18
[Röstning] Skall invite listan städas på inaktiva användare?

?

Skall invite listan städas på inaktiva användare?

1. Låt listan vara som den är.

20.4%
  2. 1 vecka.

23.9%
  3. 2 veckor.

36.6%
  4. 3 veckor.

11.3%
  5. 4 veckor.

7.7%
  1. drichter
    Cupcake Jun 17, 2014

drichter , Jun 17, 2014 :
    röstade fel... uppfattade aktiv som "de som skriver i forum", vilket jag knappast gör men är inne o kolla varje dag för spännande nyheter. Vart lite arg o röstade direkt "låt listan vara som den är". (sorry)

tycker egentligen att man bör vara inne varje vecka miiinst, annars kommer de som har #100+ aldrig få sina invites ;)

2. RoryBreaker
    Honeycomb Jun 17, 2014

RoryBreaker , Jun 17, 2014 :
    Egentligen kænns det væl lite fult att rensa, bara før vissa har tid att vara på det hær forumet medan andra helt glømmer av det. Jag ær sistnæmnda, tænkte inte alls på det hær forumet och jag læste det i månader innan jag børjade posta.

3. Psicosis
    Marshmallow Jun 17, 2014

Psicosis , Jun 17, 2014 :
    Bra ut du kom på dig själv, men bara av ren nyfikenhet... Hur lyckas så många av er missuppfatta det som skrivits? :p

NickeD likes this.
  4. RoryBreaker
    Honeycomb Jun 17, 2014

RoryBreaker , Jun 17, 2014 :
    Handen på hjærtat så røstade jag på 2v. Kænns væl som en ganska bra kompromiss, det eller kanske 3v.

5. Cali_t
    Froyo Jun 17, 2014

6. Psicosis
    Marshmallow Jun 17, 2014

Och riskera att listan stannar av innan den ens gått halvvägs?

flurka likes this.
  7. Cali_t
    Froyo Jun 17, 2014

Cali_t , Jun 17, 2014 :
    Varför ska man straffa folk som inte har tid att sitta på forumet hela tiden. Jag utgår ifrån att man skrev upp sig på listan eftersom man vill ha en telefon.

8. Psicosis
    Marshmallow Jun 17, 2014

Men SNÄLLA, ingen vill straffa någon för att de inte sitter här och skriver. Vi vill bara kolla att folk fortfarande är intresserade, är man det så tycker åtminstone jag att man kommer tillbaka och läser vad som skrivs med jämna mellanrum. Det finns faktiskt ett par medlemmar som vi inte sett till på över en månad. Tyder inte det på förlorat intresse vet jag inte vad.

9. freetical
    Jelly Bean Jun 17, 2014

freetical , Jun 17, 2014 :
    Pra som fan krabben, nu pratar sig allvaaar vetty :D

NickeD and alealvag like this.
  10. predator920
    Ice Cream Sandwich Jun 17, 2014

predator920 , Jun 17, 2014 :
    Blir svårt att få en telefon om listan stannar av. Risken finns att det blir så då de personer som inte är aktiva här på forumet inte heller är aktiva när de väl får en invite.

flurka, alealvag, AzuriaN and 2 others like this.
  11. aswe
    Jelly Bean Jun 17, 2014

aswe , Jun 17, 2014 :
    Håller fullständigt med. Svarar men inte på ett Pm när det dessutom kommer till mailen så lär man ju knappast kolla att man fått en invite heller. Att listan stannar upp pga det gynnar ingen. Kan ju vara så att vissa har gett upp och inte längre önskar köpa OPO längre

alealvag and predator920 like this.
  12. predator920

predator920 , Jun 17, 2014 :
    Precis som @Psicosis skriver så är det inte för att straffa någon. Är man inte mer intresserad än att man kollar av forumet i gång varannan vecka så har jag svårt att se att något intresse finns kvar för telefonen. Detta görs för att de som gärna vill ha telefonen ska ha chans att få en.

Även om man har skrivit upp sig på listan en gång i tiden så finns det inget som säger att dessa personer inte har gett upp sin väntan och köpt sig en annan telefon, precis som många andra här på forumet verkar ha gjort.

freetical and alealvag like this.
  13. timebandit
    Oreo Jun 17, 2014

timebandit , Jun 17, 2014 :
    Men jösses. Visserligen läser folk och ser det dem vill.
    Skall man behöva förklara igen då.

Det finns några som "typ" aldrig loggat in igen efter dem skrev upp sig på listan.
    Om dessa nu inte svarar på PM eller annat och användare i listan skickar invites till dem. Antingen tar dem emot den och så kommer dem troligen inte skicka vidare någon och då stannar listan av ett tag.
    Eller så tar dem inte emot invites och då får nästa person vänta över 24 timmar till. Det är 1 dygn.
    Säg att 30st är helt inaktiva och inte ens är intresserade. Det betyder totalt 30 dygn som går förlorat i listan.
    För det är inte meningen att en i listan skall få fler invites utan bara 1st! Iaf genom listan...

Sedan behövs det bara simpel mattematik att förså att det kan bli rejäla förseningar i listan med invites om folk inte sköter det!
    Så därför vill man kanske flytta ner dem som är helt inaktiva längst ner i listan. Läs FLYTTA ner, inte ta bort!

Suck. Detta var jobbigt :)

Last edited: Jun 17, 2014

Shaktani, Idolf, NickeD and 9 others like this.
  14. freetical
    Jelly Bean Jun 17, 2014

freetical , Jun 17, 2014 :
    Ja det är en mkt bra ide, är man med så är man det helt enkelt.

Lyssna sig på krapparna nu vetty annars klappar säfften å jaga med plysprutaren....OPOiterna bangar aldrik vetty:D

NickeD, JerdaN, AzuriaN and 3 others like this.
  15. Psicosis
    Marshmallow Jun 17, 2014

HAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHA!!! I <3 you man!!

tobban, freetical and timebandit like this.
  16. timebandit
    Oreo Jun 17, 2014

timebandit , Jun 17, 2014 :
    Haha... Måste vara bra tjack du har :) Dela med dig kanske? Det finns något som vi på jobbet kallar för BJUDREGELN! Har man något på fickan så bjuder man med sig! :D

Idolf, freetical and Psicosis like this.
  17. alealvag

alealvag , Jun 17, 2014 :
    Bra skrivet! Precis så är det, och det är ju för allas bästa!

timebandit likes this.
  18. Hampa_D
    Jelly Bean Jun 17, 2014

Hampa_D , Jun 17, 2014 :
    kunde inte ha sagt det bättre själv.

alealvag and timebandit like this.
  19. AzuriaN
    Lollipop Jun 17, 2014

AzuriaN , Jun 17, 2014 :
    OPOiterna 4 LIFE! <3

NickeD, JerdaN, tobban and 4 others like this.
  20. aswe
    Jelly Bean Jun 17, 2014

aswe , Jun 17, 2014 :
    Hahaha :D :D :D

alealvag, freetical and timebandit like this.