1
Väntan är över! Cyanogen OS 12 är här!

1. J0han
    KitKat Apr 14, 2015

J0han , Apr 14, 2015 :
    Prova att se vad som händer om du söker efter uppdateringen på nytt. Kan vara så att installationen avbröts pga filen var korrupt eller något sånt (därför det är bäst att ladda ner via ett stabilt nät).

2. muli1993
    Cupcake Apr 14, 2015

Attached Files:

3. Johan2
    Gingerbread Apr 14, 2015

4. rgm01
    Donut Apr 14, 2015

rgm01 , Apr 14, 2015 :
    Jag tycker skärmen blivit mer avlång på något sätt efter uppdateringen... Är dpi annorlunda i COS12?

Attached Files:

5. conny1985
    Gingerbread Apr 14, 2015

6. dalton
    Ice Cream Sandwich Apr 14, 2015

dalton , Apr 14, 2015 :
    +1 på den.

Rikky and Emelie like this.
  7. Liquid0
    Froyo Apr 14, 2015

Liquid0 , Apr 14, 2015 :
    Uppdateringen finns redan där så det händer inget nytt förutom att jag får möjligheten att försöka installera den igen då. Skulle väl vara om jag raderade den nedladdade filen och försökte igen för det är inte omöjligt att den kan ha blivit korrupt, har en hel del packet loss på uppkopplingen även om det ju egentligen inte ska ställa till med problem.
    Har du koll på vart i systemet jag hittar filen så jag kan radera den?

8. J0han
    KitKat Apr 14, 2015

J0han , Apr 14, 2015 :
    Vet inte var i systemet OTA-filen sparas men du kan ladda ner filen manuellt och följa guiden jag skrev om du vill:

9. Liquid0
    Froyo Apr 14, 2015

Liquid0 , Apr 14, 2015 :
    Hans verkar vara rootad vilket min inte är men annars låter problemet likartat.
    Om jag läser tråden rätt så verkar han ha löst det genom att flasha "bredvid" så får ta en titt på @J0han ;s guide, tankar zipen nu men får nog bli morgondagens huvudvärk att fortsätta.

Men vad i hela friden är twrp? TeamWin Recovery Project, inget som jag ska behöva bry mig om alltså.

10. Hampa_D
    Jelly Bean Apr 14, 2015

Hampa_D , Apr 14, 2015 :
    Nöjd? Nja inte direkt, random fc och hängningar. Delayed lock funkar inte lila så det inbyggda skräpet. Frågan är om jag inte ska gå tillbaka till cm11s i stället.....

NickeD likes this.
  11. J0han
    KitKat Apr 14, 2015

J0han , Apr 14, 2015 :
    Det är en custom recovery. Inget du behöver bry dig om nej. Är inte mycket mer avancerat än ett par klick (ladda ner filen direkt på telefonen, boota till recovery (stäng av telefonen och starta den sedan genom att hålla ner volym ner + power), "apply update", rensa cache, klart!

Har precis uppdaterat från OxygenOS utan krascher än så länge iaf. Standardtemat var dock oerhört fult mer eller mindre rakt igenom och jag höll även på att bli galen på att jag inte kunde logga in på mitt CM-konto. Det visade sig dock att man på Cyanogen OS ansluter sig till ett Cyanogen-konto. Vi som tror oss ha haft ett sådant konto sedan tidigare har i verkligheten ett CyanogenMod-konto - inte samma sak. Bara att skapa ett nytt konto alltså.

NickeD likes this.
  12. grief
    Gingerbread Apr 14, 2015

grief , Apr 14, 2015 :
    Äntligen kom det, men huuuuuuuur får jag av vibrationen så telefonen blir helt tyst? Blir galen!

13. dalton
    Ice Cream Sandwich Apr 14, 2015

dalton , Apr 14, 2015 :
    Svarar själv. Stänger man av wifi så syns dom. Det var ju självklart ;-)

14. matsjak
    Eclair Apr 14, 2015

matsjak , Apr 14, 2015 :
    Om man kör en inofficiell 11S, kan man uppgradera med OTA då tro? Fick uppgradering XNPH05Q innan till men vågade inte köra den, det kändes inte nödvändigt heller då.

15. spikenikistan
    Donut Apr 14, 2015

Nangi likes this.
  16. bjornsveding
    Froyo Apr 14, 2015

bjornsveding , Apr 14, 2015 :
    Håller med om att standardtemat är hemskt. "Modern"-temat tycker jag var OK - det fick bli det till och börja med.

Jaha - det är ett nytt konto för Cyanogen. Det förklarar min förvirring - jag var också säker på att jag hade ett konto och det köpte inte telefonen alls. Att förstå vad cyanogen håller på med är väl däremot fortfarande ganska svårt...

CM12S eller COS12 eller vad den nu ska kallas verkar klart bra i alla fall!

17. rmhq
    Gingerbread Apr 14, 2015

rmhq , Apr 14, 2015 :
    Ingen OTA här, men jag laddade ner zipen och flashade det själv. Det tog en stund (uppdaterade recovery också) men gick smärtfritt. Det som tog tid vad "Optimeringen av appar 1 av 304" - men där får jag väl skylla mig själv som samlar på mig appar.

Tack för all hjälp i tråden!

Jag har dock lite frågor:

Det ser inte ut som att jag har root nu efter att jag installerade CM OS 12. När jag installerade igenom TWRP och då frågade den om jag ville ladda SuperSU, vilket jag gjorde. Jag har testat med appen Rootchecker, men den säger att den har problem med att hitta om jag är rootad eller ej. *Edit - Fattade inte att jag behövde installera appen också, via google-appstore*

Vågar jag mig på att ändra DPIn med texdroider_dpi eller ej? *Edit - testade och det fungerade*

Jag har läst att Xposed installer inte fungerar, fast jag har kvar allt jag hade på mobilen innan jag uppdaterade. Vågar jag inte använda dessa appar nu då?

Tack på förhand.

Last edited: Apr 15, 2015

18. dalton
    Ice Cream Sandwich Apr 15, 2015

dalton , Apr 15, 2015 :
    Screenshot_2015-04-15-09-51-49.png Hur kan man ändra här? Eller är det kört.
    Ändra till svenska sökningar.

Last edited: Apr 15, 2015

19. Derpoholic
    Donut Apr 15, 2015

Nangi likes this.
  20. Erajk
    Froyo Apr 15, 2015

Erajk , Apr 15, 2015 :
    Jag har ett "problem" jag inte riktigt gillar. När jag knäpper på skärmen och mobilen är låst kan jag inte se mina notifications. Dessa kommer först om jag drar bort den "blurrade" baggrunden, får fram mitt grafiska lösenord och låser upp mobilen helt.

Finns det något sätt för detta. Jag knäpper ofta bara på skärmen för att se om det hänt något.
    Alltså så man ser längst upp om det ligger något meddelande, mail, facebook eller liknande.

Någon med mer kunskap än mig? :)