Opslag
De 64 GB vesie van de 3 begint met:
52,67 GB beschikbaar. Aan apps is ongeveer 1GB gebruikt, nadat ik alle standaard apps ge-update heb. Bedenk dat met 64 GB wordt bedoeld 64 billion bytes. Omgerekend houd je effectief
59.6 GB over. Dus 7 GB is gebruikt door het OS.
Speakers
De geluid speakers zijn een hele verbetering ten opzichte van de One. Een stuk meer geluid vooral. Het lijkt ook wel beter gebalanceerd, maar ik vond die van de One ook al best goed. De speakers zijn naar onderen gericht en geven een mono geluid. Persoonlijk hecht ik geen grote waarde aan telefoon speakers, ik gebruik ze niet heel veel en écht goed kunnen ze nooit worden. Uit zo'n klein apparaat...
Bellen
Ik vind de kwaliteit bij bellen zeker ook belangrijk bij een smartphone. En de kwaliteit is zeker beter ten opzichte van de One. Het geluid uit de 'oor speaker' is prima, en men hoort mij ook goed. Ook bij het gebruik van de speaker stand gaat alles goed, dit wilde bij de One nog wel eens lastig zijn. Bellen over wifi (via bijvoorbeeld whatsapp) heb ik nog niet veel geprobeerd, maar zal denk ik ook geen probleem zijn. Verder werkt bellen in de auto via bluetooth ook prima !
Internet
Eerste speedtest over wifi:
View attachment 447671
Dit haalde ik niet op mijn One, op een zelfde router/internet snelheid. Met name downloadsnelheid is beter.
Ik heb ook wat tests gedaan op
4g verbinding:
View attachment 447672
View attachment 447673
View attachment 447674
Dit zijn geen geweldige resultaten, kan zeker beter. Maar dit kan allerlei oorzaken hebben: geen vol bereik, misschien is het nu druk op het netwerk op dit moment en op deze plek.
Ik kwam bij de 4g tests erachter dat de telefoon automatisch overgaat op 4g+ . Ik heb T-Mobile en dus overal bereik voor 4g+. Maar normaal gesproken staat de OP3 eigenlijk altijd op gewoon LTE. Nu kwam ik er bij de tests achter dat hij vanzelf overgaat op 4g+, en daarna weer meteen terug op LTE. Kortom: hij schakelt over als er meer data gebruikt wordt, of bij grotere bestanden. Dit is denk ik wel slim gemaakt. Om accu verbruik te verminderen.
Hier nog even al mijn speedtests bij elkaar , die ik gemaakt heb op de OnePlus 3:
View attachment 447675
Performance
wordt vervolgd...
Bugs & Issues
- Als je 'recent apps' opent, zie je een lock staan bij elke app. Je kan deze aan en uit zetten. Als die aan staat kan je de app niet sluiten. Ik heb gemerkt dat deze soms spontaan weer uit gaat. Ik weet nog niet op welke momenten precies. En ik vraag me ook af of het aan de app ligt, of aan Oxygen OS.
-
Op random momenten gaan de notificaties ineens op stil, waardoor je de alert slider een keer op en neer moet doen. Zou in de volgende OTA (na 3.2.1) opgelost moeten zijn. Is inderdaad opgelost in 3.2.1
Click to expand...