5
*Problemtråden*

1. timebandit
    Oreo Aug 22, 2015

timebandit , Aug 22, 2015 :
    För att utesluta att man gjort någon inställning eller dyligt så får man ju faktiskt svar på det ganska snabbt om man gör en Återställning. Men då kollar man GPSen innan man gör massa ändringar och lägger in appar för det kan vara något som strular till det.

Hjälper det inte så kanske det är något fel på telefonen. Men har för mig jag läst om någon app eller liknande där man kan kalibrera GPS/Kompass men är inte helt 100 dock.

NickeD likes this.
  2. ElectricPulze
    Gingerbread Aug 23, 2015

ElectricPulze , Aug 23, 2015 :
    Jag hade liknande problem på min gamla S3'a. Problemet var då att den sökte på fel GPS server typ, minns knappt men finns säkert något på Google. Var tvungen att ladda ner någon app och köra med root vad jag minns. Googlade lite och fann denna, kan den vara till användning?
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eclipsim.gpsstatus2

---Edit---
    Tror det var denna som fixade mitt problem på S3'an.
    FasterGPS

leinad1973 likes this.
  3. leinad1973
    Cupcake Aug 23, 2015

leinad1973 , Aug 23, 2015 :
    Tackar!!

Får ta mig en titt på det.

4. notepic
    Gingerbread Aug 29, 2015

5. Psicosis
    Marshmallow Aug 29, 2015

Psicosis , Aug 29, 2015 :
    Vad syftar du på? Utropstecknet?

6. notepic
    Gingerbread Aug 29, 2015

Psicosis likes this.
  7. klokkanelva
    Eclair Aug 30, 2015

klokkanelva , Aug 30, 2015 :
    Bara jag som upplever att Spotify kraschar konstant efter att ha uppdaterat till senaste nightlyn?

8. ElectricPulze
    Gingerbread Aug 30, 2015

ElectricPulze , Aug 30, 2015 :
    Kan du beskriva mer detaljerat? Krashar det när du börjar spela musik, låtbyte eller mitt i låten?

9. klokkanelva
    Eclair Aug 30, 2015

klokkanelva , Aug 30, 2015 :
    Det kraschar mitt i låtarna, precis när det vill. Det är lite ojämna intervaller men säg mellan 3-10m mellan krascherna.

10. ElectricPulze
    Gingerbread Aug 30, 2015

ElectricPulze , Aug 30, 2015 :
    Jag insåg inte att det var senaste nightlyn... De kan ju vara lite ostabila ibland, vänta till nästa nightly så kanske det fixat sig? Jag kan endast intyga att det inte finns några problem på officiella CM 12.1.
    Testa ta bort och installera på nytt om du inte redan gjort det... :p

11. klokkanelva
    Eclair Aug 31, 2015

klokkanelva , Aug 31, 2015 :
    Har redan testat att installera om.

Saken är den att jag inte hittat någon som har samma problem, vilket jag tycker är väldigt konstigt. Det påverkar även min podcastapp så det borde vara ett systemfel eftersom det inte bara är Spotify som påverkas.

Hoppas som du säger att det fixas med en uppdatering fast nu har det gått 3 dagar och 3 nightlys och problemet är kvar.

12. ElectricPulze
    Gingerbread Aug 31, 2015

ElectricPulze , Aug 31, 2015 :
    Rensa och installera rent, borde fixa biffen.

Är det någon som vet hur jag löser detta?
    När jag inte har wifi så fungerar inte mitt internet fastän det visar att jag har uppkoppling? Sitter med 12.1-YOG4PAS1NO...

Edit---
    Fixade problemet genom att ladda ner 12.1-YOG4PAS1NO från en annan sida.

Last edited: Sep 1, 2015

13. UndCon
    Cupcake Sep 17, 2015

UndCon , Sep 17, 2015 :
    Hej!

Jag har fått problem sedan senaste OTA. Min telefon 1+1 är kopplad med blåtand till bilen, det har fungerat utmärkt en lång tid.

Sedan senaste OTA hänger sig skärmen i något slags avstängt läge när jag stänger av bilen men bakgundsbelysningen på telefonen är på, svårt att beskriva men om man vrider runt telefonen så ser man från vissa vinklar att den lyser.

Detta gör givetvis att batteritiden har blivit mycket sämre.

Aktiverar jag telefonen och låser den direkt så är problemet borta och jag kan bara återskapa det genom att starta bilen igen så att blåtanden hoppar igång.

(Tilläggas bör då att jag har en LGR ansluten hela tiden utan problem)

14. Perrablerra
    Cupcake Oct 6, 2015

Perrablerra , Oct 6, 2015 :
    Har problem med ringsignalen. Den vägrar både ringa och vibrera. Spelar ingen roll om jag har volymreglaget på max eller min. Har provar att byta ringsignal då den jag normalt kör med är en .mp3-fil utan resultat. Även startat om luren men det hjälpte inte heller. Någon som kan tänkas ha en lösning på detta? Är lite jobbigt att inte höra när folk ringer :)

15. Psicosis
    Marshmallow Oct 6, 2015

Psicosis , Oct 6, 2015 :
    Jag hade också det problemet. Kom i samband med uppdateringen till Lolipop har jag för mig. Hittade tyvärr aldrig någon lösning :/

16. Perrablerra
    Cupcake Oct 6, 2015

Det sög ju. Vaf.

Tidigare räckte det med att starta om när den inte ville ringa men nu är den helt tyst. Alla andra ljud fungerar ju som de ska. Sms, alarm, musik etc. Ska man nedgradera luren eller finns det något bättre alternativ?

17. Psicosis
    Marshmallow Oct 6, 2015

Psicosis , Oct 6, 2015 :
    Bara för att försäkra mig om att jag inte missuppfattat din ursprungliga fråga, visst menar du att vid just inkomande samtal kan du endast få önskad ringsignal utan vibration eller enbart vibration utan ringsignal? För det störde mig utav bara satan när det dök upp men då ingen jag frågade kunde bistå med en lösning sket jag i att gräva vidare i problemet. Bästa allternativet som inte innebär en nedgradering skulle väl kasske kunna vara att testa en annan rom?

18. Perrablerra
    Cupcake Oct 6, 2015

Det jag menar är att telefonen är helt tyst. Varken vibration eller ljud. Enbart en notifiering via skärmen vilket inte hjälper så mycket om man inte sitter vid luren vilket jag gör nu (väntar samtal :) ). Något tips på en bättre rom? Har i nuläget Cm 12.0-YNG1TAS17L.

19. Perrablerra
    Cupcake Oct 6, 2015

Vet inte om detta har något med det att göra men överst på skärmen till vänster om ikonen för att wifi är aktivt är en stjärna. Vette tusan vad den står för. [​IMG]

20. Psicosis
    Marshmallow Oct 6, 2015

Psicosis , Oct 6, 2015 :
    Jahaaaaaaaaaaaaa! Du har råkat sätta på "Prioriterade avbrott"! Det betyder att det i princip bara är alarm som hörs, prova att dra ner inställningsmenyn från toppen av skärmen och leta efter ikonen med stjärnan på, knacka på den tills det står alla eller du ser en symbol med en klocka eller liknande.

NickeD likes this.