3
VoLTE og WiFi calling via OnePlus 8 Pro

1. J1559063346579 , via OnePlus 8 Pro , Apr 27, 2020 :
    Manglende understøttelse af VoLTE og WiFi opkald hos Telmore(TDC).

Har skrevet til både Oneplus og Telmore, men ingen af dem har kunne svare på om der er en løsning på vej. Intet konkret...
    Er det kun mig som synes det er for dårligt?
    Kan det være rigtigt at man skal vælge udbyder ud fra hvilken telefon man skal have?

Nedenfor er min korrespondance mellem Telmore og jeg samt Oneplus.
    Alle sender bare bolden videre.

"Hej,
    Hvornår forventer I at Telmore får WiFi calling og VoLTE? Det kan ikke være rigtigt at så mange af jeres samarbejdspartnere ikke understøtter dette.
    Kan I ikke presse lidt på?
    Har haft en Oneplus 7 Pro og nu 8 Pro - ingen af dem har haft det.

Vh Daniel"

1587969922744.jpg

1587969922797.jpg

1587969922843.jpg

1587969922885.jpg

1587969725714.jpg

Last edited: Apr 27, 2020

kiminfarum, Hdfxsts69 and Hdfxsts like this.
  2. Teahes
    Froyo Apr 28, 2020

Teahes , via OnePlus 7 Pro , Apr 28, 2020 :
    Jeg kan kun give ret i at ingen vil gribe bolden.. har skrevet i andre tråde herinde og skrevet med Yousee på deres forum.. samme lyd der.. Det lød dog på en af mine skriv med Yousee/TDC at når de tester en telefon får den et forsøg.. og så er den og ellers fremtidige modeller bare understøttet eller ikke understøttet.. og hvis den blev godkendt vil fremtidige modeller fra samme mærke også blive godkendt, og derfor Samsung, Huawei og Sony bla. har så mange der er på listen over godkendte.. Jeg overvejer efter og have været ved Telmore siden de startede og skifte til anden udbyder fordi TDC ikke har fået fingeren ud endnu.. skiftet vil så blive til Telenor/Telia nettet... for bedste dækning de steder jeg opholder mig mest..

Hdfxsts, J1559063346579 and kaihp like this.
  3. Teahes
    Froyo Apr 28, 2020

4. Hdfxsts
    Gingerbread Apr 29, 2020

Hdfxsts , Apr 29, 2020 :
    Hej
    Jeg har samme udfordringer med Yousee og har prøvet at få et brugbart svar, selvfølgelig uden held. Det på trods af at de på deres hjemmeside skriver at hvis mobilen understøtter WiFi opkald og VoLte og dit abonnement også understøtter det, så er det tilgængeligt... Se vedhæftet skærm billede.

Attached Files:

Hdfxsts69 likes this.
  5. Teahes
    Froyo Apr 30, 2020

6. Hdfxsts
    Gingerbread Apr 30, 2020

7. Mark Falsing
    Moderator Moderator May 1, 2020

Mark Falsing , May 1, 2020 :

Hdfxsts69 and Hdfxsts like this.
  8. Teahes
    Froyo May 11, 2020

Mark Falsing likes this.
  9. Mark Falsing
    Moderator Moderator May 11, 2020

Mark Falsing , May 11, 2020 :
    Virker på knægtens OP7 Pro (Oister)

10. Teahes
    Froyo May 11, 2020

Hdfxsts likes this.
  11. Hdfxsts
    Gingerbread May 23, 2020

Hdfxsts , May 23, 2020 :
    Hej
    Er der nogen der har noget nyt...
    Jeg kæmper stadig med Yousee.. men får stadig bare en sludder for en sladder af tilsyneladende totalt inkompetente Yousee medarbejdere..
    Lige nu presser jeg dem på abonnement prisen, da de ikke leverer den vare som vi betaler for...
    Der er snart gået så lang tid at jeg kan oprette en forbruger klage, så må vi se om det hjælper?????

kaihp likes this.
  12. Teahes
    Froyo Jun 14, 2020

Teahes , via OnePlus 7 Pro , Jun 14, 2020 :
    Fra officiel poster (Kasper) på Yousee forum: Jeg beklager, at der fortsat ikke er en godkendt software på OnePlus enhederne i forhold til Wi-Fi Calling og VoLTE på netværket.

13. Teahes
    Froyo Jun 17, 2020

Teahes , via OnePlus 7 Pro , Jun 17, 2020 :
    arbejdes der fortsat på at løse det? eller har I blot givet op.. Kan godt selv konstatere det ikke virker... Du må have en kollega som sidder med denne implementering(også fra andre producenter), som kan give dig besked, om man har opgivet eller stadig forsøger? Kasper(Yousee): Der arbejdes stadig på sagen.

14. Hdfxsts
    Gingerbread Jun 17, 2020

Hdfxsts , Jun 17, 2020 :
    Jeg har i over næsten 1 måned skrevet med Yousee om den manglende understøttelse af VoLte og WiFi opkald og nedsættelse af abonnementet. De tilbød at sætte det ned med 20 kr. Og ud fra deres svar kan jeg kun tolke at de ikke gør noget som helst ved den manglende understøttelse før der er solgt nok Oneplus telefoner. Tror faktisk at vedkommende som svarede kom til at røbe lidt for meget.

Uddrag af svar fra Yousee:

"Jeg har nu undersøgt sagen helt til bunds og det er korrekt, som du siger. OnePlus 8 understøttes desværre ikke af vores netværk - endnu.

Jeg kunne desværre ikke få noget præcist svar på hvorfor - det har noget at gøre med om deres software er kompatibelt med vores software. Vi godkender ikke en telefon på vores master, hvis ikke vi kan garantere at software er 100% kompatibelt med vores.

Jeg blev forsikret om, at det er noget som der arbejdes på - også i takt med at der kommer flere og flere OnePlus telefoner i omløb i Danmark. Der er dog ikke nogen officiel tidshorisont endnu."

Last edited: Jun 17, 2020

Teahes likes this.
  15. Teahes
    Froyo Jun 20, 2020

Teahes , via OnePlus 7 Pro , Jun 20, 2020 :
    Jeg har Idag valgt og skifte fra Telmore (lidt vemodigt da jeg har været ved dem siden de startede) til Callme. Det skyldes primært at TDC/Yousee siden VoLTE blev aktiveret ved dem på intet tidspunkt har udvist nogen interesse i og tilføje nye mærker til deres understøttelse at VoLTE og WiFi opkald. Det har 3 og TT netværket.. Hvis der kommer noget nyt om understøttelse må I gerne giv lyd herinde.. også blot hvis en ny løsning med logkit eller ligende skulle vise sig.. Men for nu giver jeg op med og få VoLTE og WiFi opkald på TDC's netværk med en Oneplus enhed..

Mark Falsing, kaihp and Hdfxsts like this.
  16. TDC 8PRO Kurt A.
    Cupcake Sep 19, 2020

TDC 8PRO Kurt A. , Sep 19, 2020 :
    Sørgelig at TDC ikke er mere udviklingsorienteret mht VoLTE og WiFi Call. Har har haft ZTE AXON 7 med samme problem. Det virker i Tyskland men ikke i DK, hverken hos TDC eller Telia.

Nu med købet af One Plus 8 PRO FRA TDC ERHVERV !!!!

Er problemet sku det samme !!!!!

SØRGELIG TDC !!

Og Danmark skulle være verdens førende IT land...

Næ og nej - tilbagelænede sløve selskaber

Mark Falsing and Hdfxsts like this.
  17. Madsf
    Donut Oct 10, 2020

Madsf , Oct 10, 2020 :
    Så er der både VoLTE, VoWiFi og 5g på oneplus 8 pro efter opdatering til Android 11. Lækkert

kaihp likes this.
  18. kaihp
    Jelly Bean Oct 12, 2020

kaihp , Oct 12, 2020 :
    Samme med OP8, om end jeg ikke har set VoWiFi symbolet endnu.

19. LarsBukholt
    Cupcake Nov 2, 2020

LarsBukholt , Nov 2, 2020 :
    Har en OP 8 Pro og skiftede fra OiSTER til Telmore 01/10/2020 - og kun efter gentagende bekræftelse fra Telmores tekniske afdeling, at de nu understøtter VoLTE og VoWiFi på OP telefoner inkl OP 8 Pro. Jeg kan bekræfte at VoLTE og VoWiFi kører upåklageligt ved Telmore.

Hdfxsts and kaihp like this.
  20. Teahes
    Froyo Nov 12, 2020

Teahes , via OnePlus 7 Pro , Nov 12, 2020 :
    Nogen som har prøvet med Oneplus 7 Pro eller andre modeller ved Telmore?