5
*Problemtråden*

1. spode
    Ice Cream Sandwich Jul 31, 2014

spode , Jul 31, 2014 :
    OPO har faktiskt svarat på både varför det fanns gult mitt på skärmen på en del telefoner och vad det gulaktiga längst nere på skärmen beror på. På basen av svar kan konstateras att det inte är reklameringsbart enligt dem.

Vad menar du med att deras support verkar vara dålig, har du kontreta exempel? har bara frågat dem en sak själv så jag har inte direkt någon större erfarenhet, svarstid på min fråga var helt ok och klart kortare än många av de större bolag man kontaktar via email har. Hur lång svarstid hade du? Vad var det de var dåliga med?

Sedan skall det också observeras att ingen av oss har en blekaste susning hur stor %-andel av telefonerna som har detta. De som inte har det så skriver ingen tråd för att berätta att de inte har det, man ser endast de som har problemet. Dessutom är största delen av svaren i dessa trådar från personer som inte ens har telefonen än.

Fick min telefon idag, skall bli intressant att se om jag har det och hur synbart det i sådanat fall är.

drElectronic and NickeD like this.
  2. spode

spode , Jul 31, 2014 :
    Hmm, I stand corrected, såg nyss en post av Carl där man tydligen kan försöka göra en RMA ifall man inte är nöjd. Detta är ju ännu mera positivt i sådant fall och då förstår jag än mindre vad Turbofjert menar.

3. eriklbg
    Cupcake Jul 31, 2014

4. tm1982
    Honeycomb Jul 31, 2014

tm1982 , Jul 31, 2014 :
    Nån mer som haft problem med att inställningar låser sig bär man ska in i wifi och välja nätverk efter sista uppdateringen?

***Update***
    Dr va visst temal android L från nucloid som skapa detta problem. Hoppas han uppdaterar appen snart då.

Last edited: Jul 31, 2014

5. Turbofjert
    Donut Jul 31, 2014

Turbofjert , Jul 31, 2014 :
    Har ingen egen erfarenhet av deras support (har ju inte ens någon telefon än) men jag baserar mitt påstående på diskussionen i tråden jag länkar till här nedan

https://forums.oneplus.net/threads/yellow-screen-issue-and-rma-charges-hit-the-press.57737/page-14

Den innehåller påståenden om att folk själva får stå för returen till China på felande telefoner, opo stänger ner trådar med för mycket klagomål, folk som diskuterar vissa problem med telefonen uppmanas att sluta med det i mail från opo etc etc.
    En del mobilrecensenter verkar tycka att det finns tillräckligt med underlag iaf för att skriva om "dålig support" på sina sajter.
    Allt finns i tråden och om det visar sig stämma så är det illa.

Men man skall kanske ta det med en nypa salt för ni vet hur det är, allt på the internetz är ju sant, eller hur? ;)

Last edited: Aug 1, 2014

6. spode

spode , Jul 31, 2014 :
    Precis dit jag ville komma :)

Som exempel sägs det i tråden att OPO uppmanar användare i privata email att sluta gnälla är något som i min värld antingen betyder sanning med MASSOR av modifikation alternativt sagostund. Mångra tror att de kan få igenom egna saker bara man målar på lite extra/hittar på saker.

Undrar hur forumet skulle se ut om alla som är nöjda skulle posta på forumet, mycket av gnället skulle kanske försvinna/drunkna i allt det goda. Ser du det hända? nej, men det beror inte på att de är missnöjda utan att folk helt enkelt inte kommer hit för att i tråd, efter tråd, efter tråd, efter tråd, skriva hur nöjda de är. Snabbt betyder det med andra ord att negativitet upplevs, speciellt om man har målat upp en bild åt sig själv över hur produkten skall vara.

Det är ofta det som är det stora problemet med en "hype", folk förväntar sig någonting utöver det vanliga och sedan då lite negativitet dyker upp får det snabbt en förödande effekt.

Från sidan sett, helt seriöst, nytt mindre företag som söljer en KANON produkt till nästan halva priset gentemot konkurrenterna. Förväntar man sig då att produkten skall vara dubbelt bättre än konkurrenterna eller kanske i linje med konkurrenterna eller lite sämre än konkurrenterna?

Personligen förväntade jag mej inte underverk men en bra telefon för priset och det verkar jag ha fått.

De som är missnöjda kan ju alltid köpa en annan telefon för samma pris om det känns bättre.

NickeD, Turbofjert and drElectronic like this.
  7. Slipeh
    Froyo Aug 1, 2014

Slipeh , Aug 1, 2014 :
    Fick hem en 64GB OPO igår, enda problemet jag har uppfattat är att använda 'Gesture Shortcuts' - dvs gesterna när skärmen är låst och släckt, det verkar fungera och med att pausa nuvarande spelande låt på Spotify (swipe upp alt. ner med 2 fingrar) men den fungerar inte och byta låt (swipe med finger åt vänster/höger)

8. grief
    Gingerbread Aug 1, 2014

grief , Aug 1, 2014 :
    Risken är nog liten. Att bygga siter för flera miljoner som enbart når ett par hundra människor är inget de lägger pengar på. Mina föräldrar bor på landet, någon kilometer från E20. Mellan E20 och villan står ett gäng master från diverse operatörer.

På E20 = Full sula på alla operatörer, nät och band.
    I villan = GSM/Edge på alla operatörer.

Allt är riktat ut mot E20, skulle tro att respektive antenn har en spridning på 90-120 grader max. Inget rundstrålande och snyltande för folk på landet inte :(

joens and drElectronic like this.
  9. Zippeer
    Honeycomb Aug 1, 2014

Zippeer , Aug 1, 2014 :
    Någon som har problem med ringsignalen?

När någon ringer mig så låter det bara första tonen(Vibrationen) sen tar det stopp och den vibrerar bara efter det..

Tänk dig när du ringer någon så har du ju "Samtals toner" efter den första tonen så så slutar min telefon att "ringa" utan den vibrerar bara.

joens likes this.
  10. Littorin
    Gingerbread Aug 1, 2014

Littorin , Aug 1, 2014 :
    Jag försöker ladda ner mina spotify-listor utan framgång. Det kommer upp ett felmeddelande:
    "SYNCING ERROR; Offline syncing has stopped as there's no space left on this device" trots att jag har minst 50gb till godo. Någon annan som har samma problem?

EDIT: Rensade cache och installerade om appen, fungerar nu.

Last edited: Aug 1, 2014

11. luddeblomgren
    Donut Aug 1, 2014

luddeblomgren , Aug 1, 2014 :
    Har stora problem med notifikationer. När jag får ett sms får jag varken signal, skärm upplyst eller led-lampan tänd... någon som har/haft liknande problem? Har självklart provat allt det som jag själv kan tänka mig, notifikationer på i både SMS-app och inställningar, reboot osv...

EDIT: Kan nu inte heller sätta på alternativ som "knappsatsljud", "ljud vid tryck", "skärmlåsljud" eller "ljud vid volymjustering"

12. majknkpg
    Cupcake Aug 2, 2014

majknkpg , Aug 2, 2014 :
    Min opo slutade ladda inatt, sluta ladda vid 75% körde med min gamla laddare till nexus 4 pga att den är längre. Man ska väl kunna använda andra laddare eller? Nån mer med samma bugg?

13. drElectronic
    Gingerbread Aug 2, 2014

drElectronic , Aug 2, 2014 :
    :)

Ja, men du får ha en USB-kabel som klarar 2100 mah laddström.

majknkpg likes this.
  14. quattromaniac
    Honeycomb Aug 2, 2014

quattromaniac , Aug 2, 2014 :
    Skärmlåsljud har slutat funka för mig med....

15. luddeblomgren
    Donut Aug 2, 2014

spode likes this.
  16. kallekula33
    Lollipop Aug 3, 2014

kallekula33 , Aug 3, 2014 :
    Min OPO tycks lida av det gula nere i skärmen :(. Frågan är om det hjälper att köra UV lampa på det ? Jag har sett några inlägg om att det skall hjälpa. Kan ni som gjort det svara med ett simpelt Ja, det hjälpte eller Nej, det hjälpte inte. Jag skulle kunna göra en poll om det hela men pallar inte ;)

17. hexad
    Froyo Aug 3, 2014

hexad , Aug 3, 2014 :
    Ingen aning om det hjälper, har extremt lite gult så mig stör det inte iaf. har 1 centimeter i nedre kant som bli lite starkare enda ned till slutet av skärmen. Dock väldigt lite och ser mer gräddgult ut än riktigt gult. Skulle kunna vara bra att jämföra gulnaden telefoner emellan!

18. kallekula33
    Lollipop Aug 3, 2014

kallekula33 , Aug 3, 2014 :
    Ja precis, samma problem har jag med. Jag var inte riktigt tydlig med det. Men jag har alla fall beställt en UV lampa från Ali så jag får väl testa när den väl trillar in.

hexad likes this.
  19. hexad
    Froyo Aug 3, 2014

hexad , Aug 3, 2014 :
    Du får berätta hur det gått för dig sen, isf kan det ju vara lönt att beställa en själv

20. Dhaur
    Cupcake Aug 3, 2014

Dhaur , Aug 3, 2014 :
    Efter ca 30h med telefonen så blev det ett GRAVT fel på kameran. Plötsligt är hela bilden solariserad på ett mysko vis och två linjer ligger i ett kryss på skärmen. Det är bara på den framåtriktade kameran som detta uppträder.
    Har precis skrivit till OP och väntar svar. Någon annan som stött på detta eller har jag världens oflyt?

(Bifogar bild som jag tagit i totalt mörker utan blixt. Då syns felet som tydligast)
    IMG_20140806_192821.jpg

Last edited: Aug 7, 2014