68
[OPO][GUIDE] OnePlus One Rooten

1. Imnoa
    Honeycomb Jul 30, 2015

Imnoa , Jul 30, 2015 :

In DEZE toolkit zit een knop "Manage drivers" volg de stappen daarvan even en het zou opgelost moeten zijn

2. fistfull95
    Ice Cream Sandwich Jul 30, 2015

fistfull95 , Jul 30, 2015 :
    Ik heb dit ook ooit gehad, toen Windows zelf besloot een Asus USB Booster (voor sneller laden) te installeren. Dit heeft de root bus driver (de bus waar alle usbpoorten op zitten) vervangen en ik heb dit nooit meer goed gekregen. Voor mij een verse install dus. Ik wil niet zeggen dat dit voor jou ook de handigste oplossing is, maar wel iets om rekening mee te houden. Heb je nadat je de drivers gedeinstalleerd hebt (en weer geinstalleerd hoop ik), opnieuw geprobeerd de driver handmatig voor de OPO in te stellen?

3. MisterX
    Ice Cream Sandwich Jul 30, 2015

MisterX , Jul 30, 2015 :
    Ben hele avond bezig geweest maar nog steeds niet gelukt om de juiste driver te installeren. Elke keer wordt de MTP usb apparaat driver geinstalleerd (onder draagbare apparaten) Krijg hier niet de device keuze om de juiste driver er aan te hangen:mad::mad:

4. KRiST0F
    Honeycomb Jul 31, 2015

KRiST0F , Jul 31, 2015 :
    Waarmee kan je een root hiden? bij iOS heb je xCon

- Tal van banking apps, Yelo TV en Proximus TV anywhere werken dan niet meer
    - Heb je een "Mobile Security pack" die ook uw root beveiligd? Via mijn werkgever
    ben ik in bezit van McAfee LiveSave, naast x aantal pc's ook x aantal mobile devices.

5. fistfull95
    Ice Cream Sandwich Jul 31, 2015

fistfull95 , Jul 31, 2015 :
    RootCloak verbergt je root access, hiervoor moet wel het xposed framework geinstalleerd zijn.
    Wat betreft je "virus" beveiliging, ik raad dit in vrijwel alle gevallen af, uberhaupt. Als je een beetje oplettend bent en geen apps installeert die niet uit de playstore komen moet er eigenlijk niks kunnen gebeuren ;). Daarnaast ken ik zelf geen Security Suites die ook Root toegang beschermen.

6. KRiST0F
    Honeycomb Jul 31, 2015

KRiST0F , Jul 31, 2015 :
    Na wat opzoekwerk dacht ik dat avast dit wel doet

7. fistfull95
    Ice Cream Sandwich Jul 31, 2015

fistfull95 , Jul 31, 2015 :
    Ik dacht dat de firewall van Avast alleen werkte mits er root access was, maar of hij ook de supersu binary beschermd weet ik niet.

8. MisterX
    Ice Cream Sandwich Aug 7, 2015

MisterX , Aug 7, 2015 :
    De oplossing heb ik nog steeds niet maar er is 1 ding wat wel op valt. Mijn vrouw heeft ook een Oneplus, deze is niet geroot. Deze heeft de problemen niet zoals ik al eerder beschreef. Wordt door pc gewoon herkend en kan daar dus wel bestanden vanaf afhalen. Op de zelfde pc geeft mijn Oneplus wel de problemen. Heb nog naar de driver bestanden gekeken maar die zijn exact gelijk. Wie weet waar het probleem dan zit? Lijkt toch in het root proces te zitten.

9. royz0r
    Jelly Bean Aug 7, 2015

royz0r , Aug 7, 2015 :
    Heb je adb debugging wel aan gezet in developer options?

10. MisterX
    Ice Cream Sandwich Aug 7, 2015

MisterX , Aug 7, 2015 :
    Heb het stappenplan gevolgd die in de tool stond die @Imnoa aangaf. Dus adb debugging aangezet.
    (Nog even gecontroleerd maar staat aan.)

sikkel70 and royz0r like this.
  11. royz0r
    Jelly Bean Aug 8, 2015

royz0r , Aug 8, 2015 :
    Even aan en uitzetten

sikkel70 likes this.
  12. MisterX
    Ice Cream Sandwich Aug 8, 2015

MisterX , Aug 8, 2015 :
    Helaas geen succes.:(:mad:

13. Miggeltje
    Honeycomb Aug 8, 2015

Miggeltje , Aug 8, 2015 :
    Waarschijnlijk issue met adb beveiliging.
    Ga eens naar ontwikkelaarsopties en selecteer eens:
    Autorisatie voor USB foutopsporing intrekken.

Daarna opnieuw inpluggen aan je pc.

sikkel70 likes this.
  14. MisterX
    Ice Cream Sandwich Aug 8, 2015

MisterX , Aug 8, 2015 :
    Niet gelukt. Verschillende opties geprobeerd, via netwerk , in schakelen / uitschakelen. Via MTP en PTP.
    Niets helpt tot nog toe.:mad::mad:

15. Boer96
    Froyo Aug 9, 2015

Boer96 , Aug 9, 2015 :
    Ik heb problemen met mn mic (niet te verstaan bij bellen, andere apps werken prima). Al veel over gelezen en helaas nog steeds veel mensen die er last van hebben.
    Aangezien het waarschijnlijk een software probleem is, heeft het dan nut om bv een multirom te instaleren? Zouden de problemen bij een custom rom verholpen kunnen zijn?

16. MisterX
    Ice Cream Sandwich Aug 10, 2015

17. Quadbike
    Ice Cream Sandwich Aug 17, 2015

Quadbike , Aug 17, 2015 :
    De link met samsung drivers is kapot. heeft iemand nog een link/ kan t ook anders

18. burgkop
    Honeycomb Aug 30, 2015

burgkop , Aug 30, 2015 :
    Wel mooi die nl. handleiding, compliment.
    Maar om te spreken van een makkelijke manier!!!
    Met Kingo Root heb je al dat gedoe niet, werkt met 1 klik. 2 mogelijkheden, het werkt wel of niet, zie je gelijk.
    Bij mij werkt het niet op de OPO, wel op een Alcatel 995 en 2 Medion tablets. Zooo makkelijk heb ik het nog niet gezien.
    Wil je er weer vanaf, zet je de telefoon terug naar fabrieksinstelling, en weg is de root.
    Tenminste op de Alcatel en Medion tablet.

Bij de OPO krijg ik hem tot Environment Preparation met een Vinkje, bij Rootingscript Execution komt hij niet verder.
    Niet via PC en ook niet met de losse App.
    Uiteraard handleiding met plaatjes erbij gehouden, al is het net even anders.
    Iemand wel gelukt met Kingo Root?
    Ben ik erg benieuwd naar.

Edit: Inmiddels werkt KingRoot ook op de OPO, het gaat zoooo makkelijk, helemaal met de Android versie.

Last edited: Nov 25, 2015

19. fistfull95
    Ice Cream Sandwich Sep 2, 2015

fistfull95 , Sep 2, 2015 :
    Dit komt omdat Kingo Root een Mediatek Root applicatie is, die werkt alleen op Mediatek Chipsets. Deze chipsets zitten in zo goed als alle b-merken tablets en telefoons (lees: o.a. Chinese apparaten). Dit gaat niet werken op de OPO helaas ;)

20. fistfull95
    Ice Cream Sandwich Sep 2, 2015

fistfull95 , Sep 2, 2015 :
    Vandaag ben ik jarig, morgen heb ik hopelijk vrij en dan ga ik de guide helemaal herzien en hopen dat mijn thread weer een sticky word (a)