60
Spørg her i stedet for at åbne nye tråde

1. drmartin
    Lollipop Moderator Sep 10, 2020

kaihp likes this.
  2. jacob klausen
    Cupcake Sep 12, 2020

jacob klausen , Sep 12, 2020 :
    Hej, har fået ny skærm på min oneplus 6, men efter jeg hentede den på værkstedet kan jeg ikke låse den op. Jeg kan kun bruge oplåsningsmøsteret men den reagerer ikke når jeg rører skærmen. Jeg kan trykke på powerknappen og trykke på nødopkald så virker skærmen fint.Er der nogen der kan hjælpe?

3. NielsenDK66
    Cupcake Sep 21, 2020

NielsenDK66 , Sep 21, 2020 :
    Jeg købte en OnePlus 8 Pro og der stod 5G klar alle steder, men det var bare reklamegas! Telmore (som er på TDC's sendemaster) har oplyst at det IKKE er dem som er problemet, men OnePlus som har sovet i timen og IKKE opdateret deres software til at håndtere 5G. Nogle Samsung modeller kan allerede nu modtage 5G - og jeg som troede OnePlus var noget særligt og bruger imødekommende. Jeg er virkelig skuffet over den ringe support.

4. drmartin
    Lollipop Moderator Sep 22, 2020

drmartin , Sep 22, 2020 :
    Har du provet den seneste opdateringen?

5. NielsenDK66
    Cupcake Sep 22, 2020

NielsenDK66 , Sep 22, 2020 :
    Jeg kigger hver dag i håbet på at miraklet sker og OnePlus indfrier sinne 5G løfter.
    Jeg har version Oxygenn OS 10.5.12.IN11BA og der står systemet er opdateret.

6. kaihp
    Jelly Bean Sep 24, 2020

kaihp , Sep 24, 2020 :

Ifølge https://yousee.dk/mobil/mobiltelefoner/oneplus/ så skulle det være klar i slutningen af September (ikke Oktober som Telmore skriver. Ping @drmartin )

Meeeeen, dette er jo yousee/tdc, så jeg vil se det før jeg tror på det. Jeg bestiller uanset ikke 5G abonnement hos telmore før jeg har bekræftet at min nye OP8* virker på TDC's 5G net.

*) Fandt en 128GB udgave på tilbud hos elmutanten til 4.000Kr. Men de vil jo gerne af med OP8 nu hvor OP8T press date er sat.

Edit1: jeg kan anbefale at downloade Oxygen Updater fra Play store og på den til at holde dig orienteret, istedet for at klik-hamre på forumet for opdateringer. Med Oxygen Updater skal du ikke vente på den tilfældige tildeling af OS opdatering.

Edit2: Så vidt jeg kan se i 10.5.12 release tråden for OP8Pro (#443), så er der en 10.5.14 hotfix ude nu.

Last edited: Sep 24, 2020

Mark Falsing and drmartin like this.
  7. kaihp
    Jelly Bean Oct 9, 2020

kaihp , Oct 9, 2020 :
    @drmartin @NielsenDK66 @Mark Falsing

Jeg talte med Oneplus kundesupport i dag, og det de havde fået oplyst er at 5G support kommer sammen med Android 11 til Android 8/8Pro - forhåbentlig senere i Oktober. Dermed betyder det at v10.5.12 bliver den sidste Android 10 version til OP8.

Mark Falsing likes this.
  8. Mark Falsing
    Jelly Bean Moderator Oct 10, 2020

9. agrauballe
    Donut Oct 10, 2020

agrauballe , Oct 10, 2020 :
    Har installeret oxygen 11 på min oneplus 8 pro og kan bekræfte at både 5G, volte, og vowifi virker på TDC net. Har hallo.dk som operatør😊

kaihp and Mark Falsing like this.
  10. J1588082659938
    Cupcake Oct 12, 2020

J1588082659938 , Oct 12, 2020 :
    Efter update af min 8 Pro til Droid11, har jeg MEGA problemer med at sende SMS ?? andre som har samme problem ??
    Nogle gange sender den sms, andre gange står der bare "sender"... andre gange fejl på afsendelsen og aligevel siger folk ( nogle gange har folk modtaget min sms flere gange ) Virkelig ikke OK at noget så simplet ikke virker i Droid11.
    Jeg har YouSee mobil abb med 5g.

11. kaihp
    Jelly Bean Oct 12, 2020

kaihp , Oct 12, 2020 :
    Har du rootet eller twrp'et din telefon? - jeg havde meget underlige problemer på min OP8 da jeg forsøgte at lægge TWRP + root på den. Rigtig mange apps "hang" i lang tid når man startede dem. Da jeg gen-installerede Android 11 forsvandt problemet som dug for solen.

Har du evt prøvet at være inde under Settings > Apps > [SMS App] og slette cache for den specifikke app?

12. J1588082659938
    Cupcake Oct 12, 2020

J1588082659938 , Oct 12, 2020 :
    Jeg har ikke rootet eller andet med min Pro8+ bare alm OTA update til Droid11.
    Jeg har prøvet at slette sms cache ( Google sms app ) men det har ikke hjulpet på problemet !
    Nogle gange sender den sms, andre gange går der mange forsøg med at gensende sms før det lykkedes ?!
    Men samtidig med Droid11 er der også kommet 5g på min Pro8+, om det er sms app eller 5g net der driller...?
    Kan se google sms app sidst er opdateret 22/8-20 så tænker ( håber ) det kan afhjælpe problemet når den bliver opdateret ? eller YouSee får styr på deres 5g, eller One+ får en update til Droid11, eller...

13. kaihp
    Jelly Bean Oct 13, 2020

kaihp , Oct 13, 2020 :
    OK, jeg ville blot være sikker på at der var noget fra en rootning's process som var gået i fisk.

Det kunne være et forsøg værd at prøve en anden SMS klient. Jeg bruger selv Textra SMS og er rigtig glad for den, og jeg har ikke set de problemer du beskriver.

14. J1588082659938
    Cupcake Oct 13, 2020

J1588082659938 , Oct 13, 2020 :
    Jeg har i dag nulstillet telefonen for at være sikker på det ikke var gamle Droid10 data der drillede, men det hjalp ikke på problemet ! Har både brugt One+ SMS app og Goggle SMS app og får samme fejl i begge app's !
    Nogle gange kommer bliver sms'er ikke sendt og der står med rødt IKKE sendt klik igen for at sende beskeden igen !!
    Men nu har jeg lavet en del sms test med en kammi, og selv om jeg får den pågældene fejl hvor der med rødt står IKKE SENDT.... så ER sms'en blevet sendt !! Så alle smser bliver sendt, men nogle gange er den mega længe om at sende sms og melder så fejl SELVOM sms'en ER bleve leveret til modtager !!
    Det er i snit hver anden sms der går i fejl !! dog ikke fast men random...!
    Men det næste er så, at jeg er begyndt at modtage 2x ens sms fra AFSENDER af en sms !! Er sket nogle gange de sidste uger faktisk !! Sende problemet er først kommet efter update til droid11 / 5G !!
    Jeg tænker det er YouSee der har lidt problemer med at få rootet alt rigtigt rundt i deres kabler / udstyr samtidig med de upgrader alt til 5G...!
    Må prøve at give YouSee et ring en af dagene hvis det fortsætter...!?!?!?!

Dagens nyhed om mit SMS problem :)

15. kaihp
    Jelly Bean Oct 15, 2020

kaihp , Oct 15, 2020 :
    Jeg ville tage kontakt til Oneplus Support og høre om de kan hjælpe med dybere factory reset, evt at de har et tip.

Oneplus kundesupport i DK: 78759560.

16. Mark Falsing
    Jelly Bean Moderator Oct 15, 2020

Mark Falsing , Oct 15, 2020 :
    Jeg sideloadede A11 til min 8pro, og min sms crashede hver gang jeg prøvede at åbne det. Men fungerer uden problemer med Textra SMS
    EDIT: Nu fungerer SMS, og har ikke gjort noget som helst.

Last edited: Oct 17, 2020

kaihp likes this.
  17. BylleDK
    Froyo Oct 17, 2020

BylleDK , Oct 17, 2020 :
    Jeg har netop forudbestilt 8T, nogen der ved hvornår de bliver sendt afsted ?

18. kaihp
    Jelly Bean Oct 17, 2020

kaihp , Oct 17, 2020 :
    Fra OP8T købssiden:

Indtil på søndag er der "forudbestilling" så jeg formoder at de begynder at afsende fra mandag.

19. BylleDK
    Froyo Oct 17, 2020

BylleDK , via OnePlus 6 , Oct 17, 2020 :
    Tak 😀
    Kunne nemlig ikke finde et sted hvor der stod hvor længe man kørte med forudbestillinger.

20. Nsa204
    Cupcake Oct 18, 2020

Nsa204 , Oct 18, 2020 :
    Hej
    Jeg er ny bruger af Oneplus Nord og har problemer med at sende/modtage mms beskeder.
    Jeg har forsøgt at læse mig til mulie løsning på andre tråde men ingen lader til at dele hvordan tingene bliver løst. Jeg har forsøgt at lave nye APN indstillinger mv. men intet virker.

Jeg har forsøgt efter hver installation at sende et billede til mig selv som den heller ikke kan. (TELIA)
    Jeg har problemer med at sende til Iphone (3,YOUSEE) , Samsung (TELIA) og Oneplus (TELIA), dog kan jeg sende og modtage mms fra min arbejdstelefon som er en NOKIA (TELENOR).
    Jeg har haft telefonen genstartet et utal af gange efter hver installation af APN mv.

Der er to screenshots af to beskeder den ene er hvor jeg modtager en mms hvor jeg bare for af vide den er klar til download selvom mine indstillinger siger den skal det automatisk. Den snurrer bare uden at der sker mere.
    Samtidig prøver jeg at sende et billede men den skriver bare den sender i omkring 5 min hvorefter den kommer med fejlen som angivet på billede 2 (Ikke sendt. Tryk for at prøve igen)

Håber en har løsningen hertil.

Attached Files: