68
[OPO][GUIDE] OnePlus One Rooten

1. burgkop
    Honeycomb Sep 2, 2015

burgkop , Sep 2, 2015 :
    Nou, of het niet gaat werken met Kingo Root weet ik nog zo net niet.
    heb hem inmiddels toch zo gekregen dat hij gaat Rooten.
    Niet met de app, maar online.
    Maar bij 79% stopt hij er mee en geeft ie aan dat het rooten gefaald is.
    Toch jammer hoor, werkt zo makkelijk.
    Op mijn andere Telefoons-Tablets ging het zoooo easy, even probleem met de Alcatels 918 driver, maar toen deze er was ging het als een trein.

Ben zo benieuwd of andere OPO gebruikers het eens geprobeerd hebben, al was het maar om te kijken hoever ze kwamen.
    Onderweg wel een paar Google meldingen, die heeft natuurlijk liever niet dat je root, maar ik ging gewoon door met installeren.
    Op het scherm zie je steeds regels, dat wat hij doet 100% gelukt is en hij weer op de telefoon wacht.
    Dat "lijkt" allemaal goed te gaan.
    Maar toch niet.:(:(

Als het wel gelukt is, kun je de telefoon weer resetten om het kwijt te raken, maar kan ook in het programma zelf.

Edit: Werkt inmiddels ook op de OPO

Last edited: Nov 25, 2015

2. HenriH
    Gingerbread Sep 2, 2015

HenriH , Sep 2, 2015 :
    Er zijn meerdere toolkits voor het rooten en bewerken van de OPO. Zelf gebruik ik de Bacon Root Toolkit van Wug (http://www.wugfresh.com/brt/). Deze tool geeft, wel in het Engels, ook duidelijke toelichtingen op het gekozen proces en waar nodig waarschuwingen. Ook kan de tool zelf de nodige bestanden (zoals bijv. TWRP) downloaden. Met de optie "Advanced utilities" krijg je een groot scala aan (soms gevaarlijke) opties voorgeschoteld. Deze tool heeft zonder meer miijn voorkeur.

3. burgkop
    Honeycomb Sep 2, 2015

burgkop , Sep 2, 2015 :
    Ja dat weet ik, maar wat makkelijk betreft en eigenlijk zonder risico, heb ik geen makkelijker tool gezien, in feite 1 klik.
    Als eens geprobeerd op een oudere telefoon?

Mensen hebben daar toch ook problemen zo te zien, dat het toch ook niet goed gaat.

Op een moeilijkere manier is Nederlands voor veel mensen toch wel een voorkeur, want owee als je een fout maakt, dan krijg je het toch even warm.

Last edited: Sep 2, 2015

4. fistfull95
    Ice Cream Sandwich Sep 3, 2015

fistfull95 , Sep 3, 2015 :
    Ik zat fout, dit betreft geen mediatek root. Ik was even in de war met een andere tool. Ik heb gisteren even een mailtje gestuurd naar Kingosoft, en die zeggen dat het op het moment nog niet mogelijk is om de OPO te rooten met Kingo, maar deze functionaliteit er wel aan zit te komen. Echter is nog niet duidelijk wanneer, en het heeft geen prioriteit. Ze hoeven naar mijn weten niet veel aan te passen omdat het gewoon een standaard bootloader enzo betreft, het enige waar ze mogelijk tegenaanlopen is dat de bootloader standaard gelocked is, en er ook geen write acces tot de tamper bits wordt gegeven (zo ver ik weet). Mocht dit nou toch binnenkort lukken ga ik de guide uiteraard updaten.

5. burgkop
    Honeycomb Sep 3, 2015

burgkop , Sep 3, 2015 :
    Toevallig geprobeerd?
    Ben benieuwd of hij dan bij meerdere stopt, tussen de 60 en 80%

Vreemd dat ze daar bij Kingo niet eerder mee komen, want des te langer ze wachten, des te meer de mensen op een andere manier aan het rooten (zijn ge) gaan, niet dan?
    Op mijn andere telefoons moet ik toch zeggen dat het ideaal werkt.
    Wil je er af, kun je het zo verwijderen, zonder moeilijke dingen.

Het enige wat ik mij afvraag? ze doen het natuurlijk niet voor niets, hoe komen ze aan de inkomsten?
    Lezen ze stiekem mee op je computer, wat meerdere doen?

Waarom zou hij eigenlijk wel in de lijst staan: http://www.kingoapp.com/android-root/devices.htm

Last edited: Sep 3, 2015

6. Boer96
    Froyo Sep 4, 2015

Boer96 , Sep 4, 2015 :
    Ook al bekend of de OPT te rooten is en zo ja, is hier ook zo'n mooie guide voor? ​

7. nickvtriest
    Honeycomb Sep 13, 2015

nickvtriest , Sep 13, 2015 :
    Hi, Als ik op "unlock Bootloader" druk ziet hij het apperaat al. Ik heb al iets geprobeert met drivers maar ben er niet goed in... Iemand meer info??

8. royz0r
    Jelly Bean Sep 14, 2015

royz0r , Sep 14, 2015 :
    kan je misschien wat specifieker zijn?

9. emilehollegien
    Cupcake Oct 18, 2015

emilehollegien , Oct 18, 2015 :
    Hallo,

Ik heb een probleem(je). Ik heb op mijn OPO een update gekregen naar een versie 12.1-YOG4PAS1N0. Alles goed en wel maar nu werkte dus mijn wifi niet meer goed. Hij deed het even of na vliegtuigmode in en weer uitgeschakeld te hebben of na complete herstart van het toestel. Nu ben ik er op gaan zoeken op dit zeer uitgebreide forum en zie dat er hier toch meerdere mensen last van hadden. Dus ik dacht ik doe hem opnieuw rooten. Maar dan ook weer terug zetten naar een vorige versie.
    Ik heb dit al eerder gedaan op mijn win 8.1 pc en geen problemen gehad. Maar nu heb ik een tijd geleden de pc geupdated naar windows 10. Ik zet altijd al via usb kabel muziek op mijn phone en nooit problemen gehad. Windows ziet de telefoon. Maar op het moment dat ik dus het toestel in fastboot mode zet dan ziet hij het toestel niet meer. Overal gezocht voor drivers en ze ook allemaal geinstalleerd maar hij ziet de phone helemaal niet meer. Als ik op unlock bootloader druk dan start hij gewoon op maar meer niet. Ik heb het geprobeert met de V5 en de V6 van de OPO toolbox.Wat ik wel zie is dat in apparaatbeheer er (als hij in fastboot mode staat) iets bij komt met de naam marshall london bootloader interface?? Wat is dit? Ik heb eens gezocht maar wordt er niet echt wijs meer uit. Ik heb nu al zo veel geprobeerd en gedownload maar ik kan de OPO dus nu niet rooten.
    Wat doe ik fout? De OPO draaide als een zonnetje tot deze laatste update.
    Ik heb via recovery geprobeert het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen maar dat heeft alleen maar alles leeg gemaakt en het probleem niet verholpen.Volgens mij heb ik het zelf erger gemaakt dan het nodig was.

Kan iemand mij hier mee helpen aub. Bij voorbaat dank.
    Emile

Last edited: Oct 18, 2015

10. KRiST0F
    Honeycomb Oct 20, 2015

11. burgkop
    Honeycomb Oct 20, 2015

burgkop , Oct 20, 2015 :
    Jammer dat King Root niet werkt, op de OnePlus 1 en 2. dat gaat ideaal.
    Makkelijker bestaat niet. Probeer maar eens op een oude telefoon.
    Andere handleidingen hier zijn voor velen toch te ingewikkeld, mede omdat het niet - alle - stappen weergeeft, niet iedereen is het Engels machtig, want vaak lopen de mensen vast op de - tussen of vervolg - stappen.

Edit: werkt inmiddels wel op de OPO

Last edited: Nov 25, 2015

12. bafa97
    Froyo Oct 26, 2015

bafa97 , Oct 26, 2015 :
    Bestaat er een methode om te rooten en daarna je data weer te "recoveren"?

13. gwie
    Jelly Bean Oct 26, 2015

gwie , Oct 26, 2015 :
    Je raakt je data niet kwijt als je je telefoon root.
    Je raakt je data wel kwijt als je je bootloader unlocked.

Omdat je je bootloader één keer moet unlocken voordat je een andere ROM kan flashen is het niet mogelijk om root te krijgen voordat je de bootloader unlocked. Als je geen root hebt kan je weer niet bij al je bestanden en kun je dus niet alle data back-uppen. Het is echter wel mogelijk om dingen als berichten en contacten op te slaan voordat je de bootloader unlocked.

14. bafa97
    Froyo Oct 29, 2015

bafa97 , Oct 29, 2015 :
    Goedeavond allemaal, ik ben druk bezig om Oxygen OS te flashen. het wil alleen niet lukken.
    Succes vol de bootloader ge unlockt
    vervolgens de TWRP recover geflashed, zegt dat ie gefinished is
    en vervolgens opent ie de verkeerde recovery.
    iemand een fix?

Last edited: Oct 29, 2015

15. royz0r
    Jelly Bean Oct 30, 2015

royz0r , Oct 30, 2015 :
    Je gebruik deze commands?:
    Fastboot flash recovery twrp.img
    Fastboot boot recovery twrp.img
    Fastboot reboot recovery

16. KRiST0F
    Honeycomb Nov 21, 2015

KRiST0F , Nov 21, 2015 :
    Sinds her uitvoeren van de root. (v2.1.1) ondervind ik problemen met de achtergrond verlichting. Of ik het nu sterker of zachter zet. Het blijft hetzelfde.
    Nu de update naar 2.1.2 uit is, kan dit zonder mijn gegevens te verliezen?

17. burgkop
    Honeycomb Nov 21, 2015

burgkop , Nov 21, 2015 :
    Kingroot werkt nu ook op de OPO.
    Net zo makkelijk, enkele klikken en je hoeft zelf niets moeilijks te doen.
    Ik had de android versie van KingRoot.net gebruikt.
    ze ze&en dat het ook Engels is, maar bij mij eerst toch Chinees.
    Het werkte wel.
    Bij mijn Alcatels kon ik het Rooten makkelijk ongedaan maken, gewoon terug naar fabrieksinstelling.
    Bij de One ging dat niet, bij reset fabrieks instelling ben je nog steeds geroot.
    Via een unroot programma lukte het wel, heb niet opgelet welke dat was, omdat ze het niet allemaal deden.
    Ben nu dus even weer niet geroot.
    Zal vanavend de computerversie van KingRoot eens proberen.

Het blijft toch echt de makkelijkste manier met KingRoot.
    Je krijgt wel onderweg meldingen van Google, dat er schade aan je toestel kan ontstaan, Google heeft uiteraard liever niet dat Android gekraakt/veranderd wordt.
    Kun je gewoon doorklikken.

Alles blijft overigens eigen risico.
    Garantie op toestel raak je, volgens zeggen, niet kwijt met Rooten.

Last edited: Nov 21, 2015

18. fistfull95
    Ice Cream Sandwich Nov 23, 2015

fistfull95 , Nov 23, 2015 :
    Mooi dat Kingroot nu ook werkt op de OPO, iemand een idee of hij ook op de OPT werkt? Met rooten vervalt je garantie niet, niet op de OPO en de OPT althans.

19. burgkop
    Honeycomb Nov 23, 2015

burgkop , Nov 23, 2015 :
    Kun je toch gewoon proberen?
    Het werkt nl. wel of niet.
    Als het niet werkt is er verder niets aan de hand.
    edit: Zo vaak geprobeerd, toen Kingroot nog niet werkte op de OPO

Ik heb wel gemerkt dat het met de app iets makkelijker gaat dan met PC.
    Met dezelfde app is het ook weer ongedaan te maken als hij is geroot.
    Althans dat had ik geprobeerd met de PC versie.

Last edited: Nov 23, 2015

20. fistfull95
    Ice Cream Sandwich Dec 13, 2015

fistfull95 , Dec 13, 2015 :
    Ik wil het best proberen, maar zonder OPT word dat vrij lastig ;)