2
[Valokuvaus] OPO valokuvaajan apurina

1. Onemies
    Gingerbread May 4, 2015

Onemies , May 4, 2015 :
    Kellään tietoa saako sarjakuvausta pois päältä tästä uusimmasta CM versiota? Mistään en ole löytänyt sellaista kohtaa.

2. Evoluxione
    Ice Cream Sandwich May 4, 2015

Evoluxione , May 4, 2015 :
    Miksi haluat sen pois päältä?

3. Onemies
    Gingerbread May 4, 2015

Onemies , May 4, 2015 :
    Koska se häiritsee kuvaamista ja tarkennusta näytön kuvauspainikkeen kautta.

4. Valokuvaaja
    Honeycomb May 4, 2015

5. Onemies
    Gingerbread May 8, 2015

Onemies , May 8, 2015 :
    Ongekma ratkaistu mutta uusi tuli. Meinaan videokuvauksen tarkennus ei toimi kunnolla. Haluaisin että tarkennan itse haluttuun paikkaan ja videokuvaus olisi tarkennettua vain siihen. Ei onnistu.

Jos laittaa automaattisen tarkennuksen päälle niin se tarkentaa kokoajan.

6. User5103
    Cupcake May 9, 2015

User5103 , May 9, 2015 :
    Hei. Olen ottanut OPO:lla Raw-kuvia. Kuvien laatu ollut todella hyvä, mutta olen kuullut että Raw-kuvia voi muokata enemmän kuin normaaleja JPG-kuvia. Siispä yritin tietokoneella muokata niitä ohjelmalla, joka tukee Raw-kuvien muokkausta. Kuvia , jotka siis ovat dng-päätteisiä, en silti pysty avaamaan. Saan vain ilmoituksen "Can't open the RAW file". Olen kokeillut useita eri Raw-kuvia. Ei toimi.
    Olen myös yrittänyt muuttaa kuvia eri muotoon, Google Play:stä ladattavalla Raw Decoder ohjelmalla, mutta saan ilmoituksen "error decoding file" Tietääkö kukaan mikä on vikana? Ovatko tiedostot jotenkin vahingoittuneet? Toivottavasti joku osaa auttaa. Kiitos jo etukäteen.

7. nuuka
    Froyo May 9, 2015

nuuka , May 9, 2015 :
    Kyllä minä ne olen ne Adoben Lightroomilla auki saanut ja muokattuakin, joskaan nyt Lollipop-päivityksen jälkeen en ole kokeillut. Kuitenkaan esim. Windowsin valokuvien esikatselu ei saanut niitä auki.

8. User5103
    Cupcake May 9, 2015

9. rixuh
    Cupcake Jul 26, 2015

rixuh , Jul 26, 2015 :
    Itse raw kuvat olen muokannut photoshop cs5 ja hyvin aukeaa. 1+1 kamera on aika hyvä mutta esim videokuvauksessa tarkennus kusee aika paljon mutta 120fps on aikahyvin puhelimen kameralta.