2
Tänker ni köpa One plus One direkt?

1. Davve95
    Froyo Apr 17, 2014

Davve95 , Apr 17, 2014 :
    Hej!

Tänkte att det behövdes liva upp lite i den svenska delen..

Tänker ni köpa One plus One direkt när den släpps?..

Jag funderar på det, men kanske är bäst att vänta(?).
    Pga om det kanske blir något fel, som man inte vet om direkt när man köper den.
    Svårt att förklara dock..

Haha känns även jäkligt weird å skriva på Svenska eftersom jag hänger mest på Engelska forum.

Kegge and dennisfors 1 like this.
  2. Gorynytj
    Lollipop Apr 17, 2014

Gorynytj , Apr 17, 2014 :
    Hej Dave!

Tror det blir ett köp direkt, hade tänkt testa den och se hur jag gillar den. För det priset är den svår att stå emot! Har även tankar på Find 7, kanske blir att köpa bägge och se hur det blir senare..

3. predator920
    Ice Cream Sandwich Apr 17, 2014

predator920 , Apr 17, 2014 :
    Jag har haft precis samma tankar som dig! Priset och den spec som presenterat är en oerhört lockande kombination.. Håller bara tummarna att man får en invite direkt för att kunna köpa en så fort som möjligt!

4. keke
    Honeycomb Apr 17, 2014

keke , Apr 17, 2014 :
    Jag är faktiskt helt överens med det Gorynytj skriver. Find 7 är min "backoutplan" om jag inte gillar det jag ser den 23e, men just nu så har jag ingen anledning att inte gå all in på OPO när den släpps.

5. J0han
    KitKat Apr 17, 2014

J0han , Apr 17, 2014 :
    Ja, för mig blir det köp direkt. Det är inte för inte man har lurkat på det här forumet sen i februari :)

Davve95 likes this.
  6. Davve95
    Froyo Apr 17, 2014

Davve95 , Apr 17, 2014 :
    Känns som man inte kan motstål, kanske blir ett köp endå direkt.
    Den är ju inte så dyr, helt perfekt pris!..

Antar att det inte kommer bli något fel ändå när den släpps (förhoppnigsvis).
    Det går väl ändå så på grantin antar jag isfåfall(?).

7. predator920

Hälften av det roliga med en ny telefon är ju att få testa och se hur den fungerar innan någon annan gör det ;) Ännu mer intressant med första telefonen från ett nytt företag!

Davve95 likes this.
  8. Gorynytj
    Lollipop Apr 17, 2014

Barnsjukdomar brukar ju finnas, dock släpper inte 1+1 så många exemplar som Samsung tex. Så tror de är lite mer noggranna.

Sen så finns alltid garantin som sagt

Davve95 likes this.
  9. Davve95
    Froyo Apr 17, 2014

Davve95 , Apr 17, 2014 :
    Blir nog ett köp direkt då! :).

10. Gorynytj
    Lollipop Apr 17, 2014

Och du var tvungen att quota precis innan jag hann ändra typot :(

Fördelen med priset är att om du i framtiden skulle vilja byta telefon, så tror jag inte att telefonen har sjunkit så mycket i procent så som Samsung, HTC etc. Nästan lite mer likt Apple här tror jag men även Nexus-serien som är lite mer stabila i prisnedgången.

Davve95 likes this.
  11. pjm1891

pjm1891 , Apr 17, 2014 :
    Beroende på hur invite systemet fungerar så blir det nog köp direkt ja. Vi på svenska delen får hålla ihop så vi snabbt får invites.

Adelsen and maglar2014 like this.
  12. predator920

Tycker personligen att det känns oerhört betryggande att det är Cyanogen Inc. som står för mjukvaran. Har själv haft betydligt mindre problem med CyanogenMod än med den stock firmware som funnits på de telefoner jag har haft hittills.

J0han likes this.
  13. keke
    Honeycomb Apr 17, 2014

keke , Apr 17, 2014 :
    Ja, Cyanogen + två års mjukvarusupport är ju rejäla plus. Hoppas bara att kameraappen är omgjord/uppdaterad. Den suger i Cyanogenmod och det vore slöseri att ha kvar den med tanke på kamerasensorn.

predator920 and J0han like this.
  14. J0han
    KitKat Apr 17, 2014

J0han , Apr 17, 2014 :
    Tyvärr inte många företag som har prickfria produkter och man kan ju därför gissa på att ett nystartat företag har ännu svårare för att uppnå en så kallad "perfekt produkt" med en smidig utrullning. Hur som helst får man i sådant fall hoppas på att det är något som är enkelt åtgärdat, exempelvis mjukvaruproblem där det räcker med att skjuta på en uppdatering.

Problem med byggkvalitet skulle annars vara det man skulle var mest oroad över när det kommer till nystarter. Med OnePlus bakgrund och allt de skrivit om kvalitetstester o dyl. känner jag mig dock inte alls oroad över det. Jag äger själv en del produkter ur Nexus-serien och där kan man tyvärr däremot i en del fall verkligen känna av att de haft kvalitetsproblem. Mjukvaruproblem (egentligen i allmänhet på Googles produkter) kan man ganska snabbt koppla till det faktum att inga tredjepartstester utförs utan Googles filosofi är att utvecklarna själva testar sina produkter.

Davve95 and predator920 like this.
  15. predator920

Tror däremot att ett nytt företag som OnePlus har mer att förlora på att inte göra en bra produkt från början. Jämfört med t.ex. Samsung så har de inte samma pengar att röra sig med och drabbas värre av ett bakslag. Jag tror därför att det kan vara en fördel med ett mindre och nystartat företag.

16. J0han
    KitKat Apr 17, 2014

J0han , Apr 17, 2014 :
    Med tanke på allt snack om kameran har de sannolikt lagt en del krut på det. Om du missat det: igår släppte Google sin kamera-app på Google Play. Kompatibel med enheter som kör KitKat. Äntligen råder begreppet "what you see is what you get". Det har jag verkligen stört mig på tidigare.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.GoogleCamera

keke likes this.
  17. Gorynytj
    Lollipop Apr 17, 2014

Är inne på ditt spår predator, tror detta kommer bli riktigt bra faktiskt.

18. J0han
    KitKat Apr 17, 2014

J0han , Apr 17, 2014 :
    Precis. Därför kvalitetstester är viktigare, vilket också känns som en av deras grundpelare.

19. predator920

Förhoppningsvis så är den appen bättre än den tidigare (har inte haft chans att testa den själv). Den tidigare appen var på många punkter under all kritik.

Rätta mig om jag har fel, men försökte inte Cyanogen med att göra en egen kamera-app för ett tag sedan? Har för mig att denna inte gick så bra (?)

20. J0han
    KitKat Apr 17, 2014

J0han , Apr 17, 2014 :
    Jo, Focal heter den. Finns fortfarande på Google Play men verkar vara övergiven. Aldrig provat den heller. Googles nya kamera är nog ingen tiopoängare direkt men har inte heller testat den i någon större utsträckning (installerade för att kolla in användarinterfacet men har inte tagit några foton) så kan inte uttala mig om det. Där får vi läsa kommentarerna på Swedroid m fl. istället :)

https://play.google.com/store/apps/details?id=fr.xplod.focal