1
Reparation av sprucket glas

1. timebandit
    Oreo Jul 19, 2015

timebandit , Jul 19, 2015 :
    Mitt köp gick bra men tyvärr så paja skärmen efter 3 månader. Blir dyrt att skicka tillbaks för att få en ny på garantin. Så jag har inte lagat den igen.
    Verkar som många skärmar lider av kvalitetsproblem och många inte? Hmm

Kommer nog snart köpa en ny skärm igen men av en annan säljare denna gången.

NickeD likes this.
  2. SebastianHedenborg
    Cupcake Jul 19, 2015

SebastianHedenborg , Jul 19, 2015 :
    Aha, ajfan :( jag har beställt skärmen från "top" säljaren av oneplus one skärmar på **********. Hoppas på det bästa.. I värsta fall får man ju vänta på oneplus 2 =)

3. timebandit
    Oreo Jul 19, 2015

timebandit , Jul 19, 2015 :
    Bara att hoppas. Var skitnöjd med min skärm tills den lade av.
    Ändå värt att försöka anser jag :)
    Men hade man kunnat köpa en av OP för 1000 så hade jag gjort det i första skedet.

NickeD likes this.
  4. Lisnell
    Cupcake Jul 28, 2015

Lisnell , Jul 28, 2015 :
    Många skärmar kan ju vara svåra att byta om man är lite novis som en själv, så jag lämnar nästan alltid in mina enheter när de behöver någonting bytt på dem!

5. Nissejacke
    Froyo Aug 17, 2015

Nissejacke , Aug 17, 2015 :
    Tjo!
    Jag lyckades spräcka min skärm under ett vilt bullbak med en aluminiumbunke. Kontaktade OnePlus samma dag. Tre veckor efter första kontakt påbörjades/slutfördes min rep i Honkong och jag fick telefonen hem någon vecka senare. Till gården. Mitt ute i ingenstans i Norrland. Tycker inte det kan gå så mycket smidigare. Får det hellre ordentligt gjort med garanti osv än att pilla med det själv när det är en sån high-tec pryl. Enda som var lite tjorvigt var kanske att fylla i alla tullpapper och postkillen som kom och hämtade paketet var också lite osäker på vilka papper det var han skulle ha - men det kan man väl knappast beskylla One plus för.

6. linqan
    Froyo Aug 17, 2015

linqan , Aug 17, 2015 :
    Garanti eller fick du betala?

7. Nissejacke
    Froyo Aug 17, 2015

Nissejacke , Aug 17, 2015 :
    Oj, missade visst tydliggöra det! Inget som gick på garanti, men jag betalade bara för ett skärmbyte ~1400. Fick dock ny enhet med annat IMEI nr etc istället för endast en ny skärm. Dock är det ju garanti på reparationen/nya enheten som inte blivit komprimerad då jag bad dom fixa det. Motiverade just då också att eftersom telefonen kostat ganska lite med tanke på sin spec att det var värt att lägga ut den slanten.

linqan likes this.
  8. linqan
    Froyo Aug 17, 2015

linqan , Aug 17, 2015 :
    Tack för svar!
    Då väntar jag på 1+2 istället :)

9. MikeyMakes
    Gingerbread Aug 17, 2015

MikeyMakes , Aug 17, 2015 :
    tror det är väldigt sällan en sprucken skärm går på garantin då oftast det krävs fysiskt våld för att spräcka glas oftast :p

10. linqan
    Froyo Aug 18, 2015

linqan , Aug 18, 2015 :
    Haha "garanti" då? ;)

Psicosis likes this.
  11. Nissejacke
    Froyo Aug 19, 2015

Nissejacke , Aug 19, 2015 :
    När jag skrev menade jag på garantin efter bytet. Inte att få bytet på tidigare garanti. Skulle kännas trist om man började fippla med skärmbyte själv och kanske förstöra något annat och då inte kunna få det på garantin eftersom man komprimerat prylen med sina egna isterfingrar.
    Efter jag fick tillbaka min nya enhet hittade jag härdat skyddsglas till opo'n som nog räddat mig ett par gånger!

Hoppas du får invite snart linqan!

12. mebj
    Froyo Aug 29, 2015

mebj , Aug 29, 2015 :
    Råkade paja glaset på min One Plus och efter att ha läst diverse inlägg och hittat positiva referenser på bl a ********** så beställde jag denna http://vifocal.com/lcd-display-digi...h-middle-frame-for-oneplus-one-64gb-16gb.html
    Tyvärr verkar Vifocal vara en ren skojarsite för jag fick inget ordererkännande, det kommer inget email med tracking info trots att jag beställde frakt via DHL, de svarar inte på meddelanden via hemsidan eller via email. Så sannolikheten för att det kommer något inom de 5-8 dagar som anges för DHL-frakt är nära noll så det blir förmodligen ett fall för PayPal att reda ut. Trist.
    Återkommer med info ifall något positivt skulle hända men vill ändå varna alla andra som funderar på ett köp här.

13. SebastianHedenborg
    Cupcake Aug 30, 2015

SebastianHedenborg , Aug 30, 2015 :
    Tjena!
    Tråkigt att höra. Jag beställde nyligen från ali express och är väldigt nöjd med köpet. Visst, det tog ca 3 veckor för leveransen att komma fram men det var det helt klart värt. Tog mig ca 1, 1 och en halv timme att byta.

http://www.**********.com x /item/Original-Genuine-Touch-Screen-Display-for-Oneplus-one-LCD-Touch-Screen-Digitizer-Assembly-Replacement-for-1/32263210979.html

Obs, ta bort x och mellanrummen på länken. Är helnöjd + att skärmen var förmonterad i ramen.

14. mebj
    Froyo Aug 30, 2015

mebj , Aug 30, 2015 :
    Tackar för info. Är tämligen säker på att jag måste beställa om igen så skall kolla din länk.

15. mebj
    Froyo Sep 2, 2015

mebj , Sep 2, 2015 :
    Jag har påmint säljaren Vifocal tre gånger om att jag inte fått varken ordererkännande eller info om DHL frakten så efter ca 10 dagar gav jag upp hoppet om att få något. Men idag stannade en DHL-bil och jag fick mitt paket till min stora förvåning. Nu får vi se om det funkar också.
    Väldigt konstigt av en säljare att inte lämna från sig någon info om vare sig köp eller leverans.

16. mebj
    Froyo Sep 2, 2015

mebj , Sep 2, 2015 :
    Jag måste tillägga att skärmen fungerade perfekt när den kom på plats. Den var komplett med mellandel och högtalargaller så isärplockning och montering tog inte alls så lång tid. Men lite pilligt är det.

Bjorsch likes this.
  17. steierlind
    Eclair Oct 13, 2015

steierlind , Oct 13, 2015 :
    Hej, jag har en one plus 2. Råkat spräcka skärmen. Finns de någon lösning? Ska man skicka in luren till oneplus? Eller ska man försöka fixa delar nånstans, var? Och laga? Jag bytte skärmen själv på 1an. Men på 2an är de klurigare. Finns inga delar ute än va ja vet.

18. NickeD
    Pie Oct 13, 2015

NickeD , Oct 13, 2015 :
    Fan vad klantiga folk är.... Har haft OPO över ett år, inga problem.. Har OPT nu, inga problem.... Vad fan gör ni med mobilen egentligen..........

AzuriaN likes this.
  19. AzuriaN
    Lollipop Oct 13, 2015

AzuriaN , Oct 13, 2015 :
    Vem vet o_O

NickeD likes this.
  20. benyaminson
    Cupcake Dec 16, 2015

benyaminson , Dec 16, 2015 :
    Oneplus one skärmbyte i Göteborg se denna länk: http://goo.gl/cwiSLd