0
Reservedele

1. sbenjaminp
    Cupcake Aug 20, 2015

sbenjaminp , Aug 20, 2015 :
    Hej Alle,
    Hvad er jeres generelle erfaring mht reservedele til OPO. Er det til at finde dele på EBAY, så man kan skifte sliddelene i telefonen. Jeg synes dette er interessant forud for min bestilling af en OPT.

2. finnbundgaard
    Honeycomb Aug 20, 2015

3. sbenjaminp
    Cupcake Aug 20, 2015

sbenjaminp , Aug 20, 2015 :
    Hej Finn, Naaeee... Men....
    1: Batteriskift.
    2: Skift af skærm
    3: skift af USB. I OPT USB-C.

Det er dele som jeg anser sansynelige skal udskiftes i løbet af en 2årig periode.

Jeg har kigget lidt på Ebay, og det ser umiddelbart ud som om det er nemt nok at få dele til OPO. Man må formode der også kommer masser af OPT.

4. SalmonPieEater91
    Gingerbread Aug 21, 2015

SalmonPieEater91 , Aug 21, 2015 :
    Det ville være ret smart hvis man kunne klare sådan nogle ting billigt over ebay. Men er det ikke noget som OnePlus selv ville hade?

5. sbenjaminp
    Cupcake Aug 21, 2015

sbenjaminp , Aug 21, 2015 :
    Det kan man til alle de store mærker. Prøv at se linket herunder. Typisk kan man finde uoriginale dele, så man selv kan skifte dem, hvis man er lidt fix på fingrende. Kan på Ifixit se at OPT skulle være ret nemt at fixe selv, hvilket jo er fantastisk. :)

Last edited by a moderator: Nov 22, 2020

SalmonPieEater91 likes this.
  6. SalmonPieEater91
    Gingerbread Aug 21, 2015

SalmonPieEater91 , Aug 21, 2015 :
    Det skisme fedt. Vildt at der er så meget aktivitet omkring dele og komponenter på nettet. Awesome men også lidt uhyggeligt. Håber på en phone der virker, så jeg ikke skal ud i for meget ekstra arbejde. Hvis en del af min OP2 går i udu, så må jeg ind på forummet og høre hvad jeg skal gøre, ebay eller whatever :)

7. DR.Morfar
    Gingerbread Aug 21, 2015

DR.Morfar , Aug 21, 2015 :
    Det er lidt pudsigt at se hvad man kan skaffe hvis man ikke kan passe på sine ting. Tænk engang hvis i selv lavede et firma som for lige så meget god respons tilbage. Ville i så ikke syntes at det er unfair at skrive på firmaet forum hvordan man kan gøre det billigere?

8. mdeden
    Gingerbread Aug 21, 2015

mdeden , Aug 21, 2015 :
    @DR.Morfar tja er vel som med alle andre ting. Man bestemmer selv om man vil til bilens originale mekaniker eller fikse selv.

DR.Morfar likes this.
  9. micsvdk
    Donut Aug 22, 2015

micsvdk , Aug 22, 2015 :
    Vildt ... Har ikke ført om folk, der spekulerer i tilgængeligheden af reservedele, før køb af en (billig) telefon .... Hva' så med køb af tv, hvidevarer og (gru!) bil ?

10. Kochens
    Honeycomb Aug 23, 2015

Kochens , Aug 23, 2015 :
    Husk på, at hvis I selv udskifter forskellige komponenter og hvis mobilen pludselig er sten-død! er garantien gone for ever.:(

Vinkel and surfrndk like this.
  11. sbenjaminp
    Cupcake Aug 24, 2015

sbenjaminp , Aug 24, 2015 :
    Ja, jeg tjekker da prisen på dele. - Tænk hvis du kan få dig den lækreste mercedes til en super god pris. Great... Men hvis det så koster 35.000 hver gang den skal til mekaniker, så bliver det en dårlig forretning i den lange bane. - Forud for hver telefon jeg køber, tjekker jeg altid om man kan få dele, og om der er et stort developer bagland, så der er masser af spændende roms. - Det synes jeg nu ikke er så mærkeligt. - Og hvad er alternativet? Sende den til England for rep, i deres officielle værksted? Så skal man undvære telefonen i 3-4 uger, og punge 1500 kroner, fordi min 3årige datter tabte telefonen, og den landede på skærmen...

Uden tvivl. Men som en power-user der unlocker alt hvad der kan unlockes, plejer garantien nu at forsvinde i løbet af et par uger alligevel. :)

Last edited by a moderator: Aug 25, 2015

Kochens likes this.
  12. 2nd
    Gingerbread Aug 25, 2015

2nd , Aug 25, 2015 :
    Ja, havde de bare lidt mere tempo, når de er på arbejde, så kunne det være at man brugte dem.. Men SÅ lang tid om noget der tager 1/2 time, er mig ubegribeligt.

Min 1+1 er et år gammel.. Med de ekstrem lange udsigter om en ny, så har jeg ingen skrupler om selv at lave den..
    Den kan umuligt være mere besværlig end andre mobiler at fikse..

13. Vinkel
    Jelly Bean Aug 25, 2015

Vinkel , Aug 25, 2015 :
    Men netop ved OnePlus' telefoner mister man ikke garantien ved at unlocke/roote/flashe.

carpediem441 and pboep like this.
  14. sbenjaminp
    Cupcake Aug 25, 2015

sbenjaminp , Aug 25, 2015 :
    Tak for info.

15. Shjalkij
    Gingerbread Sep 10, 2015

Shjalkij , Sep 10, 2015 :
    D
    Du kan desværre ikke udskifte batteri, så vidt jeg husker! :/

16. sbenjaminp
    Cupcake Sep 11, 2015

sbenjaminp , Sep 11, 2015 :
    Hej Shjalkik,

Det er korrekt at man ikke som udgangspunkt kan skifte batteriet. Men du kan jo altid skille telefonen ad og skifte det. I guides på nettet omkring hvor nem telefonen er at skille ad, ligner det ikke det er specielt svært. Se link herunder.

Som også beskrevet ovenover så synes jeg personligt det er intresant at vide 'repairability', i det tilfælde at man taber telefonen, og f.eks hvor besværligt det er at skifte batteri, når man har haft telefonen i et par år. Sammenlignet med lignende guides hvor telefoner er limet sammen eller pakket ind i 'kobber folie' er OPT nemt at reparere på.

Som sammenligning kig på ifixit's HTC M8 teardown. DEN er irriterende at skille ad...

/Benjamin

17. J1600708455883
    Cupcake Nov 13, 2020

J1600708455883 , Nov 13, 2020 :
    Sikke en gammel tråd jeg fandt her ! 😅

Måske jeg er heldig at nogen ser denne kommentar og kan hjælpe 🤞

Jeg har været så uheldig, at bagsiden på min oneplus 8 pro glecial green er gået i stykker. Jeg har kigget lidt rundt på nettet efter en ny.. jeg vil gerne finde en orginal bagside! Da jeg absolut ikke er tilhænger af kopi produkter!
    Er det muligt at finde sådan en orginal bagside? Og hvordan med garantien på telefonen hvis jeg selv skifter bagsiden?

Håber der er nogen der kan hjælpe! 🤞

18. Oliver_grinde
    Donut Nov 18, 2020

Oliver_grinde , Nov 18, 2020 :
    Hej, Jeg ville oprette en case hos OnePlus og få den fikset af dem, så er du sikret en orginal og ordentlig kvalitets reparation. Du vil også kunne kontakte dem på Messenger eller generelt support for at høre om de har nogle autoriserede shops nær dig, Håber det hjælper!

Mark Falsing and kaihp like this.