1
Reparation av sprucket glas

1. Marcuspresident
    Gingerbread Jan 15, 2015

Marcuspresident , Jan 15, 2015 :
    Precis. Nu använder jag ju den som om den vore en glödhet kolbit som jag knappt törs hålla i.
    De verkar vara ena riktiga rookisar på kundbemötande. Tech-killar som bara gillar hårdvara ;)
    De kanske skulle behöva en som mig, en riktig komunikatör!

NickeD and joens like this.
  2. joens
    Lollipop Jan 15, 2015

joens , Jan 15, 2015 :

Haha, så kan det nog vara lite. Sådana som jobbar med reklamationer behöver vara en viss sorts människa för att det ska bli bra. Ofta man råkar ut för sådana som är helt felplacerade.
    Har själv jobbat med sånt många år så jag vet hur jobbigt det kan vara.

Men jag har alltid fått svar inom ett dygn när jag mailat dem. Bra, informativa svar med.

NickeD likes this.
  3. Marcuspresident
    Gingerbread Jan 15, 2015

Marcuspresident , Jan 15, 2015 :
    Skrev i den ordern jag hade, men den var ju "completed" så de kanske inte tittar där. Så jag skapade nyss en ny "ticket", får se vad som händer.

To be continued..

joens likes this.
  4. joens
    Lollipop Jan 15, 2015

joens , Jan 15, 2015 :

Löser sig nog till det bästa skulle jag tro.

5. spikenikistan
    Donut Jan 16, 2015

spikenikistan , Jan 16, 2015 :
    @Marcuspresident jo fan jag e nöjd med min lur. Den lirar bra, helt ny , så dom rekondade den inte ens. Antar dom lägger dom på hög och skickar nya med vändande post ( därav den korta handläggningstiden ) .

Jävla pisset och få tillbaka en lur som inte har samma prestanda... hade den varit vit istället för just svart, men ändå haft samma hdd hade jag nog kanske inte varit lika grinig för, då är det "bara" utseende. Nu har du juh fått en sämre telefon (pengamässigt värderat) mot vad du skickade in.

Hoppas du fotade / tog kort på paketet innan du drog iväg det ?

6. Marcuspresident
    Gingerbread Jan 16, 2015

Marcuspresident , Jan 16, 2015 :
    Det kommer att komma en ny svart till mig. Men detaljerna kring det är lite oklara just för tillfället.
    Just nu använder jag den vita och den är grymt skön ska sägas.
    Och jag kör med Flowhome. Otroligt snygg hemskärmsapp, funkar bra med 5,5 tumsskärmen och flyter på bra. Bra om man är en fb/twitter/insta-junkie!

7. spikenikistan
    Donut Jan 19, 2015

spikenikistan , Jan 19, 2015 :
    @Marcuspresident . Du skriver att en 64 är på väg, men detaljerna är oklara.
    Betyder det att du lyckats få häng på någon vid namn i supportärendet, eller att "någon" sagt att vi skickar en ny... .typ ?

8. Marcuspresident
    Gingerbread Jan 19, 2015

Marcuspresident , Jan 19, 2015 :
    @spikenikistan 64an är på väg och de önskade mig gott nytt år, och att jag ska vara glad att jag får en "ny" mobil.
    Jag ska ombesörja återfrakten av den vita.

No more. No less.

9. BacchusFLT
    Cupcake Feb 2, 2015

BacchusFLT , Feb 2, 2015 :
    Har läst tråden med stigande intresse. Dottern tappade sin Oneplus One is lördags och jag har efter lite ping pong med support fått RMA nummer. Hela processen på under 24 timmar. Men dom har ju inte hämtat den ännu så än är det inte försent att ge upp så klart.

Men det är onekligen ett klart aber att man riskerar bli av med mobilen under flera veckor. Ingen källarfirma som fixar medan man tar en kaffe och 1347 spänn är ju rätt dyrt i sammanhanget. En vit/16GB lönar sig ju då knappt att ens försöka laga.

@spikenikistan - du funderade inte på att fråga om du fick köpa loss din vita? Som backup tänkte jag, om du nu regelmässigt slår sönder din primära tänkte jag? ;-)

10. Marcuspresident
    Gingerbread Feb 2, 2015

alfredlunden and joens like this.
  11. joens
    Lollipop Feb 2, 2015

joens , Feb 2, 2015 :

Vad bråkar de om?

12. timebandit
    Oreo Feb 2, 2015

timebandit , Feb 2, 2015 :
    Lite därför jag pyntade ut nya 3k för att köpa en ny istället för att skicka tillbaks. Ja det är mycket pengar men skönt att slippa allt pappersarbete och byråkrati. Lätt värt 1500 extra.

Sedan skall jag beställa en ny skärm på alliexpress billigt och skall prova att montera. Bara för att prova.

NickeD likes this.
  13. Knarre
    Gingerbread Feb 8, 2015

Knarre , Feb 8, 2015 :
    Ni som har hållt på att byta skärm och lite allt möjligt, är det svårt att byta bezel?
    Jag har tappat min ett par gånger och har en buckla uppe i vänstra hörnet där färgen har gått bort.
    Jag har beställt ett bamboo-skal och vill att skiten ska se fin ut.

14. timebandit
    Oreo Feb 8, 2015

timebandit , Feb 8, 2015 :
    Har plockat ner min OPO första gången utan problem. Tog det lugnt å säkert och lyckades kanon! Kanske inte helt lätt att få av skärmen hel kanske men min var ändå sprucken.
    Finns ju en ny skärm att köpa med ramen så att säga så man slipper mecka för mycket.
    Men det är väl bra att ha lite vana med skruvmejslar osv.

Finns säkert firmor som pysslar med mobiler som kan hjälpa till för en mindre peng? :)

Knarre and NickeD like this.
  15. stanger
    Froyo Feb 8, 2015

stanger , Feb 8, 2015 :
    Vakande efter en utekväll och såg att luren hade gjort sitt. Displayen hade fått sig en ordentlig omgång såg det ut som :) Va sugen på att prova byta själv, alltid kul att skruva lite! Men 1400 kr får det fan vara värt för att få en hel telefon igen och fixad av nån som kan det.

Men ni som byter själva får ju gärna dela med er av hur det går. Fortsätter man så här kommer det bli dyrt att äga den.

timebandit likes this.
  16. timebandit
    Oreo Feb 8, 2015

timebandit , Feb 8, 2015 :
    Hehe.. Vet hur det är. Råkade få min mobil överkörd med bilen.... Hehe...
    Orkade inte vänta på lagning så jag köpte en ny istället. Då min kördes över med bil så vågade jag inte chansa på att det fanns mer skadat än skärmen. Ytterligare kostnader tillkommer om det är mer än skärmen som är trasig. Var väldigt utförlig och frågade allt till OP innan jag bestämde mig.

När jag väl fått hem min nya så provade jag ta isär min trasiga och allt gick kanon. Så igår beställde jag en ny skärm + tejp så om runt 4-5 veckor skall jag prova att byta :)
    Så här såg/ser min trasiga skärm ut :)
    IMG_3711.jpg

17. stanger
    Froyo Feb 8, 2015

stanger , Feb 8, 2015 :
    Haha, riktigt så illa såg inte min ut kan jag säga :)Man undrar ju nästan hur man lyckas köra över den :p Nä, den lär ju dock fått lite mer skador än själva displayen om en bil klipper den. Afan, då får vi ju följa ditt arbete med byte av display när det väl närmar sig. Får hålla oss uppdaterade.

18. barpappan
    Honeycomb Feb 8, 2015

stanger likes this.
  19. punkarn89
    Froyo May 29, 2015

punkarn89 , May 29, 2015 :
    Skulle behöva lite hjälp med att få en sak klar för mig. Skärmen på min Oneplus One är spräckt och det kostar 1347kr att få den fixad via Oneplus själva. Mobilen är inte ens ett år gammal. Har Länet som försäkringsbolag och är guldkund, så självrisken är 275kr. Skaderegleraren jag talade med sa att man alltid måste kontrollera om luren kan lagas. Och om det går att laga så måste det kosta mig minst 1500kr för att kunna få ut något på försäkringen. Stämmer detta? Har jag missförstått skaderegleraren? Kan inte ringa o kolla nu för dom har stängt, men måste svara snart på min ticket hos Oneplus.

joens likes this.
  20. joens
    Lollipop Jun 1, 2015

joens , Jun 1, 2015 :

I lägen som detta är det ALLTID bättre att tappa mobilen i sjön!

NickeD likes this.