71
Svensk medlemslista för invites

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. J0han
    KitKat May 9, 2014

J0han , May 9, 2014 :
    Kölistan stängd - invitesystemet slopat för OnePlus One

Läs gärna mer om detta på OnePlus blogg:

Open Sales for the OnePlus One, Forever

Originaltext sparas tills vidare:

På grund av att antalet invites i omlopp stigit samtidigt som intresset för denna kölista har avsvalnat rekommenderar jag alla att istället spana in trådarna med invites som dyker upp i forumdelen "svenska invites". Där är det "först till kvarn" som brukar råda.

Var vänlig och starta ej nya trådar för att visa intresse. När det väl finns invites som delas ut kommer det upp nya trådar.

Ny uppdateringsmetod för listan!

Från och med nu är det inte längre att skriva i tråden som gäller för att skriva upp sig på listan. Vi har nämligen övergått till att istället föra in allt via ett Googleformulär som är kopplat till listan! Du som redan skrivit upp dig på det gamla sättet står förstås fortfarande kvar på listan och behöver inte oroa dig!

Framtida statusuppdateringar (invite erhållen, telefon levererad osv) görs även de genom formuläret.

Läs gärna igenom de två första meddelandena i tråden som också är uppdaterade. Självklart kommer texten att poleras ytterligare för att innehålla så mycket efterfrågad information som möjligt.

Har ni några frågor är det bara att fråga på!

VARNING: Beställ inte telefonen genom någon annan medlems konto!

https://forums.oneplus.net/threads/...nagon-annan-medlems-konto.99768/#post-4872821

Inledning

Som ett första steg att bringa någon ordning på det här med invites har jag påbörjat en fin liten medlemslista. Syftet är att alla vi här på den svenska delen av forumet ska samarbeta för att kunna sprida dessa trevliga ting mellan oss så snabbt och effektivt som möjligt.

Åtagande

Har man skrivit upp sig på listan är tanken att man ska dela med sig med de andra här på listan. Det vill säga att om man får en invite så ska man, vare sig man ligger högt upp eller långt ner på listan, dela med sig i turordningen listan är sorterad i.

Genom att samarbeta och skicka vidare invites enbart via listan kommer vi nå ut till så många här på forumet så snabbt som möjligt. Följer vi inte normen utan ger bort våra invites på annat håll kommer den här processen bli extremt långdragen och tiden för var person att få sin invite kommer öka drastiskt. Det är alltså till allas fördel att man inte bryter åtagandet det innebär att få tag på en invite genom denna lista.

Intresserad?

Det är förstås viktigt att du till en början läser igenom allting i det här meddelandet. När du läst och förstått allt är det bara att bege sig till listans kärna. Du skriver nämligen upp dig på listan genom att fylla i ett tillhörande Googleformulär. Instruktioner för hur detta går till hittar du förstås direkt i formuläret.

Det är även direkt genom Googleformuläret du numera sköter det mesta som har med dina invites att göra:
    1. Skriver upp att du vill stå med på kölistan.
    2. Skriver upp vem du skickat dina utdelningsbara invites vidare till.
    3. Bekräftar att du fått din OnePlus One levererad.
    4. Meddelar att du beställt telefonen.
    5. Meddelar att du blivit rödmarkerad på listan pga att du missade att använda din invite innan det var för sent. Du önskar därför ett nytt försök och kommer självklart vara redo den här gången!

Länk till formuläret

https://docs.google.com/forms/d/1BFrZTBIWXrb3hsrjH7Qp_AS6gGgLWMUmeuFGiyupCqg/viewform

Länk till invitelistan

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1v5J3foLkYtZKB3tKRTVakXbh6lRteHzFvrkZNx5W4Ek/edit#gid=0

Äntligen fått din invite?

Grattis! Du är snart en lycklig ägare av en OnePlus One. Glöm inte att uppdatera invitestatus direkt i Googleformuläret till listan!

Har du invites att dela ut?

Härligt att höra! Till alla er som sitter på invites ni vill dela med er av så fort som möjligt kommer här en lista på de som står först i tur samt en liten indikation på hur pass troligt de är att de svarar på ett potentiellt privat meddelande!

Mer information om hur du sköter detta på ett smidigt sätt kommer senare.

Frågor?

Det finns en hel del fler svar i mitt meddelande nedan så läs gärna igenom det noggrant. Hittar ni inte svaret till någon fråga ni känner är viktig får ni gärna ställa en fråga här i tråden eller skicka ett privatmeddelande direkt till mig så ska jag försöka lägga till det.

Sist men inte minst: håll er till topic, tack!

Last edited: May 19, 2015

dezt, Castwebb, MatSanity and 68 others like this.
  2. J0han
    KitKat May 9, 2014

J0han , May 9, 2014 :
    Frågor och svar

Hur länge är invites giltiga?

Personliga invites du får direkt från OnePlus (från exempelvis tävlingar och i form av early supporter invites) är i de flesta fall giltiga i 24 timmar. Utdelningsbara invites som du får efter att du köpt telefonen har du 3-7 dagar på dig att dela ut. Dessa invites dyker inte upp någon viss tid efter beställning, utan delas ut när det finns telefoner på lager.

Hur många invites får jag att dela ut?

Normalt sett får du tre st utdelningsbara invites. Antalet invites kommer till en början vara i mindre kvantiteter, men ökas gradvis i och med att produktionen trappas upp.

Var hittar jag min(a) invite(s)?

Vanliga personliga invites direkt från OnePlus kommer enbart till mailen du skapade ditt OnePlus-konto med. Dina utdelningsbara invites dyker dock upp både i mailen och på ditt OnePlus-konto. Skulle du missa dessa kommer det stå "expired". De kommer alltså inte bara försvinna.

Hur ser jag till så att jag att jag kan ta emot en invite?

När du börjar närma dig toppen på listan rekommenderar jag att logga in på forumet minst en gång per dygn, alternativt se till så att du har full kontroll på mailen ditt konto är kopplat till. Detta för att göra det enkelt för folk som vill dela med sig av en invite till dig, för vem vill dela invite till någon som aldrig hör av sig?

Glöm inte att vitlista *@oneplus.net så att era invites inte hamnar i spamfiltret! Privata meddelanden (med t ex inviteförfrågan från andra snälla medlemmar som vill dela med sig av sin invite till er) skickas via boom@oneplus.net. Personliga invites direkt från OnePlus skickas från account@oneplus.net.

Hur lång tid måste jag vänta?

Det är många som vill ha sig en egen OnePlus One - något som man snabbt förstår när man tar en titt på hur lång kön är. Vid skrivande stund är listan fylld med 1500 personer. Av dessa är vi 700 st som fått varsin invite och sedan köpt telefonen. Resterande 800 väntar lika ivrigt som du.

Eftersom antalet utdelningsbara invites vi har att dela ut ökar ju fler hjälpsamma individer vi är på listan samtidigt som OnePlus producerar fler och fler telefoner kommer kötiden att minska med tiden som går. Hur lång tid väntan är på för just dig är svårt att sia om, men om det bränner i fickan och du har lite tid över rekommenderar jag att hålla koll på det internationella forumet samt sociala medier så som Google+, Twitter och liknande.

Genom att delta i olika sorters tävlingar och andra invitegrupper har du en större chans att få din efterlängtade invite inom en rimlig tid - räkna dock med att lägga ner en del tid på detta. Att starta trådar och skriva enbart för att "tigga" invites är nämligen inte tillåtet och leder inte till någon invite.

Håll gärna koll på forumdelen "contests" på det internationella forumet också. Just nu har ni exempelvis möjlighet att delta i OnePlus nya tävling där de delar ut 10 000 st invites. Sista tävlingsdag är 25 augusti kl 12:00 så passa på medan ni har chansen!

Summer Shots Contest - Invites and T-shirts Inside

Hur sorteras listan?

Placering på listan baseras i första hand på registreringsdatum, men eftersom det är så många som registrerat sig nu på sistone sorteras den även i andra hand med avseende på meddelandenummer i den här tråden. Numret man tilldelats under kolumnen "#" motsvarar turordning på listan.

Varför har jag blivit rödmarkerad? (aka "hjälp, jag missade min invite!")

De enda personerna på listan som rödmarkeras och klassas som "inaktiva" är de som redan fått en early supporter invite direkt från OnePlus för att sedan inte höra av sig över huvud taget. Det är alltså inte någon som hamnat där pga de inte loggat in på länge, inte skrivit några meddelanden eller något sånt.

Har man missat sin early supporter invite blir man alltså först rödmarkerad och hamnar på "fryslistan", dvs man får ingen ny invite förrän man meddelat att man lever och faktiskt vill ha en invite. När man väl gjort det hamnar man dock först i kön igen så då är det bara att vara redo för snart smäller det.

Till alla er som står med på den här delen av listan: snälla, uppdatera er invitestatus genom att fylla i formuläret! Är det så att du inte sett till någon invite trots att inkorgen kammats ren är det viktigt att kolla in skräpposten samt inställningarna för spamfiltret. Mer om detta under rubriken "Hur ser jag till så att jag att jag kan ta emot en invite?" en bit längre upp på den här sidan.

Länkar till officiell information

Invites in September
    The OnePlus Invite System [Updated May 9]
    2014 Q2 Production Update [Updated May 6]
    [FAQ] Frequently Asked Questions about the OnePlus One

Last edited: Aug 29, 2014

3. pjm1891
    Ice Cream Sandwich May 9, 2014

pjm1891 , May 9, 2014 :
    Snyggt att du bara skrivit in JA på dig själv under önskar invite :D
    Bra jobbat @AzuriaN får tacka dig, trodde detta var hans uppgift.
    Bara inte den där @Carl kommer och roffar åt sig plats nummer 1 nu.

Medelis and aswe like this.
  4. J0han
    KitKat May 9, 2014

J0han , May 9, 2014 :
    Nu är det två stycken "ja:n" nerskrivna med fetstil och versaler (bättre än brak och dunder). Visst skulle man med allra största säkerhet kunna skriva JA på allihopa, men då förlorar man ju hela poängen med att ha med den kolumnen över huvud taget. Bara att invänta svar :D

5. pjm1891

pjm1891 , May 9, 2014 :
    Kolla vem du skrev på, jag vill också vara med :(
    Nu såg jag din ändring i realtid! Voodoo!

6. J0han
    KitKat May 9, 2014

J0han , May 9, 2014 :
    Jo, men vi fick ju detta som svar så tänkte att det var dags att få igång det hela. Det som är bra med Google Drive är ju att man kan vara flera som hjälper till :)
    Hahaha, ja du lite vindögd så här sent kanske. Fokus på noggrannhet nu då!

7. AzuriaN
    Lollipop May 9, 2014

AzuriaN , May 9, 2014 :
    KUNG!! För jävla bra jobbat!! Självklart vill jag vara med här å få en invite!

EDIT: Skulle bara skriva detta så ingen mer råkar tacka mig, inte jag som gjort denna lista. Så tacka @J0han för arbetet! :)

Last edited: May 9, 2014

MyLittleStridshingst and J0han like this.
  8. maakusj
    Jelly Bean May 9, 2014

pjm1891 likes this.
  9. Tiiii86
    Cupcake May 9, 2014

10. coscast
    Cupcake May 9, 2014

11. Wibe
    Gingerbread May 9, 2014

Wibe , May 9, 2014 :
    Jag är gärna med. Sätt Ja i kolumnen vill ha invite ;)

Edit: såg att jag redan var på listan. :) Antagligen från andra tråden. Man tackar!

12. dalton

13. J0han
    KitKat May 9, 2014

J0han , May 9, 2014 :
    Att skriva om man är intresserad av enbart 64 GB-varianten eller vilken som av de två alternativen kanske är ganska viktigt att lägga till eller vad säger ni? Fixar till det när jag kommer hem ikväll :)

¨gbgeka and Jesper1230 like this.
  14. LOEVTRAE
    Froyo May 9, 2014

15. Hock
    Froyo May 9, 2014

16. m1cke
    Jelly Bean May 9, 2014

Shiparamba likes this.
  17. ernt
    Honeycomb May 9, 2014

ernt , May 9, 2014 :