1
Reparation av sprucket glas

1. erikher
    Eclair Dec 17, 2014

erikher , Dec 17, 2014 :
    Liten update: Igår den 16e december så fick jag en invoice för att betala lagningen. Nu nästa dag står det complete under ordern för lagningen. Det går även att hitta ett tracking number från royal mail under "view order". Dock vet jag inte om det är detta nummer jag kan spåra försändelsen med eller om jag får ett annat tracking number när den lagade telefonen skickats? jag har en tio-siffrig kod, men enligt royal mails trackingsida så behöver man även två bokstäver innan och efter nummret. Någon som fått sin skickad som vet vad det är som gäller?

2. Marcuspresident
    Gingerbread Dec 25, 2014

Marcuspresident , Dec 25, 2014 :
    Skaffade nyss en ny display. Satte dit den. Med extra tempered glass. Med extra aluminum ram runt om. Tappade den Igen! På juldagen. I det jävla Klinkergolvet. 20 cm högt. Sprack, både tempered glass och displayen. Igen.
    Tre satans gånger. Nu ger jag upp med den där jäkla opo.

joens and ElectricPulze like this.
  3. NickeD
    Pie Dec 25, 2014

NickeD , Dec 25, 2014 :
    Jävla otur.... Du kanske ska köpa en gammal nokia från 90 talet.. ;)

Marcuspresident likes this.
  4. ElectricPulze
    Gingerbread Dec 25, 2014

ElectricPulze , Dec 25, 2014 :
    Du förtjänar inte att äga en OPO.

5. Marcuspresident
    Gingerbread Dec 26, 2014

ElectricPulze and NickeD like this.
  6. ElectricPulze
    Gingerbread Dec 26, 2014

ElectricPulze , Dec 26, 2014 :
    Jajjemän! :p
    Jag kan bara inte förstå hur du kan tappa mobilen så ofta, skaffa större händer och bär omkring på en superlims-tub. Jag har ägt 5-6 touchmobiler och aldrig fått en spricka eller defekt (dock så repade jag min andra med nycklar i samma ficka för en dag). Mina mobiler har alltid fått gå i arv. ;)
    Det närmaste till att tappa mobilen är när man surfat i sängen och fått den i ansktet!:rolleyes:

7. Zefarmer
    Cupcake Dec 28, 2014

Zefarmer , Dec 28, 2014 :
    Jag har även råkat tappat min, har tyvärr också problemet att det inte går att knappa den längre så jag får fan inte fram mitt IMEI nummer så jag kan skicka in den på reparation.. suck någon som kan hjälpa?

8. Rocky_MediuM
    Froyo Dec 28, 2014

9. ElectricPulze
    Gingerbread Dec 28, 2014

ElectricPulze , Dec 28, 2014 :
    Koppla in o använd en mus via en OTG kabel :)

10. Zefarmer
    Cupcake Dec 28, 2014

Tack för det tillverket löjtnant, nu är man ju med i matchen iallafall, deras support är fan ett jävla mörker.. jag återkommer om jag behöver mer hjälp, tyvärr har jag ingen sådan till hands :)

11. Zefarmer
    Cupcake Dec 28, 2014

Dum eller allt för positiv som man är, så slängde jag lådan efter sisådär 2 veckor.. trodde allt det viktiga stod på den andra lilla lådan eller i papprena man fick

12. ElectricPulze
    Gingerbread Dec 28, 2014

ElectricPulze , Dec 28, 2014 :
    Jag tog mig tid art löda min even Fran gamla kablar, annars finns de att köpa på t.ex. Teknikmagasinet (eBay är billigast men segast)

13. joens
    Lollipop Dec 29, 2014

joens , Dec 29, 2014 :

Låter som om du är lika fumlig som jag :) kränga den nu då?

14. spikenikistan
    Donut Jan 5, 2015

spikenikistan , Jan 5, 2015 :
    Hey Gubbs & Gumms... Vill inte Hijacka tråden, men tänkte bistå med mina 2 cent kring rma hanteringen.

Jag tappade opon rätt illa ändå faktiskt, men sprickan synns knappt, och känns inte alls, men något måtte fått sig en törn så ena sidan av skärmen funkar helt enkelt inte bara.

Så jag läste den här tråden och var beredd på det värsta kring retur/reparation.. men peppar, hittils så..

Mailade i Söndags, fick svar inom loppet av några minuter att man ville ha imei, och bild på sprickan.

Skickade tillbaks det dom önskade

Fick tillbaka mail om att man godkännt ärendet och bad mig följa en länk för att verifera adress

Efter att det var gjort fick jag inom loppet av några timmar RMA request, ett mail med olika DHL telefonummer och OPO's account number som skulle användas.

Idag måndag ringde jag DHL som kommer och hämtar luren mellan 1730 och 1830, DHL tar med sig en fraktsedel eftersom jag inte har någon att sätta på paketet.

Så hittils snackar vi mail -> pickup på typ lite drygt ett dygn. så hittils verkar det funka. Får se vad som händer när det väl anländer i England som verkar vara mottagar adressen :)

15. Marcuspresident
    Gingerbread Jan 5, 2015

Marcuspresident , Jan 5, 2015 :
    Jo jag är i samma läge som du. Det är ett annat förfarande denna gång. DHL - killen blev helt perplex när jag skrivit ut RMA-fraktsedlarna med TNTs logga på. TNT är ju konkurrent till DHL. Det visade sig att jag inte skulle printat ut fraktsedlar i RMA:at. Det var inte för oss i EU stod det i en liten parentes i mejlet såg jag senare :) (men det var de fraktsedlar förra gången jag skickade in mobilen, så..)
    Så nu väntar jag också på att den ska komma fram till Peterborough och på ett mejl att den är på g..

16. spikenikistan
    Donut Jan 7, 2015

spikenikistan , Jan 7, 2015 :
    igår Tisdag 2015-01-06 13:01 har pryttlarna anlänt till Petersbortough och blivit mottagna av en Hussein. Nu är det väl som sagt bara vänta på att det kommer ett mail när den blivit upp-plockad åkt in i systemet, så man kan pynta, så dom skickar tillbaks den med vändande post :)

Det struligaste var nog DHL... Jag hade juh förpackat mitt paket som om jag skulle smuggla nått. Så säger DHL snubben att jag måste inspektera paketet innan vi skickar det, så va juh bara o sprätta upp , visa, och sen göra om hela proceduren. Kunde dom gott ha notifierat vid samtalet man gjorde när man bokade upphämtningen.

Men okej ändå... Söndag -> Tisdag från mail till leverans i england, rätt okej... bara hoppas, hoppas, hoppas att allt annat är lika smidit.

17. Marcuspresident
    Gingerbread Jan 7, 2015

Marcuspresident , Jan 7, 2015 :
    När fick du kontakt/mejl av "Hussein" efter att du lämnat över paketet till DHL?

18. spikenikistan
    Donut Jan 7, 2015

jag har inte fått någon kontakt / mail av " hussein " än. Jag ser bara via Track'n'Trace att någon vid det namnet tog emot det igår 13:04. Väntar med spänning på att "något ska hända "

19. Marcuspresident
    Gingerbread Jan 7, 2015

20. spikenikistan
    Donut Jan 7, 2015

Ja alltså DHL killen kom juh o hämta paketet. Han hade "fraktsedel" med sig som jag satte på paketet medans han var här. Skrev adressen och hela baletten på , ja , den hade ett track'n'trace nummer på sig