5
*Problemtråden*

1. drElectronic
    Gingerbread Jul 29, 2014

drElectronic , Jul 29, 2014 :
    Får no internet connection på Spotify fast jag har nät. Vad är problemet, någon som vet?

2. JerdaN
    KitKat Jul 29, 2014

JerdaN , Jul 29, 2014 :
    Fick det via Sonos-appen häromdagen. Fick ta bort Spotify från appen och lägga till kontot igen. Så, testa att logga ut och in igen direkt i Spotify-appen så kanske det funkar..?

3. drElectronic
    Gingerbread Jul 29, 2014

Funkar inte, kan inte ens logga ut. Kommer bara till skärm som säger att jag är offline.

4. JerdaN
    KitKat Jul 29, 2014

JerdaN , Jul 29, 2014 :
    Även via dator?

5. drElectronic
    Gingerbread Jul 29, 2014

6. JerdaN
    KitKat Jul 29, 2014

JerdaN , Jul 29, 2014 :
    Såklart. Men om du loggar ut via datorn kan du ju testa att ändra lösenordet. Då kommer du ju inte in via mobilen och då kan den ju inte logga in automatiskt. Tänkte att det var ett försök att få igång det bara.
    Kanske var lite långsökt i förra inlägget däremot! :)

7. drElectronic
    Gingerbread Jul 29, 2014

Har loggat ut och in, samma sak. You're offline. :mad:

Edit
    Jag är inloggad men kan inte söka och sånt. Kan bara spela offline playlist.

8. JerdaN
    KitKat Jul 29, 2014

JerdaN , Jul 29, 2014 :
    Jadu, då vet jag inte vad det kan bero på. Du får väl i värsta fall avinstallera appen och ominstallera den. Även om det är drygt att ladda om alla playlists igen så kanske det är värt det.

9. flurka
    Jelly Bean Jul 30, 2014

flurka , Jul 30, 2014 :
    Har ett litet problem, eller det är en liten störande grej med min OPO. Om jag inne på Chrome, tweetcaster eller fejkbook och ska dra fingret över skärmen för att skrolla ner eller upp så reagerar OPO:n som att jag trycker på artikeln eller bilden och visar den. När jag ska klicka på like på någons eminenta inlägg här forumet så kan det krävas flera tryck för att det ska genomföras.
    Det är bara ibland men irriterande!
    Skulle finnas någon inställning på skärmkänslighet, eller det kanske finns och jag har bara missat det?
    Någon som har erfarenheter eller tips om vad jag kan göra åt det? Mjukvaruproblem?

:)

10. drElectronic
    Gingerbread Jul 30, 2014

drElectronic , Jul 30, 2014 :
    Tror jag mer har med att göra hur du trycker och sveper på enheten. Dessutom är alla enheter olika, min iphone reagerar annorlunda jämfört med min OPO. Mycket handlar om att lära sig enheten och hur den beter sig.

11. JerdaN
    KitKat Jul 30, 2014

JerdaN , Jul 30, 2014 :
    Lite inne på samma sak som @drElectronic faktiskt. Men jag måste tillägga att jag upplever att det blev lite skillnad med detta när jag fick på Nillkin's skärmskydd. Jag använde ju OPO'n i nästan två veckor utan displayskydd och känner att dels har friktionen ökat mot skärmen iom skärmskyddet, men även att jag känner av något som liknar det du beskriver. Däremot lider jag inte alls av det utan försöker lära mig hur jag ska göra för att den ska lyda till 100%.

@flurka: Snygg avatar! Kör vi ett nytt race ikväll kanske? :)

12. flurka
    Jelly Bean Jul 30, 2014

flurka , Jul 30, 2014 :
    Jag är övertygad om att det har att göra med hur jag trycker och sveper, anledningen till att jag frågade var att jag kommer inte underfund med om eller hur jag gör fel. Denna telefonen är det första jag upplever detta problem med :)

Ja som sagt så kommer jag inte underfund med vad jag gör fel, eller rättare sagt, hur jag ska göra för att det ska flyta :)

Johnny Drama är kung! :) Inget entourage-race ikväll...

JerdaN likes this.
  13. Wimso
    Froyo Jul 30, 2014

Wimso , Jul 30, 2014 :
    Har precis packat upp min telefon och konfigurerat Google konto och CM konto och blir då uppmanad att hämta senaste uppdateringen och vad händer.....telefonen fastnar i boot loggan. Vart så i 10 min nu. Vad göra?

14. eriklbg
    Cupcake Jul 31, 2014

eriklbg , Jul 31, 2014 :
    Har problem när jag väljer en ringsignal som inte är standard. Då ringer bara ringsignalen en gång. Läste på internationella forumdelen att fler haft problem med detta, någon som hittat en lösning?

15. Wimso
    Froyo Jul 31, 2014

Wimso , Jul 31, 2014 :
    FIXAT! Factory reset.

sideline likes this.
  16. NickeD
    Pie Jul 31, 2014

NickeD , Jul 31, 2014 :
    Har du lagt ringsignalen i mappen Ringtones på mobilen?

17. Turbofjert
    Donut Jul 31, 2014

Turbofjert , Jul 31, 2014 :
    Ni som har mobilen, har ni haft otur med skärmen och fått ett ex med gul rand?
    Jag blir lite avskräckt från att beställa när jag läser trådar som denna

https://forums.oneplus.net/threads/yellow-screen-issue-and-rma-charges-hit-the-press.57737/page-14

OPO verkar inte nå upp till våran standard när det gäller kundsupport.

Undrar också om ni provat Opo tillsammans med Chromecast och om ni haft några problem där? Finns problem rapporterade i det internationella forumet om att kontakten förloras mellan apparaterna.

Last edited: Aug 12, 2014

18. drElectronic
    Gingerbread Jul 31, 2014

drElectronic , Jul 31, 2014 :
    Det finns inga perfekta skärmar. Det är med största sannolikhet limmet mellan glas och skärm som inte hunnit härda. Effekten blir en gulnad i displayen. Jag hade rätt så mycket av det när jag packade upp min OPO, men det har nästan försvunnit nu.

Fixen är att antingen bestråla nederdelen av displayen med uv-ljus i 10-20 min. Uv-ljus finns på lite olika ställen bla nagelsalonger. Eller gör man som jag och solar sin OPO, har gjort det i drygt 2 h. Var bara uppmärksam på att inte överhetta skärmen. Det behöver dessutom inte vara solsken, uv-strålarna går genom moln.

Många har också rapporterat att vanligt användande har hjälpt, men tar längre tid.

Last edited: Jul 31, 2014

Turbofjert and NickeD like this.
  19. borgatbars
    Cupcake Jul 31, 2014

Last edited: Jul 31, 2014

20. Turbofjert
    Donut Jul 31, 2014

Turbofjert , Jul 31, 2014 :
    Låter bra men är det säkert det? Finns de som hävdar att det inte hjälpt med uv.
    Man får hoppas att det är som ni säger att limmet inte torkat än för att de haft för brått med att leverera telefonerna.
    Surt bara om det trots allt skulle visa sig vara ett återkommande problem som beror på hårdvara.
    Deras support verkar dock vara oroväckande dålig och kan bli en pinsam historia för opo om de inte rycker upp sig.
    Jag hoppas att opo får ordning på allt för jag vill verkligen att de skall lyckas.