5
*Problemtråden*

1. Psicosis
    Marshmallow Oct 28, 2014

Psicosis , Oct 28, 2014 :
    Allt jag hört är att det första man ska göra är att gå in i recoverey, rensa cache och eventuellt data om problemet kvarstår. Vilka eventuella effekter det har vet jag inte. Men jag tvivlar på att en rensing av cachen skulle bricka den.

2. Aron Gustafsson
    Froyo Oct 28, 2014

Aron Gustafsson , Oct 28, 2014 :
    Ska testa det, håller på att ladda ner filerna. Skriver sedan hur det går :)

3. Psicosis
    Marshmallow Oct 28, 2014

Så det hjälpte dig inte att rensa cachen alltså?

4. Aron Gustafsson
    Froyo Oct 28, 2014

Ne, testade allt inget funkade. :(

Psicosis likes this.
  5. Psicosis
    Marshmallow Oct 28, 2014

6. Aron Gustafsson
    Froyo Oct 28, 2014

Ja, håller på att mixtrar med det där. och jag behöver lite hjälp.

Står så här på sidan...

Part 2
    If for some reason you have relocked your bootloader and still have twrp ( you'll know if its locked if you flash these images and it says "failed, device not unlocked"

So in this case reboot to twrp and run a terminal command with the following exactly as written

make_ext4fs /dev/block/mmcblk0p15

Står- "failed, device not unlocked" när jag testar. men har ju ingen terminal commander i twrp. eller? hur hade de tänkt detta?
    Är inte världens hypaste på detta men tack att ni hjälper till :)

7. Psicosis
    Marshmallow Oct 28, 2014

Jag är lika okunnig själv tyvärr, men TWRP så vitt jag vet är ju en recoverey som du själv måste lägga in genom att först låsa upp bootloadern. Är din bootloader upplåst sedan tidigare? Minns inte om du ville roota din lur eller inte? Terminalen ska ju gå att få upp genom att öppna mappen där TWRP ligger och högerklicka eller något liknande, tittade på en guide om detta här om dagen. Ge mig ett par minuter ska jag se om jag hittar den :)

8. Psicosis
    Marshmallow Oct 28, 2014

@Aron Gustafsson hittade den:

Jag har inte använt mig av den själv ÄN, men så grundlig som han är i sin genomgång borde du inte ha några problem att hänga med :)

9. Aron Gustafsson
    Froyo Oct 28, 2014

Ne, jag vill ju inte roota telefonen. Min bootloader är inte upplåst för då skulle det inte stå failed, device not unlocked. Antar jag

10. Aron Gustafsson
    Froyo Oct 28, 2014

Tack så mycket, ska kolla igenom den :)

Psicosis likes this.
  11. Psicosis
    Marshmallow Oct 28, 2014

Nej jag förstår att du inte vill göra det, det är ju inget för alla. Men följer du instruktionerna i videon så kan du ju åtminstone låsa upp den och lägga in TWRP. Du behöver ju inte lägga in en annan rom :)

Aron Gustafsson likes this.
  12. SirHitman
    Gingerbread Oct 29, 2014

SirHitman , Oct 29, 2014 :
    Jag har upptäckt att min telefon tappar wifi signal lite av och till när den ligger idle.

Jag har försökt styra telefonen med profiler så att den är tyst när jag sover och går över till hemma läge (lösenordsfri låsskärm) och borta med lösenord på låsskärmen. Det är lite irriterande när den plötsligt tappar Wifi under natten och då lämnar den tysta profilen.

Även problem med Twitch i vissa fall där filmen inte laddas alls, ibland endast ljud eller där den spelar upp med typ 1 fps. Det vet jag dock inte om det är telefonens fel, twitch är ju ändå twitch.

13. Encrypto94
    Honeycomb Oct 29, 2014

Encrypto94 , Oct 29, 2014 :
    Hallå krappar!
    Jag har stött på ett problem som jag inte förstår mig på och har därför svårt att söka efter andra trådar och en lösning på...

Jag satt och tittade på en video via en blogg, telefonen frös och startade om sig själv. Inget konstigt tyckte jag, för det kan ju hända... Men under uppstarten frös den igen och jag trodde den skulle gå in i bootloop. Som tur är kommer den in i Android men här kommer problemen: WiFi går inte igång, ingen anslutning till operatören, lockscreenen verkar inte finnas längre, hemknappen fungerar inte (meny och bakåt funkar), datum och tid har återgått till några månader efter unix epoch, avinstallationer får mobilen att crasha.

En rensning av dalvik gav endast lösning till hemknappen, men resterande funkar fortfarande inte...
    Någon som kan veta vart felet ligger och hur det korrigeras? Skulle helst vilja undvika factory reset...

14. Psicosis
    Marshmallow Oct 29, 2014

Psicosis , Oct 29, 2014 :
    Hej på dig, det var inte igår!

Det här låter ju minst sagt underligt... Inget jag är bekant med heller tyvärr. Men när du säger att låskärmen inte finns, menar du det bokstavligt? Hur ser isåfall telefonen ut när du startar upp den och försöker använda den?

Nu är jag långt ifrån tekniskt kunnig vad gäller telefonen och Android i allmänhet, men om inte en rensning (förmodar att det är cachen via fastboot du pratar om?) hjälper, då är det nog inte mycket annat att göra än att försöka återställa luren, tyvärr. Alternativt kan du ju låsa upp bootloadern och lägga in en annan recoverey? typ TWRP? En annan sak jag sett nämnas ofta på sistone är problem med drivrutiner, men hur man löser detta är jag tyvärr inte införstådd med :(

Ta och hör med dom andra i OT-tråden också vet jag, mycket möjligt att någon av dom har bättre förslag än mig.

15. Encrypto94
    Honeycomb Oct 29, 2014

Nä det var det verkligen inte, har så otroligt mycket att göra i skolan och detta kommer som olägligast, en halv vecka kvar till 2 stora tentor - så jag har ingen tid att hålla på med detta men samtidigt måste jag ha en fungerande telefon...

Bokstavligt, när jag väcker mobilen så gå den direkt till hemskärmen utan att först gå till en låsskärm och när jag startar mobilen blir jag inte tillfrågad om PIN...

Jag kör med CWM och har rensat både Cache partition och dalvik cache utan framgång.
    Får ta och testa med en backup jag har efter att jag flyttat över de viktigaste bilderna.

Hittade denna som verkar vara delar av mitt problem men ingen lösning existerar än:
    https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-213

Psicosis likes this.
  16. Encrypto94
    Honeycomb Oct 29, 2014

Att tillägga kan vara att jag få upp en varning angående com.google.android.gsf.login men jag kan inte läsa hela den varningen...

Psicosis likes this.
  17. AndroidEater
    KitKat Oct 29, 2014

AndroidEater , Oct 29, 2014 :
    Det ända du kan göra är att göra en återställning eftersom att du har för många problem för att det ska vara värt din tid att försöka hitta en lösning dessvärre

Encrypto94 likes this.
  18. samsamlogitech
    Cupcake Oct 29, 2014

samsamlogitech , Oct 29, 2014 :
    Ja, efter en omstart fungerar touchen som det skall, efter ett par timmar återgår den till att bli lika känslig som förut.

19. Aron Gustafsson
    Froyo Oct 30, 2014

Aron Gustafsson , Oct 30, 2014 :
    Har nu fått igång min telefon, förlorade allt men hade liten del av de i backup. STORT tack @Psicosis för din hjälp. :)

J0han and Psicosis like this.
  20. Psicosis
    Marshmallow Oct 30, 2014

Psicosis , Oct 30, 2014 :
    Gött att höra! Och det var så lite så! :D

Aron Gustafsson likes this.