16
[OPO][SOFTWARE] Cyanogen OS(12) Algemeen + Updates

1. Plenkske
    Assistant Head Moderator Assistant Head Moderator Aug 27, 2015

doekus likes this.
  2. Bartnl
    Lollipop Aug 27, 2015

Bartnl , Aug 27, 2015 :
    Heb de update gedaan met een clean install en moet zeggen dat alles soepel verloopt. Alleen jammer van alle Microsoft crap (Yahoo) en de verschrikkelijke Truecaller dailer. Kwa looks zit ik weer terug op een oude Nokia :mad:
    Schijnt ook dat je contact personen naar een server worden geupload. Je moet hier toestemming voor geven, maar als je dat doet, doe je dat ook voor al je contact personen, die dat waarschijnlijk niet willen. Is dit niet in strijdt met de EU privacy richtlijnen?

3. Peterxxx
    Ice Cream Sandwich Aug 27, 2015

Peterxxx , Aug 27, 2015 :
    Je hoeft het niet te uploaden. Je kan ook de "oude" dialer van playstore downloaden

4. machlo
    Gingerbread Aug 27, 2015

machlo , Aug 27, 2015 :
    @doekus....hoe werkt dat dan? Ik heb die nieuwe dailer uitgezet/verwijderd en een dailer uit de playstore geinstalleerd maar ik blijf die geupdate dailer in beeld houden......

5. Peterxxx

Peterxxx , Aug 27, 2015 :
    @machlo ik heb zelf nog niet geüpdatet naar 12.1 maar ik ga het vanmiddag updaten. Ik zal dan even kijken of ik het voor elkaar krijg. Ik hoop dat het lukt zonder root. Zoiezo laat ik het je weten ;)

machlo likes this.
  6. Peterxxx

7. Revolised
    Gingerbread Aug 27, 2015

Revolised , Aug 27, 2015 :
    Iemand problemen met WIFI na de update?

Ik heb gister (voordat ie terug getrokken werd) de volledige versie via TWRP geflashed. Alles ging goed, geen foutmeldingen. Opstarten ging ook goed. Kom ik er achter dat zowel root als TWRP weg zijn, en Cyanogen Recovery er op staat, terwijl ik in de 'opties voor ontwikkelaars' Cyanogen-recovery bijwerken op UIT had staan. Vond ik vreemd...

In ieder geval via de OPO toolbox TWRP weer geinstalleerd en SuperSU daarna. Alles wel, maar met geen mogelijkheid een stabiele wifi verbinding. Alle overige apparaten in huis wel, dus aan de router ligt het niet.

Toen kwam ik er achter dat Truecaller/Truedialer blijkbaar al je contacts verstuurd naar een server op het internet (zie Cyanogen gedeelte van dit forum). Dat hoeft van mij niet, dus die er af gehaald. De dialer zag er overigens nog exact hetzelfde uit als voordat ik het had verwijderd. Ook irritant. Daarnaast is de groepering van apps ook raar (niet meer achter elkaar, maar naast elkaar, mini icoontjes, instelling om te veranderen niet te vinden)... Als je een app-groep opent, zie je een leeg scherm, met alleen de app groep gecentreerd geopend onder aan je scherm. Heel irritant, maar goed, is wel aan te wennen.

Maar nog steeds een wifi probleem. Netwerk laten vergeten, opnieuw connecten, vast ip toekennen had allemaal geen zin, dus ik heb een TWRP full backup terug gezet. Gelukkig had ik die gisteren gemaakt.

Al met al een lang verhaal, maar ik hoop dat iemand weet hoe ik van die wifi problemen af kom. Blijkbaar komt het probleem niet veel voor, want de zoekfunctie kom ik niet echt mee verder.

8. machlo
    Gingerbread Aug 27, 2015

9. Bartnl
    Lollipop Aug 27, 2015

Bartnl , Aug 27, 2015 :
    Tnx. Ga het eens even rustig lezen, want het is niet een "makkelijke" manier helaas

10. renevdwensch
    Gingerbread Aug 27, 2015

renevdwensch , Aug 27, 2015 :
    Ik heb net via OTA gekeken maar er was nog geen update (heb nu 12.0-YNG1TAS213) voor onze regio naar COS12.1. Ik heb geen zin om alles opnieuw te installeren en ik wacht dus op de officiele OTA. Maar wanneer die komt? :(

11. royz0r
    Jelly Bean Aug 27, 2015

royz0r , Aug 27, 2015 :
    Geduld, komt vanzelf

12. Bartnl
    Lollipop Aug 27, 2015

Bartnl , Aug 27, 2015 :
    Of download de updater tracker app vanuit de playstore. download the incremental vanaf daar en installer via TWRP. Hoef je niet te wachten en zo klaar.

13. renevdwensch
    Gingerbread Aug 27, 2015

Nee, ik wacht liever even. Net gelezen dat er bugs in zitten met slecht werkende bluetooth en dialers. IK hoop dat dat eerst gefixed word aangezien ik bluetooth gebruik in mijn auto voor mijn handsfree kit.

14. Denniskever
    Gingerbread Aug 27, 2015

Denniskever , Aug 27, 2015 :
    Hun bluetooth en dailer bug?? Ik kan gewoon de dailer gebruiken hoor...ik heb alleen gelezen dat mensen het niet goed vinden dat de contactlijst naar cyanogen server word gebackupt.....bluetooth werkt bij mij met de Parrot MKi9200 prima en in de seat rns prima....mischien waren de bugs bij de eerste uitrol naar 12.1 ?

15. renevdwensch
    Gingerbread Aug 27, 2015

Hmmmmm.....hoe zit het het LTE netwerk, lees dat er mensen zijn die na de update alleen HSPA en geen 4G/LTE meer ontvangen. Zou jammer zijn sinds mijn provider KPN steeds meer 4g/LTE masten plaatst op de 1800mhz frequentie.

16. guidoww
    Honeycomb Aug 28, 2015

guidoww , Aug 28, 2015 :
    Ik heb nog steeds 4g/LTE. Heb T-mobile.

17. Denniskever
    Gingerbread Aug 28, 2015

Denniskever , Aug 28, 2015 :
    Hier ook gewoon lte/4G (Vodafone)

18. Bartnl
    Lollipop Aug 28, 2015

Bartnl , Aug 28, 2015 :
    Bluetooth werkt inderdaad goed. Krijg alleen sinds CM12.1 (herziene versie) een highspeed ringtone te horen als mijn OPO gepaired is met mn auto

19. Basje
    Donut Aug 28, 2015

Basje , Aug 28, 2015 :
    Misschien een beginners vraagje maar stel m toch maar.
    Ik zou graag willen updaten naa de cm 12.1 versie aangezien ik toch last heb van kleine bugs.
    Nu kan ik wachten tot ik de OTA krijg maar lees ook dat je de OTA gewoon kan downloaden.
    Kan ik deze dan gewoon instaleren zonder dat mn one geroot is?

Ik zit momenteel in het buitenlande en kan het bestand via laptop binnenhalen en kopieren naar de one opslag.

Alvast bedankt.

20. Kelvinator
    Gingerbread Aug 28, 2015

Kelvinator , Aug 28, 2015 :
    ik heb een benchmark test + accuduur test op nu.nl gelezen en eerlijk gezegd vallen de resultaten van de opo2 me tegen t.o.v. de andere toestellen...