5
*Problemtråden*

1. Stenvargen
    Cupcake Jun 10, 2016

Stenvargen , Jun 10, 2016 :
    Tack för bra tips! 3g funkar att surfa på. Flygplans mod hjälper inte. Jag har gått igen Setupen för mobilt nätverk, APN stämer, på telefon och mot Tele2s hemsida allt rätt, näst är att be om ett inställnings sms från tele2 som är självupp-packande, om det nu hjälper.
    Pierre

2. Filip_T
    Cupcake Jun 11, 2016

Filip_T , Jun 11, 2016 :
    tjenare !

någon som kan hjälpa mig med en sådan sak som att

1) installerade nya android igår och när den installerade så hakade telefonen helt totalt upp sig.

2)gjorde en factory reset

3) allt gick bra tills telefonen startade och den ville att jag loggade in med mitt google account för att synca osv(Google account verification)

4)minns inte mitt google account så jag lagar ett nytt och nu när jag skriver in min adress kommer texten "logga in med ett av ägarkontona av enheten" läste nånstans att jag måste vänta 72 timmar om man har lagat nytt lösenord osv.

någon som kan skriva om detta stämmer?

:confused:

3. Psicosis
    Marshmallow Jun 11, 2016

Psicosis , Jun 11, 2016 :
    Är bara lösenordet du glömt eller även den ursprungliga e-postadressen? Din formulering är lite förvirrande.

4. Filip_T
    Cupcake Jun 11, 2016

Filip_T , Jun 11, 2016 :

kom varken ihåg epost adressen eller lösen så det enda jag kunde göra var att göra en ny adress, men har någon nån aning om det är 72 timmar som gäller nu innan jag kan logga in med den nya adressen?

tack för svar !

5. Filip_T
    Cupcake Jun 14, 2016

Filip_T , Jun 14, 2016 :
    vill bara medela att nu har över 72 timmar gått men telefonen begär fortfarande efter att jag skall logga in med ett "owners account" :rolleyes:

6. kalle12dussin
    Cupcake Jun 15, 2016

kalle12dussin , Jun 15, 2016 :
    jag haft samma problem men min hoppade i gång efter 72 timmar men jag tror att ditt problem är att du har ingen backup i ditt nya konto och då har telefonen inget att hämta i appar.
    min tog appar i från en Motorola som jag hade backat upp på Google.
    Så det bästa är om du har någon som har en backup på någon telefon och att du kan låna dess konto.

7. Filip_T
    Cupcake Jun 15, 2016

Filip_T , Jun 15, 2016 :
    Det där låter riktigt troligt att det är så där, men såklart så har jag inga backup att låna eller något, skickade iväg ett mail till google vet inte riktigt vad annat jag kan göra? men tack för svar !

tror jag gjorde det där gmail kontot bara för att komma in på google play butiken , gillade inte google så därför gjorde jag ett random konto för att slippa in på google play butiken...

8. chrgus
    Froyo Jun 15, 2016

chrgus , Jun 15, 2016 :
    Hej!

Jag har samma problem på min OPT, men jag tror jag har en temporär lösning.
    Varje gång mobildata visar utropstecknet så går jag in på inställningar / mobilnät / önskad nätverkstyp.
    Sen byter jag från LTE till 3G (eller 2G), väntar tills mobildata visar en symbol utan utropstecken, sen byter jag tillbaka till LTE igen.

Hittills så har det fungerar alla gånger jag testat.

Har dubbla simkort men använder främst TELE2, om någon ser ett samband.

MVH

9. olof.dz
    Donut Jun 15, 2016

olof.dz , Jun 15, 2016 :
    Har också probs med att LTE inte funkar (utropstecken bredvid) sedan uppdateringen. Tele2 som operatör, vilket verkar vara gemensamt för det som fått problem.

Efter att ha läst tidigare poster om problemet här ovan lyckades jag till **** den tillfälliga och lite för meckiga lösning:
    - till att börja med fick jag panik på skiten och valde att "Återställa standardinst." under inställningar / mobilnät / åtkomstpunktens namn (APN) (oklart om detta spelade någon roll)
    - nu väljer jag först under åtkomstpunktens namn (APN) istället 3G för 4G
    - då står det H istället för LTE
    - men sedan slår jag på och av Flygplansläge och då får jag LTE utan utropstecken och fungerande internet
    - även provat att starta om telefonen och då får jag in LTE direkt (så kanske en permanent lösning)

Vad jag funderar på är vad det innebär för hastigheten ned? APN som jag väljer heter "internet.tele2.se" istället för som Tele2's rekommendationer "4G.tele2.se".
    Med halvfull täckning och inomhus fick jag enligt Bredbandskollen nedhastighet på 3,96Mbit/s.

Här är Tele2's instruktioner för Inställningar för MMS och data
    http://www.tele2.se/support/mobiltelefoni/kom-igang/installningar-for-mms-och-data/

Någon vänlig själ därute som har lösning på det hela eller som kan skicka skärmdump på hur inställningarna ska se ut i telefonen enligt Tele2's instruktioner? Dålig koll på teknik och vet inte vad allt innebär egentligen.

Tacksam för all typ av svar och hjälp!

F*n, inte haft några problem med OPT förut...

10. NickeD
    Pie Jun 15, 2016

NickeD , Jun 15, 2016 :
    Jag har senaste uppdateringen.. Jag har Comviq abonnemang och inga problem.. Min OPT har funkat perfekt både före och efter uppdateringen.. Skillnaden nu är att jag har dubbelt så bra batteritid... Idag har jag 8 timmar on screen och 22 % kvar :)
    Screenshot_20160615-234006.png Screenshot_20160615-233950.png Screenshot_20160615-233935.png Screenshot_20160615-233857.png Screenshot_20160615-233727.png Screenshot_20160615-234017.png

11. alias87
    Cupcake Jun 16, 2016

alias87 , Jun 16, 2016 :
    Jag har exakt samma problem och din fix funkade även för mig, cruxet är ju att felet kvarstår och återkommer.
    Även jag har tele2. Pratade med dem tidigare idag och de meddelade mig att fler av deras kunder har samma problem efter nya mjukvaran.

Jag har även inte längre möjlighet att koppla mobilen till pc, mappen som kommer upp är tom (Som när den är låst), även detta problem efter nya mjukvaran, har provat 3 olika datorer med samma resultat.

12. NickeD
    Pie Jun 17, 2016

NickeD , Jun 17, 2016 :
    Ang att koppla in till datorn... Koppla in usb i datorn och luren sen drar du ner översta menyn, klickar på välj USB anslutning och väljer mittenläget..

13. olof.dz
    Donut Jun 17, 2016

olof.dz , Jun 17, 2016 :
    @NickeD Tack för hjälpen! Men det var exakt samma som var förinställt i Tele2's egna inställningar på telefonen. Har mätt linan mha Bredbandskollen och kommer inte upp i dina hastigheter på långa vägar, provat lite runtom i stan (Gbg). Märker också att hastigheten är lägre på t ex YouTube och 9GAG.

@alias87 & @chrgus så funkar inte den tillfälliga quickfixen för mig. Utropstecken kvarstår vid LTE då jag byter tillbaka till detta. Jag har lagt in en egen APN som ser EXAKT likadan ut som Tele2's egna, den hoppar dock först in på H så då får jag slå på och av Flygplansläget för att LTE ska ploppa upp utan utropstecken (detta funkar alltså inte på Tele2's APN), men som sagt mäter den kring 5-12Mbit/s.
    Hade Tele2 något mer att säga om detta problemet @alias87 ? Gällde det Android-användare över lag eller bara OnePlus?

14. alias87
    Cupcake Jun 18, 2016

alias87 , Jun 18, 2016 :
    Sry, nu förstår jag inte.
    1. kopplar usb i dator och telefon.
    2. Öppnar telefonmappen
    3. Vad nu?

15. alias87
    Cupcake Jun 18, 2016

alias87 , Jun 18, 2016 :
    Den snubben jag pratade med sa att han tidigare på dagen haft en oneplus2 användare med samma problem.

16. NickeD
    Pie Jun 18, 2016

NickeD , Jun 18, 2016 :
    Dra ner översta menyn på mobilen när du kopplat till datorn.. Sen väljer du filöverföring..
    Screenshot_20160618-143144.png Screenshot_20160618-143437.png

17. alias87
    Cupcake Jun 18, 2016

NickeD likes this.
  18. Filip_T
    Cupcake Jun 20, 2016

Filip_T , Jun 20, 2016 :
    Tjenare, jag är fortfarande utlåst från min telefon 11.6.2016 försökte jag ladda ner nya a ndroid versionen men det gick inte så jag gjorde en factory reset och sedan började hel**** telefonen begärde att jag skulle logga in med ett gmail konto som var syncat med telefonen från tidigare, och jag har ingen aning vad det kontot skall heta varken kontonamn eller lösenord (gjorde kontot endast för att slippa in på google play store) använde kontot aldrig till något annat..

det här säger den när jag försöker logga in
    "please sign in using one of the owners account for this device"

Det här hittade jag på youtube och till inställningar har jag sluppit och in på google men slipper inte att ladda ner något

19. NickeD
    Pie Jun 20, 2016

NickeD , Jun 20, 2016 :
    Kan du inte ta kontakt med Google?
    När man skapar ett konto kan man ju lägga till namn o adress har jag för mig o då kanske google kan ge dig rätt mailadress o lösen?
    Sen borde du fått mail i samma veva till ditt gmail för att verifiera.. Du har inte kvar det?
    Nästa gång du fixar mailkonton som är viktiga så glöm inte av det ;)

20. NickeD
    Pie Jun 20, 2016

NickeD , Jun 20, 2016 :
    Gött.... Tyvärr måste man göra det varje gång nu.. Har inte hittat någon inställning som har Filöverföring som första val..