64
Spørg her i stedet for at åbne nye tråde

1. kaihp
    Jelly Bean Oct 19, 2020

kaihp , Oct 19, 2020 :
    Du har vel ikke tilfældigvis to SIM kort i telefonen? - I så fald skal du være opmærksom på at det kun er det aktive SIM kort (med data) som kan sende/modtage MMS'er.

2. agrauballe
    Donut Oct 20, 2020

agrauballe , Oct 20, 2020 :
    Har samme problem som dig, ved mig hjælper det at slå volte fra, selvom det er en træls løsning

3. J1588082659938
    Cupcake Oct 21, 2020

J1588082659938 , Oct 21, 2020 :
    Jeg har også selv haft held med at slå VoLTE fra ( Voice over LTE, men er det ikke kun på 4g at VoLTE virker? ), så ja jeg kan bekræfte det også virker på min One+ 8 Pro :)
    Efter jeg har slået VoLTE fra så flyver sms'erne afsted uden fejl.
    Jeg fik ringet til YouSee og de fortalte mig at der var en del Huawei og OnePlus kunder som havde problemet med at sende sms.
    Så jeg tænker det forhåbentlig bliver fixet i den først kommende Droid11 update.
    Så indtil videre lever jeg uden VoLTE :)

kaihp likes this.
  4. kaihp
    Jelly Bean Oct 21, 2020

kaihp , Oct 21, 2020 :
    VoLTE virker på 4G (som egentlig hedder LTE = Long Term Evolution) og 5G. Jeg har 5G abb på min OP8 og det er først med OOS11 at jeg har set VoLTE virke. Men mine SMS & MMS'er har altid fløjet afsted.

En enkelt ting: har du sat begrænsning for størrelsen på MMS'er? hvis den står til "ubegrænset" så prøv at sætte den ned til fx 200KB og se om det gør en forskel. Jeg forsøgte lige at sende et 3.3MB billede som en MMS til mig selv, og det kom frem som et 800KB billede. Dette på Telmore/TDC

5. Nsa204
    Cupcake Oct 22, 2020

Nsa204 , Oct 22, 2020 :
    Nej det har jeg ikke, har forsøgt alt så valgte at prøve med en nulstilling. Det har umiddelbart løst problemet. Dog er det en træls løsning og jeg skal nu konfigurer alt på nyt.

kaihp and jan guldager like this.
  6. J1588082659938
    Cupcake Oct 23, 2020

J1588082659938 , Oct 23, 2020 :
    Tak for info :) Jeg var ikke klar over at VoLTE også virkede på 5G, troede kun det var en 4G ting da LTE kom med 4G
    Ang. begrænsningen på MMS så kan jeg ikke finde nogle indstillinger jeg kan ændre på ?!?
    Men måske du kan guide mig lidt på vej :) Eneste jeg kan finde om MMS settings er under adgangspunkter men ikke noget med størrelsen man kan ændre der ?

Jeg har også YouSee abb dog en OP8Pro

7. kaihp
    Jelly Bean Oct 23, 2020

kaihp , Oct 23, 2020 :
    Det ser ud til at man ikke kan sætte dette i Oneplus' Messenger app, men hvis du bruger Textra, så er det Settings > MMS > Carrier Send Limit.

Men det burde virke. Telmore kører jo på samme netværk som Yousee. Skumle.

8. LarsBukholt
    Cupcake Nov 2, 2020

LarsBukholt , Nov 2, 2020 :
    Har en OP 8 Pro med seneste opdatering af Android 11/Oxygen BETA 3 og er kunde ved Telmore.

Jeg har et problem med at sende SMS. Afsendte SMS'er går altid igennem (uanset om det er sms til Android eller iOS), men jeg får ofte (ikke altid) fejlmeddelelsen: "Ikke sendt. Tryk for at prøve igen."

Jeg har fået skiftet simkort, tjekket APN indstillingerne, slettet/genopsat netværksindstillinger, tjekket SMSC telefonnummeret og prøvet at deaktivere VoLTE. Alt er som det skal være, men får stadig fejlen.

Nogen bud på hvordan jeg løser dette lille men dog irriterende problem?

Last edited: Nov 2, 2020

9. kaihp
    Jelly Bean Nov 3, 2020

kaihp , Nov 3, 2020 :
    Google er begyndt at rulle RCS (Rich Communication Services) ud, og det kunne muligvis være derfor. Har du prøvet en anden SMS klient, fx Textra (den bruger jeg selv på OP8 & Telmore, og det fungerer upåklageligt for mig).

Det er rent skud i tågen, for brugeren @J1588082659938 har/havde samme problem som dig.

10. LarsNK
    Froyo Nov 4, 2020

LarsNK , via OnePlus Nord , Nov 4, 2020 :
    Skal vi formode at der først bliver åbnet op for 5G på Nord i DK når den modtager Android 11?
    Har 5G abb igennem Callme men mangler reelt 5G under foretrukne netværkstyper.

11. kaihp
    Jelly Bean Nov 6, 2020

kaihp , Nov 6, 2020 :
    Ja det lyder som en rimelig antagelse, da OP8 først fik 5G med Android 11.

12. LarsNK
    Froyo Nov 6, 2020

13. Pejk
    Cupcake Nov 9, 2020

Pejk , Nov 9, 2020 :
    Vi har 2 OPNord i famililen og efter sidste OP opdatering er begge telefoner begynd at have problemer med at sende SMS.
    Afsendte SMS'er ser ud til ikke altid at gå igennem (uanset om det er sms til Android eller iOS), men jeg får ofte (ikke altid) fejlmeddelelsen: "Ikke sendt. Tryk for at prøve igen." Men hvis jeg kontakter modtager har de fået SMS'en.

Vi modtager også den sammen SMS flere gang 3-7 gange som regel.
    Nogen der ved hvad der sker eller hvordan man fixer det?

Telefon selskab: Telmore

14. J1588082659938
    Cupcake Nov 10, 2020

J1588082659938 , Nov 10, 2020 :
    Jeg bruger Google SMS da jeg bruger funktionen med at ses og skrive sms fra min pc :) har samme problem med OnePlus sms app og Goggle sms app.
    Efter der kom en update til Droid11 for et par dage siden tænkte og håbede jeg at problemet var løst, men nej... stadigvæk samme problem med afsendelse af sms hvis jeg aktivere VoLTE !!
    Men kan ud af denne tråd se er der er flere der har problemer med sms, så jeg håber der snart kommer styr på det, OnePlue eller YouSee eller hvem der skaber problemet...???

15. J1588082659938
    Cupcake Nov 10, 2020

J1588082659938 , Nov 10, 2020 :
    Helt samme problem jeg har med min OnePlus 8Pro ( Droid11 ) !
    Det har afhjulpet problemet på min telefon, ved af detaktiver VoLTE ! Måske det også virker hos dig ? :)

16. Mark Falsing
    Moderator Moderator Nov 10, 2020

Mark Falsing , Nov 10, 2020 :
    Jeg havde også problemer med SMS da jeg først fik Droid11 opdateringen, app'en lukkede så snart jeg prøvede at åbne den, men problemet forsvandt af sig selv kort tid efter, og fungerer helt fint nu.

drmartin likes this.
  17. Macfide
    Cupcake Jan 1, 2021

Macfide , Jan 1, 2021 :
    De herrer :)
    Godt nytår. Håber alle ti fingre er intakte og hjerne er skarp :)
    Jeg har en One Plus 8. Jeg havde!! en mappe på skærmen, indeholdende mine spil app's. Jeg kom til at swipe på mappen ( opad, hvis det har nogen betydning) og nu er mappen væk. Mine spil er stadig i tlf. De er ikke slettet eller noget. men app ikonerne er væk og jeg har prøvet på alle mulige måder at få dem tilbage på skærmen. Kan jeg ikke!

Skal jeg virkelig afinstallere spillene og hente dem igen, eller...

Mvh.
    Ralph Ibsen.

18. kaihp
    Jelly Bean Jan 5, 2021

kaihp , Jan 5, 2021 :
    Hej Ralph,

Jeg overlevede forstadsfædrenes årlige fyrværkerikrig, med både fingre, hænder, øjne og hørelse intakt, tak.

Nej, du behøver IKKE at geninstallere spillene :)
    Jeg ved ikke rigtig hvad der er sket med din swipe-up (måske til papirkurv), men for at lave en ny mappe med spillene skal du lave nye genveje for spillene én for en. Her er hvordan jeg ville løse opgaven i Nova Launcher:

1. Find det første spil på App-listen, tryk-og-hold på den så den bliver tilbudt som en genvej, og drop den et passende sted på din (home) skærm.
    2. Gentag for den næste app, men drop den OVENI det første spil. Nu bliver der dannet en mappe.
    3. Fortsæt til alle spil er i mappen.
    4. Giv mappen et passende navn.

Mark Falsing and drmartin like this.
  19. YannickNie
    Cupcake Feb 15, 2021

YannickNie , Feb 15, 2021 :
    Hej folkens.

Har haft OnePlus i nogle år efterhånden.
    Min seneste, en OnePlus 7T pro, har problemer med MMS registrering.

Jeg kan sagtens både modtage og sende billeder og beskeder over 160 tegn. Der sker dog det, at jeg 24-48 timer senere modtager en besked med ordlyden: "Du har modtaget en ny MMS fra +45 xx xx xx xx. Du kan se beskeden på siden https://findmms.tdc.dk"
    Og ca. en måned senere tikker den så ind fra +4597200 "Dine beskeder slettes efter x dage.Log ind på https://findmms.tdc.dk for at se dem inden da."
    Ovenstående sker på både arbejds- og privatnummer (kører dual sim)

Jeg har fejlmeldt det til min operatør flere gange, og nu er de så vendt tilbage med at det er et OnePlus problem.

Nogle der ved hvad der kan gøres?
    På forhånd tak

20. kaihp
    Jelly Bean Feb 15, 2021

kaihp , Feb 15, 2021 :
    Du skal være opmærksom på, at hvis du kører dual-sim, så kan du IKKE nodtage MMS'er på det sekundære SIM kort. MMS'er skal modtages/sendes via mobil-data, så WIFI adgang hjælper ikke noget.

Det er der ikke særligt mange (ej heller hos YouSee) som ved.

Ja, jeg har selv haft problemet :rolleyes:

F1615791936751 and drmartin like this.