18
[OP3][REVIEW] Mijn Ervaringen

1. Jochem V
    Cupcake Sep 17, 2016

Jochem V , Sep 17, 2016 :
    Ik zou ook graag willen weten of iemand al goede/slechte ervaringen heeft gehad met Oneplus omtrent de garantie bij fabricagefouten.

2. paul67™
    Gingerbread Sep 18, 2016

paul67™ , Sep 18, 2016 :
    Een kennis van mij had enkele maanden geleden een OP2 besteld en eenmaal bezorgd bleek deze DOA te zijn. Dit is allemaal goed opgepakt door Oneplus. Ging wel een aantal weken overeen eer er een nieuwe werd bezorgd.
    Verder geen ervaring mee, maar als ik ernaar google lees ik zowel goede als zeer slechte ervaringen betreft de consumer service van OP.

3. Plenkske
    Dutch POC Assistant Head Moderator Sep 18, 2016

Plenkske , Sep 18, 2016 :
    Het duurt allemaal wat langer, maar de meeste gevallen worden goed opgelost.

4. JufDNA
    Cupcake Sep 23, 2016

JufDNA , Sep 23, 2016 :
    De OnePlus 3 is een super fijne telefoon, hij werkt prima de afgelopen maanden. Mooie foto's, makkelijk in gebruik.

Echter heb ik nu een probleem met het verbinden met het netwerk.
    Mijn hoop ik gevestigd op dit forum, KPN kan mij niet helpen.
    Een van jullie wel?

5. paul67™
    Gingerbread Sep 24, 2016

paul67™ , Sep 24, 2016 :
    Welke software heb je er op draaien, van OP zelf of de community build?
    Ikzelf heb (achteraf met grote spijt) de community build er nu op draaien en ondervind o.a. drop-outs met wifi en een minder stabiele netwerk verbinding. Helaas kan je nog niet terug van community naar originele stock zonder veel rompslomp en risico's zie hier: http://forum.xda-developers.com/oneplus-3/how-to/downgrade-oxygenos-3-5-2-to-3-2-6-root-t3465850

Tevens en ik denk dat het bij jou ook het geval is (heb nl zelf Telfort cq KPN), dat de fabieksaf APN welke in je telefoon staat niet de goede is voor internet. Deze moet je even nalopen en zonodig aanpassen, en dat doe je zo:
    Ga naar SIM & netwerk in je instellingen, klik op SIM 1 (KPN) helemaal bovenin, ga dan naar namen toegangspunten:
    kijk of alles klopt met de instellingen uit de link hieronder en zoniet pas ze aan en sla daarna de toegangspunt op.
    https://apn-netherland.gishan.net/settings/1457_1_kpn_apn_settings_for_oneplus_3.php

6. JufDNA
    Cupcake Sep 24, 2016

JufDNA , Sep 24, 2016 :
    Hoi Paul,
    De APN instelling kloppen, en de software is: OxygenOS 3.2.6 (kan dat kloppen?)

De eerste link die je stuurt vind ik wel behoorlijk ingewikkeld.
    Ik ben wel een beetje handig.. maar dat wordt een uitdaging.
    Wel heb ik de telefoon terug gezet naar fabrieksinstellingen, (wat ook al een gedoe is),
    als hij opstart heeft hij verbinding, maar na het instellen van account, wifi doet hij het niet meer.
    Dit heb ik ook al ergens anders op een forum gelezen. Dus dat is een bekend probleem.

Nog meer suggesties?

7. F_Sjoerd_Koolen_wmkI
    Cupcake Oct 3, 2016

8. maltje
    Cupcake Oct 4, 2016

maltje , Oct 4, 2016 :
    Bedankt voor de mooie review.
    Ik heb 12 september 1 tje besteld.Enig idee hoe lang het duurt voor ik hem mag ontvangen?

mvg

9. Plenkske
    Dutch POC Assistant Head Moderator Oct 4, 2016

Plenkske , Oct 4, 2016 :
    Je hebt als het goed is een schatting bij je order staan. Die kreeg je ook tijdens de bestelling.

10. G_john_van_deelen_ImQR
    Cupcake Oct 15, 2016

G_john_van_deelen_ImQR , Oct 15, 2016 :
    is er een mogelijkheid om de trilfunctie wat sterker te maken??

11. Plenkske
    Dutch POC Assistant Head Moderator Oct 15, 2016

Plenkske , Oct 15, 2016 :
    Niet dat ik weet nee

12. Plenkske
    Dutch POC Assistant Head Moderator Jan 2, 2017

Plenkske , Jan 2, 2017 :
    Vandaag geupdate naar de lang verwachte versie 4.0 met android 7 (Nougat).

Screenshot_20170102-151156.png

Hiervoor was het nog versie 3.2.8.

Dit is wel weer een hele verbetering:
    - extra rij apps op home scherm omdat de zoekbalk echt weg te halen is, ipv verbergen.
    - instellingen menu verbeterd
    - quick settings en notifications mooier en handiger
    - split screen(2 apps tegelijk op je scherm: boven en onder of links en rechts als je draait) functie wel leuk maar moet het meer proberen om te zien of het handig is
    - hopelijk weer beter accu gebruik, merk het wel de komende dagen

13. Maximus Decimus Meridius
    Marshmallow Senior Moderator Jan 2, 2017

Maximus Decimus Meridius , Jan 2, 2017 :
    Leuke features, ben benieuwd

14. Bmwgsa
    Cupcake Jan 20, 2017

15. Mauxman
    Eclair May 18, 2017

Mauxman , May 18, 2017 :
    Beste op3 gebruikers,

Ik loop tegen een probleem aan met telefoneren.

Normaal als ik gebeld wordt heb je altijd die rode ophang knop in beeld maar sinds de update naar nieuwe android versie is dit niet meer
    Dit is alleen als ik gebeld wordt.

Dan staat er raak aan om terug te gaan naar belmenu.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Zo ja is hier een oplossing voor?
    Het is nog al irritant.

Mijn vriendin heeft ook een op3 en heeft het zelfde probleem.