64
Väntelista för invites till OnePlus 2

?

När beställde du din OnePlus 2?

1. 11-16 augusti 2015

30 vote(s)
    11.0%
  2. 17-23 augusti 2015

19 vote(s)
    7.0%
  3. 24-30 augusti 2015

11 vote(s)
    4.0%
  4. 31-6 september 2015

33 vote(s)
    12.1%
  5. 7-13 september 2015

53 vote(s)
    19.4%
  6. 14-20 september 2015

28 vote(s)
    10.3%
  7. 21-27 september 2015

24 vote(s)
    8.8%
  8. 28-4 oktober 2015

20 vote(s)
    7.3%
  9. 5-11 oktober 2015

19 vote(s)
    7.0%
  10. 12-18 oktober 2015

36 vote(s)
    13.2%
  1. MrWahlstrom
    Froyo Sep 7, 2015

MrWahlstrom , Sep 7, 2015 :
    Grattis :) Verkar ändå som de rullar ut mer o mer nu... väntar fortfarande sj, och hoppas mkt på att de tar fart nu.

2. bogusm
    Gingerbread Sep 7, 2015

bogusm , Sep 7, 2015 :
    Då är saknad NFC skräp. :(

3. Tobias91
    Honeycomb Sep 7, 2015

Tobias91 , Sep 7, 2015 :
    Så illa är det dock inte för min del, kan slå på bluetooth och söka och ansluta också. Men inte lika smidigt ;)

bogusm likes this.
  4. MrWahlstrom
    Froyo Sep 7, 2015

MrWahlstrom , Sep 7, 2015 :
    Fick du förresten invite i roll-outen nu?

5. deedly
    Froyo Sep 7, 2015

deedly , Sep 7, 2015 :
    Vet inte, antar det. Fick en invit av oneplus på mailen.

6. Tobias91
    Honeycomb Sep 8, 2015

Tobias91 , Sep 8, 2015 :
    Låg du bra på reservlistan ?

7. PixelPatrik
    Gingerbread Sep 8, 2015

8. Psicosis
    Marshmallow Sep 8, 2015

flurka and NickeD like this.
  9. bogusm
    Gingerbread Sep 8, 2015

bogusm , Sep 8, 2015 :
    Hurra!!! OPT plus alla tillbehör jag beställt med expressfrakt finns i lager. Fortfarande... Beställde telefon med tillbehör i onsdags. Ännu inte skickade.

Kom på i helgen att jag ville ha en Otterbox. Så jag beställde en sån plus en powerbank...som åter var i lager. Gissa vad? Nu på morgonen fick jag mejl om att dessa två prylar skickats (med standardfrakt).

Jag blir så trött. När ska Oneplus lära sig? Man bygger upp förväntningarna till max...för att sedan inte leverera. Information är kung. Nu vet jag inte ett dugg vad som händer och hur länge jag kommer att få vänta. Som grädde på moset skickar man nu ut ännu fler invites. Stackars satar. :(

Men vet ni vad? Det enda man hittills levererat är pengarna för telefonen som nu sitter på OnePlus konto. Jag har betalat men inte fått prylarna...och jag har ingen aning om när jag får leverans. Ryktena säger 10-15 dagars leveranstid. Rykten är också det enda jag har. Ingen info från Oneplus.

Känns som jag deltar i en gigantisk crowfunding utan att få något för det.

joohnk, Deqtimusprime and Justynd like this.
  10. bogusm
    Gingerbread Sep 8, 2015

bogusm , Sep 8, 2015 :
    Kollade runt lite. Oneplus skriver så här om leverans:

"When will my order be shipped?
    For EU (UK, Germany, France, Spain, Netherlands, Italy, Portugal, Sweden, Finland, Denmark, Belgium, Austria):

Orders are shipped from the nearest available warehouse in the European Union within 4 business days of payment."

Det betyder att de lovar att skicka min OPT senast imorgon onsdag. På torsdag i värsta fall. Betalningen registrerades i fredags.

https://oneplus.net/support/faq#answer-kfxFG

11. Domkraft
    Cupcake Sep 8, 2015

Domkraft , Sep 8, 2015 :
    Förmodligen har deras produktionskapacitet inte varit så hög som de hoppats på. När missnöjet med att inte få invites blev för stort så började de dela ut fler utan att den faktiska produktionen är i nivå än för att köpa sig tid. Förhoppningsvis är detta något som kan lösas.

Jag kan inte bestämma mig om deras metod är smart eller ej. Personligen så måste jag köpa en telefon snarast och får jag inga besked om hur länge det kan dröja innan man kan få en OPT kan jag bli tvungen att välja nån annan telefon trots att detta är mitt förstahandsval.

12. bogusm
    Gingerbread Sep 8, 2015

bogusm , Sep 8, 2015 :
    Lite mer (förvirrande info) från faq:en:

"When will my OnePlus 2 be shipped?
    After you purchase your OnePlus 2 with an invite, it may take up to 3 weeks before it is ready to ship. Trust us, it’s worth the wait, but if you change your mind and wish to cancel your order, you can do so in your Account before your order changes to “Processing” status. We’ll help cancel and refund your order." http://oneplus.net/support/answer/when-will-my-oneplus-2-be-shipped

Om man tycker att tre veckors väntetid är alltför lång så kan man alltså avbeställa sin OPT (som man längtar ögonen ur sig för) innan status ändras till "Processing". Men gissa vad? Den gick över till "Processing" ögonaböj. Det tolkar jag som att leveransen är väldigt nära förestående...eller att Oneplus ljuger. Om det är det senare blir jag oerhört besviken och förbannad (som förra gången...med OPO).

joohnk likes this.
  13. Ninjabull
    Froyo Sep 8, 2015

Ninjabull , Sep 8, 2015 :
    Min Galaxy 3S börjar ge upp mer och mer... Vakna imorse av att den låg och försökte starta upp dig men fastnat i en loop där den slockna, visade loggan och sen började om... Tog ett antal försök att plocka ut batteriet och döda den innan den ville uppstå på nytt...

Måtte inbjudan komma snart!

14. Fjuz
    Gingerbread Sep 8, 2015

Fjuz , Sep 8, 2015 :
    Man får väl vänta på nya Nexus 5 då. Känns som man inte kommer att få en invite innan jul. Är medlem sens 3 feb 2015 och aldrig köpt opo. Men är plats 15000+ på reservlistan. Antar att jag är tillhör t4

15. Psicosis
    Marshmallow Sep 8, 2015

Psicosis , Sep 8, 2015 :
    Jag är inte förvånad, men ändå är jag det... Skall dom ALDRIG lära sig?!

NickeD and Justynd like this.
  16. Justynd
    Froyo Sep 8, 2015

Justynd , Sep 8, 2015 :
    De är ju kineser och lever i en annan " tids- och kulturzon " :D

Ordern betalad och lagd : 2.09, still: processing
    Tillbehören: ordern betalad och lagd : 2.09. Completed

17. MrWahlstrom
    Froyo Sep 8, 2015

MrWahlstrom , Sep 8, 2015 :
    Tack @J0han för att få komma med på listan så snabbt och effektivt :) Snyggt uppställt och ordning på allt! Gillas skarpt! :)

gganslandt, Sw3d3 and J0han like this.
  18. Zyxszs
    Froyo Sep 8, 2015

19. puppetz
    Gingerbread Sep 8, 2015

puppetz , Sep 8, 2015 :
    Mina pengar tog de i tisdags förra veckan. Ordern har inte rört sig än...
    Fick btw min "orginal" invites nu dvs på detta kontot. Då jag beställde på ett annat konto ifrån en polares.

20. soderlund
    Cupcake Sep 8, 2015