4
[OP2] Oxygen OS 3 BETA

?

Geupdate naar Oxygen OS 3.0?

1. JA

54.8%
  2. NEEN

13.7%
  3. Ik wacht het even af, maar ik ben het van plan.

31.5%
  1. Frederickc
    Honeycomb Mar 31, 2016

Frederickc , Mar 31, 2016 :
    Post hierin al uw vragen in verband met de Oxygen OS 3.0 versie.

(Android 6.0.1, Android beveiligingspatch 1/04/16)

Voorlopig is er een BETA gelanceerd welke men kan 'dirty flashen'.

Hoe je dat doet lees je hier:

http://downloads.oneplus.net/2016-03-30/op2/OnePlus_2_OxygenOS_3.0_Beta/

https://forums.oneplus.net/threads/installation-instructions-faqs-oxygenos-3-0-0.439108/

Het originele topic (Engels) vind je hier:

https://forums.oneplus.net/threads/...ble-for-oneplus-2.439059/page-6#post-14676762

Een oplijsting van de gekende bugs vind je hier:

https://forums.oneplus.net/threads/oxygen-3-0-buglist.439077/

Last edited: Apr 3, 2016

2. tangolover
    Cupcake Apr 1, 2016

tangolover , Apr 1, 2016 :
    Ik heb een dirty flash gedaan en dat verliep probleemloos. Binnen 15 min. had ik Android 6.01 en ben tevreden over de snelheid van de phone. Alleen de Fingerprint scanner is een vraag. Ik heb 2 vingers gescand, maar ik kan niet switchen van patroon ontgrendeling naar FP ontgrendeling. Of moet ik daarvoor een extra app downloaden uit de playstore?

3. Shovanny
    Gingerbread Apr 1, 2016

Shovanny , Apr 1, 2016 :
    Daar heb je geen aparte app voor nodig...
    Probeer eens van patroon naar geen ontgrendeling en daarna naar FP ontgrendeling

4. ageert
    Cupcake Apr 1, 2016

ageert , Apr 1, 2016 :
    heb zojuist oxygen 3.0 geinstalleerd zoals beschreven, na reboot blijft hij gewoon hangen op het startscherm, dit reeds meer dan een uur.
    vorige instal was oxygen 2.1, updates via rechtstreekse melding bij heropstart van de one+2 lukten nooit (install failed). daarom een poging met de 3.0 maar tevergeefs. heeft iemand raad??
    dank bij voorbaat

5. Hetisbartmaar
    Gingerbread Apr 1, 2016

Hetisbartmaar , Apr 1, 2016 :
    Hier het zelfde denk ik. Als ik mijn op2 wil opstarten blijft jij hangen voor de bootloop. Dus de tekst onder Android en in midden het oneplus logo.... Kom niet in TWRP. Kom wel nog in fastboot

6. snerk one
    Gingerbread Apr 1, 2016

snerk one , Apr 1, 2016 :
    Oxygen 3 geinstalleerd hier en geen problemen met de installatie, enkel serieuze battery drain nu. Mensen op het Engelstalige forum raden een clean install aan.

Attached Files:

7. snerk one
    Gingerbread Apr 1, 2016

snerk one , Apr 1, 2016 :
    Werd er niet aangeraden om minstens op Oxygen 2.2 te zitten?
    Edit: @ageert

8. Hetisbartmaar
    Gingerbread Apr 1, 2016

Hetisbartmaar , Apr 1, 2016 :
    Ik ga er is een nachtje over slapen en hopelijk kan ik morgen mijn OnePlus 2 terug naar de ouds krijgen... Baal nu als een stekker. Net dit gevonden: hier
    Morgen even proberen en hopen dat het werkt.

9. tangolover
    Cupcake Apr 2, 2016

tangolover , Apr 2, 2016 :
    Geprobeerd. FP scans kwijt, nieuwe gemaakt. Ik moet een backup ontgrendeling kiezen, gedaan. Maar nog steeds geen FP ontgrendeling. Wordt in engelstalig forum als bug genoemd. Clean install wordt daar geopperd, maar daar wacht ik nog even mee. Verder heel tevreden over toestel en Oos 3.0

10. snerk one
    Gingerbread Apr 2, 2016

snerk one , Apr 2, 2016 :
    Even om geïnteresseerde mensen up to date te houden, 2-3 keer cache leeggemaakt in recovery en een nachtje laten opladen. Ziet er naar uit dat de battery drain verdwenen is.

Attached Files:

11. Frederickc
    Honeycomb Apr 2, 2016

Frederickc , Apr 2, 2016 :
    Ze raden inderdaad aan dat je reeds Oxygen OS 2.2 hebt staan alvorens te updaten.

12. tangolover
    Cupcake Apr 3, 2016

tangolover , Apr 3, 2016 :
    Op lockscreen zie ik wel het FP symbool, maar scanner reageert nooit, ondanks 3 gescande vingers.

13. KoensSocialLife
    Froyo Apr 3, 2016

KoensSocialLife , Apr 3, 2016 :
    Is er al bekend wanneer OPX Oxygen OS 3.0 krijgt? En weet iemand of er dan de mogelijkheid is om apps volledig naar SD kaart om te zeggen (nu gaat enkel de app om en niet de gegevens)

14. Williej
    Froyo Apr 4, 2016

Williej , Apr 4, 2016 :
    Update vanaf 2.2 gedaan op beide op2 toestellen! Totaal geen bugs en super snel!

15. 0125joel
    Donut Apr 4, 2016

0125joel , Apr 4, 2016 :
    hoelang doe je nu met je batterij na een paar keer de cache leeg te hebben gegooid en een aantal dagen verder? @snerk one

16. snerk one
    Gingerbread Apr 4, 2016

snerk one , Apr 4, 2016 :
    Net geen volledige dag zou ik zeggen, ik gebruik hem wel regelmatig en zit nu aan 2u52 screen on time.
    Er is wel een nare bug waar wanneer je een notificatie krijgt, je scherm blijft aanstaan, het toestel warm wordt en veel energie verbruikt. Naast dit zijn er heel weinig bugs te bekennen, vingerafdruk werkt stukken sneller en accurater!
    Ik vermoed trouwens dat "android-systeem" zoveel gebruikt door die ene bug.

Attached Files:

17. 0125joel
    Donut Apr 5, 2016

0125joel , Apr 5, 2016 :
    Nice, ik heb heb geupdate en toen gereset alleen mijn downloads en muziek etc. waren er nog wel dus moet dat nog even een keer goed doen.. beetje jammer.
    Inderdaad gebruikt "android-systeem" veel energie in vergelijking met..
    Verder vind ik het erg iritand dat dat als je je scherm op "aanpasbare helderheid" hebt staan hij heel erg schommelt met de helderheid, ik hoop dat ze daar wat aan doen want dit is te agressief vind ik.

snerk one likes this.
  18. dcyel
    Gingerbread Apr 5, 2016

dcyel , Apr 5, 2016 :
    Heb gewoon de beta direct op de phones gedownload, cache verwijderd, en daarna vanop 2.2.1 een dirty flash gedaan.
    Alles na heropstart laten optimaliseren, daarna weer de cache verwijderd en de Google Play update geïnstalleerd. Alles probleemloos.
    De tweede phone is geroot en heb even moeten zoeken doch hier wel de goede werkwijze gevonden.

19. lucasuijtt
    Gingerbread Apr 5, 2016

lucasuijtt , Apr 5, 2016 :
    De bassloze audio is echt verschrikkelijk! zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen?

20. dcyel
    Gingerbread Apr 5, 2016

dcyel , Apr 5, 2016 :
    Zowat allemaal denk ik. Indien geroot kun je 4VA of desnoods Maxx Audio handmatig flashen.