0
Shipment on hold

1. HarryPlobber
    Cupcake Nov 27, 2017

HarryPlobber , Nov 27, 2017 :
    Så jeg bestilte min OP5T med priority shipping og var selfølgelig klar på den skulle komme her i dag (Mandag 27/11). Da den ankommer i KBH bliver den dog stoppet og nu er "Shipment on hold", nogle der ved hvor lang tid det kan tage? Så en anden tråd og han blev nødt til at købee den mere end en gang, ville jeg måske komme ud for at skulle gøre det samme?

Edit: der står det er en tilsynsmyndighed der tjekker står der, er det skat/told selvom den er fra Polen?

2. kaihp
    Jelly Bean Nov 27, 2017

kaihp , Nov 27, 2017 :
    Skat har ingen toldmæssige interesser i pakken, når den er sendt fra et andet EU land.

Jeg kan ikke forstå at LiIon batteriet skulle (stadig) være et problem - det burde have været løst af Oneplus for længe siden (ellers ville have mange skrigende kunder her på forumet hver dag).
    Det er rigtigt at DHL (og andre speditører) har nogle regler omkring batterier, men det løses normalt ved at (A) have nogle sikkerheds certifikater for batterierne, (B) begrænsning på hvor mange kWh batteri som sendes pr pakke (primært ved engros afsendelse), og (C) at Oneplus er noteret hos DHL som en "godkendt" afsender af batterier.

(Sovs: jeg var involveret i en sag med sending af produkter med LiIon batterier ml Europa og US - retur i foråret).

HarryPlobber likes this.
  3. HarryPlobber
    Cupcake Nov 27, 2017

Det regnede jeg heller ikke med - men kunne ikke rigtigt se hvad "tilsynsmyndighed" skulle være så skrev bare Skat/Told

4. HarryPlobber
    Cupcake Nov 27, 2017

Okay, skrev til DHL for at se om de kunne finde ud af hvad der holdte pakken, og de svarede at det var told der lige nu havde den og de ikke har en tidsramme for hvornår den bliver udleveret. Så må vel bare vente og se.

kaihp likes this.
  5. kaihp
    Jelly Bean Nov 27, 2017

kaihp , Nov 27, 2017 :
    Ah, det kan være at den er ramt af simpel statistisk udvælgelse af pakker til kontrol. Mon ikke den bliver frigivet i morgen.

HarryPlobber likes this.
  6. Mark Falsing
    Moderator Moderator Dec 4, 2017