4
[OPO] Batterij/Accu OnePlus One

1. adrenalen
    Honeycomb Sep 25, 2014

2. Dreke1967
    Cupcake Sep 25, 2014

3. Araphin
    Donut Sep 25, 2014

Araphin , Sep 25, 2014 :
    Gelukkig nog geen battery issues gemerkt na een maand intensief gebruik.

4. wow2097
    Froyo Sep 28, 2014

wow2097 , Sep 28, 2014 :
    Vanmiddag geïnstalleerd even gekeken naar weer zie ik paar uur later dat hij al vier uur energie zuipt op achtergrond.
    40% stroomverbruik (na 4uur).
    De rest zat heel erg laag. Ik dacht wtf testen ze die app niet. Hoe kan dit?

5. Cedric Lanckman
    Ice Cream Sandwich Sep 28, 2014

6. fiex
    Froyo Sep 28, 2014

fiex , Sep 28, 2014 :
    Hij zit vast op de achtergrond te verversen. Je kan dit verlagen, of als je root hebt met Greenify helemaal uitzetten.

7. mikkie01
    Honeycomb Sep 28, 2014

mikkie01 , Sep 28, 2014 :
    Ik begin last te krijgen dat de batterij wel erg snel leegloopt. Bijv. Buienalarm, niet geopend en gebruikt 27% van de batterij...heb 'm er maar afgegooid. Ook gmail gebruikt best veel...
    Andere Opo's die hier ook last van hebben?

8. mikkie01
    Honeycomb Sep 28, 2014

mikkie01 , Sep 28, 2014 :
    buienradar of buienalarm...buienalarm heb ik ook last van...inmiddels er maar afgegooid...

9. tiesveenman
    Gingerbread Sep 28, 2014

10. Frank W.Kooistra
    Cupcake Sep 28, 2014

Frank W.Kooistra , Sep 28, 2014 :
    Heb nergens last van: hangt er beetje van af, maar hij gebruikt zo'n 1 a 1,5 % per uur. Toen ik nog een laad fobie had, had ik altijd een lader bij me. Met de Oneplus is dat voorbij. Gmail heb ik niet op auto staan. Update handmatig, zie gmail niet staan als een app die echt iets verbruikt.

11. wow2097
    Froyo Sep 29, 2014

wow2097 , Sep 29, 2014 :
    Tegenwoordig weinig last van Google play en dus gaat de accu stukken langer mee.

12. dennis123789
    Gingerbread Sep 29, 2014

13. wow2097
    Froyo Sep 29, 2014

wow2097 , Sep 29, 2014 :
    Inderdaad zeg BR was er al af. Vandaag BA aangezet, ben ik thuis is 20% van accu opgebruikt in paar uur. Die moet je echt alleen kort gebruiken en meteen "killen

14. wow2097
    Froyo Oct 1, 2014

wow2097 , Oct 1, 2014 :
    Wifi is best snel, zeker met de upc spots erbij. Alleen wifi in trein blijft een ramp. Sowieso trein wifi = een open netwerk dus VPN tunnel noodzakelijk anders kan iedereen die moeite doet je netwerkverkeer/ww lezen.
    Een maand terug gedwongen een maand moeten gebruiken op een tiental trajecten en je aan het einde van de reis was je rijp om jezelf voor de trein te gooien, zo frusterend vond ik wifi in de trein. Wel verbinding maar er komt geen tot amper data over de lijn. Dan maar een abo desnoods de goedkoopste.

15. Paranoidnl
    Cupcake Oct 1, 2014

Paranoidnl , Oct 1, 2014 :
    hallo,

Gister heb ik mijn OPO gekregen en ben enorm te spreken over de telefoon behalve dat mijn batterij absurd snel leeg gaat.
    vanochtend is die van de lader gekomen en ik heb hem denk ik in screentime 15/25 Min aangehad en dan is 25 Toch echt wel max!
    en nu zit ik al op 87 Procent charge...
    mijn scherm is 77% van de hele bende en ik kan niet vinden waar nou het zit, gestures al uit staan maar ik maak me beetje zorgen over de battery! ik wou deze telefoon graaag omdat de batterij van mijn S3 dood aan het gaan was maar mijn opo gaat net zo snel, misschien wel sneller leeg!

nu heb ik geen idee hoe dit mogelijk is....
    kunnen jullie mij helpen?

16. Dondar01
    Ice Cream Sandwich Oct 1, 2014

Dondar01 , Oct 1, 2014 :
    Ik lees dit allemaal en vind het ergens vreemd dat zoveel mensen problemen hebben met hun batterij.

Mijn batterij gaat meestal zo'n 30-40 uur mee als ik hem gebruik op een gewone werk dag (dwz op de bus naar het werk een uur film kijken terug naar huis een uur film kijken).
    Wifi en 4g/3g staat constant aan en relatief veel sms'en/whatsappen en bellen.

Als ik hem minder intens gebruik heeft mijn batterij al zo'n 50-60 uur meegegaan voor ik moest opladen (en ik zie opladen als <5% batterij).

17. Paranoidnl
    Cupcake Oct 1, 2014

vertel eens hoe je ervaring in het begin was en hoe je begonnen bent met opladen enzovoort vanuit de doos?

18. Dondar01

Dondar01 , Oct 1, 2014 :
    Ik heb hem de eerste dag niet direct opgeladen.
    Uit de doos had ik 35% batterij ben naar de sportzaal geweest en tegen de avond heb ik hem opgeladen had nog iets van een 15% (ahja moest mijn nieuw speelgoed toch eens uittesten.)
    De volgende ochtend had hij 97% en dan heb ik hem met opzet extreem intens gebruikt, spelletjes spelen zoals Bloons Tower Defense 5, Final Fantasy 5 en Batman Arkham Origins. Tegen de avond heb ik hem laten uitvallen (dus batterij 0,0000%).
    Heb ik hem uit laten staan en met de meegeleverde oplader opgeladen tot hij een melding gaf van 100% opgeladen en sinds dien doet hij het goed!
    Ik moet ook wel zeggen dat ik mijn batterij niet erg vaak oplaad (lees enkel als ik minder heb dan 15% als ik ga slapen).
    Ik heb natuurlijk altijd wel een lader in mijn rugzak zitten voor als ik 's avonds ziet dat mijn batterij nog 30% is ofzo en ik hem niet oplaad dat ik hem op het werk kan opladen als hij onder de 5% valt (of sneller als ik zie dat mijn werkdag bijna gedaan is).

Ik zal proberen vanavond (of eigenlijk beter morgen ofzo) een printscreen van mijn batterij gebruik te posten.

19. Dondar01

Dondar01 , Oct 1, 2014 :
    Misschien niet slecht om te zeggen, maar ik kijk wel altijd goed uit dat mijn apps ook echt gesloten zijn.
    Ook gebruik ik regelmatig CCleaner voor android om mijn processen te stoppen die niet nodig zijn etc.

20. Paranoidnl
    Cupcake Oct 1, 2014

ik heb hem dus gister gekregen, even gespeeld en toen aan de ladder gegooid, toen moest ik weg! heb ik hem meegenomen en daarna weer aan de lader gedaan, nu vannacht weer aan de lader gegooit en zoals ik aangegeven heb is die nu 86 procent.

ik ga hem nu helemaal depleten.