0
trasig skärm... var köpa ny?

1. markus9312
    Froyo Apr 24, 2015

markus9312 , Apr 24, 2015 :
    Någon som har något tips? Hittar självklart massa från Kina men om frakten är gratis har det 3 veckor, och med DHL kostar sen 400kr för att jag bor i en "remote area".. finns det ingen i EU? Tips på andra fraktförslag?

2. Psicosis
    Marshmallow Apr 24, 2015

3. markus9312
    Froyo Apr 25, 2015

4. timebandit
    Oreo Apr 25, 2015

timebandit , Apr 25, 2015 :
    Finns mängder på eBay och A l iExpress. Annars har du Vifocal.

Köpte min på Ali jag.

NickeD likes this.
  5. markus9312
    Froyo Apr 25, 2015

markus9312 , Apr 25, 2015 :
    Inte för att låta dryg, men har du läst trådstarten? Jag hittar massa i Kina men frakten verkar ligga på 400kr p.ga AT jag bor i "remote area", jag tänkte om det är någon som har tips på om någon säljer inom EU eller typ USA, eller om någon har tips på något annat snabbt fraktsätt från Kina som är OK prissatt och inte tar 3 veckor.

6. timebandit
    Oreo Apr 25, 2015

timebandit , Apr 25, 2015 :
    Då fortsätter jag på ditt spår för att inte låta dryg. Du vet väl om att eBay INTE enbart är Asien väl? :)
    Tyskland och England är bra länder att köpa ifrån och vad jag vet så ligger dessa fortfarande i EU? :D :D

Du skriver "remote area" men vart exakt ligger detta? Blir ju svårt att ens kunna leta fram en säljare om man inte vet vart den skall skickas?
    Men det handlar mycket om på vilka ord du söker på för att få rätt träffar.
    Är det så illa att du verkligen måste få DHL eller annat att köra hem det så kanske du får börja leta alternativ till att få det skickas till någon annan nära dig som du sedan får åka och hämta upp?

Jag köpte min från Kina och frakten tog 2 veckor och kostade 600:- totalt, till Sverige.

Hittar du ändå ingen bra säljare osv så prova söka på Google och se om du hittar någon säljare i EU till bra pris.
    Annars rekommenderar jag verkligen att kolla hos gubbar borta i XDA forumet. Där brukar jag göra mina förfrågningar och fördjupningar innan jag gör något :)

Edit: Om det är så att det alltid blir så dyrt att skicka dit du bor så kanske man borde överväga att kolla med OP om man kan köpa en skärm av dom och få en "original" skärm eller skicka den till dom. Man kan få ut lite pengar på hemförsäkringen också(om man nu bor i Sverige).
    Men annars är det faktiskt bara att betala och se glad ut dessvärre.

Last edited: Apr 25, 2015

NickeD and Psicosis like this.
  7. markus9312
    Froyo Apr 25, 2015

markus9312 , Apr 25, 2015 :
    Hm OK, missade att du skrev ebay :) har iaf sökt där men hittade bara en som var i England och det var endast digitizer. Bor i Sverige, men långt upp i norr. Beställer nog med billig frakt istället, har inte så mycket tid att pilla i mobilen dom närmsta veckorna iaf.