5
*Problemtråden*

1. NickInorr
    Eclair Jun 18, 2015

NickInorr , Jun 18, 2015 :
    Okej, tack så mycket!

I värsta fall får jag vänta lite till så bör uppdateringen dyka upp! Jag har ju ända stått ut med problemet en dryg vecka, vad gör ett dygn till liksom :)

Hoppas uppdateringen gör susen bara, inte så jättejättesugen på att göra det där andra som supporten ville att jag skulle göra...

2. Psicosis
    Marshmallow Jun 18, 2015

Psicosis , Jun 18, 2015 :
    Jag har hittat möjliga instruktioner men jag vågar inte ge dig några som gör att det blir fel. Det är ingen stor uppdatering detta så det borde inte ta lång tid för den att nå ut till alla. Hoppas det fixar sig för dig! :)

3. NickInorr
    Eclair Jun 18, 2015

NickInorr , Jun 18, 2015 :
    Du kan PM:a dem om du vill så kan jag kika på dem, så inte andra ser dom och försöker liksom!
    Jag tror jag väntar på uppdateringen i alla fall, men vill gärna se hur man kan tänkas göra.

Om jag mot förmodan provar och det skiter sig så lovar jag att inte hålla dig ansvarig ;)

Psicosis likes this.
  4. Axleko
    Cupcake Jun 19, 2015

Axleko , Jun 19, 2015 :

Jag uppdaterade med den nya ota som jag fick idag. Sedan dess har jag ej haft problem alls med skärmen/touchen. Hoppas det fortsätter så. Så uppdatera telefonen när du får uppdateringen :)

J0han likes this.
  5. NickInorr
    Eclair Jun 20, 2015

NickInorr , Jun 20, 2015 :
    Yes, även jag fick uppdateringen imorse. Har inte heller märkt av några problem sedan dess, dock brukar jag oftast få problem på kvällen av någon konstig anledning så jag vågar inte korka upp skumpan ännu ;)

Axleko, Psicosis and J0han like this.
  6. Axleko
    Cupcake Jun 27, 2015

Axleko , Jun 27, 2015 :
    Är det någon som har problem med att folk ej kan ringa till er väldigt ofta? Ringde min operatör (tele2) dom sa att jag skulle testa ha telefonen i 3g läge ej LTE. Har ändå samma problem. Folk klagar på att de ej går att ringa. Jag ringer utan problem :/ riktigt jobbigt

7. Emelie
    Cupcake Jun 27, 2015

Emelie , Jun 27, 2015 :
    När man installerar den nya uppdateringen (Incremental) vad är det man ska välja efter att jag tryckt på installera uppdatering? (Reboot system now? Apply update? Whipe data...etc etc?)

8. Emelie
    Cupcake Jun 30, 2015

Emelie , Jun 30, 2015 :
    Måste jag verkligen göra en fabriksåterställning för att installera incremental?

9. eddieskinnari
    Eclair Jun 30, 2015

eddieskinnari , Jun 30, 2015 :
    Har haft stora problem med internet samt sms/mms efter näst senaste uppdateringen. Efter omstart har det fungerat i 3-5 minuter. Sen har jag behövt slå på wifi för internet och inte kunnat ringa och smsa alls. Sen när jag efter en stund slår av wifi så kan det eventuellt börja fungera i några minuter.
    Lämnar jag telefonen påslagen så kanske det dimper in fem sms på samma gång efter några timmar, eller ibland, några dagar.

Har varit sjukt frustrerande och jag har inte haft tid att göra något åt det. Turligt nog så har jag haft en jobb-tele att använda under tiden (en iFÅN). Ni förstår vilken misär!

Hursom. Flera har haft samma eller liknande problem, men ingen verkar posta en lösning som fungerar. Min far har samma problem. Min bror däremot har det inte, men han har rootat sin, och idag rootade jag min med hans assistans och problemen är helt borta!

Det är ingen "lösning", men ett sätt att slippa problemet. Hoppas någon kan bli hjälpt.

10. staffeman
    Eclair Jul 4, 2015

staffeman , Jul 4, 2015 :
    Vilken operatör har du? Jag har Tele2 och har mycket trassel med telefonen sedan cm12 kom, oftast när telefonen ska växla mellan mobildata och Wifi

11. ElectricPulze
    Gingerbread Jul 5, 2015

ElectricPulze , Jul 5, 2015 :
    Tjo!
    Jag har länge stört mig på att mitt wifi slås av/disconnectar när den ligger låst i fickan. Kan inte komma på vad problemet är...
    Redan kollat att "Keep Wi-Fi On During Sleep" är inställd på Always. Kör CM12.1 Nightlies och haft detta problem ca. 3-4 veckor tillbaka men inte orkat fixa det.

12. pvi
    Froyo Jul 5, 2015

pvi , Jul 5, 2015 :
    Någon som har en lösning på problemet med tele2? Hade främst stora problem första dagarna efter Lollipop (som "alla" andra med tele2 hade), men sedan löste det sig och har rullat på (relativt) smärtfritt med endast några omstarter. Men igår fick mobilen tuppjuck igen, stängde av sig själv och var tvungen att starta om den mha power + volym ner knappen, drog enormt med batteri samt satte på ficklampan i tid och otid. Senaste dagarna har jag även haft problem med att folk inte kan ringa mig eller att smsen kommer fram i klump ett par timmar efter de blev skickade. Nåja, trodde det berodde på lite taskig mottagning i nya lägenheten då jag flyttat (om det nu skulle vara möjligt att ha dålig mottagning i sthlms innerstad???). Nu får jag inte igång det mobila internet, dvs samma problem som i början när lollipop släpptes. Provar starta om den hela tiden, växla till 3g, prova nya apn-inställningar osv. Blir en systemåterställning snart om det här fortsätter, men det börjar dock gå mig på nerverna ordentligt...

13. staffeman
    Eclair Jul 6, 2015

staffeman , Jul 6, 2015 :
    Ni som har Oxygen OS och har Tele2 som operatör. Har ni också trassel med mobilt internet och missade samtal?

14. krilletl
    Cupcake Jul 9, 2015

krilletl , Jul 9, 2015 :
    Problem med mic.

Har sedan någon vecka problem att prata i mobilen. Dom jag pratar med hör mig knapt. Har kollat runt på forumet men inte fått något klart svart på hur jag löser problemet. Mobilen är helt original och inte rootad.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

MVH

Krister

15. ElectricPulze
    Gingerbread Jul 10, 2015

16. notepic
    Gingerbread Jul 30, 2015

notepic , Jul 30, 2015 :
    Helt jävla otroligt vilken amatörmässig nivå företaget håller alltså.

Har sen lollipop haft problem med att jag får ett utropstecken vid mottagningssymbolen så fort jag lämnar ett wifinätverk. Jag blir alltså onåbar tills jag kommer upptäcker detta... Lösningen är att sätta på och stänga av flygplansläge men vafan liksom, de har fan pajjat den mest grundläggande funktionaliteten och istället för att adressera det och fixa problemet gör de inte ett piss.

Hur ska personer som inte är tekniskt insatta ens fatta hur man temporärt fixar problemet? För dessa personer blir telefonen helt jävla värdelös.

17. Psicosis
    Marshmallow Jul 31, 2015

Psicosis , Jul 31, 2015 :
    Jag hade också utropstecknet så fort jag inte var uppkopplad men det påverkade inte personers förmåga att få tag i mig.. Skumt.

NickeD likes this.
  18. leinad1973
    Cupcake Aug 21, 2015

leinad1973 , Aug 21, 2015 :
    Min gps visar fel!

Den visar ca 1,5 km fel på position.
    Går det att kalibrera om gps:n?

19. timebandit
    Oreo Aug 21, 2015

timebandit , Aug 21, 2015 :
    Gör ett snabbt inlägg idag då...
    Du har inte stängt av Hög Precision eller något?
    Och du har inte nekat tex Google Play Services att få tillgång till Locations osv som också kan strula till det?

Inställningar -> Plats ->
    Där man kan välja Lägen... Endast enheten, Batterisparläge och Hög Precision.

Prova Hög Precision om du inte redan har den inställningen.

Hoppas det hjälper.
    Tack och god natt :)

leinad1973 and NickeD like this.
  20. leinad1973
    Cupcake Aug 22, 2015

leinad1973 , Aug 22, 2015 :
    Jag har plats inställd på Hög Precision och har kollat alla appar som jag tro kan påverka position och alla har åtkomst till min plats.

Frugan har också en OPO och den funkar utmärkt medans min visar fel position.

Behöver man kanske göra en återställning av telefonen för att fixa detta?