5
*Problemtråden*

1. Rattensflicka
    Eclair Sep 27, 2014

Rattensflicka , Sep 27, 2014 :
    Har problem med OnePlus, någon kunnig här på forumet?
    Telefonen är seg och hackar.. plus att när folk ringer till mig kommer inte samtalen alltid fram längre (har aldrig haft problem med det tidigare).
    Ibland går det ej att zooma och dra i sidled i gallerian (och på fler ställen)
    någon som har samma problem?

2. hexad
    Froyo Sep 28, 2014

hexad , Sep 28, 2014 :
    Hade samma problem, plus att min kamera la av ibland. Fick starta om den då (för kameran, inte för cope+paste). Tillslut slutade kameran fungera helt och bestämde mig för att köra en factory reset.
    Efter det fungerar både kamera och copy+paste!
    Så föreslår en f.r, löste problemet för mig :)

Sillysaur likes this.
  3. helro
    Froyo Sep 29, 2014

helro , Sep 29, 2014 :
    Är det bara jag som har blå bakgrund?
    Svar från: Ivan (OnePlus) Sep 29 15:56
    The background color of the lock screen should be black by default.

4. helro
    Froyo Sep 29, 2014

helro , Sep 29, 2014 :
    Jag har hittat inställningen. Nu har jag svart bakgrund. Hurra va ja är bra! ;)
    På Supporten Ivan (OnePlus) för stod mig inte ser jag på svaret.
    Lösningen är att jag hade klickat i Anpassad låsskärm :) så nu vet ni också hur man gör ;)

thelizard likes this.
  5. thelizard
    Eclair Sep 30, 2014

thelizard , Sep 30, 2014 :
    Ett lite mindre problem. När man höjjer eller sänker volymen ska de visas en bar som visar volymen m.m. Efter en reset görs inte detta längre. Inte heller ring/sms/alarm signaler spelas upp när man ska välja vilket är sjukt störande då jag hatar väckarklockan.

6. Isakksson
    Donut Sep 30, 2014

Isakksson , Sep 30, 2014 :
    Min flickvän har ett litet problem med sin telefon.
    När hon precis har låst upp den (via "symbollåset) så går den i viloläge efter ca 1 sekund. Alltså det blir som om hon trycker på startknappen.
    När det väl händer så händer det ett par gånger och sedan så slutar det.

7. thelizard
    Eclair Oct 1, 2014

thelizard , Oct 1, 2014 :
    Okej, fick fram ljudbaren. Vart en så kallad ljudpanel jag tydligen hade satt på ingen. Fortfarande inget ljud när man ska välja ring/sms/alarm signal. På väckarklockan står tyst vald även om en annan signal är vald. Dock kommit på hur man fixar in egna låtar i listan så mindre på problem.

8. Lindstrom
    Cupcake Oct 1, 2014

Lindstrom , Oct 1, 2014 :
    Jag har inte läst samtliga problem men något jag vill få noterat är ett klickande ljud när jag skakar telefonen om man t.e.x vill kolla snabbsaldot via sin bank. Låter som att ljudet kommer från kameran. Inget major, bara en notis från mitt håll och kanske någon som har samma upplevelse och vet vad det beror på?

9. jsundgren
    Cupcake Oct 1, 2014

jsundgren , Oct 1, 2014 :
    Hej på er alla glada OPO användare. Jag är dessvärre inte lycka nöjd och glad. Min OPO kopplar ned sig från 4G nätet varje gång ett röstsamtal försöker upprättas detta oavsett om det är jag som ringer eller om det är ett inkommande samtal. I början hade telefonen även svårt att verifiera SIM-kortet , dvs att jag behövde slå in PIN kod ett tiotal ggr innan den verkligen kunde låsas upp (Ja, jag har testat andra SIM kort). Vidare så kan jag inte koppla upp mot 3G eller 2G (har provat att byta nät). Snälla jag behöver hjälp innan telefonen blir en våt fläck mot asfalten. Vänliga hälsningar Jonathan

10. jsundgren
    Cupcake Oct 1, 2014

11. Lindstrom
    Cupcake Oct 1, 2014

Lindstrom , Oct 1, 2014 :
    Det här med att något sitter löst när man skakar telefonen upplever jag också. Inget direkt märkbart så tillvida, men lade märke till det när jag skakade telefonen för att få fram snabbsaldot via min bankapp. Garanterat från kameran. Vad det är och beror på har jag ingen aning om.

12. chambrenoire
    Froyo Oct 2, 2014

chambrenoire , Oct 2, 2014 :
    Varför kan man inte höja eller sänka ringsignalen vid "startskärmen" med volym-rockern på sidan? Jag måste gå in i en app för att kunna justera ringsignalvolymen.

Last edited: Oct 2, 2014

13. pr0nto
    Cupcake Oct 2, 2014

pr0nto , Oct 2, 2014 :
    Haft min Oneplus One ett par dagar nu, Det enda problemet jag har stött på är att touchen ibland beter sig lite konstigt när man skriver lite snabbt, eller skrollar i webbläsaren, att den tycker att jag trycker när jag skrollar. Händer i instagram appen ibland också, då "gillar jag" bilder som jag egentligen bara vill skrolla förbi.

Vad tror ni om det? är det fel på hårdvaran eller mjukvaran? Det händer inte alltid, lite då och då.

Edit: hittade en lite äldre artikel om det här, då verkade det som att det skulle komma i 33R, den kör jag redan men påverkas ändå.
    http://www.androidbeat.com/2014/08/...pes-issue-oneplus-one-expect-ota-update-soon/

Last edited: Oct 2, 2014

14. joens
    Lollipop Oct 2, 2014

joens , Oct 2, 2014 :
    Min mikrofon låter skit. Någon som haft problem med det med?
    Hur har ni gjort?

15. TomasL
    Eclair Oct 3, 2014

TomasL , Oct 3, 2014 :
    Jag har problem med att ringsignalen bara låter en gång. Den upprepas alltså inte när det ringer. Speler ingen roll vilken ringsignal jag väljer.

16. deetee
    Eclair Oct 3, 2014

17. thelizard
    Eclair Oct 6, 2014

thelizard , Oct 6, 2014 :
    Är inte så att volympanel inte dyker upp bara? Är de så gå då in i inställningar - ljud och ändra "Stil på volympanel" till utökad. Då får du fram alla volymer när du höjjer/sänker volymen.

Hellstrm and chambrenoire like this.
  18. jappjener
    Cupcake Oct 7, 2014

jappjener , Oct 7, 2014 :
    Fick min 1+1 igår. Var som ett barn på julafton tills jag startade den.
    Rebootar typ var annan minut. Den laddar inte när den är avstängd heller. Försökt att göra factory reset och utan WiFi och GPS och med/utan SIM och utan att regga konton etc etc. Inget fungerar. Får försöka flasha om den idag men troligtvis lär det inte fungera då andra inte fått bukt med problemet. Så INTE jätteglad för tillfället :(
    Sett på engelska forumet att fler haft problemet men ingen lösning än så länge. Jag har skickat ticket så får man väl se. :(
    Någon som löst detta problem här på svenska forumet?

19. chambrenoire
    Froyo Oct 7, 2014

chambrenoire , Oct 7, 2014 :
    Tack! Nu funkar det att höja/sänka volymen vid startskärmen!

thelizard likes this.
  20. thelizard
    Eclair Oct 7, 2014

thelizard , Oct 7, 2014 :
    Gött de, hade samma problem ganska länge innan jag fatta vad jag skulle ändra.