1
Speltråden(ej mobilspel)

1. Jesper1230
    KitKat Sep 7, 2014

2. Kenocerat
    Cupcake Sep 8, 2014

Kenocerat , Sep 8, 2014 :
    Själv lirar jag lite blandat, på senaste tiden har det blivit rätt mycket Brütal legend (friggin metal man!)
    annars så är det Borderlands 2. Kan knappt vänta på Pre-sequel!

3. ugvyfc
    Froyo Sep 9, 2014

4. Psicosis
    Marshmallow Sep 9, 2014

Psicosis , Sep 9, 2014 :
    Fick precis sms om att mitt PS4 med Destiny finns att hämta borta på min lokala ICA-butik. Vill någon lira får ni hojta! :)

5. hulabalua
    Ice Cream Sandwich Sep 11, 2014

hulabalua , Sep 11, 2014 :
    Själv lirar jag ps4 o kör blacklight, bf4, mm

6. Derica
    Cupcake Sep 24, 2014

Derica , Sep 24, 2014 :
    Har börjat spela Fable annaversary till PC sen det släpptes.
    Hade bara hört skit om det spelet innan jag bestämde mig för att själv testa, och det är lika kul som första Fable!

Vilket är förståeligt, eftersom det är första Fable, bara bättre grafik.

7. Sockervinge
    Lollipop Sep 24, 2014

Sockervinge , Sep 24, 2014 :
    Härligt! påtal om Fable, så har jag börjat lära mig spela mer på konsol, då jag annars suger ganska hårt på konsolspel förutom på typ bilspel där jag någorlunda kan hantera kontrollerna.. fast prövade Fable 2 då jag hört en del om det och tänkte att det verkar kul, dock kändes det väldigt "kort" jämfört med Fable, fast jag spelade iofs Fable TLC vilket gör det hela lite längre och kan vara det, men håller med om att det är roligt :D kanske ska ge mig på Fable Anniversary och ge det en chans ^^

8. Derica
    Cupcake Sep 24, 2014

Derica , Sep 24, 2014 :
    Det tycker jag verkligen du ska göra! Jag misstänkter att jag gillar Fable annaversary mycket på grund av all nostalgi då jag spelade orginalspelet när jag var liten, men det är ett riktigt kul spel med både lite humor och ganska svåra val beroende på vilken väg man vill gå :) Dock så är det ju ett vääldigt gammalt spel, så man får ha överseende om att det är lite begränsat vart man kan gå etc, trots att det är open world. Men är man beredd på vad man kommer få och inte förväntar sig något annat än just orginalspelet med bra grafik så är det riktigt underbart! Vad innehöll Fable TLC? Det kanske är inlagt i annaversaryn :) Jag kommer ihåg att jag inte klarade Fable när jag var liten för jag var för rädd att jag inte var stark nog att hämta ut mamman, så jag spenderade resten av tiden med att bara levla upp haha!

Det var så länge sen jag spelade Fable 2, kommer inte ihåg hur långt det var tyvärr :( men jag minns att jag gillade det väldigt mycket! Det enda Fable jag inte fastnat för var 3an av någon anledning :eek:

9. Sockervinge
    Lollipop Sep 24, 2014

haha! ja det var ganska läskigt! blir fortfarande lite rädd för det, men endå lite mysrädd numera :p

Jag gillar Fable för all nostalgi också! brukade sitta hemma hos en dåvarande klasskamrat som hade det och fick spela lite själv och tittade på när han spelade. :)
    det innehöll några extra quests och lite nya maps :) så att spelet fortsatte efter att man kastat masken/tagit på sig masken ^^ för Jack of Blades själ var kvar eller något sådant
    det verkar vara implementerat i anniversery! :) det verkar riktigt najs med den nya grafiken! mycket bättre än jag förväntade mig!

Jag gillar att det är lite mer frihet i Fable 2 men hela serien har något nostaligskt över sig :) blev avrådd från att spela trean däremot :p det är ju på gång Fable Legends eller vad det skulle heta :) det verkar lite spännande

10. Derica
    Cupcake Sep 24, 2014

Derica , Sep 24, 2014 :
    Haha det låter skithärligt ju! :D Det är sånt man tänker tillbaka till när man spelar spelen igen!
    Ja grafiken är riktigt skön! Jag vet många som inte gillar den, men det är orginalspelets grafik, med lite mjukare kanter, uppdaterad textur och bättre shading/lightning i princip :) Den videon var grym, där såg man ju precis skillnaden mellan första och anniversaryn!

Har inte läst mycket alls om Fable Legends faktiskt :eek: Spelsättet verkar vara lite annorlunda med att man inte styr karaktären på samma sätt utan verkar mer se ut som ett taktikspel. Får se om det blir kul eller inte! Skulle vara kul att spela multiplayer, kanske signar upp för att kunna prova betan :D

Bethesta har ju försökt göra Skyrim till ett mmo, och vad jag hört så har det inte gått speciellt bra. Nu gör de inte Fable till ett mmo direkt, men jag hoppas att de inte floppar utan att det fortfarande behåller charmen!

11. Sockervinge
    Lollipop Sep 24, 2014

ja precis! finns så mycket spännande på gång tror jag, det verkar intressant iallafall :)

Skyrim Online Totalfloppade :/ så får hoppas detta inte blir lika stor flopp, men tror de tänker till med tanke på just det :)

12. TheDoor
    Ice Cream Sandwich Sep 25, 2014

TheDoor , Sep 25, 2014 :
    Måste skaffa Anniversery hör jag :)
    Dock skaffa en konsoll som fungerar först med :(
    Har pillat lite mycket med mina haha

Sockervinge likes this.
  13. Derica
    Cupcake Sep 25, 2014

Derica , Sep 25, 2014 :
    Ja jag provade betan och då var det ganska likt Skyrim och jag blev faktiskt taggad på att köpa det, men allt eftersom jag provspelade så kändes det förhastat och som att det verkligen inte skulle fungera som mmo. Så verkar deras servrar krångla hela tiden haha

14. Derica
    Cupcake Sep 25, 2014

Derica , Sep 25, 2014 :
    Det släpptes för någon månad sen till PC på Steam, så bara att börja köra om du har en Xboxkontroller du kan koppla till datorn ;)

Sockervinge likes this.
  15. TheDoor
    Ice Cream Sandwich Sep 26, 2014

TheDoor , Sep 26, 2014 :
    Men då måste jag flytta datorn så jag får storskärm :)
    Och komma på mitt steamlösenord haha

Hellstrm likes this.
  16. ernt
    Honeycomb Sep 27, 2014

ernt , Sep 27, 2014 :
    Beställde nu Shadow Of Mordor, blir perfekt att lira fram till att FarCry4 kommer.

spode likes this.
  17. ernt
    Honeycomb Oct 5, 2014

ernt , Oct 5, 2014 :
    Satan vad roligt Shadow of mordor är, jag kan verkligen rekommendera denna pärla till spel. MISSA INTE!

spode likes this.
  18. Hellstrm
    Lollipop Oct 7, 2014

Sockervinge likes this.
  19. Jalle96
    Cupcake Oct 8, 2014

20. ernt
    Honeycomb Nov 15, 2014

ernt , Nov 15, 2014 :
    Snart dags för Far Cry 4, vilka ska lira? Och på vilket format?

NickeD likes this.