5
*Problemtråden*

1. mellis
    Jelly Bean Aug 3, 2014

mellis , Aug 3, 2014 :
    Hade samma problem. Jag laddade ner Zedge och valde ringsignal där och då fungerade det.

2. Lunatico
    Jelly Bean Aug 3, 2014

3. ettplus ett
    Froyo Aug 4, 2014

ettplus ett , Aug 4, 2014 :
    Hej alla vänliga själar (ni andra också). Idag blev jag överlycklig när jag såg att en postkvinna som kom med ett paket till min dörr. När jag öppnade paketet låg min efterlängtade oneplus one i det. Jag började utforska den och jag märkte att fram kameran inte fungerade. Vet någon om det är ett vanligt problem son går att fixa? Har någon samma problem?

Ordagrant står det: Kamera fel, Det går inte att ansluta till kameran

Borde jag skicka en RMA?

4. kallekula33
    Lollipop Aug 4, 2014

kallekula33 , Aug 4, 2014 :
    Kan vara ett mjukvarufel MEN ett hårdvaru fel med. Inte helt enkelt att veta vilket utan verktyg och debugging möjligheter. Jag hade testat att flasha om mjukvaran innan jag satt igång en RMA process. Frågan är om filerna finns tillgängliga, jag vet inte men kanske någon annan som vet.

Dhaur and ettplus ett like this.
  5. svenix
    Honeycomb Aug 4, 2014

svenix , Aug 4, 2014 :
    Prova en omstart först!
    Det där är sånt som kan hända ibland.

ettplus ett likes this.
  6. ettplus ett
    Froyo Aug 4, 2014

ettplus ett , Aug 4, 2014 :
    Jag testade det förut men det fungerade inte. Men jag testade nu igen och det fungerade. Tack mvh

J0han likes this.
  7. ollarn
    Donut Aug 4, 2014

ollarn , Aug 4, 2014 :
    Jag har hittat två st. problem hittills.. Det går inte att stänga av vibrationsfeedback vid knapptryckningar för mig.. Vanligt problem?
    Sen så använder jag PIN-kod för att komma in i telefonen och jag har ställt den på att den skall låsas när telefonen har varit i viloläge i 30 minuter, men varje gång jag väcker den så ber den om PIN-koden?

8. joens
    Lollipop Aug 4, 2014

joens , Aug 4, 2014 :
    Kan man ställa tagentbordet så man lätt kan byta mellan swe och eng?

9. notepic
    Gingerbread Aug 4, 2014

notepic , Aug 4, 2014 :
    Fick precis telefonen :)

Har inte hunnit använda den så mycket men är lite orolig över mottagningen... Den hoppar mellan full och nästan ingen:confused:

10. Wimso
    Froyo Aug 4, 2014

Wimso , Aug 4, 2014 :
    Ang vibration på knapparna så finns inställningen på två ställen. Dels under inställningar/knappar men även under inställningar/språk inmatning/ android tangentbord och klicka på inställningar.

joens likes this.
  11. ollarn
    Donut Aug 4, 2014

ollarn , Aug 4, 2014 :
    Hittade det! Tack så mycket :)

12. Wimso
    Froyo Aug 5, 2014

Wimso , Aug 5, 2014 :
    Varje gång jag startar om eller stänger av min telefon så låser den sig vid själva omstarten. Den fastnar i 1+ loggan vilket resulterat i ett antal factory resets.

Faktum är att det skedde redan när jag startade den första gången. De var lite mysko då för att när jag höll på med min första inställning av telefonen(ni vet inställning av googlekonto m.m) så när jag kom till steget att registrera Cyanogen konto ploppa en ruta upp som säger att jag måste uppdatera Cyanogen.
    Klickar OK och telefonen startar om. En grön androidgubbe med en kinesisk text under dyker upp. Efter en stund startar telefonen om och fastnar i boot loggan. Gör min första factory reset och allt funkar igen..... ända till jag ska starta om den då den hänger sig varje gång.

Nu senast när kameran slutade funka vilket gjorde att jag skulle starta om den.

Last edited: Aug 5, 2014

13. Wimso
    Froyo Aug 5, 2014

Wimso , Aug 5, 2014 :
    Testade igen. Wipe cache wipe data men inte f*n går det att stänga av den sen. Den hänger sig likförbannat vid boot. Har också svårt att komma in i bootrecovery. Trycker vol ner +power men ofta händer inget.

14. Wimso
    Froyo Aug 5, 2014

Wimso , Aug 5, 2014 :
    Testade återställning ifrån menyn under inställningar/ återställning men likadant ändå.

Kan ni starta om era utan problem?

Attached Files:

joens likes this.
  15. joens
    Lollipop Aug 5, 2014

joens , Aug 5, 2014 :
    Jag har startat om min några gånger utan problem.
    Uppdaterade den när den kom utan problem.
    Batteriet fick tosk och den slocknade, i med laddaren och den startade så fint igen.

Så för min del fungerar faktiskt allt som det ska.

16. drElectronic
    Gingerbread Aug 5, 2014

drElectronic , Aug 5, 2014 :
    @Wimso
    Har stängt av och startat utan anmärkning många ggr. Funkar perfekt. Riktigt jobbigt för dig om det inte är mjukvarufel. Men har du kollat om det finns en nedladdningsbar image på operativet. Kan ju vara fel på den installerade imagen så att du är tvungen att installera allt från scratch.

joens likes this.
  17. Wimso
    Froyo Aug 5, 2014

Wimso , Aug 5, 2014 :
    Funderade faktiskt på om det låg en fil uppe någonstans. Om jag kör Quickboot funkar det men det är ju ingen riktig omstart. Blir till att skicka in en "ticket" till supporten. Hade man inte 14 dagars öppet köp har jag för mig? För detta känns inte bra.

joens likes this.
  18. joens
    Lollipop Aug 5, 2014

joens , Aug 5, 2014 :
    https://forums.oneplus.net/threads/random-reboot.76049/

19. Wimso
    Froyo Aug 5, 2014

joens likes this.
  20. erbilium
    Eclair Aug 5, 2014

erbilium , Aug 5, 2014 :
    Hej! Ett problem här! Kan inte lyckas hitta hur jag skapar mappar på startskärmen!

Ett annat problem! Hur gör jag för att göra flera startskärmar?

Usch vad varmt det är idag med

Tack för hjälpen