1
Tv-serier

1. tjakarlsson
    Cupcake Jul 29, 2015

tjakarlsson , Jul 29, 2015 :
    Har inte läst genom tråden någonting men kan väl ändå säga några som jag tycker om!

* Prison Break - Sjukt bra serie, men synd bara att de andra säsongerna inte kan uppnå den nivån som första hade..
    * Breakout Kings - Tyckte den var riktigt bra, synd det bara blev två säsonger.. liiiite pb stuk i den.
    * The Walking Dead - Aaaasgrym, även om femte säsongen inte riktigt höll måttet.. hoppas på en bra sjätte säsong!
    * Vänner - Jag behöver inte ens förklara mig
    * How I Met Your Mother - Lite copy paste av vänner kan jag (och många andra) tycka, men tycker ändå att den var värd min tid alla 9 säsonger
    * Breaking Bad - Lite halvkonstig story, men åh vad bra den var!
    * Desperate Housewives - Komedi, drama, skvaller, kärlek, vänskap, familj, vänner, gott mot ont, hämnd och så mycket mer.. allting i en enda serie. Perfektion.
    * Suits - Harvey Specter, en av de sexigaste karaktärerna genom serietiden IMO.
    * Supernatural - Allting händer på en och samma gång, det är alltid spännande och nagelbitande.
    * Grey's Anatomy - Tycker den är så bra för att jag fäst mig vid karaktärerna, dock gick den överstyr vid sådär 6-7 säsongen (tror det var kring då). Trots det är jag en trogen följare och väntar på 12 säsongen!

Andra serier jag annars tycker om: Arrow, Gotham, The Big Bang Theory, Orphan Black, Under The Dome, Welcome To Sweden, Ghost Whisperer, Sherlock och Fresh Prince. osv.

Angående American Horror Story.. ödsla inte din tid på att titta på säsong 2. Seg början, dålig story och man fattade ingenting. Däremot är säsong 3 himla bra!!

Gör bara bara aldrig misstaget att se Pretty Little Liars!!!

2. absalehs
    Gingerbread Jul 29, 2015

3. m1cke
    Jelly Bean Jul 30, 2015

dudukun likes this.
  4. pvi
    Froyo Aug 1, 2015

pvi , Aug 1, 2015 :
    Jag har sett alla avsnitt hittills, var mer exalterad över den i början men tycker det har lagt sig lite nu när man "börjar komma in i det". Riktigt bra serie enligt mig än så länge samt att Rami Maleki är en jävla gud som skådis.

ernt and m1cke like this.
  5. dudukun
    Gingerbread Aug 1, 2015

dudukun , Aug 1, 2015 :
    Har förvisso bara sett första avsnittet. Men jävlar i en låda! Musiken! Jag vill äga soundtracket. Omedelbums.
    Påminner en del om Deus Ex HR.

m1cke likes this.
  6. ernt
    Honeycomb Aug 2, 2015

ernt , Aug 2, 2015 :
    Första avsnittet är asbra, även 2&3 är bra, sen dalar det lite, men nu med avsnitt 6 så är det på topp igen, avsnitt 6 var pure gold !!!!
    Kul med en svensk med i serien :)

pvi likes this.
  7. pvi
    Froyo Aug 2, 2015

pvi , Aug 2, 2015 :
    Håller helt med dig! Kul att det blir lite mer "flippar" med nya kopplingar osv. Hoppas bara det inte flyter iväg allt för långt och blir för komplicerat så man inte hänger med...
    Verkligen, kul att han snackar svenska i vissa repliker också :)

8. MikeyMakes
    Gingerbread Aug 12, 2015

rikard.w likes this.
  9. rikard.w
    Eclair Aug 13, 2015

rikard.w , Aug 13, 2015 :
    Någon som har koll på om det kommer/har kommit någon bra sci fi serie? Har ej lyckats hitta någon själv.

10. Sockervinge
    Lollipop Aug 17, 2015

Sockervinge , Aug 17, 2015 :
    Doctor Who

fyrdahl and NickeD like this.
  11. fyrdahl
    Gingerbread Aug 17, 2015

fyrdahl , Aug 17, 2015 :
    Behövde något att se efter att ha marathontittat på Sons of Anarchy. Blev tipsad om Peaky Blinders (finns på Netflix). Utspelar sig i Birmingham anno 1920 och likheterna med SoA är slående. Ett kriminellt gäng ledd av en idealistisk yngling som vill tjäna legitima pengar. Serien har till och med en egen Gemma Teller.

12. Nissejacke
    Froyo Aug 17, 2015

Nissejacke , Aug 17, 2015 :
    Har sett fem avsnitt så länge. Tycker det är en ganska nyskapande serie. Lite trist med mycket fokus på droger men samtidigt något som kan vara en sanning i dagens samhälle. Och även fast något avsnitt kan vara något svalare/tristare så händer det ändå något cliff hanger-aktigt som gör att jag vill se nästa avsnitt. Alltid en eller annan oväntad vädning.
    Om den lever upp till hypen? Jag fick höra om den här serien lite på bakvägar från en kompis i England och ingen annan i min vänkrets hade hört talas om den - så för mig var den inte hypad innan! :)

m1cke likes this.
  13. rikard.w
    Eclair Aug 18, 2015

14. rikard.w
    Eclair Aug 18, 2015

rikard.w , Aug 18, 2015 :
    Har försökt komma in i Dr Who några gånger men fastnar aldrig riktigt i den, vet inte varför. kanske ska göra ett nytt försök då.
    Men visst finns det en äldre orginal och sedan en nyare remake?

15. Sockervinge
    Lollipop Aug 18, 2015

Sockervinge , Aug 18, 2015 :
    Jag förstår dina försök, i början fastnade jag inte heller men jag fortsatte att titta, det är nog inte förrän i 11e doktorn som jag egentligen fastnade och nu är jag helt fast :p
    Dock har jag inte sett "old who", men det stämmer att det finns en äldre som lades på is på typ 70-talet (tror jag det) och som fick en återupplivning 2005 som sedan dess har fortsatt :) men konceptet från gamla och nya bygger på samma grej, En timelord som reser runt i sin blåa låda framåt och bakåt i tiden samt besöker olika planeter osv :p

16. rikard.w
    Eclair Aug 18, 2015

rikard.w , Aug 18, 2015 :
    Ah ja men då ska jag försöka ge mig in i serien får se om det fastnar. Tills arkiv x börjar köras igen hehe

Nissejacke and Sockervinge like this.
  17. gamsurslick
    Honeycomb Aug 20, 2015

gamsurslick , Aug 20, 2015 :
    De serier jag har följt nu på sistone är:
    Supernatural
    Grimm
    American Horror Story
    Fringe
    Being Human
    Reaper

18. JerdaN
    KitKat Aug 30, 2015

JerdaN , Aug 30, 2015 :
    Sista fyndet jag gjort i serie-träsket är Narcos, en serie om Pablo Escobar som släpptes på Netflix i fredags. Rekommenderas!

zinokad, asthenia and rikard.w like this.
  19. zinokad
    Gingerbread Sep 7, 2015

zinokad , Sep 7, 2015 :
    En annars händelselös helg förgylldes med den här fantastiska serien!

JerdaN likes this.
  20. fmagnusson
    Cupcake Sep 7, 2015

fmagnusson , Sep 7, 2015 :
    Modern family, the office (us), whitecollar, lie to me, blacklisted, big bang theory, silicon valley. finns väll egentligen hur många bra serier som helst