5
*Problemtråden*

1. Filip_T
    Cupcake Jun 20, 2016

Filip_T , Jun 20, 2016 :
    tjena !

inte hittat något verifikation i min vanliga mail

om det hade kommit ngn varning eller något där det stod att det kommer gå så här om jag inte kommer ihåg mitt kontio så skulle jag nog ha skrivit upp det :D men det varnades inte något alls om det här, google verkar vara omöjliga att få kontakt med, har skrivit på gmail help forum men inget svar som hjälper oneplus skrev att dom inte kan göra något och att inte google heller kan göra något så det är väll bara att kasta bort telefonen antar jag eller ja den kan ju användas som wifi hotspot

2. G_Christian_bäckman_jtR
    Cupcake Jun 20, 2016

G_Christian_bäckman_jtR , Jun 20, 2016 :
    Är ägare av en one plus x sedan 2 veckor, är det nån mer som har haft problem med bakre kameran? Hade lite störningar typ gröna streck till och från, men nu är den helt svart

3. NickeD
    Pie Jun 20, 2016

NickeD , Jun 20, 2016 :
    Testa en återställning men glöm inte att göra backup. Funkar inte det får du öppna en ticket på OP hemsida och ev skicka luren på reparation..

4. kalle12dussin
    Cupcake Jun 27, 2016

kalle12dussin , Jun 27, 2016 :
    Har problem med att nu hittar inte datorn filsystemet på telefonen jag får upp telefonen i datorn men inte filsystemet.
    Och det är efter den senaste ota uppdateringen innan funkade det klockrent.

5. NickeD
    Pie Jun 27, 2016

NickeD , Jun 27, 2016 :
    Gå tillbaka till föregående sida så ser du lösningen.....

6. Wwax
    Gingerbread Jun 28, 2016

Wwax , Jun 28, 2016 :
    Problem med att beställa OP3..

Ohhh lite gratis prylar, bundle "free"!, klickar, in stock, wunderbar! Dock tydligen inte gratis längre men värt pengarna, lägger till iallafall...
    Hoppsan kerstin inte längre i lager!

Beställer väl det separat, ojsan dubbla priset!

Klickar in i min shoppingvagn och har tydligen lagt till inte mindre än 5 telefoner, rensar rubbet (dumt gjort)..

Ger upp och beställer bara telefonen... HA! Så enkelt ska det inte vara, "product data" missing (rensar cache, olika browsers)... Provar USA shoppen och där funkar det, så får väl beställa dit och hämta.. :)

Oneplus är väldigt duktiga på att göra telefoner men försäljningen ska dom inte ha hand om.
    Är inte sur eller så, fascinerande bara hur VANSINNIGT URUSLA dom kan vara varje gång när det gäller att sälja, skeppa, invites, you name it.

7. NickeD
    Pie Jun 28, 2016

NickeD , Jun 28, 2016 :
    I det här läget verkar det vara handhavarfel av köparen ;)

8. Wwax
    Gingerbread Jun 29, 2016

Wwax , Jun 29, 2016 :
    Nåja, skapade nytt konto och beställde igår, lite synd då man skulle vilja ha historiken på ett och samma konto men man kan inte få allt här i världen. :)

9. Jonas_Himself
    Cupcake Jul 1, 2016

Jonas_Himself , Jul 1, 2016 :
    Hej,
    jag vill köpa den nya OnePlus 3 men mina föräldrar är skeptiska till betalningsmetoderna. Att bara skriva in kontonumret är de skeptiska till. Jag antar att folk här har en Oneplus, så skulle vara tacksam om jag får svar om hur det funkar och att det är säkert.

10. NickeD
    Pie Jul 2, 2016

NickeD , Jul 2, 2016 :
    Du måste ha ett konto på PayPal o det är helt säkert så länge du inte ger ut information... Jag har har köpt OPO, OPT, OP3, Skal mm ett antal gånger o det är inga problem.. Har du inte ett betalkort du kan koppla till PayPal måste du skicka pengar till ditt "konto" där o det tar 3 bankdagar el något..
    Det är säkert med PayPal.. Kör på :)

11. miravisu
    Cupcake Jul 3, 2016

miravisu , Jul 3, 2016 :
    @Jonas_Himself, yesbox, som @NickeD säger kan man även
    manuellt föra över pengar till PayPal att sen handla/betala för,
    men det kan ta 3-5 bankdagar.

Men man bör också kunna skapa ett PayPal-konto som vanligt,
    men koppla ett e-kortsnummer (med begränsad köpsumma/giltighetstid)
    istället för ett vanligt kreditkort/betalkort.

12. Jonas_Himself
    Cupcake Jul 3, 2016

Jonas_Himself , Jul 3, 2016 :
    Hej, tack för svar. Vi beställde den nyligen, och jag läste på deras support att "all payments are processed through PayPal". Vi betalade inte genom PayPal utan skrev bara in kortnumret, i god tro enligt citatet ovan. Stämmer det? Eller går allt åt helvete nu när vi inte köpte genom ett PayPal-konto?

13. NickeD
    Pie Jul 3, 2016

NickeD , Jul 3, 2016 :
    Jag vet inte hur många alternativ OP har nu... Jag gjorde som vanligt när jag betalade.. Det är nog ingen fara.. Har köpet gått igenom o du ser att din order har Pending shipment som sen blir Processing om några dagar o sen shipped out så är det ingen fara ;)

14. Jonas_Himself
    Cupcake Jul 3, 2016

Jonas_Himself , Jul 3, 2016 :
    Tackar så mycket! Helt fantastiskt egentligen med en så bra telefon för bara 3 700. Kan inte vänta tills den (förhoppningsvis) kommer!

15. Norfjord
    Cupcake Jul 12, 2016

Norfjord , Jul 12, 2016 :
    Hej, får försöka här då jag är lite... förvirrad.
    Har precis dragit igång min OP3 - den är fin och bra och fungerar sofar utan större problem - men. Mobilen verkar inte fungera med LTE/4G?
    LTE/4G var inget som helst problem på min förra lur (Samsung S5). Jag har Tele2. Jag har sålänge kommit runt det genom att be mobilen att använda 3G - men... Det är ju otroligt långsamt i relation till 4G?

Så vitt jag kan se och har sökt så verkar alla APN stämma och dyl... Har tagit bort alla, samt skrivit in dem manuellt igen. Startat om osv.
    Något med tips/förslag på hur jag skulle kunna lösa det?

16. NickeD
    Pie Jul 12, 2016

NickeD , Jul 12, 2016 :
    Har haft min OP3 i över en vecka men ännu inte kommit igång med den ordentligt eftersom min OPT funkar perfekt... Idag drog jag ner senaste uppdateringen.. OxygenOS 3.2.1 o gjort dom inställningar mm... Har bara kört AnTuTu nyss o OP3 är ju självklart No1 :)
    I morrn ska jag göra dom sista inställningarna bla Nova Launcher Pro o se till att luren är som jag vill ha den.. Ska se om jag hinner peta in SIM.korten i morgon för att kolla så det funkar.. Orkar inte ikväll :)
    Kan ju säga att luren känns skön o snabb... :)

17. miravisu
    Cupcake Jul 16, 2016

miravisu , Jul 16, 2016 :
    Om de bara accepterar betalning via PayPal,
    måste man ha ett PayPal-konto.

Jag tyckte min formulering i mitt föregående inlägg
    var ganska klar om att man oavsett måste skapa ett
    PayPal-konto, sen välja vad för kort eller konto man
    vill koppla till det.

Misstänker du får göra om/lägga till ny betalning,
    beroende på hur deras system funkar.

18. i0r
    Cupcake Aug 18, 2016

i0r , Aug 18, 2016 :
    Tjo.
    Har en OP3 som jag är sjukt nöjd med. Helt underbar lur att använda dagligen.

Dock så skaffade den sig ett problem för cirka en timme sen. Jag kan inte skicka sms, och jag vet inte om jag kan ta emot några heller..
    Har gått in i 'Test' genom "*#*#4636#*#*" och sett att smsc-fältet är tomt. Har försökt både trycka på update och att mata in hallons smsc-nummer "+4673548000", utan några framgångar. Har även provat starta om luren och tagit ut simkort. Vill helst undvika factory reset

Mvh.

19. JerdaN
    KitKat Aug 25, 2016

JerdaN , Aug 25, 2016 :
    Hej!
    Jag kommer inte åt mina appbehörigheter på min stock OP2.
    När jag går in via inställningar/appar/klickar på kugghjulet/därefter på "appbehörigheter" så visas dessa i en halv sekund innan jag kastas bak till menyn innan. Hur jag än gör, omstarter, mm, så händer detta varje gång. Har jag någon annan inställning som stör och som ställer till detta?

20. JerryEkvall
    Cupcake Sep 30, 2016

JerryEkvall , Sep 30, 2016 :
    Mobilen dog för att jag inte hade något batteri, kom hem och skulle ladda men inget händer överhuvudtaget?

Vad kan ha hänt?