0
Samtal med Headset

1. B4kken
    Lollipop May 21, 2014

B4kken , May 21, 2014 :
    Hej! Har inte lyckats hittat en liknande tråd så tänkte jag skulle fråga här.

Samtliga recensioner säger nu att samtal via headset inte fungerar på oneplus one. Vet någon om detta är nått som de kan uppdatera senare?
    Det ända med telefonen som inte verkar awesome so far!

Tack på förhand :)

2. NickeD
    Pie May 21, 2014

3. B4kken
    Lollipop May 21, 2014

4. NickeD
    Pie May 21, 2014

5. B4kken
    Lollipop May 21, 2014

B4kken , May 21, 2014 :
    Sant;) men om man lyssnar på musik och vill svara med hörlurarna(ilandsproblem om något!) så vore det ju nice att ha funktionen. Men, inget som kommer hindra mig från att köpa den:)

Last edited: May 21, 2014

6. Psicosis
    Marshmallow May 21, 2014

Psicosis , May 21, 2014 :
    Den har ju ett hörlursjack, det borde man väl nästan ta för givet att det ska funka även med en mikrofon. Funkar ju på alla andra android lurar.

Sockervinge likes this.
  7. B4kken
    Lollipop May 21, 2014

B4kken , May 21, 2014 :
    Jo, men vet att MKBHD eller Markus Brownie, exempelvis sa att det inte gick.. Tänkte om det var någon som visste om det är mjukvara eller hårdvara som gör det?

8. Psicosis
    Marshmallow May 21, 2014

Psicosis , May 21, 2014 :
    Okej, det var mer än vad jag visste :D. Jag har inte den blekaste, men det kanske någon annan har? Eller frågade någon det när dom körde sin AMA på Reddit kanske?

Sockervinge likes this.
  9. fueleh
    Honeycomb May 21, 2014

fueleh , May 21, 2014 :
    Känns juh som att det är en bugg som borde gå att fixa lite snabbt med en update.

10. Itson
    Ice Cream Sandwich May 21, 2014

11. aswe
    Jelly Bean May 23, 2014

aswe , May 23, 2014 :
    Borde väl kanske vara en sån sak som fixas iom den uppdateringen den 27e. kör ändå BT headset så ingen dealbreaker för mig (om det nu skulle vara så)

12. ArthurIsaksson
    Cupcake Jan 12, 2015

ArthurIsaksson , Jan 12, 2015 :
    Fick min telefon 2-3 veckor sedan, och märkte snabbt att det inte går att prata i mina Jays. Det klickar i lurarna och jag hör personen men personen hör inte mig. Headsetet fungerade med min s4 tidigare. Så är det fortfarande.

13. joens
    Lollipop Jan 12, 2015

joens , Jan 12, 2015 :
    Har använt original Samsung flera gånger men är ingen stor användare.

Min Mick strulade ett tag men kom på att det var ett inspelningsprogram som orsakade det men via headset gick det.

14. Rocky_MediuM
    Froyo Jan 12, 2015

Rocky_MediuM , Jan 12, 2015 :
    Kör med Xiaomi pistons och de fungerar i alla fall. Fast det är ju inget headset om man nu ska vara ärlig och det ska man ju vara ;)

15. B4kken
    Lollipop Jan 13, 2015

B4kken , Jan 13, 2015 :
    Oj vilken gammal tråd ni väckt upp :p visade sig ju bara vara hörlurar, med mick, som var anpassade efter iPhone/Apples standard. Så det varje ingen fara :p mina ajays +1(passande namn) funkar utmärkt, det är bara att hitta ett par där det står "works with android" så borde det inte vara nå problem.

16. Johan2
    Gingerbread Jan 16, 2015

Johan2 , Jan 16, 2015 :
    Är det någon mer som har problem med ett wakelock som uppstår efter att man använt kontrollerna på headsetet medan man typ lyssnar på musik eller podcasts? Min telefon förblir aktiv tills jag startar om den och "Android-system" drar onormalt mycket batteri efter att jag pausat med hjälp av headsetkontrollerna, riktigt irriterande.

17. j.ajrami
    Gingerbread Jan 23, 2015

j.ajrami , Jan 23, 2015 :
    Problemet är definitivt relaterat till mjukvaran, specifikt 44S. Mina Bose-lurar, som förvisso är anpassade till iPhone, funkade utmärkt (minus byta/pausa låt) innan uppdateringen. Nu funkar de att lyssna på musik med, men micen har lagt av. Samma med polaren Beats-lurar. LG-originalen som kom med min G Flex funkar dock. Fast ljudet i dem suger ju i jämförelse.
    Hoppas på en lösning i framtida uppdateringar.

18. mazyar
    Cupcake Feb 13, 2015

mazyar , Feb 13, 2015 :
    Jag använder JBL Syncrhros Reflect A och får problem ibland med att pausa/skipa låt eller svara på samtal.Ibland höjs volymen på musiken när man trycker för att pausa eller skipa låten. Knappen har ingen respons ibland, tänkte kolla om jag är ensam med detta problem eller ifall det finns någon annan som upplever detta oxå. Har även testar headset controller appar men det fixa tyvärr inte problemet.

För att avsluta samtal märkte jag idag att man tydligen behöver hålla in svarsknappen, klickar man på den under samtal så stänger man av micen istället vilket jag tycker är rätt så ologiskt.

Sen har jag även googlat en hel del om detta och kom upp med att nexus mobiler tydligen oxå har samma problem.

Den senaste uppdateringen 05Q hjälpte inte ett dugg heller, vilket de hade förklarat att den tydligen skulle göra.

Last edited: Feb 13, 2015