0
Simkort Størrelse

1. Shamatix Gingerbread Jul 29, 2014

2. harforte Honeycomb Jul 29, 2014

3. Lenny87 Gingerbread Jul 29, 2014

Lenny87, Jul 29, 2014 :
    @Shamatix Ta forbi telenor, og få sådan et 3-i-1, der er tre størrelser i et kort, og så klikker du dem bare fra hinanden. :)

murphy55 likes this.
  4. dkscan Honeycomb Jul 29, 2014

dkscan, Jul 29, 2014 :
    Alternativt er der mange guider på nettet, der viser, hvordan man klipper et SIM til micro-SIM.

5. Cronick Froyo Jul 29, 2014

Cronick, Jul 29, 2014 :
    Dog at begynde at klippe sit Simkort til Micro-Sim er noget man skal være forsigtig med, så ville helere sige det er en tur forbi telenor er det vær.

Så er man også sikker på det virker :p

Shamatix likes this.
  6. Vinkel Jelly Bean Jul 29, 2014

Vinkel, Jul 29, 2014 :
    Som OnePlus skriver under deres Specifications og som de andre siger skal du have et Micro Sim. Telenor kan lave et nyt Micro Sim Kort til dig, på kort tid ;)

7. 2+2=5 Ice Cream Sandwich Jul 29, 2014

2+2=5, Jul 29, 2014 :
    I stedet for manulet at udmåle og klippe i simkort, kan man også bare købe en microsim cutter, et specialværktøj til den nette sum af 15 kr. og endda med fri fragt fra Kina (det kaan man knapt nok sende et brev for i DK): http://www.ebay.com/itm/221452944870

Det er en udstanser, som ligner en klipsemaskine, men hvor princippet minder mere om en hulmaskine, bare med et hul udformet som et microsimkort og en ramme til standard simkort rundt om, til korrekt placering i cutteren.
    Det tager typisk en 2-5 uger at få varer leveret fra Kina med standard post, så hvis du ikke har modtaget OPO endnu må man hellere bestille en cutter nu, så man får den inden en OPO. Kan man ikke vente så længe kan man evt. bestille en fra EU.

Teleselskaber tager typisk 100 kr. for et nyt simkort, så der er 85 kr. at spare.

Men alternativt er der nok også mange telebutikker/reperatører der har sådan en cutter liggende så de kan klippe kortet på stedet.

I de fleste nye standard størrelse simkort er der dog allerede en næsten usynlig rille til microsim, så man selv kan presse microsim kortet ud med fingrene fra et standart simkort. Har man allerede et af disse kort behøver man ingen værktøj til at lave det om til microsim.

Last edited: Jul 29, 2014

Kriger likes this.
  8. Kriger Eclair Aug 5, 2014

Kriger, Aug 5, 2014 :
    @2+2=5. Super fed guide, til hjælp for de fleste, kender en der har en sådan, og den virker bare, så nu mangler vi bare en ONE.

Kriger.

9. Tobberen Cupcake Aug 5, 2014

Tobberen, Aug 5, 2014 :
    Prøv at se på deres hjemmeside om du kan bestille et nyt miro-simcard derfra, ellers gå ned i deres butik. Så er du da sikker på at den virker og så er det jo ikke dit ansvar, da du jo ikke lige har rodet med det :)

10. Lodberg Eclair Aug 5, 2014

11. Simon kruse Froyo Aug 5, 2014

12. krellewill Gingerbread Aug 27, 2014

krellewill, Aug 27, 2014 :
    Hvis man er kunde hos Oister, så skal man lige være opmærksom på,a t de Simkort, som de sender ud er et kombinations-simkort, hvis ikke der er tale om et nano-simkort.

Min nuværende telefon er en Samsung Galaxy SII, og den bruger et "almindeligt" simkort, men der er mulighed for at klikke et lille stykke af simkortet ud, og dette stykke udgør et micro-simkort.

13. 2+2=5 Ice Cream Sandwich Aug 28, 2014

2+2=5, Aug 28, 2014 :
    Korrekt, jeg har næsten lige skiftet til Oister og fik et kombinations-simkort som kommer i
    Full-size SIM (kreditkortstørrelse), men kan presses ud i både Mini-SIM og Micro-SIM størrelse.
    Men jeg troede egentlig at alle mobilselskaber sender kombinations-simkort ud efterhånden, gør de ikke det?
    Her er et tilsvarende kombinationskort fra Telia som er trykket ud: http://en.wikipedia.org/wiki/Subscriber_identity_module

Der er vist meget få der stadig har en mobiltelefon der bruger Full-size SIM, det er helt tilbage fra da NMT og GSM standarderne konkurrerede, for dem der kan huske det.

Nano-SIM kan den dog ikke presses ud i så det kræver et andet SIM-kort. Grunden til at det ikke er lavet så man kan presse Nano-SIM ud af et kombinations-kort, er at Nano-SIM ud over at være mindre også er ca. 12 % tyndere end de andre kortstørrelser. Så Nano-SIM kortet er for tykt, hvis man presser eller skærer det ud af et større kort. Det er der mange der ikke er opmærksomme på, så det kan give problemer, hvis man selv skærer et Nano-SIM ud.
    Derfor er mobilselskaberne også nødt til at sende Nano-SIM ud som et selvstændigt kort.
    Men er Apple ikke også de eneste der anvender Nano-SIM ind til videre?

Full-size SIM (1FF), mini-SIM (2FF), micro-SIM (3FF) and nano-SIM (4FF)
    Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Subscriber_identity_module

14. Mads1000 Froyo Aug 28, 2014

Mads1000, Aug 28, 2014 :
    Jeg modtog et nyt SIM-kort fra Bibob for en uges tid siden for ligesom at forberede mig til at modtage en One. Det er som dit telia SIM-kort, men samtidig har de også forskåret til Nano-SIM. Om det så virker ift. den ekstra tykkelse, ved jeg af gode grunde ikke, da jeg kun har en olding af en SGS2.

Ikke så vidt jeg umiddelbart kan se. Ifølge denne link: http://www.phonearena.com/phones/compare/OnePlus-One,HTC-One-M8,LG G3/phones/8603,8242,8347 - ser det ud til at HTC One (M8) fx også bruger Nano-SIM.

2+2=5 likes this.
  15. krellewill Gingerbread Aug 28, 2014

krellewill, Aug 28, 2014 :
    uden at jeg på nogen måde har undersøgt det, så skulle det ikke på nogen måde komme bag på mig, hvis ikke Apple er de eneste, der bruger det.

De har for vane at have ting, der kun passer sammen med deres egne enheder - et andet eksempel på dette er opladeren til en del af deres mobiler.

Men dem om det - Hvad angår nano simkortet, så taler det jo Apples sag, at det er mindre og tyndere end både et almindeligt simkort og et micro simkort, så det giver mere fysisk plads i telefonen.

2+2=5 likes this.
  16. 2+2=5 Ice Cream Sandwich Aug 28, 2014

2+2=5, Aug 28, 2014 :
    Du har ret, HTC One M8 anvender også Nano SIM, som bliver placeret i en lille skuffe i siden:
    http://www.htc.com/us/support/htc-one-m8/howto/464858.html

Jeg undrer mig dog over at OnePlus som helt nyt selskab ikke også er hoppet med på Nano vognen fra start af. Kortet optager jo mindre plads, det betyder måske ikke noget i den nuværende model, men kan være afgørende i en fremtidig model og så er det mindre forvirrende for eksisterende kunder, hvis de ikke skal skifte kort til en kommende model. Det er lettere for kunder at acceptere de skal betale for et nyt SIM-kort, når de kommer fra et andet mærke, end når de skifter fra en model til en anden inden for samme mærke. Desuden er der alligvel nogen der kommer fra Nano SIM fra iPhone.
    Men OnePlus har vel bare genbrugt eksisterende hardware fra søsterselskabet Oppo.

Last edited: Aug 28, 2014

krellewill and Mads1000 like this.
  17. Niiadu Cupcake Sep 23, 2014