3
Stora tillbehörstråden

1. Slangfil
    Gingerbread Aug 11, 2014

2. Lehto
    Froyo Aug 12, 2014

Lehto , Aug 12, 2014 :
    Hur lång tid tog det för er att få dessa Nillkin 9H tempered glass från kina via ebay?
    Stod för mig mellan 25Aug å 15e Sept... Känns inte som jag hinner få den innan telen...

3. Limpzon
    Froyo Aug 12, 2014

Limpzon , Aug 12, 2014 :
    Fick just hem mitt svarta Diztronic tpu matte black case från Diztronics egna hemsida (beställd i fredags). Känns som ett gediget och bra fodral, kanske aningen lite löst sittandes vid kanterna men annars verkar det felfritt! :)

4. kallekula33
    Lollipop Aug 12, 2014

kallekula33 , Aug 12, 2014 :
    Mitt tog drygt 1 mån att få hem. Jag beställde i förväg för att ha ett tillhands MEN jag hann få min OPO tidigare. Väntade tålmodigt nästan 1 vecka att börja använda den pga detta. Nog inte många som gjort som jag ;).

david.s likes this.
  5. spode
    Ice Cream Sandwich Aug 12, 2014

spode , Aug 12, 2014 :
    :) Väntade några dagar innan jag fick skärmskydd också. Kliade bra mycket i fingrarna då hehe.

6. Lehto
    Froyo Aug 12, 2014

Lehto , Aug 12, 2014 :
    Är rädd för att det kommer bli samma sak här...

7. henriquelindau
    Gingerbread Aug 12, 2014

8. joens
    Lollipop Aug 12, 2014

joens , Aug 12, 2014 :
    Jag har kört 1v utan skärmskydd nu och monterade det idag.
    Ett Nillkin 9H som jag sabbade vid monteringen så en hörnet ligger inte emot helt.

Tänkte köra det så och tycker jag det fungerar bra så köper jag ett nytt.
    Hade mitt på ca 2v då det gick via flygplan.

Måste säga att om jag inte fått det liiite snett och försökt göra om det så var det TipTop.

Lite rundade kanter på sidorna och man märker det mest vid högtalaren.

Gillar man sånt så är det hur bra som helst.

Edit.

Köpte ju även det lilla flipcovern som många gjort och är inte mycket för det överlag men tänkte testa. De två gör sig nog bra ihop då kanten på flipcovern ligger ganska jämnt med Nillkinglaset.
    Så vill man skydda sin telefon är det nog vettigt.

Kommer som sagt köra på detta några dagar och gillr jag glaset köper jag 1-2nya.
    Packningen det kom i var ju skitbra! Kändes snudd på premium.

Last edited: Aug 12, 2014

TheDoor likes this.
  9. flurka
    Jelly Bean Aug 13, 2014

flurka , Aug 13, 2014 :
    Jag har ett rött Nillkin Frosted shield och ett Nillkin nano anti-burst 9H skärmskydd download_20140813_164553.jpeg

aaahlberg, drmartin and ettplus ett like this.
  10. JonasL
    Gingerbread Aug 13, 2014

JonasL , Aug 13, 2014 :
    Jag fick hem Nillkin 9h skärmskydd i måndags och är riktigt nöjd med det! Väldigt enkelt att installera och helt utan bubblor.

Jag fick även hem en sån här skyddsram idag: http://www.ebay.com/itm/13125043380...eName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Först när jag hämtade ut paketet trodde jag att jag hade blivit lurad för den var bar en stor frigolitkub som inte vägde någonting. Men som tur var låg skyddet där i PLUS en liten skruvmejsel och 4 extra skruvar! Tycker verkligen det är värt de 45kr som jag betalade för det.

Känslan när ramen sitter på mobilen är väldigt bra måste jag säga. Det är rundade kanter så man skär inte sönder händerna på dem. Den är ganska tunn faktiskt så mobilen blir inte så mycket bredare än innan vilket är ett plus. Negativt är väll att volymknappen inte har så bra feedback när man trycker på den, låsknappen har dock det, och det ser lite konstigt ut uppe och nere på mobilen för att OPO redan har en silverkant som syns lite när man har ramen på.

Här är lite bilder (dock inga när den sitter på mobilen eftersom jag inte har något att ta kort med förutom min OPO)
    Skruvmejseln med 4 skruvarna:
    Och till sist den suspekta frigolitlådan som det kom i:

david.s, spode, JoachimJ and 3 others like this.
  11. TheDoor
    Ice Cream Sandwich Aug 13, 2014

TheDoor , Aug 13, 2014 :
    Där kom bilderna :)

12. JonasL
    Gingerbread Aug 13, 2014

TheDoor likes this.
  13. JoachimJ
    Gingerbread Aug 14, 2014

JoachimJ , Aug 14, 2014 :
    Heh. Hade litet mer meck med att sätta på det, men intrycket är superbt! BRA SKYDD, helt enkelt!

14. JoachimJ
    Gingerbread Aug 14, 2014

Vad är din åsikt angående silverkanten som syns lite; Skulle det vara bättre med en ram i annan färg, t.ex. svart? Eller tänker man mindre på det om det är silver på silver?

TheDoor likes this.
  15. JonasL
    Gingerbread Aug 14, 2014

JonasL , Aug 14, 2014 :
    Det skulle nog passa bättre med en ram i antingen silver eller svart, helst silver tror jag.

JoachimJ and TheDoor like this.
  16. JoachimJ
    Gingerbread Aug 14, 2014

Tack för info. Beställde en i silver nu. Är inne på att lösa det konstiga utseendet genom att täcka telefonens egna silver med nogsamt tillskuren svart eltejp eller 'snäll' (lätt att ta bort) svart färg.

JonasL likes this.
  17. JonasL
    Gingerbread Aug 14, 2014

JonasL , Aug 14, 2014 :
    Ja det kan nog fungera men jag tror att det inte komma märkas så mycket om du har en ram i silver.

JoachimJ likes this.
  18. swepavlo
    Eclair Aug 16, 2014

swepavlo , Aug 16, 2014 :
    Vad kostar frakten när man beställer från amazon.co.uk?

19. Lobwedge
    Gingerbread Aug 17, 2014

Lobwedge , Aug 17, 2014 :
    Amazon bjuder ofta på frakten men eftersom dom som säljer därifrån är från kina och Hongkong så kan det ta tid, men du kan lika gärna få det på ett par dagar!

20. pbv302
    Marshmallow Aug 17, 2014