6
[OP2][SOFTWARE] Oxygen OS 2 & 3

1. mwhdejong
    Gingerbread Jan 13, 2016

mwhdejong , Jan 13, 2016 :
    Hier hetzelfde, nu paar keer gehad idd en dan moet je heel lang de knop ingedrukt houden voordat hij weer aan gaat. Heel vreemd!

2. Shovanny
    Gingerbread Jan 14, 2016

Shovanny , Jan 14, 2016 :
    Top...bedankt :)

3. Shovanny
    Gingerbread Jan 16, 2016

Shovanny , Jan 16, 2016 :
    Ik heb het bestand gedownload naar de pc, vervolgens pak ik het bestand uit.
    Ik sluit de OPT aan op de pc en sleep het bestand naar de interne opslag.
    Vervolgens doe ik zoals in de quote hierboven beschreven, ik selecteer het bestand maar daarna gebeurd en helemaal niets!!
    ps : ( ik zie ook nog bestandjes als "meta-inf" en "radio" als ik het bestand selecteer)

Vergeet ik iets of moet ik nog andere handelingen doen?

4. ButterFlYnez
    Jelly Bean Jan 16, 2016

ButterFlYnez , Jan 16, 2016 :
    Je moet het bestandje niet uitpakken, dan kan je telefoon er niets meer mee. Je moet het bestand (een .zip) gewoon op je telefoon zetten en dan vanuit recovery installeren via update.

Williej likes this.
  5. Shovanny
    Gingerbread Jan 16, 2016

Shovanny , Jan 16, 2016 :
    Gelukt :D bedankt voor de informatie/hulp

Williej and ButterFlYnez like this.
  6. Williej
    Froyo Jan 17, 2016

Williej , Jan 17, 2016 :

Niet?

7. Shovanny
    Gingerbread Jan 17, 2016

Shovanny , Jan 17, 2016 :
    Na 2.1.1 weer op de telefoon hebben gezet, willen bepaalde apps niet openen.
    En die apps werkten wel op 2.1.1 voor de update naar 2.2.0
    Alles weer terug gezet naar 2.2.0 en de apps werken nu wel weer.

Ook kwam ik erachter dat mijn dat mijn geluid oortjes geen geluid geven als ik ze aansluit op de telefoon, zowel op 2.2.0 als op 2.1.1. firmware.
    De oortjes werken wel op een andere telefoon, geluid werkt wel vanuit de telefoon zelf en via bleutooth ook.
    Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
    Zelf denk ik dat het niks met het updaten naar...heeft te maken,toen ik de telefoon net had was het wel goed.

Last edited: Jan 17, 2016

8. ButterFlYnez
    Jelly Bean Jan 17, 2016

ButterFlYnez , Jan 17, 2016 :
    Als apps zijn geüpdatete voor 2.2.0 dan openen deze uiteraard niet op een oudere versie (probeer maar een videoband in een DVD speler te proppen XD). Enige optie zou zijn om die apps terug te zetten naar een oudere versie door ze eraf te gooien en opnieuw op te zetten.

Vreemd, geluid zou in beginsel niet aangetast mogen zijn. Als het geluid op andere wijzen wel werkt zou je haast gaan denken dat de poort stuk is danwel dat de software deze niet meer goed aanstuurt. Hier heb ik zo 1,2,3 geen advies voor. Ik zal even speuren en nadenken (als ik niet zo moe ben en onderweg naar dromenland). Hier kom ik dus nog even op terug.

Williej likes this.
  9. The Joker
    Marshmallow Jan 18, 2016

The Joker , Jan 18, 2016 :
    :rolleyes: toch wel leuk dat iemand zonder Two deze tread bij houd :p:D

Goed bezig meneer plankje :D:p;)

Plenkske and ButterFlYnez like this.
  10. Williej
    Froyo Jan 18, 2016

Williej , Jan 18, 2016 :
    Bij mij past hij alle apps automatisch aan na de

Nadat je 2.1.1 er weer op zet gaat hij toch al je apps updaten zodat ze weer werken? Teminste bij de telefoons waar ik het bij heb gedaan wel....

11. ButterFlYnez
    Jelly Bean Jan 18, 2016

ButterFlYnez , Jan 18, 2016 :
    Nee, je moet ze wel vaak handmatig downgraden. Sommige apps pakt hij bij het opstarten maar er zijn er een paar die dan niet mee gepakt kunnen worden omdat ze bij de verandering van versie extreem zijn veranderd.

12. Shovanny
    Gingerbread Jan 18, 2016

Shovanny , Jan 18, 2016 :
    Na wat heen en weer updaten tussen de nieuwe en de oude firmware doet het geluid via de oortjes het weer :D Geen idee, maar het maakt niet uit hij doet het weer.

Na de firmware 2.1.1 er weer opnieuw opgezet te hebben, een app opnieuw gedownload, maar hij opent niet..de app werkt alleen op 2.2.0.... tot nu toe is er 1 app die niet lukt.

Toch blijf ik 2.1.1 gebruiken want op 2.2.0 kan ik soms (lees dagelijks) gewoon niet opnemen als ik word gebeld :mad:

Al met al een hoop dingen die niet goed werken met 2.2.0 :confused: hopelijk gebeurt er binnenkort wat aan.

ButterFlYnez likes this.
  13. Seijmo
    Community Veteran Jan 18, 2016

Seijmo , Jan 18, 2016 :
    Goed om te lezen meneer Shovanny! [​IMG]
    wat de oortjes betreft dan hè

14. Sebastiaanr
    Honeycomb Jan 18, 2016

Sebastiaanr , Jan 18, 2016 :
    Ook bij mij is de telefoon (OPT) regelmatig erg traag en loopt vast. Vandaag ook weer gehad en daarbij ook gelijk veel percentage batterij verloren. Screenshot_2016-01-18-21-27-07.png

Zit ook op een standaard oxygen 2.2.0 en las hier al dat dit het vermoedelijke probleem is, is het daarom verstandig om daarom terug te gaan naar een vorige versie die hierboven al beschreven is?

Hartelijk dank alvast :)

15. Shovanny
    Gingerbread Jan 19, 2016

Shovanny , Jan 19, 2016 :
    Dat is aan jezelf, ik heb 1 app die ik niet werkend kan krijgen terwijl deze eerst wel werkte voor de eerste update naar 2.2.0.
    Maar dat hoeft bij jou niet zo te zijn en je kan altijd weer terug naar 2.2.0

16. Shovanny
    Gingerbread Jan 19, 2016

Shovanny , Jan 19, 2016 :
    Toch nog iets goed gegaan meneer Seijmo ;)

17. stefvdwel
    Honeycomb Jan 23, 2016

stefvdwel , Jan 23, 2016 :
    De mijne is nu ook erg traag, zo te zien ben ik niet de enigste.
    Is er een fix?

18. stefvdwel
    Honeycomb Jan 23, 2016

stefvdwel , Jan 23, 2016 :
    Oh, zo te zien kan ik hem terugzetten naar 2.1.1
    Is dit veilig? Heb ik root nodig? Verlies ik al mijn gegevens?

19. Shovanny
    Gingerbread Jan 23, 2016

Shovanny , Jan 23, 2016 :
    Je verliest geen gegevens, als je zoals hier eerder genoemd te werk gaat kan erg weinig mis gaan.

20. mwhdejong
    Gingerbread Jan 25, 2016

mwhdejong , Jan 25, 2016 :
    Zal er niet onderhand gewoon een nieuwe versie van Oxygen uitkomen? En wanneer kunnen we Android M verwachten? Dat zal toch ook niet lang meer duren?