5
#PMChallenge – Ontwerp onze volgende OxygenOS Feature

1. Nigel Rijkhoek
    Staff Staff Member Feb 4, 2019

Nigel Rijkhoek , Feb 4, 2019 :
    OOS_Forum.png

Hi OnePlusser,

Elke dag krijgen we honderden ideeën voor het verbeteren van onze toestellen. Veel van deze feedback wordt door onze bug-jagers of via enquêtes opgepikt waardoor OxygenOS echt door de community is gebouwd. Helaas worden sommige ideeën over het hoofd gezien vanwege het grote volume. Heb je ooit zelf suggesties geplaatst en ben je ervan overtuigd dat deze veranderingen een betere gebruikerservaring zullen opleveren?

En als we jouw idee op de proef stellen, zou het de uitdagingen van een daadwerkelijke implementatie overleven? Voor degenen die Shark Tank hebben gezien weten wat ik bedoel. Heb jij een geniale functie die je graag zou willen zien in OxygenOS? Dan nodigen wij jou hierbij uit om onze OxygenOS Product Manager Challenge aan te gaan.

We hebben het productpitch-proces dat onze productmanagers dagelijks gebruiken versimpeld. Plaats vóór 22 februari een PRD (Product Requirements Document) in de Tech sectie en beantwoord de onderstaande vragen in een nieuwe forumpost (met #PMChallenge in de titel).
    Wie zijn de gebruikers?
    Wat is de functie?
    Wat is de gebruikerswaarde?
    Als er vergelijkbare functies in de smartphonebranche bestaan, waarom is jouw voorgestelde functie dan beter?

Zorg dat je:
    - de logica achter de functie en hoe je het zou implementeren duidelijk omschrijft
    - de richting en details met diagramschetsen toevoegt. Teken elk scherm en laat de flow van scherm naar scherm zien. (Bekijk de ontwerpprincipes als je een voorbeeld wilt.)

Wij beoordelen jouw pitch op de volgende aspecten:
    Product - draagt het bij aan een uitstekende ervaring?
    Developers - hoe zullen verschillende delen van het bestaande besturingssysteem communiceren met deze nieuwe functie?
    UX Design - hoe zal de gebruikerservaring eruit zien? Zorgt de huidige flow tot een optimale gebruikersritme?

@Gary C. en ons softwareteam selecteren samen het beste idee voor implementatie in OxygenOS. We maken de winnende functie halverwege maart bekend en ons softwareteam begint dan aan de bouw van deze functie. De winnaar vliegen wij over naar het OnePlus launch event voor een ongekende VIP-ervaring, zodat je met trots de lancering van het product (en de functie) kan bijwonen! Je ontvangt uiteraard het toestel waar jij aan hebt meegewerkt

We kijken uit naar alle geniale ideeën! Mocht je nog vragen hebben stel ze dan in de comments hieronder.

Voorwaarden
    Inzendingen worden geaccepteerd in alle talen en formats. Om in aanmerking te komen voor de OnePlus launch event moet je 18 jaar of ouder zijn. Wij maken eventueel gebruik van je forumnaam in social media en promotie uitingen. Klik [HIER] voor de volledige Algemene voorwaarden.

Last edited by a moderator: Feb 2, 2019

2. Plenkske
    Dutch POC Assistant Head Moderator Feb 5, 2019

3. nivong
    Froyo Feb 5, 2019

nivong , Feb 5, 2019 :
    Ik hoop echt dat ze straks standaard komen met een QR scanner in de camera app net zoals bij IOS ;) verder hoop ik ook dat er een soort ingebouwde switch komt om je batterij oplaad snelheid te bepalen. Als ik ga slapen en ik wil hem in de oplader doen hoeft dat ding helemaal niet als en malle te gaan laden, dan mag hij rustig 6 uur doen over 80% (wat veel beter is voor de batterij!)

4. GeertBerkers
    Lollipop Feb 5, 2019

5. pepijnhoekstra
    Cupcake Feb 5, 2019

pepijnhoekstra , Feb 5, 2019 :
    Vanwege de mogelijke schade aan de levensduur van de lithium batterij in de prachtige OnePlus apparaten, door het opladen van de batterij tot en met 100%, zou een handige feature van OxygenOS zijn dat men de batterij bijvoorbeeld in de avond aan de oplader legt en de batterij tot maximaal 80 procent oplaad. En als er behoefte is aan de volle 100% dat de telefoon in de ochtend pas de laatste 20 procent bij laad en daarna stopt. Hierdoor kunnen de batterijen langer mee en heeft OnePlus over een lange termijn betere batterij duur dan de concurrentie en dat houd de consument blij. De feature is dan als het ware de batterij beschermen tegen schade door deze tot max 80 procent opteladen en wanneer nodig pas in de ochtend tot 100 procent.

6. pepijnhoekstra
    Cupcake Feb 5, 2019

pepijnhoekstra , Feb 5, 2019 :
    Verder zou het fijn zijn als er op een een of andere manier meer Quick Gestures Komen, zodat je meer kan regelen als de telefoon op de slaap stand staat. Zoals een alarm zetten of een reminder. Verde is het fijn als je met een Quick Gestures meteen een playlist in bijv Spotify kan triggeren.

7. lowiejadot
    Eclair Feb 5, 2019

lowiejadot , Feb 5, 2019 :
    die QR code scanner zit al ingebegrepen bij m'n OnePlus 6... Also he de camera app opent en dan het symbooltje links neemt van Google Lens dan kan je hiermee QR codes scannen

8. Jules Evers
    Cupcake Feb 5, 2019

Jules Evers , Feb 5, 2019 :
    15493792978241510664208.jpg 15493793250661586570778.jpg 15493792978241510664208.jpg 15493793250661586570778.jpg Ik zou zelf mooi vinden wanner ze een kleine uitschuifbare camera voor maken. want dan heb je geen last van een camera in je scherm en je hebt ook niet een heel uitschuifbare camera maar een zo klein mogelijke in de hoek. dan hoef je ook niet zo'n special hoesje te kopen. maar een hoesje met een kleine streepje open boven in. En wat ik nog fijn zou vinden wanneer ze nachtmodes op je telefoon zetten wat nu als je 's avonds iets doet met je telefoon en je hebt de schermresolutie al op het miste staan vind ik het zelf persoonlijk ook altijd nog erg scherm. we moeten ook niet te veel camera's gaan plaatsen achter het scherm ik vind zelf persoonlijk dat er maximaal 2 camera's op moeten zitten en echt niet meer ik heb liever 2 super goeie camera's dan 4 maar minder goeide camera's

9. zToRm_NL
    Cupcake Feb 5, 2019

zToRm_NL , Feb 5, 2019 :
    Graag zou ik bij de volume opties een schuif zien die specifiek het volume regelt van "meldingen" zodat je het volume afzonderlijk kan regelen tussen beltoon en meldingen.

10. Plenkske
    Dutch POC Assistant Head Moderator Feb 6, 2019

Plenkske , Feb 6, 2019 :
    @ Iedereen die een serieuze inzending wil sturen, zorg dat je post voldoet aan de volgende zaken:

Verder gaat het hier alleen over software features en géén hardware features.

Last edited: Feb 7, 2019

11. Cueie
    Eclair Feb 6, 2019

12. R5Copa
    Cupcake Feb 8, 2019

R5Copa , Feb 8, 2019 :
    Hi ,
    Enable flashlight this way .
    One tap ,1 Led on.
    Two taps , 2 LEDs on.
    Three taps , flashlight off.

Btw , now with enable flashlight only one led active on my OnePlus 6 .... Please fix this our flashlight .