5
*Problemtråden*

1. erbilium
    Eclair Aug 5, 2014

erbilium , Aug 5, 2014 :
    Jo, så här gör du min vän:

Håll in volym ner och power knappen
    Den tar dig till återställnings menyn
    Där ska du välja att deleta cashen

Du bläddrar med volymknappen och väljer med power knappen.

När du sen ska välja språk och sånt, och tema, så ska du välja bort cyanogenmod temat.

slaskis likes this.
  2. joens
    Lollipop Aug 5, 2014

joens , Aug 5, 2014 :
    Ja, jag tänkte om du hade någon nytta av den. Greppar inte ditt problem helt men lite relaterat ändå

Wimso likes this.
  3. Wimso
    Froyo Aug 5, 2014

Wimso , Aug 5, 2014 :
    Har gjort factory reset flera gånger så den hänger sig vid omstart eller när jag stängt av den och ska slå på den igen. Ibland funkar inte vol ner + power, får då slå av den och prova igen.
    Någon särskild anledning att jag ska välja bort CM temat?

4. Wimso
    Froyo Aug 5, 2014

Wimso , Aug 5, 2014 :
    Självklart. All hjälp uppskattad.

5. rumpis
    Froyo Aug 5, 2014

rumpis , Aug 5, 2014 :
    vet inte riktigt om detta ska hit eller inte..
    Men köpte med ett Protective case, för 89kr till telefonen. och redan efter 1-3 dagars användning så är det sprickor i alla 4 hörnen.. Någon som har en aning om hur jag ska gå tillväga där efter?

6. rumpis
    Froyo Aug 5, 2014

rumpis , Aug 5, 2014 :
    för att få fler startskärmar, så får du dra en app åt sidan bara, Misstänker samma funktion för att göra mappas så drar du ena appen över på den andra?

erbilium likes this.
  7. Wimso
    Froyo Aug 5, 2014

Wimso , Aug 5, 2014 :
    Har skickat in mitt ärende till supporten nu iaf. Undrar hur lång tid det tar och få svar? Man kanske skulle sikta på och skicka tillbaka den istället. Har ju 7 dagar på mig haft den i en vecka nu. För nån utbytes lär man ju inte få.

8. hexad
    Froyo Aug 5, 2014

hexad , Aug 5, 2014 :
    Bara jag som har problem med att applikationen mm-qcamera-deamon buggar och drar batteri? Läste att problemet fanns på Nexus 5 förut, då var det när man använde en app som hade kamerafunktion kunde den bugga och dra batteri.
    Den gången var det Skype som startade den, har dock inte Skype inlagt men kan vara snapchat.

9. kallekula33
    Lollipop Aug 5, 2014

kallekula33 , Aug 5, 2014 :
    Någon mer som sett problemet att att ringsignal + vibration inställningen inte vill fastna ? Ingen Panasonic egentligen men jag vill ha vibration vid ljud på helt enkelt så det stör mig faktiskt.

slaskis and Lunatico like this.
  10. Littorin
    Gingerbread Aug 5, 2014

Littorin , Aug 5, 2014 :
    Tjenare, jag undrar varför Google+ drar så mycket samt ifall det inkluderar alla Googleappar? Jag har inte ens ett konto på G+...

Sedan undrar jag varför det står att telefonen har varit vaken under hela dagen, hållit på att ställa in Greenify senaste timman och det ser man tydligt att det verkar göra skillnad på "awake" :)

Attached Files:

11. Wimso
    Froyo Aug 5, 2014

Wimso , Aug 5, 2014 :
    Seriöst trött nu. Varje gång jag startar om min lur så hänger sig den.
    Den stänger ner android och skämen blir svart. 1+ loggan ploppar upp sen är det stopp. Sen har jag stora problem att komma in i boot recovery efter att försökt i en halvtimme så lyckas jag, wipar allt och factory reset.

Sen startar den som vanligt. Inte så kul och behöva reseta varje gång man måste starta om eller får batteritorsk.
    Nej fy sjutton, ruggigt besviken och supporten är väl inte den bästa.
    Man skulle ha tag i orginalromen på fil och sen flasha in den då min verkar vara korrupt.
    Man vill ju gärna hitta något från officiellt håll.
    Den åker nog tillbaka......

12. Wimso
    Froyo Aug 5, 2014

Wimso , Aug 5, 2014 :
    Såg att factoryroms finns på cyanogens hemsida. Kan jag flasha in en sån utan root?
    Vilken isåfall, för det finns två att välja på?

11.0-XNPH25R-bacon-signed-fastboot.zip eller
    11.0-XNPH25R-bacon-boot-debuggable.img
    Eller det kanske är samma bara att den ena är en zip och den andra en img.

Spammar lite nu men är tacksam för all hjälp.

13. DalslandsTjuren
    Donut Aug 6, 2014

DalslandsTjuren , Aug 6, 2014 :
    Har du skrivit i det engelska forumet? Tror du får snabbare hjälp från forumiter där, inget ont mot svenska delen! :p
    Låter som du har ett riktigt jäkla skitproblemet och efter att ha läst hur du beskriver det så verkar det som att du tyvärr kan behöva skicka tillbaka den. =/

14. drElectronic
    Gingerbread Aug 6, 2014

drElectronic , Aug 6, 2014 :
    Du tar 11.0-XNPH25R-bacon-signed-fastboot.zip. Den andra är för utveckling.

erbilium likes this.
  15. Wimso
    Froyo Aug 6, 2014

Wimso , Aug 6, 2014 :
    Har kollat lite på xda och CM forumen. Problemet är ju att det tar sån tid att få någon feedback från 1+.

16. Wimso
    Froyo Aug 7, 2014

Wimso , Aug 7, 2014 :
    Ja jisses. .....nu går det knappt att ta sig in i recovery längre heller. Tyvärr är ju telefonen obrukbar om man måste factoryreseta varje gång man stänger av eller startar om den. Man har ju ingen lust att flasha in en custom recovery bara för att kunna flasha in original romen på nytt.

Är inte så haj på root och grejer och vill ju inte bricka den.
    Sälja går ju inte heller och nån service lär ju dröja då supporten verkar svämma över av ärenden.

Skulle vilja göra så mycket med min OPO men just nu gör den mig bara förbannad. .......

17. joens
    Lollipop Aug 7, 2014

joens , Aug 7, 2014 :
    Fick problemet att kameran inte kan anslutas eller något sånt.
    Varje gång detta hände så var det när ficklampan hade gått igång genom gestures.

Samma för er?
    :)

18. rumpis
    Froyo Aug 7, 2014

rumpis , Aug 7, 2014 :
    yes, när ficklampan är igång så går det icke att starta kameran :/

joens likes this.
  19. fueleh
    Honeycomb Aug 7, 2014

fueleh , Aug 7, 2014 :
    Ska man inte ha options om att starta om telefonen i bootloader och recovery på omstart? min frågar bara om jag vill starta om den. Har bockat i omstartsmeny på knappar - avstängningsmeny. Har för mig detta kan ha försvunnit då jag rootade den.

20. Morwen
    Froyo Aug 7, 2014

Morwen , Aug 7, 2014 :
    Första veckan jag hade telefonen hade jag inga som helst problem (4g mm) men senaste dagarna, typ idag och igår så får jag ingen signalstyrka alls (telia) i stort sett. Det går inte att skicka sms eller ringa - "mobile network not available". Sätter man Signal status syle till text får jag mellan -80 till -109 signal strength.

Någon som haft liknande problem eller något tips på lösning? Vet att lägenheten är en betongbunker och polare brukar ha problem med operatörer här men har aldrig haft problem med telia innan.

joens likes this.