Har också probs med att LTE inte funkar (utropstecken bredvid) sedan uppdateringen. Tele2 som operatör, vilket verkar vara gemensamt för det som fått problem.
Efter att ha läst tidigare poster om problemet här ovan lyckades jag till **** den tillfälliga och lite för meckiga lösning:
- till att börja med fick jag panik på skiten och valde att "Återställa standardinst." under
inställningar / mobilnät / åtkomstpunktens namn (APN) (oklart om detta spelade någon roll)
- nu väljer jag först under
åtkomstpunktens namn (APN) istället 3G för 4G
- då står det H istället för LTE
- men sedan slår jag på och av Flygplansläge och då får jag LTE utan utropstecken och fungerande internet
- även provat att starta om telefonen och då får jag in LTE direkt (så kanske en permanent lösning)
Vad jag funderar på är vad det innebär för hastigheten ned? APN som jag väljer heter "internet.tele2.se" istället för som Tele2's rekommendationer "4G.tele2.se".
Med halvfull täckning och inomhus fick jag enligt Bredbandskollen nedhastighet på 3,96Mbit/s.
Här är Tele2's instruktioner för Inställningar för MMS och data
http://www.tele2.se/support/mobiltelefoni/kom-igang/installningar-for-mms-och-data/
Någon vänlig själ därute som har lösning på det hela eller som kan skicka skärmdump på hur inställningarna ska se ut i telefonen enligt Tele2's instruktioner? Dålig koll på teknik och vet inte vad allt innebär egentligen.
Tacksam för all typ av svar och hjälp!
F*n, inte haft några problem med OPT förut...
Click to expand...