2
[Servizio Assistenza] Piccola ma importante esperienza

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Simone_Sola97
    Jelly Bean Sep 11, 2015

Simone_Sola97 , Sep 11, 2015 :
    Apro un thread che potete senza problema chiudere in qualsiasi momento o accorpare a uno similare, l'ho aperto nuovo per dargli visibilità in quanto è giustissimo parlare male e criticare qualcuno o qualcosa (sempre che si tratti di critica costruttiva) ma è altrettanto importante elogiare un servizio efficiente. Vi racconto questa breve esperienza col servizio clienti.

Mercoledì volevo utilizzare l'invito trovato al Pop Up Event a Milano per acquistare il OnePlus 2 assieme ad una StyleSwap Rosewood e ad un adattatore per la USB (rivelatosi non disponibile). Procedo quindi a cliccare su "Buy with an invite" nella sezione dedicata al OnePlus 2 del sito (facendo attenzione di essere nello store italiano) e ad inserire il codice riportato sull'invito cartaceo. Risulta essere non valido. Pensando ad un errore di battitura riguardo bene le cifre e le riscrivo, niente da fare. Controllo il BLOC MAIUSC, esco dal browser e cancello i dati di navigazione, riprovo ma niente da fare. L'invito, come riportato sulla tessera stessa, scade il 31 Dicembre 2015, quindi non si può pensare di essere fuori tempo massimo. Mi reco quindi nella sezione dell'account dedicata agli inviti e provo prima a claimare l'invito e poi a usarlo. Nulla da fare. Perplesso scrivo con cordialità al servizio clienti riportando tutti i dettagli e, in attesa di una risposta, ritento. Forse sbagliavo a digitare qualcosa e non me ne accorgevo, forse c'era un problema al server, forse alla connessione, forse stavo scontando un peccato, ma adesso l'invito viene claimato e noto che ho la bellezza di 30 giorni per usarlo. Poco interesse, completo l'ordine e verifico sia tutto giusto. Avverto il servizio clienti che il problema si è risolto da solo. Sono in attesa del pacchetto, attualmente.
    Che dire del Customer Care? Anzitutto, i miei messaggi sono arrivati alle 17.40 del 9 Settembre (non ora italiana) e ho ricevuto risposta l'11 Settembre alle 7.18. Neanche 48 ore di tempo (consideriamo i fusi orari e tutto, in aggiunta), e non ho insistito inviando messaggi per spronare la risposta. Aggiungo poi la grande cordialità e gentilezza di chi mi ha risposto, che oltre ad essere contento del fatto che il problema si sia risolto, mi ha anche dato delle informazioni utili quali i tempi di spedizione e mi ha confermato la ricezione dell'ordine. Vi allego la conversazione per intero, così potete anche capire i tempi necessari all'arrivo di OnePlus 2 a voi:

Sep 9, 17:24

Hello,
    I was present at your Pop Up Event in Milan on 31st July. In my bag filled with gadgets I have also found an invite (valid in the US, Canada and EU), that, as written on the "invite card" itself, can be claimed by 31st of December 2015. I'm trying to buy the 2 right now with this invite but I can't claim it. I've tried to insert the number directly when I make the order, but it didn't worked, so I tried to claim it first in the "Invites" section of the "OnePlus Account" and to proceed with the order after, but the result was the same, the invite can't be claimed. Of course I checked a lot of time if what I wrote was correct, but the invite is not claimable. Can you help me? Is there any possibility to use this invite? Thanks in advance. Best regards,
    Simone Sola

Sep 9, 17:40

Hello,
    The problem solved itself. I rewrote the code (that was correct also before) and the invite was claimed. Maybe it was only a problem with the connection or something like. Sorry for the ticket, it's possibile to close it. Thanks again and greetings,
    Simone Sola

Sep 11, 07:18

Hi Simon,

Good Day!

Welcome to OnePlus Global Customer Service! This is Josh and I'd be delighted to assist you.

We're sorry for causing such confusion since you've encountered a temporary error upon claiming your invite to purchase the OP2 device.

No worries at all for it appears to be somehow pushed through and you no longer be needing a new invite. :)

Upon checking the history of your purchase(s), you've successfully placed an order [1400444253] for a OnePlus 2 device which is now under pre-shipment processing already. :)

Just a quick courtesy heads-up though, since we're having a tight production schedules, please be advised we have different processing timeline for the month of September on different regions, there might be further delays for shipping.

We have an estimated total time of:

→8-17 business days for the entire standard shipping process.
    [5-10 business days for processing + 3-7 business days for delivery]

→7-15 business for express shipping process.
    [5-10 business days for processing + 2-5 business days for delivery]

This might get others disappointed but we would prefer informing everyone directly from us rather than for the fans to be aware the other way around.
    We're truly sorry for this inconvenience but rest assured, we're doing our very best to expedite every order. :)

Thank you for your kind understanding.

Let me know if you need anything else.

Kind Regards,
    Josh

Sep 11, 14:42

Hello Josh,
    Thanks a lot for your extremely kind and fast answer. I'm now waiting for my OnePlus 2, the temporary problem with the claim of the invite was not a problem, don't worry. Again, thanks a lot for your answer that is rich of details and for your kindness! It's now possible to close the ticket. Best regards,
    Simone Sola

Sep 12, 00:23

Hi Simone,

Thank you very much for taking such consideration remarkably well. :)

I will now close this ticket in the meantime.

Please don't hesitate to contact us if you have any other questions by opening a new one, we always look forward to provide you the best service you always deserve.

Have an awesome week ahead!

Warm Regards,
    Josh

mr.andrea80 and fairwar like this.
  2. pablomoreno
    Lollipop Moderator Sep 12, 2015

pablomoreno , Sep 12, 2015 :
    Ottimo non ti hanno SOLATO come si suolo dire.
    Tutto è ben l'invito che finisce ben.
    Se non ci sono aggiornamenti a riguardo chiudo, nel caso contatta qualcuno di noi taggandoci o in PM e provvediamo a riaprirlo.

Simone_Sola97 likes this.