18
[OP3][REVIEW] Mijn Ervaringen

1. Sapphire
    Froyo Jul 14, 2016

Sapphire , Jul 14, 2016 :
    Sorry voor het stof, ik had em beter even kunnen afdoen ;-)

Attached Files:

2. Plenkske
    Dutch POC Assistant Head Moderator Jul 14, 2016

Plenkske , Jul 14, 2016 :
    Ziet er goed uit voor die prijs! Toch zie ik wel dat de Orzly een beetje groter is.

Mijn Orzly heb ik er net op gedaan. Bevestigen ging prima :) hij zit er goed op.
    De randen zijn een beetje gebogen maar sluiten niet perfect aan op het scherm. Je ziet dus nog een heel klein gaatje ertussen. Toch voelt hij goed aan, is mooi en zal goed beschermen. Al met al ben ik er blij mee! Foto's zullen nog volgen.

paul67™ likes this.
  3. paul67™
    Gingerbread Jul 18, 2016

paul67™ , Jul 18, 2016 :
    Kan helaas geen foto maken van de Orzly op mijn OP3, de enige camera die ik nl heb is van de OP3 zelf.
    Het klopt dat hij iets kleiner is dan de display. Dat komt omdat de randjes van de display zelf ook afgerond zijn, daarom moeten ze hem wel iets kleiner maken om naadloos aan te sluiten. Wat mij het meest opvalt is dat de scanner dieper komt te liggen, de één zal dat fijner vinden en de ander juist niet.

Plenkske likes this.
  4. Plenkske
    Dutch POC Assistant Head Moderator Jul 19, 2016

Plenkske , Jul 19, 2016 :
    Hij is niet per se kleiner, misschien een heel klein beetje, maar de randen zijn gewoon niet zo gebogen als het scherm. Ik denk ook niet dat dit kan. Dus helaas sluit het niet naadloos aan. Qua formaat prima, alleen het gebogen stukje heeft die niet dus zie je een klein naadje. Voor de bescherming maakt dit niets uit, het voelt alleen wat anders aan.

5. thanssens
    Cupcake Jul 19, 2016

thanssens , Jul 19, 2016 :
    Mij Orzly zat er vorige week keurig op. Ik was super tevreden met het resultaat maar helaas...een beetje zweet door de huidige warmte (tijdens het bellen aan mijn oor) zordgde ervoor dat er vocht is gekomen tussen mijn telefoon en de protector. Helaas kreeg ik het er niet meer tussenuit waardoor ik de protector heb moeten verwijderen :-/

6. paul67™
    Gingerbread Jul 19, 2016

paul67™ , Jul 19, 2016 :
    Het klopt wel wat je zegt, maar idd kan het niet anders.

Een collega heeft een soortgelijke uit China van een paar euro, die is echt minder goed passend en van kwaliteit.
    Komt niet zo mooi uit als je hem gaat uitlijnen bij de speaker en frontcamera, de twee leds aan de onderzijde zijn dan niet mooi gecentreerd. Ook is bij hem de randjes langs het scherm meer te zien.
    Hij gaat hem eraf halen en ook een Orzly kopen, ziet er bij mij toch een stuk beter uit.

Plenkske likes this.
  7. paul67™
    Gingerbread Jul 19, 2016

paul67™ , Jul 19, 2016 :
    Meen je dat nou. Heb toch ook zweterige oren (zeker met dit weer), maar gelukkig nog nergens last van.
    Moet ook wel zeggen dat ik hem heel goed heb vast gestreken met het spateltje en daarna nog tig maal met het doekje
    heb zitten wrijven.

Plenkske likes this.
  8. Desert_eagle
    Froyo Jul 26, 2016

Desert_eagle , Jul 26, 2016 :
    hmmm een zeer uitgebreidde review,

al die comments hier doen me meer en meer twijfelen over de aankoop van deze telefoon.
    alhoewel ik nog een perfect werkende OP1 heb.. jullie maken me jaloers :p

Plenkske likes this.
  9. Rinus86
    Cupcake Aug 22, 2016

Rinus86 , Aug 22, 2016 :
    Tnx @Plenkske voor de zeer uitgebreide review inderdaad. Het heeft mij doen besluiten om over te stappen van de Iphone naar de OP3. Zodra het weer kan gaat de bestelling de deur uit.

Edit#
    Is er trouwens iemand bekend mee om de OP3 te bestellen via de Duiste Store? Of is dit niet aan te raden en gewoon te wachten tot dat je hem weer via de NL store kunt bestellen?

Last edited: Aug 23, 2016

10. Plenkske
    Dutch POC Assistant Head Moderator Aug 23, 2016

Plenkske , Aug 23, 2016 :
    Dat lukt simpelweg niet. Via een andere store kan je namelijk je nederlandse adres niet invullen.

11. Rinus86
    Cupcake Aug 23, 2016

Rinus86 , Aug 23, 2016 :
    Dank je voor je reactie. ik kwam er vannacht ook al achter was alleen even vergeten te reageren.

12. Kelvinator
    Gingerbread Aug 26, 2016

Kelvinator , Aug 26, 2016 :
    Ik wil al m'n apps + de data ervan van mn OP1 op mn OP3 krijgen. Ik vond een app, cloneit, maar die gaat niet lekker overweg met het overzetten van de apps, want ik moet alle apps op mn OP3 opnieuw installeren, 1-voor-1..
    Nu heb ik een andere app gevonden, helium (premium), maar die pakt niet al m'n apps, zoals whatsapp. Iemand nog een tip hoe ik m'n app data op m'n op3 kan krijgen? Een complete backup kan niet, omdat OP3 de eigen OP OS heeft.(OP1 CM)

13. Plenkske
    Dutch POC Assistant Head Moderator Aug 27, 2016

Plenkske , Aug 27, 2016 :
    Helium pakt normaal gesproken alles... Weet je zeker dat je het goed hebt gedaan? Als je geen root hebt dan is Helium, naar mijn weten, de beste.

14. paul67™
    Gingerbread Sep 3, 2016

paul67™ , Sep 3, 2016 :
    Orzly pro-fit tempered glass screen protector na 2 maandjes verwijderd. Kreeg een vreemde olie kleurige vlek achter de protector.....en tot overmaat van ramp: in de randen/hoekjes kreeg ik grijze stof plekjes die steeds groter werden.
    Ging mij behoorlijk storen. Nageltje achter protector en hij liet zo los o_O alsof hij er losjes bovenop lag.
    Collega met dezelfde Orzly krijgt ook al stofplekjes tussen de randen/hoekjes protector en display.
    Schijnt veelvuldig voor te komen: https://www.amazon.com/gp/product/B...618?ie=UTF8&psc=1&refRID=RPZA2X6NSJKXCNKM0ACZ

15. Plenkske
    Dutch POC Assistant Head Moderator Sep 5, 2016

Plenkske , Sep 5, 2016 :
    Olie vlek heb ik geen last van. Ik zie in de randen wel wat stof zitten maar het zijn geen vlekken ofzo bij mij...
    Ik weet dat het geen perfecte tempered glass is, maar heb op dit moment geen klachten. Helaas bestaat een perfecte tempered glass voor 2.5D schermen niet :(

16. thanssens
    Cupcake Sep 7, 2016

17. Plenkske
    Dutch POC Assistant Head Moderator Sep 7, 2016

Plenkske , Sep 7, 2016 :
    Nee, de hardware voor een FM-radio zit niet in het toestel.

18. paul67™
    Gingerbread Sep 7, 2016

paul67™ , Sep 7, 2016 :
    In het begin had ik ook geen last, totdat ik een originele protective case van OP ging gebruiken. Deze (hard) case drukt tegen de hoekjes van de glazen screen protector, hierdoor komt er stof onder wat zich steeds meer gaat ophopen.
    De olie achtige vlek wordt ook wel de rainbow effect genoemd, deze screenprotector heeft hier last van omdat hij alleen aan de boven en onderkant verlijmd is (komt dus lucht tussen display en protector wat de bewuste rainbow effect opleverd.
    Ik heb het gehad met een glazen screenprotector en ga weer terug naar een folie of misschien wel geen :confused:

Last edited: Sep 7, 2016

19. Jochem V
    Cupcake Sep 17, 2016

Jochem V , Sep 17, 2016 :
    Hoi allen, ik ben nieuw op dit forum en ben van plan een OP3 aan te schaffen. Ik had echter gelezen dat na Oxygen 3.0.2 de batterij sterk achteruit gaat. Wat zijn jullie ervaringen hiermee en/of is dit probleem al verholpen.

Ik hoor graag jullie ervaring

20. paul67™
    Gingerbread Sep 17, 2016

paul67™ , Sep 17, 2016 :
    Die van mij draait op 3.2.2 en ondervind totaal geen problemen met de accuduur. Kom er de hele dag mee door (intensief gebruik). Bij normaal gebruik moet 1,5 tot 2 dagen haalbaar zijn.