0
tappad mobil, fryser fast

1. hexad
    Froyo Mar 5, 2015

hexad , Mar 5, 2015 :
    Tjena!

Tappade min mobil idag rakt ned i asfalten med skärmen först. Hade som tur var skärmskydd som tog hela smällen och sprack. Inte en skråma på skärmen när jag tog av skärmskyddet, skönt tänkte jag. Den klarade sig!

Det gjorde den dessvärre inte, mobilen laggar numera fast..
    Lyckats starta den för att föra över alla bilder till datorn samt gjort en factory reset. Håller jag den som vanligt så funkar allt utan problem men så fort jag lägger den i liggande läge fryser den fast...
    Går inte att starta om eller så, får vänta en halvtimme och då går den att stänga av och sen tar det någon timme innan den går att starta igen...

Är det något med digitizern som knasar? Går det att ordna själv?
    Hittar ingen som fått liknande problem efter att ha tappat telefonen så tänkte höra om någon varit med om något liknande?

Tack för hjälp :)

2. Lindvallen
    Cupcake Aug 24, 2015

Lindvallen , Aug 24, 2015 :
    Då jag inte får starta egna trådar för risk för SPAM så använder jag mig av denna tråd.

I helgen så var jag ute och rörde mig på en 5 km sträcka, OCH tappade min oneplusone i asfalten.
    Med skärmen nedåt så där blev en spricka rakt över.

Om jag nu trycker på en ETTA så blir det en FYRA o.s.v

Hade så klart velat ha en oneplustwo men det verkar inte bli så för där är ju bara 900 000 före mig i kön.

Kan någon säga mig om det är kört eller kan man laga skärmen? Tacksam för all information ni kan ge mig. Jag har ingen kunskap själv.

Jag kan mycket om kärlek och kvinnor men ingenting om telefoner och reperationer.

Min mejl om ni behöver nå mig, [email protected]

//Göran

3. timebandit
    Oreo Aug 24, 2015

timebandit , Aug 24, 2015 :
    Att skärmen fryser fast beror nog tyvärr på skärmen. Man kan tyvärr inte bara byta digitizern så det är hela skärmen som byts då.
    När min skärm blev defekt efter ett byte så spökade digitizern innan allt lade av. Det laggade och bilen uppdaterades bara när man pekade på skärmen osv.

Jag skulle våga säga att det går att laga mobilen utan problem men visst man vet ju aldrig. Garantera går ju inte men skulle bli mäkta förvånad.

Allt går att ordna själv. Det är inte så svårt att byta skärmen om man är van vid lite verktyg och småpill. Skärm köpes på eBay och liknande ställen.
    Annars vill OP gärna ha ca 1400SEK för att byta skrämen(inte helt orimligt pris dock).

Se mitt föregående svar. Tror det bara är att byta skärmen. Antingen via OP eller själv eller annan firma i Sverige.

Min mobil ramlade av taket på bilen och landade med skärmen ner och blev överkörd. Orkar inte dra den historien igen bara :p
    Så här såg min mobil ut efter att ha blivit överkörd. Blev lite tryckmärken på insidan men inget som gick sönder. Därför är jag väldigt övertygad om att era går att laga :)
    IMG_3711.JPG

NickeD likes this.
  4. svenix
    Honeycomb Aug 24, 2015