71
Svensk medlemslista för invites

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hexad
    Froyo Aug 12, 2014

hexad , Aug 12, 2014 :
    Eftersom ingen av de jag frågade igår hört av sig (utom en som redan fått invite) så gör jag som så att första som är reggad i maj får inviten.
    Inviten går ut klockan 17 idag.
    Svarar ingen från maj innan klockan 15 har jag en från juni på g. Vill dock följa listan, så hojta till i PM majreggade personer!

LiqRem likes this.
  2. TheDoor
    Ice Cream Sandwich Aug 12, 2014

TheDoor , Aug 12, 2014 :
    Nu är det dags för nästa del av väntan :)
    Tack så mycket man bugar och bockar.

denisk, Kallix, sajb and 1 other person like this.
  3. Lehto
    Froyo Aug 12, 2014

Lehto , Aug 12, 2014 :
    Skulle nästan uppdatera här med folk som inte svarar/t så slipper alla som får invites försöka kontakta personer som inte är intresserade/ej aktiva så får dem själva sedan uppdatera med att dom är aktiva när det behagar dem.

LiqRem and Aspegren like this.
  4. Aspegren
    Froyo Aug 12, 2014

Aspegren , Aug 12, 2014 :
    Håller med!

5. Psicosis
    Marshmallow Aug 12, 2014

Psicosis , Aug 12, 2014 :
    Alla får en förr eller senare...

Leif E-son likes this.
  6. SirHitman
    Gingerbread Aug 12, 2014

SirHitman , Aug 12, 2014 :
    Det kanske skulle finnas ytterligare en kolumn där man markerar hur många gånger personen inte svarat så att nästa person kan hoppa över dom?

LiqRem and gstening like this.
  7. gstening
    Eclair Aug 12, 2014

gstening , Aug 12, 2014 :
    Låter som en bra ide, dock bör ju den kolumnen vara ändringsbar av alla och man får lita på att det inte missbrukas

8. Psicosis
    Marshmallow Aug 12, 2014

9. Psicosis
    Marshmallow Aug 12, 2014

SNÄLLA, om ni har förslag på hur listan kan förbätrass, PM:a @J0han, @Jesper1230 eller mig istället för att diskutera det här i tråden! Det är svårt att gå igenom den som det är. Man behöver inte flera sidor diskussioner också...:(

10. SirHitman
    Gingerbread Aug 12, 2014

Om det går göra så att endast kolumn är ändringar så skulle det fungera. Annars kanske det går skriva här i forumet vilka man skickade meddelande till och sedan vem som svarade (alternativt i PM till någon som kan uppdatera listan).

11. SirHitman
    Gingerbread Aug 12, 2014

Japp tar det i PM med Johan. Eftersom det inte finns någon edit knapp så fick det bli en ny post.

12. mtz
    Cupcake Aug 12, 2014

mtz , Aug 12, 2014 :
    Hej, Jag vill skriva upp med för en 64GB
    Tack och bock!

13. Zyxszs
    Froyo Aug 12, 2014

Zyxszs , Aug 12, 2014 :
    "Knock, knock"
    "Who's there?"
    "Your new Phone!"
    Japp, jag har fått min nya telefon! :D

Trorkel, denisk, LiqRem and 5 others like this.
  14. jakeinzehlake
    Froyo Aug 12, 2014

jakeinzehlake , Aug 12, 2014 :
    Älskar och gå in och kika på google docs och se att det går skit långsamt med invites men allt fler skriver upp sig dag för dag.

Tar det lång tid att få invites efter man har köpt telefonen eller ger inte folk tillbaka till kön? Pay it forward!

15. J0han
    KitKat Aug 12, 2014

J0han , Aug 12, 2014 :
    Jag har även funderat över att (röd)markera de som står överst (säg 30-50 st eller ett lämpligt antal beroende på den takt invites delas ut i). Jag skickar sedan ett PM till dem med info om att det snart är dags osv och inkluderar en länk till ett formulär där de kan fylla i sitt medlemsnamn och på så sätt bekräfta att de fortfarande är intresserade. När intresset bekräftats ändras deras status på listan och nu har vi helt plötsligt enbart de som verkligen är redo att ta emot en invite i toppen.

På så sätt borde man slippa större delen av problematiken med inviteutdelning och kan återgå till att skicka invite direkt till användaren utan att behöva dubbelkolla att personen i fråga är redo. Gäller det invites som måste användas med extremt kort varsel kan det dock fortfarande vara bra att höra av sig som tidigare, men förhoppningsvis får man svar snabbare...

Fördelen med detta gentemot rapporter direkt i tråden eller någon ny kolumn i listan som kan missbrukas är att detta är enklare att hålla koll på för oss alla. Är det någon som vill hjälpa till att starta ett formulär eller har andra tips är det fritt fram, annars fixar jag det senare. En tanke är att lägga till email (då behöver man inte krångla med PM utan kan skriva in rätt emailadress på en gång och sedan ha inviten låst till den mailen i 24h). Jag vet dock inte riktigt om detta verkligen gör det hela så mycket enklare?

beppe1124, crushers, Jcoboy and 5 others like this.
  16. sajb
    Donut Aug 12, 2014

sajb , Aug 12, 2014 :
    Jag tycker det låter som en bra idé, dock så flyttar det ju till stor del arbetet från dem/oss som har invites till er som administrerar listan. Tack för arbetet ni lägger ner, oavsett hur du väljer att göra!

17. Psicosis
    Marshmallow Aug 12, 2014

18. Psicosis
    Marshmallow Aug 12, 2014

Listan uppdaterad t.o.m. detta medelande.

Fortsätt gärna skriva om ni får invites och vem ni får dem ifrån. Samma gäller för er som delar invites vidare till någon i listan. Detta är viktigt!
    Och ännu en gång, håll diskusioner, gratulationer och annat dylikt till ett minimum!

Psicosis

19. snörök
    Cupcake Aug 12, 2014

20. filipk73
    Cupcake Aug 12, 2014