

Mattster , Sep 7, 2014 :
    Mulla Nexus 4 teki tätä (myös), melkein jatkuvasti. One on tehnyt niin kerran tai pari. En osaa sanoa, mistä se johtuu. Dobr heitti tuossa hyvän huomion, mutta en ole varma voinko allekirjoittaa sitä Nexuksen kohdalla ainakaan. Toivon, ettei ilmiö käy yleisemmäksi Onessa.