9
[OP2][REVIEW] OnePlus 2

1. Runaque
    Honeycomb Sep 3, 2015

Runaque , Sep 3, 2015 :
    Van zodra hij bij DHL zit een dag of 2, met wat geluk heb je hem voor dit weekend geleverd.

Toestel voelt enorm goed aan in de hand, je hebt echt het gevoel dat je over een veel duurder toestel beschikt, de Kevlar StyleSwap voelt satijnachtig aan en ziet er gewoonweg prachtig uit en ik vermoed dat dit wel eens de meest populaire StyleSwap van de vier gaat worden. De vingerafdruk scanner werkt prima en gaat gecombineerd met een andere beveiliging (pincode, veegpatroon of wachtwoord) die je niet nodig hebt, je duim is voldoende om te ontgrendelen.

Op dit moment is alles overzetten afgelopen vanaf mijn OPO, ik heb hiervoor de app "G Cloud" gebruikt waar ik 11Gb extra cloudspace heb aangekocht om alles in 1 keer te kunnen overzetten en dat kan later nog van pas komen als ik ooit naar een OP3 overstap. :p

2. jwajwa
    Froyo Sep 5, 2015

jwajwa , Sep 5, 2015 :
    Ik was van plan de kinderfouten van de one plus 2 even af te wachten en zo lang als nodig was door te gaan met mijn one plus one.. Maar die is gestolen op vakantie, dus nu toch een beetje aan het kijken naar de One Plus 2.. Verwacht eigenlijk dat de OPT qua invites wel iets minder lang afwachten dan de OPO wordt, dat is wel reeel om aan te nemen toch?

3. Matte0
    Honeycomb Sep 6, 2015

Matte0 , Sep 6, 2015 :
    zalige review maar dat de gsm niet 100% perfect is is ook niet zo vreemd gezien de prijs.
    als je alles top wilt kan je (naar mijn mening) gaan voor een sony. heb momenteel de sony XPERIA z1.
    geweldige gsm maar zoek nu eens iets anders dan sony te proberen. en ook vanwide de #HYPE wil ik een oneplus ;D

4. Enzo-004
    Cupcake Sep 7, 2015

Enzo-004 , Sep 7, 2015 :
    Nu kan ik zeker niet wachten tot ik zelf een OP2 kan bemachtigen.
    De review is zeer goed :p

5. christofbekaert
    Froyo Sep 8, 2015

christofbekaert , Sep 8, 2015 :
    op de hoeveelste plaats stond je op de reserveringslijst? kben het wachten een beetje beu aan het worden!

6. masterfifi
    Froyo Sep 9, 2015

7. jandekkers126
    Ice Cream Sandwich Sep 26, 2015

jandekkers126 , Sep 26, 2015 :
    Ik gebruik de one en de two nu bijna een week naast elkaar en het moet mij van het hart, dat ik eigenlijk de two niet zoveel beter vind dan de one. Camera en geluid beter, Oxygen zoveel minder mogelijkheden dan CM, batterijverbruik (ondanks grotere batterij) slecht; na 1 dag nog slechts 5% met een SoT van ruim 7 uur; Dat had ik met de one ook, maar dan had ik nog 35% over.
    Ik merk geen snelheidsverschil tussen beide toestellen. Soms denk ik zelfs dat de two langzamer reageert op schermwisselingen dan de one.
    Kortom: of het allemaal waard is, zal de toekomst uitwijzen. Wel weet ik dat OnePlus nog veel aan Oxygen zal moeten bijspijkeren, willen ze het niveau van CM halen. Imho is de two niet de flagshipkiller zoals hij gepresenteerd is. Of waren mijn verwachtingen te hoog gespannen?
    Ik wil wel eens weten wat de ervaringen van andere gebruikers zijn, die beide toestellen naast elkaar hebben gelegd. Wat zijn de duidelijke voordelen, de nadelen, de overeenkomsten en de duidelijke verschillen tussen de twee toestellen? Als je deze info vantevoren zou weten, zou je dan nog een two aanschaffen of zou je voor een ander merk gaan?

8. christofbekaert
    Froyo Sep 26, 2015

christofbekaert , Sep 26, 2015 :
    Meen je dat echt Jandeckers126? Ik wacht speciaal op die OPT want ik ben dringend aan vervanging toe! Ik wil nu wel wat geduld hebben om te wachten op de OPT maar het blijft en blijft maar duren! ...en als het volgens u de moeite niet is dan koop ik toch beter de OPO of wat?

9. jandekkers126

jandekkers126 , Sep 26, 2015 :
    Het is mijn mening uiteraard. Daarom ben ik ook benieuwd wat anderen er van vinden. Over het algemeen zijn de meeste gebruikers, die geen OPO hebben, tevreden over de OPT. Bovendien heb ik mijn OPT nog maar net een week, dus veel "echte" ervaring heb ik er nog niet mee. Ik hoop dat met de updates van Oxygen de nodige software-verbeteringen aan de OPT worden aangebracht. Het grootste verschil zit volgens mij in het gebruik van CM en Oxygen. Dit laatste is nog niet ver genoeg ontwikkeld om te concurreren met CM. Het voldoet wel, maar als je gewend bent om met CM te werken, valt het op dat een aantal voorzieningen wel in CM, maar nog niet in Oxygen zitten.
    Kijk maar eens rond op de diverse forums, dan zul je wel de nodige op- en aanmerkingen, zowel positief als negatief, over de OPT tegenkomen. Hier vraag ik specifiek naar de ervaringen van OPO en OPT gebruikers. :)

10. AceNL

AceNL , Sep 26, 2015 :
    De 2 is een prima toestel maar ik vind het batterij gebruik inderdaad ook erg hoog.
    Vreemder vind ik het nog dat in de auto aan de laad kabel de telefoon langzamer laad dan het verbruik bij navigeren met Waze.
    Ritje vandaag (niet volledig geladen) Almere -> Nijmegen -> Almere en de 2 was leeg :(

11. Kerkdriel_Online
    Ice Cream Sandwich Sep 27, 2015

Kerkdriel_Online , Sep 27, 2015 :
    Ja, dat heb ik met de OnePlus one ook... vorige week een rit naar Denemarken, maar voordat ik er was (net voor aankomst) was de accu leeg. (en ja, hij zat aan de autolader)

12. JosWantOne
    Gingerbread Sep 27, 2015

JosWantOne , Sep 27, 2015 :
    Ik ben het helemaal met @jandekkers126 eens, als je niet van plan bent om de oneplus2 te rooten om CM erop te zetten zou ik nog eens goed nadenken. De hardware is super en niet te vergelijken met de plastic OPO maar de software is de reden dat ik mijn OPO nog niet op marktplaats heb staan. ;-)

13. christofbekaert
    Froyo Sep 28, 2015

christofbekaert , Sep 28, 2015 :
    dus toch nog wat geduld hebben!

14. reisbey
    Cupcake Sep 28, 2015

15. matskb
    Honeycomb Sep 29, 2015

matskb , Sep 29, 2015 :
    Had voor de Oneplus One een Sony en was daar idd ook erg tevreden over! Verreweg het grootste nadeel van die Sony (maar ook van de Sony Z1 en Z2 die ik bij vrienden heb gezien) is dat de batterijduur ronduit slecht is.

Ik herken dit beeld. Heb mijn vergelijking van de OPO (jaar lang gebruikt, tot ca. 3 weken geleden mijn OP2 kwam) met de OPT in deze post wat uitgebreider uiteengezet: https://forums.oneplus.net/threads/op2-getest-door-hardware-info.354962/ . Voor wie er niet door wilt klikken, mijn conclusie is kortgezegd dat er maar één duidelijke reden waarom ik niet overweeg om terug te wisselen naar de OPO: dual-sim.
    Zonder dual-sim zouden de andere nieuwe features (design + fingerprint scanner) niet tegen de nadelen van de OP2 (ten opzichte van OPO) opwegen. Dan heb ik het puur over kwaliteit en neem ik het prijsverschil nog niet mee.

Laat vooral weten als je meer specifieke ervaringen / verschilpunten wilt weten!

Dan heb je waarschijnlijk het standaard model autolader dat maar 0.5A of 1A output heeft. Daar red je het simpelweg niet mee als het scherm + GPS 8 uur lang (en dan moet je nog doorrijden naar Denemarken) non-stop aanstaan en hij bovendien nog een beetje moet denken. Bovendien moet hij de helderheid vaak vrij hoog zetten voor goede zichtbaarheid in de auto. Je zult ook merken dat ie flink warm wordt terwijl je aan het navigeren bent.
    De grote tip dus: zoek een autolader die wel 2A of 2.1A output heeft (net als je wall charger).

Als je dit wilt testen dan is de Battery Monitor app een aanrader, je ziet daarop hoeveel mA je telefoon per uur gebruikt, maar ook hoeveel mA erbij komt als je oplaadt. Bij een 1A charger en goede kabel zal hij (met scherm uit) ca. 800mA per uur laden. Bij een 2A charger is dit al gauw 1800mA per uur.
    Bij normaal gebruik dan gebruikte de OPO bij mij zo'n 350-500mA. Als je GPS en navigatie aan hebt gaat dit al snel omhoog naar 1000-1200mA, helemaal bij hoge helderheid. Daar kan een 1A charger simpelweg niet tegenop boksen.

(let wel: als je een goedkope en/of lange kabel gebruikt, dan blijft er van bovenstaande laadsnelheden vaak maximaal de helft over)

Kerkdriel and Mart_vr like this.
  16. jandekkers126
    Ice Cream Sandwich Sep 29, 2015

matskb likes this.
  17. ratje_nl
    Gingerbread Sep 30, 2015

ratje_nl , Sep 30, 2015 :
    Tsja ik moet eigenlijk eerlijk zijn dat ik terug verlang naar mijn opo. Ik heb de OPT nu een week of 2-3 in bezit en ondervind toch behoorlijk veel "lag" bij hevig gebruik. Van het weekend de opo weer in de handen gehad en tsjonge jonge wat een verademing, wat een fijn toestel. Gelukkig is er een beta cyanogen voor de opt en die heb ik maar geinstalleerd. Moet nu bekennen dat het met CM12.1 toch echt wel een top toestel is en echt megasnel. Batterij verbruik kan ik nog niets over vermelden omdat ik hem er nog maar 2 dagen in heb zitten maar ik kan jullie CM12.1 aanraden ondanks dat de fingerprint sensor en de laserautofocus niet werken.

jandekkers126 likes this.
  18. JosWantOne
    Gingerbread Sep 30, 2015

JosWantOne , Sep 30, 2015 :
    Heel herkenbaar ja, heb Exodus erop of CM12, beide bloedsnel en zonder grote bugs. Alleen de fingerprint is een gemis. Maar ben blij dat de software zichtbaar maakt waar OP2 toe in staat is.

PS. De woekerprijzen die Google voor de Nexus's vraagt kan de userbase van de OP2 op xda positief veranderen. ;-)

19. ratje_nl
    Gingerbread Sep 30, 2015

ratje_nl , Sep 30, 2015 :
    Het is toch schandalig als je het vergelijkt met de USA prijzen. De opt is dan qua specs toch echt vele malen beter en voor minder geld

20. JosWantOne
    Gingerbread Sep 30, 2015

JosWantOne , Sep 30, 2015 :
    Klopt ja, ik twijfelde echt toen ik de OP2 bestelde vanwege de aankomende Nexus maar ben nu heel blij dat ik em besteld heb. Als ik de invite niet had gebruikt had het misschien wel heel lang geduurd voor ik er weer een kreeg. Stond in de lijst boven de 100.000