18
[OP3][REVIEW] Mijn Ervaringen

1. Mart_vr
    Honeycomb Jun 29, 2016

Mart_vr , Jun 29, 2016 :
    Het lukt mij niet om mijn klok op de juiste tijd te krijgen - ondertussen al 3x ergens Amsterdam (tijdzone) aangeklikt, maar er gebeurt weinig?! Ik heb nog geen SIM in mijn OP3 zitten, kan dat er mee te maken hebben?

Ik ben ook erg benieuwd naar de temperdglass protectors, ik wil er ook graag 1 die goed past - niet die net te smal is...

2. LesleySnijder
    Gingerbread Jun 29, 2016

LesleySnijder , Jun 29, 2016 :
    Ga naar instellingen --> Datum en tijd --> deselecteer automatische tijdzone --> tijd, datum en tijdzone instellen --> selecteer automatische tijdzone.

Dit zou moeten helpen, het maakt niet veel uit als er geen SIM in zit.

Mart_vr likes this.
  3. Mart_vr
    Honeycomb Jun 29, 2016

Mart_vr , Jun 29, 2016 :
    Held

LesleySnijder likes this.
  4. paul67™
    Gingerbread Jun 30, 2016

paul67™ , Jun 30, 2016 :
    Aantal dingen die mij zijn opgevallen de afgelopen 2 weken:
    -als ik de volume van mijn alarmklok wil instellen in de pre installed klok app, hoor ik daarbij geen geluid. In de geluid-/meldingen menu weer wel.
    -wifi is zwakker dan bij de OPT, ik zit thuis zowel op de 2,4 als 5 band. Met de OPT had ik door heel het huis signaal op de 5ghz, met de OP3 niet. Ook schakelt de OP3 trager over van 2,4 naar 5.
    -ik heb de led ingesteld op rood voor tijdens het laden accu, echter led is blauw tijdens het laden. Wordt overigens wel groen als accu volgeladen is.
    -als ik met twee vingers over display strijk (motion gesture) om muziekplayer te openen, opent deze wel dwz gaat afspelen maar display blijft uit. Moet OP3 ontgrendelen om muziekplayer echt te openen.
    -wat ook bij OPT het geval was is ook bij OP3 zo: de apn toegangspunt instelling klopt niet zodat LTE (4G) niet werkte.
    Deze handmatig moeten instellen middels: https://apn-netherland.gishan.net/phone_1457_3.php
    Doet het nu perfect.
    -paar keer meegemaakt dat ont-/vergrendelingsgeluid niet hoorbaar is, dit terwijl volume voluit staat. Dan weer wel klikjes hoorbaar en dan weer niet. Beetje vreemd en weet (nog) niet waar dat aan kan liggen.

Zijn maar kleine dingetjes, ik vind de OP3 een topper en ben er meer mee in mijn sas dan de OP2 die mij tegenviel.

5. Plenkske
    Dutch POC Assistant Head Moderator Jun 30, 2016

Plenkske , Jun 30, 2016 :
    Bij Dash Charging is het altijd blauw

paul67™ and LesleySnijder like this.
  6. Sapphire
    Froyo Jul 1, 2016

Sapphire , Jul 1, 2016 :
    1. Vreemd, dit werkt bij mij wel goed, ik irriteer me echter aan het volume. Op de laagste stand schrik ik me nog kapot 's morgens. :-/
    2. Nog niets van gemerkt al hangt mijn router heel centraal in huis.
    3. Als ik mij niet vergis is dit zo bedoeld. De V opent ook niet de zaklamp app maar zet em wel aan.
    4. Dit zal provider afhankelijk zijn, bij mij werkt 4G vanuit de doos perfect, veel betere ontvangst dan de OP2
    5. Dit is mij ook opgevallen

Ik ben verder echt super tevreden met dit toestel. Kom vanaf een Nexus 6p dus dan ligt de lat hoger dan vanaf de OP1 bijvoorbeeld. T.o.v de Nexus 6p mis ik eigenlijk alleen...niks eigenlijk. De stereo speakers misschien maar ja de OP3 is daardoor ook veel kleiner en ligt fantastisch in de hand.

Plenkske and PrvdBroek like this.
  7. LesleySnijder
    Gingerbread Jul 1, 2016

LesleySnijder , Jul 1, 2016 :
    Bij een normale lader is het inderdaad rood, heb het al getest ik vond het ook een beetje raar in het begin:D

paul67™ likes this.
  8. paul67™
    Gingerbread Jul 1, 2016

paul67™ , Jul 1, 2016 :
    -Klopt, volume alarmklok is te hard ook al zet je hem in laagste stand. Je schrikt je de pleurus...maar je wordt in ieder geval wakker :D.
    -Heb het uitgetest met beiden, de OPT reikt een stuk verder in huis met 5ghz waarbij de OP3 al overschakeld naar 2.4
    Ook meters buitenshuis nog contact met de OPT op de 2.4 band, de OP3 heeft wifi contact dan al verloren.
    Kan komen door de metalen behuizing van de OP3 en daarbij heb ik er ook nog eens een case omheen.
    De snelheid is goed met het maximale van 433Mbps op de 5 band.
    -O.k. teste het even uit maar weet nu dat scherm uit blijft.
    -Zit bij Telfort en de toegangspunt klopt niet zowel bij de OPT als OP3. Moet je handmatig aanpassen. Collega heeft T-mobile en werkt wel vanuit de doos. Zal dus provider afhankelijk zijn. Ontvangst is idd zeer goed net als bij de OPT probleemloos en beter dan de HTC's die ik hiervoor had.
    -Hoort dus zo (zie bericht Plenkske) bij Dash charging, maar blijft beetje vreemd.

9. Martijn16
    Eclair Jul 1, 2016

Martijn16 , Jul 1, 2016 :
    Ik heb hem net binnen gekregen!! ik zit ook bij telfort (op 3G) en hij doet het indd niet. enig idee wat de settings zijn? had al n link gevonden om een nieuwe ANP aan te maken wat ik ook heb gedaan maar nog zonder succes.
    EDIT: via een andere post is het gelukt, moest alleen de proxy verwijderen in de standaard ingestelde APN!

Last edited: Jul 1, 2016

10. PrvdBroek
    Cupcake Jul 1, 2016

PrvdBroek , Jul 1, 2016 :
    Zoek op forum op telfort. Iemand heeft hier al eens op gereageerd. Bij mij werkte dat. Weet ff de naam niet meer, maar als je op inhoud zoekt met telfort heb je hem zo.

Trouwens, ik neem aan dat opladen met een gewone lader geen kwaad kan ondanks waarschuwing van one plus?

11. Martijn16
    Eclair Jul 1, 2016

Martijn16 , Jul 1, 2016 :
    het is al geluk! maar toch bedankt voor uw reactie!!
    en betreft de lader, ik weet niet precies wat u bedoelt

12. paul67™
    Gingerbread Jul 1, 2016

paul67™ , Jul 1, 2016 :
    Hier de apn instellingen. Idd moet je de proxy's verwijderen en de apn naam Telfort Internet meegeven.
    https://apn-netherland.gishan.net/phone_1457_3.php

Welke waarschuwing van Oneplus??
    Laden met een normale adapter is helemaal geen probleem, alleen het Dash "snelladen" systeem werkt alleen met de originele Dash adapter. Reken er dus op dat de OP3 volledig laden met een normale adapter een stuk langer gaat duren.

PrvdBroek likes this.
  13. KwienYolanda
    Froyo Jul 2, 2016

KwienYolanda , Jul 2, 2016 :
    Hoeveel dagen liggen er ongeveer tussen het bestellen van de OP3 en hem in huis hebben? Ik zit er ook over te denken hem te bestellen, maar ik werk de hele week (en als het pakketje dan zaterdag zou worden bezorgd is daar niemand aanwezig). Als ik via track en trace het aflever adres nog zou kunnen wijzigen is het geen probleem natuurlijk als hij op zaterdag wordt bezorgd, maar weet niet of dat kan.

14. paul67™
    Gingerbread Jul 2, 2016

paul67™ , Jul 2, 2016 :
    Dat is heel verschillend cq geen pijl op te trekken. De één heeft hem binnen 48 uur in huis, de ander moet er een week of langer op wachten. Ik had express en duurde 3 dagen, ander had standaard en dag eerder in huis. Zo zie je maar.
    Weet bij deze niet dat als je gelijktijdig accessoires erbij besteld dit van invloed kan hebben op de levertijd.

15. Cor1950
    Cupcake Jul 5, 2016

Cor1950 , Jul 5, 2016 :
    Ik probeer hem sinds gisteren te bestellen, maar blijf steken in checkout procedure, na punt 3, bij no additional protection. Heb adware al uitgeschakeld, geprobeerd met ie en met edge, maar ik kom niet verder.

16. PrvdBroek
    Cupcake Jul 5, 2016

PrvdBroek , Jul 5, 2016 :
    je kunt levertijd/dag zelf bepalen

17. Cor1950
    Cupcake Jul 5, 2016

Cor1950 , Jul 5, 2016 :
    Die staat bij mij op 15 juli, is prima, daar ben ik doorheen. Maar dan kom ik bij No Additional Protection, daar kom ik niet verder.

18. PrvdBroek
    Cupcake Jul 5, 2016

PrvdBroek , Jul 5, 2016 :
    Sorry dan geen idee, vervelend

19. thanssens
    Cupcake Jul 6, 2016

thanssens , Jul 6, 2016 :
    OP3 momenteel 3 weken in gebruik als business user:
    1/ Bij het gebruik van de schuifknop geluid uit en nadien terug activatie blijft het volume op stil staan met als gevolg dat ik reeds oproepen heb gemist
    2/ De camera kan heel slecht omgaan met bewegende beelden met minimale beweging...de foto is sowiso bewogen...
    3/ Bij ontvangst van oproepen gebeurd het héél dikwijls dat de verbinding na het opnemen wordt verbroken. Ik dien steeds de klant opnieuw terug op te bellen.
    4/ Bij het reizen tussen Nederland en België switcht het toestel niet automatisch om van provider ook al staat automatisch netwerk kiezen geselecteerd.

Zou dit alles nu aan OxygenOS liggen? Ik wacht nog even op de nieuwe update van Oxygen en zoniet vliegt deze de deur uit.

20. PrvdBroek
    Cupcake Jul 6, 2016

PrvdBroek , Jul 6, 2016 :
    Geen idee of het OxOS is, maar ik herken 1 en 3 niet, terwijl ik knopje ook gebruik .
    4 herken ik ook niet en zit wel op dual sim, alleen zit ik wel vast op 2 sims. ik neem aan dat je NL nr op sim 1 hebt en Belgie op Sim 2? dan zou ik de netwerken volgens mij vast instellen.
    nr2: niet ideaal nee, al krijg ik mijn snel bewegende kids er behoorlijk goed om. Camera zal met SW update denk ik zeker verbeteren.