68
[OPO][GUIDE] OnePlus One Rooten

1. royz0r
    Jelly Bean Jun 25, 2015

royz0r , Jun 25, 2015 :
    Dit dus

2. Blueeyez
    Cupcake Jul 8, 2015

3. Toorn222
    Gingerbread Jul 9, 2015

Toorn222 , Jul 9, 2015 :
    Thnx for de topic,ik heb de toolkit v6 en adb drivers kunnen installeren, vervolgens de One in fastboot gezet (zonder gekoppeld te zijn aan de USB, via volume up+on/off knop), bootloader unlocked, vervolgens TWRP (Twurp) erop gezet middels flash. De One gewoon normaal opgestart en via windows verkenner SuperSU op de One gezet, daarna via volume-down en de on/off knop in recovery gezet.
    One opnieuw daarna opgestart en SuperSu kunnen draaien.

4. wow2097
    Froyo Jul 9, 2015

wow2097 , Jul 9, 2015 :
    Ik ben ondertussen over naar Lolipop 5.02 via updates als ik jouw tekst lees zit ik weer op de versie van vorig jaar update 33. dat zou eigenlijk goed zijn want dat wil ook.

Dit is dan weer jammer. Ik zou een backup willen maken VOORDAT ik alles kwijt ben zodat ik weer terug kan naar huidige staat als het allemaal niet bevalt.

5. fistfull95
    Ice Cream Sandwich Jul 10, 2015

fistfull95 , Jul 10, 2015 :
    Nee, hiermee unlock je slechts je bootloader en activeer je rootrechten. Het "flasht" geen software.

Met rootrechten veranderd er niets. Het is dus in principe niet een kwestie van wel of niet bevallen

6. wow2097
    Froyo Jul 10, 2015

wow2097 , Jul 10, 2015 :
    Ah ok dat is fijn te horen dat ik niks kwijt raak dacht ergens zoiets te lezen in de openingspost dan wil ook wel eens proberen kan ik de cpu eindelijk eens op 300mhz vastzetten en hopelijk meer nuttigs.

Die spoiler 0.1 moet je zeker uitvoeren voordat je begint aan methode 1 (of 2)

Moet je nog extra stappen nemen om je telefoon te beschermen? ik las dat je je telefoon openzet als je niet oppast wat je doet.

Tip van mij als je klaar bent met java. Java is zit zo vol gaten dat je vatbaar bent voor zo'n beetje elk virus en malware. De meeste aanvallen gaan via een java exploit namelijk geen virusscnanner die daartegen kan. Dus als je klaar bent de-installeer het meteen. Ben dus ook gene voorstander van deze aanpak maar als dit het mnakkelijkste is dan moet het maar even op de computer gezet worden.

Bedankt voor je moeite om alles uit te leggen
    Root krijgen is stap 1 als alles daarna nog tijdje goed gaat wil ik me wel eens verdiepen in andere zuinigere roms

7. wow2097
    Froyo Jul 10, 2015

wow2097 , Jul 10, 2015 :
    Kan het zijn dat je plaatjes weg zijn ik zie namelijak alleen tekst en geen enkel plaatje ook niet in je begin post / Guide.

8. elsa-nl
    Ice Cream Sandwich Jul 21, 2015

elsa-nl , Jul 21, 2015 :
    Nou, lekker dan.. heb het voor elkaar om de boel in de warre te hebben.

Na update CM12 was de telefoon niet meer geroot.

Dus, ik opnieuw alles bij af, 1e keer lukte immers ook prima.

Maar.. telefoon statt niet meer door.
    Krijg alleen nog de tekst CYANOGEN in beeld.

Op de PC krijg ik wel contactgeluid maar ik zie geen venster met de OPO.
    wie weet welke stappen ik nu verder kan doen?

9. elsa-nl
    Ice Cream Sandwich Jul 21, 2015

elsa-nl , Jul 21, 2015 :
    Helaas nog niet verder gekomen.
    Ik zie de mobiel ook gewoon niet op de PC dus ik kan er ook geen nieuwe OS opzetten.

Wie kan mij hiermee helpen.

10. Formsma
    KitKat Jul 22, 2015

Formsma , Jul 22, 2015 :
    Kun je wel in recovery komen? Dat is als hij uit staat volume down+power knop ingedrukt houden

elsa-nl likes this.
  11. Miggeltje
    Honeycomb Jul 22, 2015

Miggeltje , Jul 22, 2015 :
    Probeer inderdaad in recovery te komen.
    Wipe daar je cache & dalvik.
    Welke recovery heb je ? de standaard cyanogen of een custom ?
    Het kan zo zijn dat je usb debugging via ADB niet meer aan staat, waardoor je geen contact meer krijgt met je PC vanuit adb. OF, de authorisatie ervan met je pc werkt niet meer.
    Mocht je wel weer kunnen opstarten, zet usb debugging eens uit, weer aan, plug je telefoon in, kijk of je de melding op je telefoon krijgt of je de pc "vertrouwd" wilt maken, en doe dit vervolgens.

elsa-nl likes this.
  12. dumbo_dude
    Honeycomb Jul 22, 2015

dumbo_dude , Jul 22, 2015 :
    Zeer behulpzaam! goed werk!
    Ik hoop dat je voor de OPT ook een guide kan maken, want dat zou wel heel handig zijn

13. elsa-nl
    Ice Cream Sandwich Jul 22, 2015

elsa-nl , Jul 22, 2015 :

ik kan in fastboot komen en in de TWRP recovery.
    Wipe cache en dalvik heb ik gedaan, dan dus weer reboot system en vervolgens blijft het toestel dus op het scherm van cyanogen staan.
    beweegt overigens wel met licht, maar start niet door.

nope, helaas geen backup erop zodat ik deze kan terugzetten.

en aangezien ik dus geen zichtbaar contact kan maken met de computer, kan ik ook geen zip op de telefoon zetten om iets opnieuw te installeren.
    overigens ook op de laptop geprobeerd, zelfde verhaald.
    Wel een bliep dat die aan de PC is gekoppeld alsw hardware maar geen zichtbaar venster in verkenner.

:(

14. Miggeltje
    Honeycomb Jul 22, 2015

Ok, ik gok dat ik dan inderdaad in de juiste richting zat.
    de autorisatie voor usb-debugging werkt niet meer / is verkeerd / verlopen of wat dan ook.
    Die kan je alleen instellen als je telefoon opgestart is:
    telefoon niet ingeplugged hebben.
    Instellingen - developer options - Autorisatie voor USB foutopsporing intrekken.
    Vervolgens aansluiten op je pc, en je zou op je telefoon een melding moeten krijgen of je de pc vertrouwd, en vertrouwd wilt houden.

Daar heb je nu dus niets aan.
    Je hebt niet toevallig de rom die er nu op staat ook nog op je telefoon staan ? Zo ja, zou je die over je huidige installatie kunnen flashen.
    Zo nee, welke rom heb je momenteel ?
    Heb je een USB otg kabel en een USB stickie ?
    Je zou dan de huidige rom kunnen downloaden op je pc, op de USB stick zetten, die via de OTG kabel aansluiten op je OPO, in recovery OTG mounten, en op die wijze installeren over je huidige installatie. Je settings etc. zouden dan behouden moeten blijven (normaalgesproken, geen garantie).

15. Imnoa
    Honeycomb Jul 22, 2015

Imnoa , Jul 22, 2015 :
    Kun je wel een adb connectie met je pc krijgen ? Zo ja , via fastboot een image pushen en die flashen via adb / recovery

16. elsa-nl

elsa-nl , Jul 22, 2015 :
    Ik kan wel een connectie krijgen, kan ook in fastbood komen en de tool gebruiken maar waar jij het over hebt met image pushen enz.. dat begrijp ik niet, wil je die wat meer uitleggen?

er heeft geen andere rom op gestaan, voor CM12 heb ik alleen bootloader unlock en superuser erop gehad.

USB-OTG kabel heb ik, dus ik dacht dat ik de nieuwste CM12 zip op usbstick en dan aan de telefoon kan doen, maar dan zie ik niet in de usb_otg map een bestand staan op de mobiel, dus zal die stappen even opnieuw doen.

17. elsa-nl

elsa-nl , Jul 22, 2015 :
    Het is gelukt! :rolleyes:
    Uiteindelijk via de otg kabel een nieuwe rom erop gekregen.
    Pfiew.. dat was even zweethandjes krijgen :oops:

Miggeltje and Plenkske like this.
  18. Miggeltje
    Honeycomb Jul 22, 2015

Dat geloof ik, regelmatig gehad met mijn HTC desire destijds, met mijn Samsung galaxy s3 :( die ik van mijn werk heb nog steeds *zucht*), en ook mijn One X, en al een keer met de OPO.
    Uiteindelijk word je er wel bewuster van, qua risico's, maar je leert er ook veel van wat je in de toekomst kan helpen mocht je een keer een probleem krijgen. Je zal dan minder snel klamme handjes krijgen.

elsa-nl likes this.
  19. elsa-nl

elsa-nl , Jul 22, 2015 :
    Nou, ik heb alle Galaxy's S geroot, de S1 tm de S5 en ( afkloppen) nog nooit wat mis gegaan.
    Maar daar heb je ook een los kaartje in, dus als er wat tegen zat kon er altijd wel wat op.
    En omdat de eerste keer ook zo klaar was ...
    maar goed, gelijk een backup gedraaid en een rom extra plaatst ;)

Bedankt voor het meedenken.

Miggeltje likes this.
  20. MisterX
    Ice Cream Sandwich Jul 30, 2015

MisterX , Jul 30, 2015 :
    Hallo,
    Heb vorige week de One geroot met succes dankzij deze handleiding. Heb nu toch nog een klein probleempje. De pc ziet de One niet meer. MTP driver wordt niet goed geïnstalleerd. Heb al drivers gedeinstalleerd, usb debugging aan gezet. Op internet gezocht maar kan de oplossing (nog) niet vinden. Krijg in Windows 7 de volgende fout melding: Apparaat start niet code 10.
    Iemand een idee?