65

[Round 2] Review your OnePlus 5

1. David Y. Global Community Manager Staff Member Jul 27, 2017

David Y., Jul 27, 2017 :
    Review-your-OP5_780.jpg

Friends,

One month before, we revealed the OnePlus 5. Many of you got the device in a flash! So we held a warm-up contest on the forums for you to share your very first impressions on the OnePlus 5. We were thrilled by your feedback! Thank you to those of you who participated in the first round. Now that you've had your device for a while, we'd love to get some updated reviews on the OnePlus 5!

[Here's how it works]
    1. First write a post or make a YouTube video. Entries in English, German, Italian, French, Dutch, Spanish, Portuguese, Finnish, Danish, or Swedish are fine. Whichever medium or language you choose, please leave your comments on following aspect each.
      • Design, Build quality and Portability (size/weight)
      • Display (and Reading Mode)
      • Connectivity, Network and Call quality
      • Performance (SD835/RAM)
      • Camera
      • Oxygen OS
      • Dash Charge
      • Battery life
      • Accessories (your favorite's)
      • Other features you'd like to share
    2. Then share your best Portrait mode photo. Here are two example shots shot on OnePlus 5 by photographer @alessandromichelazzi :
      oneplus-5-photo-review-alessandro-michelazzi-portrait-mode-10.jpg alessandro-michelazzi-photography-6.jpg
      OnePlus 5: Photo Review by Alessandro Michelazzi
    3. Last post the article (or video) and photo as a reply to the contest thread.
    [Don't miss the rules]
    • One entry per person, and all content must be original.
    • Entries will be accepted until 10PM EDT on August 31. Community team will randomly pick 5 winners each Friday. All lucky winners will be announced before September 2 accordingly.
    • Each entry will receive 10 points (to be used in the Raffles!) as a reward. Finalists will receive a new OnePlus Backpack with a Sandstone Protective Case!
    • We might even share some of your awesome articles or videos with the world via our official channels!
    As always, have fun! :yum:

Edit: Hi everyone, thanks for your participation and patience. Let's meet our winners after the long wait! Congrats to following 25 winners, who shared their very own feedback on the OnePlus 5 with us, also with amazing portrait mode photos.

@Gaston NP , @JelleZon , @Jasmeets , @Kushinata , @OkiOzi , @moom19 , @vankan84 , @Its_RJT , @xSilv , @F_Chakkaradeep_Chandran_ , @chefjuanito , @Jesus Lazcano , @Jaswanth666 , @BooBzi , @F_Krish_Na_flPe , @TeaR , @Venky61 , @samuelchan727 , @ShadowmanGR , @MiszterSoul , @viking_vp3 , @G_Djordje_Dabetic_Bswl , @Shrish.vvy , @fsussman , @azzzulikz966

Congrats again! We'll be in touch about your prizes very soon.

Special thanks to @dsmonteiro for the inspiration.
    https://forums.oneplus.net/threads/the-ultimate-oneplus-one-meta-review.54399/

Last edited: Sep 25, 2017

2. Gaston NP Lollipop Moderator Jul 27, 2017

Gaston NP, Jul 27, 2017 :
    IMG_20170723_153144_Bokeh-1728x2304.jpg

Bonjour à tous, voici ma petite contribution :
    La qualité est exemplaire ! Hormis le bouton du volume qui a un peu jeux, je ne vois pas d'autres détails qui me choque et là c'est vraiment pour écrire quelque chose. Le rapport taille/poids est bluffant : moins lourd que le OP3T.
    Une très bonne prise en main, bref une belle bête !

Moi qui regarde souvent mon téléphone la nuit avant de m'endormir, je dois bien avouer que ce mode lecture est excellent. Je l'utilise tous les jours !
    La qualité lors d'un appel est très bien, je trouve pas d'amélioration notable à ce sujet par rapport au OP3T
    La c'est bluffant, on sent bien que ce OP5 en a sous le capot ! À aucun moment je l'ai vu lagger, il est vraiment très performant. Le processeur SD835 fait bien son travail.
    • Camera
    J'adore le mode portait ! C'est excellent de prendre des photos avec, je m'éclate et redécouvre des joies que j'avais perdu à prendre des photos.
    • Oxygen OS
    Que dire sur l'OOS ? Cette ROM est de plus en plus stable, des nouveautés sont apportés régulièrement. J'aime les nouveaux gestes !
    • Dash Charge
    C'est vraiment agréable de pouvoir charger sont téléphone en quelques minutes, je me vois plus du tout retourner avec un téléphone qui avec une charge normal.
    • Battery life
    Avec le nouveau processeur, la batterie est vraiment excellente, la journée ce fait vraiment sans soucis !
    Mon accessoires préféré est le Dash charge Car ! Top pour les déplacements. J'adore les Icons.
    Le fait que le téléphone résiste à l'eau est une fonctionnalité que j'attendais vraiment beaucoup, maintenant je suis plus rassuré s'il tombe accidentellement dans l'eau ou si je suis pris sous une averse. ;)
    Le nouveau vibreur est aussi une belle surprise. Vraiment agréable.

3. JelleZon KitKat Jul 27, 2017

JelleZon, Jul 27, 2017 :
    Moin,
    Ich habe mein Gerät am 27.6.2017 direkt um 1 Uhr nachts bestellt, es wurde morgens am selben Tag direkt verschickt, am 28. hielt ich es bereits in meinen Händen. Ich habe den Standard Versand gewählt und habe wahrscheinlich ein Gerät aus dem Pop Up Store aus Berlin bekommen. Daumen hoch für den unfassbar schnellen Versand.

Erster Eindruck vom Gerät:
    Build Quality:

Die Verpackung ist wie bereits bei den beiden Vorgängern identisch und macht bereits einen hochwertigen Eindruck. Das Gerät selbst liegt unglaublich gut in der Hand. Trotz dem sehr sehr dünnen Gehäuse. Die Rückseite ist deutlich griffiger als noch beim 3/3t. Ich habe die Graue Variante, sie sieht dennoch fast matt schwarz aus. Gefällt mir. Es sieht meiner Meinung nach auch nicht wirklich aus wie ein iPhone. Es ist deutlich kompakter und viel runder, vor allem wirkt es flacher.

(Aufgenommen mit OP3t)

Bookeh Effekt (Aufgenommen mit OP5)

(Aufgenommen mit OP5)

(Zum Vergleich aufgenommen mit dem OP3t)

Nach nun knapp einem Monat Nutzung kann ich sagen: ich bin wirklich sehr sehr angetan.
    Abseits der ganzen heftigen Kritik die es für das OP5 gab, welche ich zum Großteil nicht bestätigen kann, kein Jelly Effect oder sonst was, habe ich nur positives zu berichten

Display:
    Nun ja. Einerseits hätte man sich hier natürlich QHD gewünscht, aber da es dasselbe Display wie beim Vorgänger ist, ist es auch genau so gut. Ich liebe AMOLED. Das Display ist für ein FHD Display erstaunlich knackig, alle Farben passen und auch bei Sonnenlicht und mit automatischer Helligkeit lässt sich alles perfekt lesen.

Einziger Kritik Punkt: Wenn man das Gerät draußen aus der Hosentasche zieht und es entsperrt ist das Display mit aktivierter automatischer Helligkeit noch extrem dunkel und braucht ca. 1 Sekunde bis es sich "anpasst". Indoor passiert das nicht. Nichts, was ein Software Update nicht beheben kann

Connectivity:
    Zur Verbindung habe ich an sich nicht viele Worte zu verlieren. Mein WLAN Signal war bisher immer stabil, mobile Daten wie gewohnt, Bluetooth mit 5.0 hat eine deutlich bessere Reichweite (kommt mir zumindest so vor). Nutze täglich meine Smartwatch und meine Bluetooth Kopfhörer im Gym. Das erste Einrichten hat per NFC Übertragung vom "alten" OP3t perfekt geklappt

Performance:
    Wie erwartet, wie gewohnt. Keinerlei Ruckler, kein stottern wie bei manch Konkurrenz mit eigenem Sprachassistenten (hust), quasi keine Ladezeiten. Man muss dazu sagen: Ich bin kein Smartphone Gamer, habe dies daher nur 1-2 ausprobiert. Tägliche Aufgaben wie Social Media, Youtube, Mail und auch die Nutzung des Splitscreen Modus mit Youtube in der einen und Facebook in der anderen Hälfte, funktionieren tadellos. Was man allerdings auch erwarten darf. Von kleinen Animationen bis zum Öffnen von Apps läuft alles wunderbar flüssig und aus einem Guss und bietet eine Erfahrung, die man nicht mehr missen will.

Camera:
    Hoch gelobt, teilweise gerechtfertigt, Spielraum nach oben.
    Ich bin oft auf Reisen, mache oft und gerne Fotos. Für Instagram, Snapchat und ähnliches hat daher immer die Smartphone Kamera gereicht (OP1, OP2, OP3, OP3t und nun OP5).

In schlechten Lichtverhältnissen (also Abends oder ohne gute Lichtquelle) hat die Kamera noch immer ein paar Kinderkrankheiten. Rauschen hier, großer Detail Verlust da. Das können andere Kameras deutlich besser.

In direktem Sonnenlicht macht die Kamera meiner Meinung nach aber einen enorm guten Eindruck und liefert merkbar wenn auch kleine Verbesserungen zum Vorgänger.

Generell habe ich das Gefühl, die Kamera ist gemacht für Landschafts- und Sonnenuntergangs Bilder :D Diese sehen quasi egal wie, immer toll aus.
    IMG_20170706_200635_121.jpg

Nicht nur wegen dem neuen "Bookeh" Modus. Auch der angepriesene 2x Zoom ohne Qualitätsverlust (der eigentlich kein 2x ist, ich weiß), lässt sich sehen.
    Hier ein Beispiel mit dem 2x Zoom, also nicht nachträglich "gecroped".
    IMG_20170705_212533.jpg

Videos... Videos sind so eine Sache. Bis 1080p in 60fps bin ich vollkommen zufrieden. Die EIS leistet solide Arbeit, auch wenn ich mir eine optischen Stabilisator gewünscht hätte. Ab 4k wartet das Grauen. Netter kann man es nicht formulieren. Da hier (noch, bitte Update!) keine Stabilisierung vorhanden ist, wackelt es ohne Ende, teilweise sind die Aufnahmen im Laufen schon unbrauchbar.

Der groß beworbene Bookeh Modus gefällt mir im großen und ganzen. Er funktioniert eigentlich zuverlässig. Bei Personen besser, als bei Objekten.
    IMG_20170716_145819_Bokeh.jpg
    IMG_20170705_152825_Bokeh.jpg

Das sind zwei meiner Favoriten.

Die Front Kamera ist eine der besten, die ich in einem Smartphone ausprobieren durfte. Auch alle, die Fotos über die Selfie Cam sehen, sind beeindruckt. Wie bereits beim 3t, liefert der 16MP Shooter gute Qualität und vor allem einen hohen Detail Grad.

Oxygen OS:

Für mich ist und bleibt die Software ein Kaufargument. Ich kann überladenen Skins nichts abverlangen und bin unfassbar zufrieden mit der Schlichtheit und dem Stock Android Feeling. Auch die Features sind passend. So nutze ich regelmäßig den Doppelklick auf den Power Butten für die Kamera, das Zeichnen eines V auf ausgeschaltetem Display für die Taschenlampe oder das S für Snapchat.

Ich wünsche mir lediglich ein paar mehr Akzentfarben für die eigene "Theme Engine".

Auch mit dem neuen angepassten Launcher und Shelf liefert das OS gute Anpassmöglichkeiten.
    Ich denke die Software ist mitunter einer der Hauptgründe für die extrem gute Performance und die hervorragende Akkulaufzeit.

Dash Charge:
    Wo wir auch schon beim Thema Akku sind. 30 Minuten laden für knapp 60% Akkuladung ist schon unfassbar schnell. Dash Charge hat mein Ladeverhalten revolutioniert. Ich war zwar noch nie ein Fan von über Nacht laden, aber durch Dash fällt diese Wahl quasi weg. Ich lade einfach, wenn ich es brauche. Wenn ich morgens aufstehe, hänge ich das Gerät 40 Minuten an den Strom bis ich das Haus verlasse und habe genug Akku für den ganzen Tag. Wenn ich abends um 21/22 Uhr noch mit Freunden weg bin, hänge ich es vorher 15 Minuten dran und habe wieder 30/40% mehr.

Das ist einfach der Wahnsinn. Ob dieses extrem schnelle Laden auf Dauer schädlich ist, wird sich zeigen. Schließlich hat es One Plus geschafft, dass das Gerät beim laden einfach komplett kalt bleibt. Die Hitze entwickelt sich nur im Stecker.

Battery Life:

Ich bin wirklich beeindruckt. Auf meinem Vorgänger kam ich am Ende des Tages unter Nougat auf knapp 10-12h Nutzung und wenn es gut lief 3-4h Screen on Time.

Ich nutze viel Streaming und höre 2-3h pro Tag Musik via Spotify. Das ein oder andere Youtube Video wird ebenfalls geguckt. Ich bin, wie bereits erwähnt, niemand, der gerne oder oft auf seinem Handy spielt. Daher weiß ich nicht, wie das den Akku strapaziert.

Ich kann nur sagen, dass ich mit meinem Nutzungsverhalten (sprich: Browsing, Emails, Whatsapp, Instagram, Snapchat, Facebook etc) immer durch den Tag, manchmal auch durch die Hälfte des nächsten Tages komme. Ich würde mich definitiv als heavy user bezeichnen. Ich bin quasi alle 5 Minuten an meinem Handy. Was sicherlich dem zuschulden ist, dass ich als Student viel Zeit habe :p.

Hier ein paar Statistiken
    Screenshot_20170630-113130.png Screenshot_20170630-113043.png

Screenshot_20170712-111932.png Screenshot_20170712-111924.png

Damit kam ich bisher fast immer auf mindestens 5, meistens 6, manchmal sogar 7h SOT, bei einer Nutzung von 15-24h seit dem letzten Laden. Was im Vergleich zum 3t deutlich besser ist. Die Nutzung ist ja identisch geblieben.

Zubehör:
    Ich habe mir beim Kauf das Ebony Wood Case mitbestellt. Dieses ist extrem dünn, schützt daher eher vor Kratzern, als vor Stürzen. Da mir mein Gerät aber pro Jahr nur einmal runter fällt, überwiegt für mich die Optik.

Das Case ist extrem dünn und sieht gepaart mit dem dunklen grau/hellen schwarz (slate grey) unfassbar gut aus.

Als zusätzliches Feature, welches wahrscheinlich oft unter geht und mir extrem viel Freude bereitet hat, möchte ich den Vibrationsmotor nennen. Die Vibration beim 3t und 3 war einfach nur ein leises summen. Nun merkt man ihn endlich. Eigentlich schade, dass ich das erwähnen muss, da man sowas ja eigentlich erwarten kann. Aber auch durch die unterschiedlichen Einstellungsmöglichkeiten von Vibrationsstärke, Dauer und Möglichenkeiten, wann was vibriert ist es eine deutliche Verbesserung.

Abschließend möchte ich sagen:
    Ja, das OP5 ist definitiv ein sehr sehr gutes Smartphone.
    Was mich ein bisschen traurig macht, ist die Tatsache, dass One Plus sich nun wahrscheinlich endgültig vom Hauptkaufargument "Preis" verabschiedet. Zwar bekommt man hier für 500€ noch immer die meiner Meinung nach beste Austattung (Software!!!!!11eins, Hardware), aber ich denke der Preis wird sich in den nächsten Jahren für neue Geräte nicht wirklich weiter nach unten orientieren.

Zwar kann man sich für 100/150€ mehr das Samsung S8 oder 50€ weniger das LG G6 kaufen, doch da gibt es ebenfalls einige starke Kritik Punkte.
    Man fragt sich, wieso diese Geräte nach nicht mal einem halben Jahr so rapide im Preis fallen?

Verkaufe ich mein One Plus Gerät bekomme ich noch immer einen sehr sehr guten Preis, was meiner Meinung nach immer im Hinterkopf behalten werden sollte.

ciao ;)

4. Jasmeets Gingerbread Jul 28, 2017

Jasmeets, Jul 28, 2017 :
    My best portrait mode pics shot on OnePlus 5. I have more pics but these are the latest ones:
    1501207093271.jpg

1501207093494.jpg
    'Never settle'
    OnePlus 5

Design - Killer looks of the mobile. People say its iphone7
    plus copy, but in my opinion its not a copy, & if it is
    same also then also it has many features which an
    Apple company cant afford to have.

Built quality - Meral back + horizontal line + curves + antenna
    lines, make it the best ever phone

Portability - So light weight + super Slim

Display - Crisp display with amoled on top, also viewed under
    strong sunlight.
    Reading mode- Meant for giving no strain to ones
    eyes, & its just superb as its goes itself in the mode
    causing no harm to the eyes, just like kindle.

Connectivity, Network & Call quality - Just perfect, very clear
    voice both the sides.

Performance - Snapdragon 835 + Adreno 540 + octa core
    processor, on the top of it Android Nougat -
    Just perfect. So smooth, no lags, loaded with
    6/8gigs of ram. Silky performance

Camera - Dual camera + selfie camera that too 16mp-
    Deadly combination. My favourite feature. Camera
    is just perfect for any type of pictures. Portrait
    mode adds icing on the cake. Pro mode is fantastic
    Overall camera is too good to rely on.

Oxygen Os - Best Rom a phone can have, customizable,
    perfect for day to day use.

Dash charge - My seconnd favourite feature after camera. Its
    just flawless smooth, so quick, so fast. Best
    & fastest charging technology in the world.

Battery - 3300mah battery with dash charge. Everyone's
    concern in todays world is about battery, so this
    phone can last for 2days with light, medium usage
    & 1-1.5days with heavy usage. Best in battery life.

Accessories - OnePlus sandstone case is just amazing, what
    a grip in hand, OnePlus backpack is my
    favourite which i wish i could win one.

Overall the phone is loaded with so many features like the gestures, double tap to wake, loud speakers, NFC, & many more. Plus its a true value for money. I am enjoying my OnePlus 5 from day one, its my perfect match.

SMIT222, JelleZon, Seifer413 and 6 others like this.
  5. F_Jay_Bhavsar_cgYC Eclair Jul 28, 2017

F_Jay_Bhavsar_cgYC, Jul 28, 2017 :
    One Plus 5 Review

At the start of 2017 I heard a " Rumour " that after the 3t , One Plus's next phone which will be released this year will skip the number 4 and will be called 5. No matter whatever the reasons be I was pretty excited about it. There were loads of rumours that were hovering around the social media. Till a week before the launch date we never knew how the One Plus 5 would look because there were various designs that lot of people were trying to create but just a week before the launch date the picture of the phone was finally leaked.

Initially it reminded me of the "iPhone replica" but the moment I picked up the phone , it completely changed my view. The design of this phone is so well crafted that one will completely forget that it looks like an "iPhone". And it's slim so I had to order a cover for this one. Since mine is a slate Gray it is not that slippery when compared to Midnight one.

The display is something that really impressed me a lot and I m fine with 1080P one since it will save me a bit of battery. I would love to see a bezel less display though just like the S8. Overall the display is really good and got no issues with it.

And then comes the performance. To sum it up in short Barry Allen would love this phone because it is so fast that only Flash could match the speed. Thoroughly impressed with the 835 processor as the apps run as if they are running for their lives.

Battery life is such an important part when you are buying a phone because you don't want your phone to last for half a day and then you don't want to look for a charger in the afternoon. The 5 will last you for the whole day without any issue because the 835 handles it so well. In terms of SOT, I get about 6 to 6 and a half (Average) and my highest SOT is 8 hours and 28 mins and that's ridiculously good. Thumbs up for the One Plus [e]1f44d[/e].

Well I am not really a professional photographer or of that sort but the camera in this phone will really not disappoint you. Tons of features in this camera like the portrait mode, the 2x Zoom and Slo-mo all work exceedingly well except for one department that is the LOW LIGHT. In this department major cameras failed to impress and the One Plus 5 is not an exception. But in the broad daylight it's insanely awesome. Pictures are more crispier than ever. Caution : You may behave like a professional photographer

So overall I just loved this phone and I would recommend it to everyone if they have that kind of budget. I didn't mind paying couple of bucks extra than the previous model because of the kind of performance it packs. Going to use this phone definitely for the next 3 years ( If it lasts [e]1f609[/e] Thank you guys for reading this I know it's long but if the phone has impressed you , one can write a detailed review about it.

6. F_Kishor_Gannamaneni_PBj Donut Jul 28, 2017

F_Kishor_Gannamaneni_PBj, Jul 28, 2017 :
    Hi every one,
    this is my first review
    thanks to Oneplus5 makers
    i am giving my opinion and scores

• Design, Build quality and Portability (size/weight) - in my opinion this is the best i have seen ever 10/10
    • Display (and Reading Mode)- i feel really better than ever i used mobiles like Htc and Samsung 10/10
    • Connectivity, Network and Call quality- no words to say excellent call quality signal receiving 10/10
    • Performance (SD835/RAM)- never ever lagging this is a flagship killer in my words 10/10
    • Camera- this is one of the best camera phone awesome photos i have 9/10
    • Oxygen OS- i love oxygen OS customization features 10/10
    • Dash Charge- this is the world best smart technology charging speed 10/10
    • Battery life-battery life is good 9/10 i attached one sample photo here IMG_20170715_135850.jpg

7. jj001e Gingerbread Jul 28, 2017

jj001e, Jul 28, 2017 :
    Nice Review!

Seifer413 and F_Jay_Bhavsar_cgYC like this.
  8. Kushinata Froyo Jul 28, 2017

Kushinata, Jul 28, 2017 :
    IMG_20170717_181606_Bokeh(1).jpg
    For me, a 5.5" screen is the best compromise: larger than that is hard to handle, smaller than that makes the text smaller and more difficult to read. It's lighter and thinner than my old OP2, and that might have been the main reason for me to pull the trigger on a new phone; I found the OP2 really heavy and with a case kind of bulky.
    I like the screen and don't find myself wishing that the resolution was higher. Again, another compromise that came out in my favour: I don't watch movies, but appreciate the extended battery span.
    I am connected to a Canadian LTE network, and have had no problems with phone or data connections. Similarly, I have had no problems with my home 802.11n/ac wifi.
    The games I play seem more responsive than they did on my OP2.
    • Camera
    I'm a big fan of portrait mode; it makes my photos look like I know what I'm doing, even though I just take pictures of my cat. Low light photos seem a bit noisy to me.
    • Oxygen OS
    I love the close-to-bare-Android nature of Oxygen. In fact, it was one of the things I dislike about Asus and Samsung: too much junk in their OS.
    • Dash Charge
    I only rarely use Dash. I charge my phone overnight, so it is always ready to give me a day's worth of service the next morning. Dash is for the car and when I'm using it a lot on weekends and need a quick extra boost.
    • Battery life
    The extended battery life is a welcome improvement over the OP2; I get less nervous during the course of a day's worth of use.
    • Accessories (your favorites)
    I have the sandstone case, and I really think a case is a must have; the phone itself is quite slippery and I was constantly worried about it until my case arrived. Unfortunately, all cases quickly sold out during the Early Access, but they came back into the store quickly too. Sadly, that didn't save me from an extra shipping charge.

Although I have not yet tried it, I am looking forward to the Dash car charger. My OP2 would still slowly drain when car charging and running Google Maps navigation, so I'm hoping that the Dash car charger fixes this for my OP5.

Last edited: Jan 19, 2018

9. F_Jay_Bhavsar_cgYC Eclair Jul 29, 2017

Seifer413 likes this.
  10. OkiOzi Donut Jul 29, 2017

OkiOzi, Jul 29, 2017 :
    IMG-20170729-WA0021.jpg Also,
    Punkt 1 Design:
    Ich bin vom Äusseren begeistert; hätte mir oben, unten schmälere Ränder gewünscht.
    Auch fand ich die Silberkante beim op1 ausgefallen.
    Fühlt sich in der Hand wertig an.
    Größe und Gewicht sind sehr gut.

Display:
    Mein laienhafter Eindruck vom Display ist positiv, wobei sich mir die Logik der automatischen Helligkeitseinstellung noch nicht erschlossen hat. ;)

Connectivity:
    Die anfänglichen Schwierigkeiten sind ja kurzerhand
    behoben worden aber die Pairing Funktion mit meinem Moto 360 klappt nicht; hier lobe ich mir die Bughunter von oneplus David und Crystal Z., die sich der Sache direkt angenommen haben.
    Ob es eine schnelle Lösung gibt, muß man abwarten...

Performance
    Da ich keine Spiele spiele, kann ich zu dem superduper Prozessor nicht viel sagen.

Camera:
    Endlich!! eine Kamera, die Spaß macht...mit dem op 1 hatte ich keine Lust mehr Fotos zu schießen...der Portrait Modus ist super und die Bedienung ebenfalls.

Oxygen
    Im Vergleich zu cyanagon mod? Scheinen die Möglichkeiten zu Anpassung weniger zu sein..

Dash Charge
    Perfekt und endlich nur kurz mal an den Stecker, um über den Tag zu kommen.

Battery life
    Solange der Akku nicht irgendwann schwächer wird, ist er derzeit perfekt. Warum kann man nicht einen austauschbaren Akku einbauen?

Accessories:
    Den roten Case würde ich gerne noch haben.
    Besitze aber bisher den rosewood case

Hätte gerne noch ...
    Eine feminine op smartwatch und kfz Halterung und eine Silikoncase und ein Fingerhalter ;)

Wenn meine smartwatch irgendwann funktioniert bin ich sehr zufrieden...

Last edited: Jul 29, 2017

moom19 and Fc København like this.
  11. moom19 Cupcake Jul 29, 2017

moom19, Jul 29, 2017 :
    Design
    Zunächst war ich enttäuscht, als ich gehört habe, dass das Design dem iPhone nachempfunden worden ist. Meine Befürchtung war z IMG-20170729-WA0009.jpg um Glück unbegründet. Als ich beide Handys nebeneinander gesehen habe, kam mir das iPhone 7 vor wie aus dem letzten Jahrhundert. Das Oneplus 5 ist filigran, modern, super verarbeitet und in wesentlichen Details gut ausgeführt. Ich bin begeistert.

Display
    Ich brauche kein hochauflösendes Display. Ich bin mit FHD zufrieden. Amoled ist super. Ich bin sehr zufrieden.

Connectivity
    In den ersten Tagen hatte ich Probleme mit WLAN. Nach einigen Updates waren diese Probleme behoben. Ansonsten erkenne ich keine Probleme.

Performance
    Was will man mehr als SD835, 8GB und 128GB. Ich bin froh das größere Modell genommenen zu haben. Power satt obwohl ich kaum spiele. Es ist schön viel Leistungsreserven zu haben. Ich verbeuge mich vor Oneplus. Die Performance ist überwältigend gut.

Kamera
    Die Kamera habe ich noch nicht viel benutzt. Als Hobbyfotograf begrüße ich den Pro Modus. Ich finde auch den Portrait Modus gut und sinnvoll. Im Vergleich zum Oneplus One hat sich die Bildqualität deutlich gebessert. Ich würde mir einen deutlich längere Brennweite ohne Qualitätsverlust wünschen. So ungefähr 60mm bis 85mm (wie Kleinbild). Das scheint im Moment utopisch aber wer weiß schon was in der Zukunft möglich ist.

OxygenOS
    Ich habe den Eindruck, dass Cyanogenmod besser durchdacht war. Das ist nur ein Gefühl. Einige Einstellmöglichkeiten sind einfach nicht so umfangreich wie Cyanogenmod. Ich hoffe, dass die Entwicklung bei OxygenOS besser wird. Einfach Cyanogenmod als Vorbild nehmen.

Dash Charge
    Von diesem Punkt bin ich am meisten begeistert. Das ist schon allein ein Grund einen Oneplus 5 zu kaufen. Mit Dash Charge gibt es keine Gedanken mehr an Akku und Ladezeiten. Das ist perfekt.

Battery Life
    Auch die Akkulaufzeit ist super. Was für ein Unterschied zum Oneplus One. Ein ganzer Tag ist sogar mit intensiver Nutzung kein Problem. Ich denke zwei Tage sind sogar drin. So muss ein modernes Mobiltelefon sein. Leistung plus Akkulaufzeit top. Einfach Spitzenklasse.

Accessoires
    Ich habe das Case Ebony Wood. Die Qualität ist sehr gut. Ich bin zufrieden. Ich finde auch das Sandstone Case schön. Das könnte meine nächste Anschaffung sein. Allgemein wünsche ich mir mehr Zubehör.

OkiOzi, Fc København and jlasensiofi like this.
  12. Yashkoths Donut Jul 30, 2017

Yashkoths, Jul 30, 2017 :
    So I've been using the OnePlus 5 since the past one month and here's my experience with it.
    Design:
    Best OnePlus designed till date. Build quality is flagship level and it's comfortable to hold in the hand ,design could be more original but.

Display:
    I'm satisfied with the display, AMOLED screen has good punchy colours ,the support for wider color DCI-p3 is appreciated and the reading mode is also a nice touch. OnePlus can't stick with a 1080p in their next model but.

Connectivity, Network and Call quality:
    I'm experiencing some Bluetooth connectivity issues & call drop issues so an update fix is required, overall call quality has been very good.

Performance
    It works like a beast as you would expect it to, but there are some occasional stutters while browsing through the OS being a close to stock phone and a beefy hardware it runs faster than Pixel but the experience is not as consistent and smooth that's something to be worked on with an update.

Camera
    Camera is an area where I was expecting a lot more from OnePlus ,they working with DXO and all the hype should have at least had a camera where just simple point and shoot gives you great pictures, this is not the case here I have to click many shots to get that perfect picture ,there is so much loss of detail even my OnePlus 2 pictures have more details,
    lack of EIS in 4k video & the post processing all these areas need to be worked upon in a major update, look at how well Google pixel implements it.

Oxygen OS
    This is the reason I love this phone close to stock, with useful tweaks here and there, easier to update one of the best takes on Android out there.

Dash Charge
    Again one of the things to love about this phone, probably the fastest charging solution while keeping it cool.

Battery life
    Battery life also tends to be on the good side, with 4-5 hours of screen on time.

accessories
    karbon bumper case has helped with the occasional drops

Others
    The audio performance is also excellent
    Would like to see future updates fix all the mentioned issues

Fc København likes this.
  13. mahesh hooda Gingerbread Jul 30, 2017

mahesh hooda, Jul 30, 2017 :
    Design, Build quality and Portability (size/weight)

About design it's good can be better
    Build Quality is great
    portability is awesome

Display (and Reading Mode)

Display can be improved, but reading mode is a great feature

Connectivity, Network and Call quality

Connectivity in terms of WiFi is pathetic every time the connection gets disconnected

Network in terms of cellular are great

Call quality in terms of audio and video both are superb

Performance (SD835/RAM) - it gives a awesome performance

Camera - by far the best camera by One plus but can improve a little as seeing the comperition

Oxygen OS - Great operating system, could have offer more options for optimisation in terms of themes,icons,etc

Dash Charge - one of the best thing one plus 5 have is the dash charging

Battery life - Good but can be much better

Accessories (your favorite's) - I like all the accessories of one plus but charged on a bit higher side

Other features you'd like to share

1501407713148.jpg

1501407713333.jpg

Fc København likes this.
  14. Shaiful Azwan Gingerbread Jul 30, 2017

Shaiful Azwan, Jul 30, 2017 :
    Hai all this my first review for my 2nd One Plus phone after OPO(one plus one)

1.Design, Build quality and Portability (size/weight)
    -Build quality overall is excellent and weight for the phone so light and thin for the 5'5 inch phone
    -and the phone so easy to carry in pocket

2.Display (and Reading Mode)
    -I like the display, I don't need reading mode because the auto brightness will auto dim when
    in dark room.But the reading mode is good feature

3.Connectivity, Network and Call quality
    -this is most very important in every phone,the call quality so great and my phone connected
    with RedOne LTE(Malaysia ISP) so far now I don't have any problem with data connection
    -Bluetooth audio codec is so excellent because I always pair with my Bluetooth speaker

4.Performance (SD835/RAM)
    -This one wow!! so awesome performance no heat no lag and so smooth when multitasking

5.Camera
    -u know what! my work required camera,atleast 30 picture I need take every day
    the op5 camera is so awesome

6.Oxygen OS
    -what I like about this Oxygen OS it don't have bloatware =) , the best stock android OS

7.Dash Charge
    -This one make life so easy,i don't need to wait long hour to recharge op5

8.Battery life
    -The battery op5 so great,but the most important I don't need carry powerbank anymore haha

9.Accessories (your favorite's)
    -My favorite accessories for op5 of course the sandstone case

10.Other features you'd like to share
    -Potrait mode
    -Fingerprint(my first phone use this feature)
    -Alert Slider
    -Three Finger SS

https://ibb.co/i4cQLQ

Last edited: Jul 30, 2017

Fc København likes this.
  15. Its_RJT Eclair Jul 30, 2017

Its_RJT, Jul 30, 2017 :
    IMG_20170729_184509_Bokeh.JPG
    Design, Build quality and Portability
    The OP5 doesn’t come with the original design but when you held it in your hand it makes you feels lighter, slimmer and classy which means its bit slippery too.

Display
    OP5 5.5-inch AMOLED display is great. Its color is nice though some people report the jelly effect. But It did pretty decent job.
    I love the reading mode it gives great reading experience. Sharp text even in the smaller font setting with consisting brightness.

Call quality is good loud and clear voice in speaker.

Performance
    It performed pretty well when it came to handle multiple app together and show no lag even play 3D games. OP5 did not heat either while streaming video or playing games

Camera
    I love the camera of OP5 amazing performance with pro mode but I feel it needs some improvement in software as the edges is not so smooth in the portrait.

Oxygen OS
    It’s light and it runs pretty smooth, despite the power saving customization by OnePlus.

Dash Charge
    Dash charger is the one more feature that is amazing quality. Charge it for 20 min and used almost a day i.e. make me go for it.

Battery life
    I easily managed to work full day and sometimes I am left with more than 30 percent at the end of the day.

Accessories
    I don’t have any except sandstone case which add an extra grip to the OP5 as its bit slippery.

Fc København likes this.
  16. xSilv Gingerbread Jul 30, 2017

xSilv, Jul 30, 2017 :
    This is my first review of a phone so I hope I am doing it right. The review is written from the point of view of a moderated geek with advanced knowledge to smartphones and their possibilities.

My utilized smartphones/tablets so far are:
    Phones: Samsung Galaxy S I / HTC ONE X / LG G2 / Samsung Galaxy S III / OnePlus One / Samsung Galaxy S 7
    Tablets: Ipad 4 / Samsung Galaxy Note 10.1 (2014 Edition) / Samsung Galaxy Tab S2

Prequel:
    I have know the company OnePlus from the beginning when we had to beg for a invitation to buy the phone.
    My experience then was great. The price was way below the Samsugn Galaxy S 5 at that time with the same specifications except water resitance.
    But since the S5 needed flaps to do that, it was not a dealbreaker that the OnePlus was not water-resistant.
    The whole changing from Cyanogenmod to OxygenOS was not a good experience but the OnePlus had continued to focus on their own OS up till today so I am giving them another chance.
    I have followed the release live on YouTube but was too afraid to order immediatly.
    Afterwards I was still doubting the phone due to the many negative reviews given over the internet.
    It was difficult to know if the concurrents put the egative rumors on the internet or that there are really unlucky guys in the world.
    But in the end I could not resist and ordered the OnePlus 5 knowing that if I had issues I could return the phone within 15 days without reasons asked. That was pulling the trigger for me.
    So I ordered my device (OnePlus 5 128GB) on 15/07 and it was estimated to be delivered 31/07.
    But I got lucky with the stock and it was in my hands on 25/07.
    The production date of the phone is 10/07/2017 and had OxygenOS 4.5.5 on it and prompted to update to 4.5.6 hotfix.
    Packaging
    When I received the package I was already afraid because it was something just in a plastic DHL Express bag.
    And as supposed the box was just in a cardbox not much bigger as the phone box and I had a small dent on the top of the box.
    I heard that OnePlus increased the cost due to better packaging material, but for the next phone I rather pay less and have decent bubble paper wrapped around it instead of a prettier box.
    Nowadays nobody cares about the packaging. It is the same as removing the earphones, nobody really cares.
    Design
    I read many accuses about it looking like the Iphone 7 plus. The guys who say it have really no knowledge of the history of smartphones.
    Remeber how ugly the Iphones looked like in the beginning and that they started to copying Samsungs models.
    And for the last 3 years all they did was making the phone exactly the same but with increasing screen size (and removing the earphone jack).
    In my humble opinion we don't need a unique device but a fully functional and logic design which the OnePlus does.
    The positioning of the fingerprint reader in the front is great as unlocking the phone is easier when it is lying on the table or in a car docking station.
    The next generation will probably have the fingerprint sensor integrated in the screen itself.
    Headphone jack on the bottom is also better than at the top since most of us put their phone upside down in their pockets.
    The alert slider is the best addition they could do but more software customization would be appreciated. More on that on the part of OxygenOS.
    The only negative pointI have on the design is the camera bump. I would rather like a thicker phone with more battery than the bump.
    Portability
    The phone itself feels great in the hand. The curving makes it really easy to hold despite it's size but as said in many videos is slippery. So a case is highly advised.
    As size goes I think it is the ideally dimension for people in Europe. In Asia people tends to have bigger phones since they travel a lot in public transport.
    The weight distribution feels nice too. My S7 is smaller but feels heavier so good job on OnePlus for creating such a nice device.
    The display is great. Colors and details are crispy but this is a pretty personal opnion. Even on my S7 I did not enable QHD to save some battery power.
    IMHO 1080p is more than enough for the majority of people.
    There are multiple color modes to chose but for me the default ones was the best pick.
    I watch a lot of pictures, manga, anime and movies on my phone and I don't have the impression that I am watching something of low quality.
    Of course if you put it next to a QHD screen then you would notice the difference after some time staring but who in the real world would do that?
    The reading is a bit more of a marketing stunt like Samsung did. I can understand the use on a tablet but on a smartphone it just does not feel right to read books.
    Unless OnePlus is preparing to make a tablet I think this option is only handy for reducing battery use.
    Best reception yet. I live in a new construction with a lot of concrete and insulation.
    I almost tried every provider on every phone. None of the combination had signals inside my house.
    Now with the OnePlus 5 I got some signal around -110db. Which is not much but still at least some signals comes true.
    I did not have enough time to test out thoroughly the call quality. But I think it is so basic for a smartphone that it will be no problem. I will update the post if not the case.
    One downside is that the bluetooth shuts off automatically if nothing is connected and it does not auto power on afterwards.
    This annoying when I wear my smartwatch and forget to enable bluetooth.
    I don't even think it is a handy feature since bluetooth uses low energy mode by default nowadays.
    Unless they changed something since BT 5.0?
    You can't have a snappier smartphone for this price! Really I was afraid about the lag and heat issues I read about on the forum.
    Luckily my device has no problems or yet to discover maybe?
    Out of the box the phones feels just clean and fast. Without all the bloatware from the manufacturer.
    Which the main reason I changed from Samsung. They are just trying to re-make every app on the market into their own. So far no success... :)
    I have around 90 applications installed and 5 homescreens with widgets. Not once had I the feeling that I need to close some apps to improve the speed.
    Even the applications settings tab opening super fast. Which normally takes a longer time to compile on other smartphones.
    And it keeps most of the apps open in the background without sacrificing in battery.
    So everything is just blazing fast and optimized. I would not settle for less anymore (no pun intended) xD
    • Camera
    The camera is as expected a bit above average. But I am no professional photographer. Even with my S7 I had a lot of bad pictures taken.
    And when you look at other sellers there are not always great in everyday live. Of course the posted pictures on website are absolute stunning.
    But you don't know the lighting condition at the time taken nor if it is processed afterwards by the camera software or external software.
    So I hope whoever reads this. Just settle with the thought that you can make beautiful pictures with this phone but just not like a studio one.
    Maybe if OnePlus did not advertise the camera as a selling point it would be better accepted by the public.
    I tried the bokeh/portrait mode on both things and people. It is a nice to have and make you feel like a real pro... almost :)

IMG_20170725_120647_Bokeh.jpg
    • Oxygen OS
    One word: FAST! I have used many devices but this thing is really responsive and fluid out of the box.
    You can always achieve this on other devices but normally by setting the animations to 0.5x so opening seems faster.
    But once the opening animation is done it would slow down again. On the OnePlus 5 everything is just faster.
    I live the customizations also but just make sure they work or logic. Example: batterycharing led set to orange and it still shows blue.
    The scheduled reboot should be able to make it weekly instead of daily.
    But nonetheless I think Oxygen grew better over time and it will still grow.
    Just listen to your customers and have some common logic and all will be fine.
    There is no OS that satisfies everybody.
    • Dash Charge
    SUPERB! Never had I a smartphone that stayed cool while charging and charging so fast.
    Yesterday I stood up with phone at 3% and I stayed in bed while playing on it for 45min and it was charged up to 80% whithout have the burning feeling on other phones.
    Though the standard cable should be longer.
    • Battery life
    The battery life is also much above average. Maybe due to OxygenOS, maybe due to Android 7.1 or other things.
    But as most of you I have around +/- 6 till 8 SOT with heavy use (without gaming of course).
    And I read there will be a patch released to even improve that so I am very excited!!!
    I forgot to order and now I find it too expensive to have a free delivery at 100 euros...
    Sorry, I already used all my money on the phone...
    But if I have to chose it would be the car charger which looks awesome.
    And the backpacks looks awesome and simple too. Just like OxygenOS.
    Fingerprint reader is absolute the most enjoyable feature on this phone.
    Quickly unlocks the phone and extreme accurate which is better than some iris scanner.
    Because I use the phone a lot at night too :)

Fc København and jlasensiofi like this.
  17. G_Mateo_DxQd Honeycomb Jul 30, 2017

G_Mateo_DxQd, Jul 30, 2017 :
    The speakers are the loudest I've ever seen

18. G_Kristian_Fredriksen_vL Cupcake Jul 30, 2017

Attached Files:

19. F_Chakkaradeep_Chandran_ Froyo Jul 30, 2017

Fc København and jlasensiofi like this.
  20. chefjuanito Cupcake Jul 31, 2017

chefjuanito, Jul 31, 2017 :
    PART_1500487281928.jpg PART_1500487281928.jpg PART_1500487281928.jpg Little back story last phone before this was the OnePluted to get this right when it came out but held on to the one. however 2 weeks ago while pulling out my keys a key fob for the corner of my phone and fell to the corner of the ledge in front of my door got a crack and lost half the sensors on the screen so upgraded have had this phone for 2 weeks.

as far as size and dealing this phone is so thin my GF has a iPhone 7plus and my coworkers got the Galaxy 8 they feel so thick compared to this . the phone is pretty light compare to the others.

Display (and Reading Mode)
    I'm happy with the display I haven't experience the jelly effect a lot of people mention videos look nice on here. reading mode I have not used yet still prefer books the old fashion way.

so far so good I've gotten reception in a few places I was not able to with the OnePlus one for instance inside the walk-ins at my work before as soon as I would go in no service. call quality is cool only thing I kinda don't like is the swiping down to answer.

Performance (SD835/RAM)
    It's insane not laggy at all sometimes I'm surprise by how many apps I have open in the recent apps. I've even have music and or a few things going on on purpose to see how it will handle them all and don't notice lag at all
    Camera
    Just wow come on 20Mp and 2 16s makes such a difference jumping from the one to the 5 can see the biggest difference, would have been awesome if it had a slow motion feature but photos are just great throw in the portrait feature and photos look professional
    Oxygen OS
    Always been a fan of droids no complaints here.
    Dash Charge
    Are you kidding me this is one of the best things ever don't know why other companies haven't made the switch yet from 0-100 in less than an hour, there's time my phone's about to die like 5% plug it in at work for 5 minutes before I leave and I'm like at 20% no lie seems like in 1min. you go up 2-3% charge
    Battery life
    It's really good I've used it to binge on Netflix and you can go multiple movies and or shows without a problem. once I left my phone at 5% was texting for like 30 mins back and forth before it died on me

Accessories (your favorite's)
    dash car charger is great you can use any with the cable will charge fast but the one specific for this is on another level, haven't bought other accessories been wanting to get a watch but not sure which is the best or most compatible with the 5

Other features you'd like to share
    another thing I don't like is the group messaging wish they would all be tied together just sucks when a few people are in a group text you miss it then you try and put the convocation together to make sense. the shortcut features are nice like the 3 fingers to screenshot(if enabled).

Last edited: Jul 31, 2017