1
Reparation av sprucket glas

1. enorm
    Cupcake Jun 2, 2015

enorm , Jun 2, 2015 :
    Hej, lånar tråden lite.. Köpte en skärm (min OEM råkade spricka :) ) från **********. Fick den på en vecka. Satte ihop skärmen igår och allt utom 5mm i toppen på skärmen fungerade (och hem-meny-bakåt-knapparna lös ej) så jag antar att jag fått en pisskärm.. Finns det nåt ställe jag kan beställa ifrån som man får bra grejer ifrån? Orkar inte med en till "skicka-hit-montera- klaga-på-att-den-inte-funkar-skicka-tillbaka-kanske-få-tillbaka-pengarna-för-skärmen-historia".

Jag har tillräckligt med kunskap för att sätta ihop grejerna själv, jag vill bara ha en skärm som funkar. Verkar inte finnas nåt serviceställe i sverige som har lcd- till oneplus inne just nu.. Tips? Råd?

2. enorm
    Cupcake Jun 2, 2015

enorm , Jun 2, 2015 :
    Alltså finns det ett ställe som levererar kvalitetsskärmar? Med andra ord.. Allt måste funka på skärmen

3. timebandit
    Oreo Jun 5, 2015

timebandit , Jun 5, 2015 :
    Klart det gör men svårt att rekommendera när man själv bara köpt en skärm av en säljare.
    Men grönare säljare skall vara tex Vifocal,
    Även dessa verkar vara OK enligt XDA.
    http://s.click.ali_express.com/e/v7yJYj233?af=184271147
    http://s.click.ali_express.com/e/bEQVFurRv?af=184271147

Ta bort "_" för att då adressen att fungera :)

Har en säljare till vars skärm fungerar men tyvärr gick den sönder helt bara så där så jag vill inte rekommendera den säljaren ifall det är kvalitetsproblem.

Har kontakt med denna säljaren: http://s.click.ali_express.com/e/bEQVFurRv?af=184271147 angående att få med en original grill för annars ser det bara mysko ut. Tydligen räcker det att lägga till $1 för att få en orginal grill på istället.

4. enorm
    Cupcake Jun 7, 2015

enorm , Jun 7, 2015 :

Köpte en skärm via mobilespart men på paaypal stod det vifocal, så antar att de kör på samma lager.. Får hoppas det iaf. :) Tack för infon!

5. enorm
    Cupcake Jun 14, 2015

enorm , Jun 14, 2015 :
    Haft min 3:e skärm nu i under en vecka, idag lackade den ur totalt och är nu endast svart. Dessöfrinnan hoppade text runt och den ritade upp saker allmänt fel. Fel färger, typ som om digitizern fått fnatt.. FAN vad bull. Ska jag behöva ta en till diskussion om undermåliga skärmar? Köper snart en ny telefon!

6. timebandit
    Oreo Jun 14, 2015

timebandit , Jun 14, 2015 :
    Suck. Tråkigt :(
    Så hände med min skärm också fast efter 3 månader. Å din skärm kom från Vifocal? Det skall gå att reklamera skärmen också. Hoppas du inte köpte från Kina då det är dyrt och jobbigt att skicka dit... :( (ifall dom vill ha den trasiga skärmen)

NickeD likes this.
  7. Adamthegreat
    Cupcake Jul 2, 2015

Adamthegreat , Jul 2, 2015 :
    Tja, någon som vet hur snabbt glaset kommer om man beställer det från vifocal? Och om det är bra glas som är perfekt och håller bra @timebandit , vet du något om det?

8. timebandit
    Oreo Jul 3, 2015

timebandit , Jul 3, 2015 :
    Beställde aldrig från Vifocal men kommer troligen göra det nästa gång. Förra gången köpte jag på AliExpr ess. Har bara inte bestämt mig om jag skall laga den eller inte ännu.

Tror dom flesta har bra eller lika bra/dåligt som originalskärmen. Det är nog snarare själva komponenterna som kan vara av sämre kvalitet osv. Varför skärmen gick sönder på min mobil andra gången vet jag inte. Antingen var det för att den blev rejält överhettad i bilen när den lekte GPS åt mig. Solen sken och det blev varmt som satan. Eller så var det bara dålig kvalitet.
    Kunde få en ny om jag skickade tillbaks den gamla men det kostar en hel del att skicka till Kina och en massa Dokument som måste fyllas i = jobbigt och ovärt.

Men oftast skickar dom det med Rek/spårbart och då brukar det ta 1-2 veckor i normalfallet. Annars får man nog reservera sig för ca 30 dagar.

@pbv302 beställde nyligen därifrån. Han kan säkert tala om för dig hur lång tid det tog att få hem den när den väl kommit.

NickeD and pbv302 like this.
  9. pbv302
    Marshmallow Jul 3, 2015

pbv302 , Jul 3, 2015 :
    Jag återkommer.

NickeD and timebandit like this.
  10. Stojan
    Honeycomb Jul 13, 2015

Stojan , Jul 13, 2015 :
    Då var min skärm trasig med efter ett fall ifrån soffan på ca: 30 cm. Blev lite sprickor i vänstra hörnet och digitizern sluta funka helt. Blev lite förvånad att den inte funka då jag har haft andra telefoner som sätt värre ut och fortfarande fungerat.

11. timebandit
    Oreo Jul 14, 2015

timebandit , Jul 14, 2015 :
    Välkommen till skaran som lyckats :D :p

Ja, dessa skärmar är väldigt känsliga tyvärr vid sprickor.

NickeD and Stojan like this.
  12. swetrapt
    Cupcake Jul 14, 2015

swetrapt , Jul 14, 2015 :
    Tappade precis min Opo i backen på typ 20 cm höjd. Liten spricka i glaset i hörnet, men touchen är åt helvete :( Kan leva med att den dog, tänkte ändå köpa en ny snart. Men kan nån förklara för mig hur FAN jag ska få ut alla bilder jag har däri.... Kommer inte åt mappen på datorn, man måste ju låsa upp skärmlåset för att göra de :(

13. ElectricPulze
    Gingerbread Jul 15, 2015

ElectricPulze , Jul 15, 2015 :
    Köp en OTG kabel och koppla in en USB mus :)

bogusm likes this.
  14. NickeD
    Pie Jul 15, 2015

NickeD , Jul 15, 2015 :
    Måste man inte se på skärmen ändå.. o_O

15. joens
    Lollipop Jul 15, 2015

joens , Jul 15, 2015 :
    Dryghetspoäng här nu.

digitizern är kass men skärmen är ok.

Så tolkar jag swetrapt's text.

16. swetrapt
    Cupcake Jul 15, 2015

swetrapt , Jul 15, 2015 :

Så ere.. Förbannar mig själv att jag stängde av autosynkningen till dropbox.... :mad:

17. ElectricPulze
    Gingerbread Jul 15, 2015

ElectricPulze , Jul 15, 2015 :
    Kan du läsa av skärmen (syns bilden OK)? Isåfall kan du styra mobilen med USB mus som markör istället för touch. Om skärmen är trasig kan jag inte hjälpa dig... Jag har Airdroid installerat av erfarenhet av död skärm. Man kan logga in på datorn och se vad som händer på skärmen...

swetrapt likes this.
  18. timebandit
    Oreo Jul 15, 2015

timebandit , Jul 15, 2015 :
    Prova boota till Recovery. Där skall drivarna också fungera så man kommer åt det externa minnet så man kan kopiera ut filer.
    Själv har jag ALLTID USB Debugging och ADB aktiverat för då kommer man också åt hela telefonen även om skärmen är helt trasig. Överkurs kanske men alternativet finns ju.

swetrapt and NickeD like this.
  19. swetrapt
    Cupcake Jul 15, 2015

swetrapt , Jul 15, 2015 :

Tack för tipsen, ska prövas!!

timebandit likes this.
  20. SebastianHedenborg
    Cupcake Jul 18, 2015

SebastianHedenborg , Jul 18, 2015 :
    Tjo!
    Har precis beställt en ny skärm från ali express då jag tappade telefonen på asfalten. :( Någon som har erfarenheter av köp från ali express?