1
Reparation av sprucket glas

1. Sebbenorling
    Cupcake Jan 11, 2016

Sebbenorling , Jan 11, 2016 :
    Verkar rent spontant som att där är varierande kvalitet på dessa telefoner. Jag köpte min begagnad i November, och den har fått ta lite stryk tyvärr. Har tappat den x antal gånger hemma, oftast på en matta eller liknande men ändå och nu i helgen är jag ganska så säker på att jag tappade den på en betongläktare på en bortamatch i ishockeyn. Då minnesluckorna hittat hit är jag inte helt säker, men jag har ett svagt minne av att jag tog upp den från betongen (och jag blir förvånad om jag lagt den där med vilje). Spännande när alkohol är inblandat... Dock är de ju bra att veta att de finns reparatör i GBG om man inte törs göra det själv. Om jag fattat det rätt så är det ganska krångligt att få OP till att göra det!

2. Rebecciz
    Cupcake Mar 4, 2016

Rebecciz , Mar 4, 2016 :
    Hej är det någon som vet vart man kan köpa en baksida (glas) till oneplus x? min har nyligen spruckit och jag hittar bara framsida glas för att reparera själv.

3. Psicosis
    Marshmallow Mar 4, 2016

Psicosis , Mar 4, 2016 :
    Tvivlar på att ett bakstycke finns att köpa ärligt talat, en skärm är en annan femma.

NickeD likes this.
  4. El_Pumpo
    Froyo Mar 28, 2016

El_Pumpo , Mar 28, 2016 :
    RMA service är kaos. Började kontakta support i Januari, skickade min mobil för ca 2 veckor sedan. Så sega! Väntar nu på att min mobil ska lagas så ska den tillbaka till papi.
    Den gick sönder i November, har haft en i9300 sen dess. Orkade inte kontakta support tills Januari då CM13 var helt stabilt för en mobil som släpptes för 4 år sedan.

5. ElectricPulze
    Gingerbread Mar 28, 2016

ElectricPulze , Mar 28, 2016 :
    Vad var problemet med mobilen?

6. El_Pumpo
    Froyo Mar 28, 2016

7. Psicosis
    Marshmallow Mar 29, 2016

Psicosis , Mar 29, 2016 :
    Som den ser ut är det inte konstigt att det tar tid... Skämt åsido, jag förmodar att du fick bekosta reparationen själv då skadorna orsakats av yttre omständigheter? Enda du kan göra är att jaga supporten via chat/mejl.

8. El_Pumpo
    Froyo Mar 29, 2016

El_Pumpo , Mar 29, 2016 :
    Jag skrev tydligen att jag började kontakta support i Januari och bara sänt mobilen för 3 veckor sedan, det är en VÄLDIGT seg support. Har inget att göra med att mobilen gick sönder i November.
    Och ja, ska betala 1840kr för reparation.

9. Psicosis
    Marshmallow Mar 29, 2016

Psicosis , Mar 29, 2016 :
    Jag KAN LÄSA. Jag förnekade inte heller att supporten tar en jävla tid. Därav mitt förslag att du ska vara på dom som satan tills något händer.

10. El_Pumpo
    Froyo Mar 29, 2016

El_Pumpo , Mar 29, 2016 :
    Sorry om det lät aggressivt, var inte tänkt. Och ja, var väldigt lack på dem då det tog en vecka för dem att äns svara min ticket från början, och bara skickat mobilen i Mars. Är heller inte van med RMA requests, van med telefonsupport (vet att de har en engelsk)/ fysisk butik.

11. F_Gunnar_Mesch_MRzH
    Cupcake Aug 31, 2016

F_Gunnar_Mesch_MRzH , Aug 31, 2016 :
    Men hur funkar deras garanti, den man lägger till för 400kr för 12 månader tex, någon som vet ?

Sitter o klurar om man ska beställa en eller inte :p

12. NickeD
    Pie Sep 3, 2016

NickeD , Sep 3, 2016 :
    Jag har aldrig lyckats spräcka någon skärm på mina lurar genom åren... Har haft OPO, OPT och har OP3 nu och alla har haft tempered glass som skydd ifall..
    På OP3 köpte jag Nillkin och det blev inte snyggt iom böjd skärm..
    När jag kommer hem från Thailand ska jag beställa OP's tempered glass för OP3 och lägga på...
    För min del skulle jag inte köpa extra försäkring för jag är så jävla försiktigt med mina lurar...

13. ElectricPulze
    Gingerbread Sep 3, 2016

ElectricPulze , Sep 3, 2016 :
    Ska du skaffa den raka eller kurviga?

14. NickeD
    Pie Sep 4, 2016

NickeD , Sep 4, 2016 :
    Den kurviga... Såg något inlägg att den passade perfekt :)